Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii-ongelmathreadi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noose01
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Miten olisi joku vanhempi vahvistin jossa komponentin läpivienti?
Mulla oli Wii ja XO samaan aikaan komponentilla ja hyvin toimi.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Kestääkö kenelläkään joskus tavallista kauemmin, että peli käynnistyy? Minulla laite näyttää välillä pitkää mustaa ruutua ennen kuin peli lähtee käyntiin. En pidä WiiConnect24:ää lepotilassa päällä, joten mietin voisivatko viiveet johtua tästä.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Kestääkö kenelläkään joskus tavallista kauemmin, että peli käynnistyy? Minulla laite näyttää välillä pitkää mustaa ruutua ennen kuin peli lähtee käyntiin. En pidä WiiConnect24:ää lepotilassa päällä, joten mietin voisivatko viiveet johtua tästä.

Itsellä on WiiConnect24 päällä aina, ja saman ongelman olen havainnut. Ei tapahdu hirveän usein, eikä ole varsinaisesti häirinnyt. Vähän on kyllä alkanut pelottaa, että Wiissä alkaa ajan mittaan ilmetä enemmänkin vikoja, mutta tuo lienee aika normaalia jos muillakin tapahtuu. Ei kyllä mitään hajua, mistä voisi johtua, ehkä joku tietää paremmin?
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Mullakin teki tuota toisinaan. Ja helpommin jos konetta ei ollut pitänyt pidempään aikaan päällä.
Ominaisuudeksi laskisin, en viaksi.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Noniin, elikkäs äitini oli ostanut ihtellensä Wiin, ja nyt sitä tossa oon yrittäny pelailla, mutta siinä on seuraavanlainen ongelma:

Heti aloitusruudulla kun tarttis sitä kursoria ohjastaa, niin se ei onnistu. Kursori on ties missä, ja välillä se tulee siihen ruudulle, ja sitä pystyy ohjaamaan ihan hyvin. Mutta välillä sitä saa etsiä monta minuuttia, eikä siltikään välttämättä löydä sitä. Olen kokeillut heilutella ohjainta lähempää ja kauempaa, pimeässä huoneessa ja valoisassa huoneessa, uusilla paristoilla sekä Reset-nappejakin on paineltu ahkeraan, mutta ongelma ei vain ratkea.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Noniin, elikkäs äitini oli ostanut ihtellensä Wiin, ja nyt sitä tossa oon yrittäny pelailla, mutta siinä on seuraavanlainen ongelma:

Heti aloitusruudulla kun tarttis sitä kursoria ohjastaa, niin se ei onnistu. Kursori on ties missä, ja välillä se tulee siihen ruudulle, ja sitä pystyy ohjaamaan ihan hyvin. Mutta välillä sitä saa etsiä monta minuuttia, eikä siltikään välttämättä löydä sitä. Olen kokeillut heilutella ohjainta lähempää ja kauempaa, pimeässä huoneessa ja valoisassa huoneessa, uusilla paristoilla sekä Reset-nappejakin on paineltu ahkeraan, mutta ongelma ei vain ratkea.

Mulla taisi olla joku samanlainen häikkä kun värkin ostin. Kursori kuitenkin löysi hetken heiluttelun jälkeen jostain ruudun ulkopuolelta esiin. Tiedä sitten olisiko sulla tuo sensoriasetus väärässä, eli kokeile nyt enste laittaa sensori television päälle jos se on ollut alla, ja päinvastoin. Jos kursori vilahtaa niin juttu vois olla tästä kiinni, mutta toisaalta jos on tullut sohittua pitemmän aikaa miten sattuu niin tokkopa tuosta kiinne. Synkronisoi ohjaimesta ja konsolista niitä punasia synkkausnappeja painelemalla?
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Noniin, elikkäs äitini oli ostanut ihtellensä Wiin, ja nyt sitä tossa oon yrittäny pelailla, mutta siinä on seuraavanlainen ongelma:

Heti aloitusruudulla kun tarttis sitä kursoria ohjastaa, niin se ei onnistu. Kursori on ties missä, ja välillä se tulee siihen ruudulle, ja sitä pystyy ohjaamaan ihan hyvin. Mutta välillä sitä saa etsiä monta minuuttia, eikä siltikään välttämättä löydä sitä. Olen kokeillut heilutella ohjainta lähempää ja kauempaa, pimeässä huoneessa ja valoisassa huoneessa, uusilla paristoilla sekä Reset-nappejakin on paineltu ahkeraan, mutta ongelma ei vain ratkea.

Mene konsolisi asetuksiin ja muuta 'sensitivity' haluamaksesi. Muistaakseni samalla tapahtui koko IR-hommelin konffaus tyyliin paina vasenta kulmaa - paina oikeaa alakulmaa.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Mene konsolisi asetuksiin ja muuta 'sensitivity' haluamaksesi. Muistaakseni samalla tapahtui koko IR-hommelin konffaus tyyliin paina vasenta kulmaa - paina oikeaa alakulmaa.

Millä painaa jos kursori on teillä tietämättömillä?
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Sain käsiini pari GameCube peliä plus ohjaimen/muistikortin joita voi käyttää Wiillä. Mitenkäs GC peli suljetaan Wiillä? Home näppäimestä ei pääse Wii-valikkoon ja jos poistaa levyn, peli vain kehoittaa sulkemaan levyaseman. Ainut mitä olen osannut tehdä on poistaa levy ja sen jälkeen katkaista virta tylysti konsolista. Onko joku hallitumpi keino pelin vaihtamiseen?

Voiko Wiiware pelin laittaa näkymättömäksi/lukituksi kanavavalikossa? En haluaisi että alta kouluikäiset tenavat käynnistelevät vääriä pelejä.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Sain käsiini pari GameCube peliä plus ohjaimen/muistikortin joita voi käyttää Wiillä. Mitenkäs GC peli suljetaan Wiillä? Home näppäimestä ei pääse Wii-valikkoon ja jos poistaa levyn, peli vain kehoittaa sulkemaan levyaseman. Ainut mitä olen osannut tehdä on poistaa levy ja sen jälkeen katkaista virta tylysti konsolista. Onko joku hallitumpi keino pelin vaihtamiseen?

Voiko Wiiware pelin laittaa näkymättömäksi/lukituksi kanavavalikossa? En haluaisi että alta kouluikäiset tenavat käynnistelevät vääriä pelejä.

Gamecube-pelejen vaihtoon tosiaan ei taida auttaa kun reset tai virtojen katkaisu.

Olisin kuvitellut että lapsilukko (parental controls) toimisi myös Wiiware peleissä (ja ehkä myös VC-peleissä) mutta en ole kokeillut. Testaa? Minulla on laitettu Wiissä 12+ pelit lapsilukon taakse, ja se ainakin toimii.
 
Vastaus: Wii-ongelmathreadi

On ollu jo viikon vähän ongelmia tuon Wii:n kanssa. Se nimittäin yhtäkkiä varoittamatta tai sitten se ensiksi natisee ja sen jälkeen Wii ilmottaa, että "An error has occured" jne eli on tapahtunut virhe. Se vaan ihmetyttää että levyt on ihan priima kunnossa,mutta silti se tekee tuota päivittäin. :(

Että olisko Wii:ssä jotain vikaa ja pitäiskö palauttaa kauppaan vai Amo:lle?:confused:
 
Vastaus: Wii-ongelmathreadi

Perkele. Wiin levyasema hajosi aivan yllättäen samalla pahaa ääntä pitäen. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Takuukin taisi juuri loppua, joten jonkinlaisessa suossa sitä ollaan. Ei lue levyjä enää ollenkaan. Itseasiassa sylkäisee ne lattialle. :o
 
Vastaus: Wii-ongelmathreadi

Perkele. Wiin levyasema hajosi aivan yllättäen samalla pahaa ääntä pitäen. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Takuukin taisi juuri loppua, joten jonkinlaisessa suossa sitä ollaan. Ei lue levyjä enää ollenkaan. Itseasiassa sylkäisee ne lattialle. :o

No jos takuu on loppunut juuri, niin kannattaa silti kysellä korjaavatko.

