Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii-ongelmathreadi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noose01
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Silversd sanoi:
Saako siis Wiistä surroundia ylipäänsä ulos vai pitääkö sitä varten ostaa joku Nintendon ylihintainen kaapeli?

Vakiojohdossa joka Wiin mukana tulee, on kuva (komposiitti), sekä L+R-äänipiuhat. Ne sinne Dolby PL II-osaavaan vahvistimeen ja jo toimii. Sen sijaan RGB (ja kai myös komposiitti)-kaapelia käytettäessä tarvitset telkun jossa on stereoulostulo. Ja sieltä sitten RCA-piuhat vahvistimeen.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Wii lakkasi tunnistamasta ohjaimia pelattuani virtuaalikonsolin jääkiekkoa. Siitä "warning health and safety" -ruudusta ei päässyt eteenpäin millään neljästä ohjaimesta.

Virtakytkin ja reset-nappi eivät auttaneet, mutta virtajohdon irrottaminen ja uudelleenkytkeminen palautti tilanteen normaaliksi.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Invariant: kokeilitko siis myös Wiin päässä olevaa punaista nappia ja sitten 1 ja 2 -näppäinten tai ohjaimen punaisen nappulan painamista?

Wiissä oleva punainen synkronointinappula on siis sen etusuojalevyn takana, minne SD-muistikortti laitetaan.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Merri sanoi:
Invariant: kokeilitko siis myös Wiin päässä olevaa punaista nappia ja sitten 1 ja 2 -näppäinten tai ohjaimen punaisen nappulan painamista?

Wiissä oleva punainen synkronointinappula on siis sen etusuojalevyn takana, minne SD-muistikortti laitetaan.

Joo, kokeilin niitä synkronointinappuloitakin (punaiset napit wiissä ja remotessa). En tosin muistanut, missä järjestyksessä niitä pitää painaa, joten homma ei ehkä mennyt ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Calathia sanoi:
Päätinpä pelata vähän wiitä tässä jouluaattona knyt kun muksutkin on päiväunilla. Kone päälle ja hetken päästä ilmoitus:

"The system files are corrupted. Please refer to the wii operation manual for help troubleshooting"

Lienekkö ollut joku joulun kirous, mulla alkoi samanlaiset oireet 25. päivä :D
Tosin meinasi hymy hyytyä siihen paikkaan. Nyt noita virhe ilmoituksia on tullut joku 4-6 kpl, aika satunaisesti se ton väläyttää, toivonmukaan ongelma häviää päivityksillä kunhan saan ton Wlan-boxin tulille loppukuusta.

Tai onko muilla samasta ongelmasta kärsivillä vika parantunut päivityksellä?
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Onkohan kenelläkään muulla ikinä sitä, että eivät oikein meinaa konsoli ja ohjaimet löytää toisiaan???
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Minulla ohjaimen tunnistaminen meni hetkeksi vaikeaksi kun leikin hieman koneen Bluetoothilla ja laitoin Wiin ohjaimen toimimaan PC:n kanssa. Pitäisi tehdä sensorbar koneelle jotta voisi huitoa ohjaimella useamminkin. Mutta joo, ohjain ilmeisesti muistaa laitteen jossa se on ollut viimeksi kiinni. Käyttöongelmia minulla ei ole alkuongelmien ja tuon mainitsemani testailun jälkeen ollut.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Zeldaa pelatessa ruudulle ilmestyy välillä omituisia poikkiviivoja, jotka näkyvät selkeästi esim. vaaleaa taivasta vasten. Olen testannut laitetta kahdella eri kuvaputkitelevisiolla ja viivat näkyvät molemmissa. Mistä tämä mahtaa johtua?
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Dr sanoi:
Zeldaa pelatessa ruudulle ilmestyy välillä omituisia poikkiviivoja, jotka näkyvät selkeästi esim. vaaleaa taivasta vasten. Olen testannut laitetta kahdella eri kuvaputkitelevisiolla ja viivat näkyvät molemmissa. Mistä tämä mahtaa johtua?

