Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii-ongelmathreadi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noose01
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Hex sanoi:
Luulisi, että mahdollinen vika näkyisi ohjaimen herkkyyssäädöissä, jotka ovat koneen asetusvalikossa. Jos kumpikin piste näkyy samalla tavalla ruudulla, niin kaikki on kunnossa.

Kävinpä katsomassa ja ihan normaalisti näytti toimivan. Muillakin ollut tuota nykimistä, joten olen vain vainoharhainen uuden koneen takia, eihän sitä noissa halua mitään vikaa olevan.

Asia kunnossa.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

peippo sanoi:
Mikähän mahtaa olla ongelmana kun muutama päivä sitten lisäsin Wiin osoitekirjaan muutaman sähköpostiosoitteen, ne varmistusmailit oli molempiin tullut perille, ja niihin myös vastattiin samantien. Mutta Wiin osoitekirjassa nuo on edelleen harmaina, eli maileja ei pysty lähettämään/vastaanottamaan. Onko joku koittanut ja saanut tuon toimimaan ongelmitta?

Itsellä aktiovoitui osoite noin tunnin kuluttua vastauksesta. Noissa on kuitenkin ollut jonkin verran häikkää. Myös konsolien välisissä yhteyksissä on kestänyt pitkään ennen osoitteiden aktivoitumista.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Minullakin kone on aivan hiljainen. :)

Kertokaa tymälle, miten Wiin saa liitettyä nettiin, kun siinä ei ole paikka nettipiuhalle? Pitääkö minun ostaa konsolin lisäksi joku pömpelikin siihen vielä? Mitä sellainen maksaisi ja mistä niitä saa?
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Silli sanoi:
Minullakin kone on aivan hiljainen. :)

Kertokaa tymälle, miten Wiin saa liitettyä nettiin, kun siinä ei ole paikka nettipiuhalle? Pitääkö minun ostaa konsolin lisäksi joku pömpelikin siihen vielä? Mitä sellainen maksaisi ja mistä niitä saa?

Tulossa on USB-ethernet -sovitin. Toinen vaihtoehto on langaton WLAN-yhteys, jota Wii tukee suoraan. Tätä varten sinun pitää hankkia esim. WLAN-reititin tai tukiasema. Kolmas vaihtoehto on Nintendon Wi-Fi -sovitin, joka tökätään PC:n USB-porttiin.

Suosittelen lämpimästi langatonta verkkoa. Reitittimen saa 40-50 eurolla. Siihen tökkäät kiinni ADSL-modeemilta tulevan piuhan (olettaen, että sinulla on normaali ADSL-laajakaista). Reitittimeen voi sitten iskeä normaalisti kiinni PC:n ja langattomasti Wiin.

Joku teki havainnollisen kuvankin yhdistämistavoista Nintendon foorumeilla:

http://img186.imageshack.us/img186/1420/wiinnettiopasck1.gif
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Oma kone on jo pariin otteeseen tiltannut (töpselli seinästä ja takas toiminut molemmilla kerooilla). Ensimmäinen kerta tapahtui kun pelasin Red Steeliä, kuva ja ääni pysähtyi, sekä virran katkasun jälkeen tuli DVD vauhdilla ulos. Toinen kerta oli vain Wii menuun mennessä jumahtaminen thjään ruutuun. Voi johtua siitä, että olen aika intensiiviä peli"hetkiä" ottanut, ja nuo nyt ei mitenkään vakavilta ole vaikuttaneet.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Mulla tuo hurina tulee siis tuulettimesta joka lähtee käyntiin kun levyn heittää sisään. Lähteekö se muilla pyörimään näin?
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Te kenen kone pitää kovaa ääntä:
Joiltain toisilta foorumeilta olen lukenut, että joissain koneissa tuuletin on asenettuna väärin päin. Tämä saattaa myös aiheuttaa ylikuumenemista, joka taas saattaa aiheuttaa kaatumisia.

Miten ihmisillä on koneen päivittely sujunut? Onko ollut ongelmia vai onko päivitykset tulleet kunnialla koneeseen?

Itse saan Wiini vasta jouluaattona, vaikka kävin omin kätösin julkaisuaamuna kaupasta hakemasta... Julmia osaavat vanhemmat silloin tällöin olla...
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Silversd sanoi:
Te kenen kone pitää kovaa ääntä:
Itse saan Wiini vasta jouluaattona, vaikka kävin omin kätösin julkaisuaamuna kaupasta hakemasta... Julmia osaavat vanhemmat silloin tällöin olla...

Mutta maksoivat koko huvin? On se kuule mukavaa kaivaa aattona Wii esille...muutenhan kaikki jännitys olisi jo mennyt ;)

Oma Wii tuntuu melko viileältä, mutta kuumenee sammutettuna, jos on aktiivinen yhteys nettiin päällä. Hiljainenhan tuo on. Toki pienen hurinan voi erottaa levyn pyöriessä.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Onkos nyt kukaan saanut virallista selvitystä siihen, että onko tuo kovaäänisyys/kuumeneminen normaalia, vai johtuuko se varmasti tuosta edellä mainitusta tuulettimen väärinpäin asentamisesta, vai mistä on kyse? Ja jos se johtuu tuosta tuuletinvirheestä, niin kuinka vakavasta asiasta on kyse? Onko suuri riski, että kone lopulta hajoaa täysin?