Usein kysyttyä - Kuluttajavirasto

Kuluttajansuojalain mukaan myyjä vastaa tuotteen virheistä myös takuuajan päätyttyä tai silloinkin, kun tuotteelle ei ole annettu takuuta lainkaan. Takuu on vain myyjän, valmistajan tai maahantuojan ostajalle antama vapaaehtoinen lisäetu. Siten myös sellaisista virheistä, jotka ilmenevät vasta takuuajan päätyttyä, voi valittaa. Näyttövelvollisuus siitä, että tavarassa on virhe, eikä sitä esimerkiksi ole käytetty käyttöohjeiden vastaisesti, on takuuajan päättymisen jälkeen ostajalla. Kaikki viat eivät välttämättä ole kuluttajansuojalain tarkoittamia virheitä. Toisaalta virhe tarkoittaa muutakin kuin teknistä vikaa, esimerkiksi sitä, että tuote ei vastaa sovittua tai annettuja tietoja, se ei sovellu käyttötarkoitukseensa, sen kestoikä on lyhyempi kuin perustellusti voi odottaa tai sen käyttö- ja hoito-ohjeet ovat puutteelliset.
 
Vastaus: Wii-ongelmathreadi

Joo eiköhän tuo takuuseen silti mene. Kannattaa kysellä ja jos ei meinaa mennä läpi niin vetoaa vain kuluttajansuojan kyseisiin pykäliin.
 
Vastaus: Wii-ongelmathreadi

Luulenpa itsekkin että takuuseen menee. Eikös Kastlellakin kone lauennut? Pitää ottaa tiistaina Amoon yhteyttä niin asia selkenee.
 
Vastaus: Wii-ongelmathreadi

Luulenpa itsekkin että takuuseen menee. Eikös Kastlellakin kone lauennut? Pitää ottaa tiistaina Amoon yhteyttä niin asia selkenee.

Mulle tuli se SSBB -"likaisuusongelma", lähetin Amolle ja muutaman päivän kuluttua tuli laite takaisin + uusi peli.
 
Vastaus: Wii-ongelmathreadi

Tallessa olivat save-filet. Taisin kyllä vetää varulta muistikortille.
 
Vastaus: Wii-ongelmathreadi

On ollu jo viikon vähän ongelmia tuon Wii:n kanssa. Se nimittäin yhtäkkiä varoittamatta tai sitten se ensiksi natisee ja sen jälkeen Wii ilmottaa, että "An error has occured" jne eli on tapahtunut virhe. Se vaan ihmetyttää että levyt on ihan priima kunnossa,mutta silti se tekee tuota päivittäin. :(

Että olisko Wii:ssä jotain vikaa ja pitäiskö palauttaa kauppaan vai Amo:lle?:confused:

Samassa liemessä ollaan :( Paitsi että mulla sitä ei enää tule vaan se ei suostu lukemaan levyjä ollenkaan
 
Vastaus: Wii-ongelmathreadi

Mystisesti mm. Shop Channel rupes kaatamaan Wiitä ja lopulta lähti laitteesta (taas) taju pois niin ettei edes valo syttyny virtanappulaan. Onneksi parin tunnin huili auttoi. Ajoin huvikseen system updaten uudelleen (vaikka kerran jo sen olin suorittanu viimeisimmän päivtyksen jälkeen) ja kas kummaa: shop channel toimii eikä yhtään kaatumista ole enää sattunu. Että kantsii näköjään kokeilla ajaa sitä päivitystä jos on outouksia laitteessa, vaikka päivitys olevinaan oliskin ajan tasalla.
 
Ylös Bottom