Taitaa olla normaalia. Vai ilmestyykö viivoja muuallekin kuin taivaalle? Pari threadia olen nähnyt ulkomaisilla foorumeilla asiasta, ja vastaukseksi on tullut, että normaalia.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Onko kaikki SD-kortit varmasti toimivia Wiin kanssa? Siis en tarkoita Mini- tai MicroSD-kortteja, vaan niitä tavallisia SD-kortteja. Kokeilin laittaa Wiin sisään SanDiskin 128MB:n SD-muistikortin, ja kun menen Photo-Channeliin tulee teksti: "The data cannot be read. The SD-card is corrupted and must be formatted." ja kun menen sinne tallennuspaikoille: "The device inserted in the SD-card slot can't be used".
Onko Wiissäni jokin rikki vai onko SD-kortissa vikaa?!
Auttakaa!?:confused:

EDiT: Kyseessä on siis tällaine muistikortti, mutta vaan pienempi (128MB)
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=170585&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19652&compartmentId=28665&categoryId=20683
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Counter sanoi:
Onko kaikki SD-kortit varmasti toimivia Wiin kanssa? Siis en tarkoita Mini- tai MicroSD-kortteja, vaan niitä tavallisia SD-kortteja. Kokeilin laittaa Wiin sisään SanDiskin 128MB:n SD-muistikortin, ja kun menen Photo-Channeliin tulee teksti: "The data cannot be read. The SD-card is corrupted and must be formatted." ja kun menen sinne tallennuspaikoille: "The device inserted in the SD-card slot can't be used".
Onko Wiissäni jokin rikki vai onko SD-kortissa vikaa?!
Auttakaa!?:confused:

EDiT: Kyseessä on siis tällaine muistikortti, mutta vaan pienempi (128MB)
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=170585&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19652&compartmentId=28665&categoryId=20683

Onko kortti tuliterä vai onko sitä käytetty jossain muussa laitteessa? Oletko mahdollisesti formatoinut kortin PC:n kortinlukijalla?
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Legge sanoi:
Onko kortti tuliterä vai onko sitä käytetty jossain muussa laitteessa? Oletko mahdollisesti formatoinut kortin PC:n kortinlukijalla?
En tiedä onko kortti uusi, löysin sen yhestä kaapista, varmaan jonkun digikameran kortti. Kun katsoin niitä kortin kultaisia viivoja, siis niitä mistä Wii lukee kortin jne. niin ne ovat aika naarmuiset. :/ En ole formatoinut, enkä edes tiedä mitä formatointi on :D
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Counter sanoi:
En tiedä onko kortti uusi, löysin sen yhestä kaapista, varmaan jonkun digikameran kortti. Kun katsoin niitä kortin kultaisia viivoja, siis niitä mistä Wii lukee kortin jne. niin ne ovat aika naarmuiset. :/ En ole formatoinut, enkä edes tiedä mitä formatointi on :D

Todennäköisesti korttisi on hajalla, mutta jos sinulta löytyy kotoa kortinlukija jolla saat sen kiinni vaikka koneeseen, niin koita tunnistaako koneesi korttia. Itsellänikin tuli siskon kortin kanssa sama ilmoitus Wiissä kuin sinulla, ja sitten kun koitin korttia koneessa, niin konekkaan ei tunnistanut korttia. Joten paskana oli, mutta sikäli outoa, että olin pistänyt sille kuvia n. 3min aikaisemmin koneella ja silloin toimi vielä hyvin.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

SOJ sanoi:
Todennäköisesti korttisi on hajalla, mutta jos sinulta löytyy kotoa kortinlukija jolla saat sen kiinni vaikka koneeseen, niin koita tunnistaako koneesi korttia. Itsellänikin tuli siskon kortin kanssa sama ilmoitus Wiissä kuin sinulla, ja sitten kun koitin korttia koneessa, niin konekkaan ei tunnistanut korttia. Joten paskana oli, mutta sikäli outoa, että olin pistänyt sille kuvia n. 3min aikaisemmin koneella ja silloin toimi vielä hyvin.
Ei ole kortinlukijaa. Se SD-korttini on varmaan rikki/liian naarmuinen, jotta Wii pystyisi sitä lukemaan. Kiitos kaikista neuvoista, ne tuli tarpeeseen : )
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Ongelma:

Wii kiinni Mad Catzin komponenttikaapelilla telkussa (Samsung LE27T51B), 480p tila päällä ja virtual console pelit ei toimi lainkaan.

Kun käynnistää esim smb:n niin heittää "tilaa ei tueta". Komposiittikaapelilla kun oli kiinni niin toimi hyvin.

Muistaakseni jollain oli sama ongelma, koitin searchia mutten löytäny. Jos joku viittii linkittää keskustelun/kertoa ratkaisun niin kiva.

-Johannes
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

josku sanoi:
Ongelma:

Wii kiinni Mad Catzin komponenttikaapelilla telkussa (Samsung LE27T51B), 480p tila päällä ja virtual console pelit ei toimi lainkaan.

Kun käynnistää esim smb:n niin heittää "tilaa ei tueta". Komposiittikaapelilla kun oli kiinni niin toimi hyvin.