Itselläni ei vielä ko. konetta ole, mutta hankintasuunnitelmissa on toki. Haluaisinkin siis tietää, että kannattaako minun lähettää kone samantien takaisin, jos siinä ilmenee tuota kovaäänisyys-/kuumenemisongelmaa?
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

peippo sanoi:
Mikähän mahtaa olla ongelmana kun muutama päivä sitten lisäsin Wiin osoitekirjaan muutaman sähköpostiosoitteen, ne varmistusmailit oli molempiin tullut perille, ja niihin myös vastattiin samantien. Mutta Wiin osoitekirjassa nuo on edelleen harmaina, eli maileja ei pysty lähettämään/vastaanottamaan. Onko joku koittanut ja saanut tuon toimimaan ongelmitta?

4 s-postiosoitetta listassa onja kaikki pelitti ongelmitta
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Monet ovat valitelleet että päivityksen jälkeen kursori pätkii wiin päämenussa kuten myös itselläni vaikka ei kyl oo haitannu yhtään, ja sitten peleissä pätkiminen loppuu.

no tänään sitten itse koitin mielenkiinnosta tuota paljon puhuttua kynttilä taktiikkaa sensorbarin sijasta, ja joo se toimi kyllä, mutta mielenkiintoista kyllä..myös pätkiminen loppui.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Mäksä sanoi:
Monet ovat valitelleet että päivityksen jälkeen kursori pätkii wiin päämenussa kuten myös itselläni vaikka ei kyl oo haitannu yhtään, ja sitten peleissä pätkiminen loppuu.

no tänään sitten itse koitin mielenkiinnosta tuota paljon puhuttua kynttilä taktiikkaa sensorbarin sijasta, ja joo se toimi kyllä, mutta mielenkiintoista kyllä..myös pätkiminen loppui.
Heh, mielenkiintoista, erittäin mielenkiintoista :D

Noh, itse jätän kokeilematta. Minulla ei tosiaan ole mitään tarvetta tuota kokeilla, ei tuo nykiminen tosiaan mitään haittaa. Ja jos ihan esteettisellä kannalla mennään, niin minusta sensor bar näyttää paremmalle telkun päällä kuin kaksi kynttilää vieressä.

Mutta tosiaan kerrassaan mielenkiintoinen huomio.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Huomasin myös että koneen vasen kylki (laite pystyasennossa, eli "pohja") pysyy lämpimänä, ihan kuumaksi tuota ei voi kutsua.. Ääntä laitteesta kuuluu lähinnä vain levyä pyörittäessä, silloin hurinan kyllä selvästi erottaa, vaikkei kovin äänekästä olekaan.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Mäksä sanoi:
Monet ovat valitelleet että päivityksen jälkeen kursori pätkii wiin päämenussa kuten myös itselläni vaikka ei kyl oo haitannu yhtään, ja sitten peleissä pätkiminen loppuu.
Itsellä auttoi kun sääti sensorbarin optioista sitä sensitivityä ylemmäs niin pätkiminen väheni erittäin paljon.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Maxx sanoi:
Itsellä auttoi kun sääti sensorbarin optioista sitä sensitivityä ylemmäs niin pätkiminen väheni erittäin paljon.


katos hitto..pätkiminen hävis täysin ku laitoin vitoselle tuon herkkyyden
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Mäksä sanoi:
katos hitto..pätkiminen hävis täysin ku laitoin vitoselle tuon herkkyyden
Sitä en sitten tiedä, syökö tuo paljon enemmän pattereita (todennäköisesti). Toisaalta jos ladattavat paristot on käytössä niin eihän sillä niin väliäkään.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

feldon sanoi:
Suurempi murheenkryyni on tuo Virtual Console -puoti, joka on nyt muutamaan otteeseen vetänyt konsolin täysin juntturaan. Latausikkuna pyörii vaan ruudussa, mutta mitään ei tapahdu. Ensimmäisellä kerralla jätin koneen yöksi päälle, mutta sama latausruutu pyöri vielä aamullakin. Virrat pois vaan. En tiedä teistä, mutta minä en noin epävakaaseen palveluun luottokorttinumeroani antaisi. Onneksi se ei ole pakollistakaan. Kaikki muut nettipalvelut toimivat ok, siitä kiitos insinööreille!

Minulla kävi aivan saman lailla kun yritin mennä latamaan mario 64:sta niin jumitti siihen toiseen latausruutuun.... annoin parituntia olla päällä eikä mitään tapahtunut. ei muutakuin virrat pois ja kone uudestaan päälle ni toisella kerralla sainkin sitten tuon pelin ladattua ongelmitta.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Onko muuten tietoa, toimiiko Visa Electron tuolla kaupassa, vai pitääkö sinne vinkauttaa kunnon luottokorttia?
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Ainakaan minulla ei vielä eilen toiminut, mutta se voi johtua siitä että olen saanut uuden kortin (vanha kortti toimi Play.comissa, uusi ei ole toiminut). Laitoin kuitenkin palautetta Nordealle asiasta, kaipa ne korjaa jos jotain korjattavaa on.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Ainoastaa Master Card ja Visa toimivat tuol VCssä, tuskin tule electronia tukevaks koskaan, ostaa vaik sen pointskortin kaupasta jos ei muuten, mut kyl tuol kortil maksaes säästää paljo ku jotku liikkeet myyvät 2000 pisteen eli 20euron korttia melkei 25eurolla..

nii tuosta wiimoten herkkyydestä.. tosiaan kuluttaako se sit enemmän pattereit jos se on herkemmällä päällä?

itse pelasin 5herkkyys pääl noin 35-45 tuntia kunnes valitti pattereitte vähyydestä.. ei tuo määrä haittaa ainakaan mua ku nykivyydestä pääs eroo heh
 
Ylös Bottom