Muistaakseni jollain oli sama ongelma, koitin searchia mutten löytäny. Jos joku viittii linkittää keskustelun/kertoa ratkaisun niin kiva.

-Johannes

Itselläni omassa Thomsonissa oli vastaanvanoloista ongelmaa. Ensin piti kytkeä wii komponentti-vga adapterilla, joka toistaa ainoastaan pc-signaalia ja progressiivista signaalia. Eli asetukset ensin tavallisessa komponenttisisääntulossa 480p:ksi ja sitten kaapeli oikealla tavalla kiinni.

Itsekkään en pysty 480p tilassa pelaamaan VC pelejä, enkä tuolla kaapeliyhdistelmällä lainkaan, tavallisessa komponentissa kuintekin onnistuu. Voisin arviolta heittää, että ennen VC pelin käynnistystä, vaihda Wii 50/60Hz taajuudelle pelistä riippuen. Saattaisi toimiakkin :)
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

josku sanoi:
Ongelma:
Wii kiinni Mad Catzin komponenttikaapelilla telkussa (Samsung LE27T51B), 480p tila päällä ja virtual console pelit ei toimi lainkaan.

Kun käynnistää esim smb:n niin heittää "tilaa ei tueta". Komposiittikaapelilla kun oli kiinni niin toimi hyvin.

Muistaakseni jollain oli sama ongelma, koitin searchia mutten löytäny. Jos joku viittii linkittää keskustelun/kertoa ratkaisun niin kiva.

-Johannes
Edellisillä sivuilla tässä threadissa asiaa kuinka videotykki ja komponenttikaapeli aiheuttaa saman ongelman minulla.
Suosittelen ottamaan Nintendon teknikseen tukee tukeen yhteyttä niin saavat lähetettyä tiedot ongelmasta eteenpäin ja saadaan jossain välissä korjaus asiaan.

tekninentuki@nintendo.fi tuonne laitat selvityksen asiasta.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

480p komponenttikaapelilla toimii Optoma HD72i tykin kanssa ongelmitta, myös kaikilla kokeilemillani Virtual Console peleillä (Super Mario Bros, Bomberman, Mario 64, Castlevania, R-Type)
Komponentti on vielä kierrätetty Topfield 5100PVRc Masterpiece digiboxin kautta
(Wii > originaali Nintendo komponenttikaapeli - rca naaras-naaras sovitekappaleet - komponentti/scart kaapeli > Topfield > scart/komponenttikaapeli > Optoma).
Asetuksissa tosiaan valittu 480p. ja optoma myös näyttää signaalin olevan 480p, eli muunnosta 576i tai p ei välillä tapahdu.

Ongelmia: Parikertaa kone mennyt jumiin, ekakerta Opera selaimesta poistuttaessa Home napilla, toinen kerta jossain muualla Wii channel:sta poistuessa päävalikkoon. Ainoastaan virtakaapelin irroittaminen hetkeksi auttoi.
Toinen ongelma oli kun konsolin ei enää reafoinut Wiimoten nappien painalluksiin standby tilasta. Paristot olivat vielä melkein täydet, ei auttanut paristojen vaihto eikä uudelleen synkronointi. Painettaessa jotai Wiimoten nappia kaikki neljä sinistä lediä vaan vilkkuivat hetkenaikaa. Virtajohdon irroittaminen auttoi myös tähän.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

Onko kellään muulla Nintendo spämmänny koko ajan niillä Sää ja Internet kanavasta ilmoittavilla viesteillä? Minulla on siitä Sää kanavan päivityksestä lähtien vilkuttanut aina sinistä konsoli, kun laittaa koneesta virrat pois. Jonku aikaa menee ja sitte alkaa vilkuttaan. Kun sitten laittaa konsolin päälle niin näkyy, että on tullut kaksi uutta viestiä. Sitte menee kattoon, niin siellä on ilmoitukset Sää ja Internet kanavista. Olipahan tuossa joku päivä sitten peräti kahdesti se sää kanava ilmoitus. Varmaankaan se ei ole Nintendo joka spämmää minua, vaan luultavasti jotain muuta on vialla.

Olen klikannut sitä Update namiskaa joka on siinä viestin yhteydessä, eikähän se tietenkään mitään päivitystä ole löytänyt. Pitää tänään laittaa se uusi päivitys, josko tuo vaikka loppuis sen myötä.
 
Vastaus: Wii ongelmathreadi

reptail sanoi:
Onko kellään muulla Nintendo spämmänny koko ajan niillä Sää ja Internet kanavasta ilmoittavilla viesteillä? Minulla on siitä Sää kanavan päivityksestä lähtien vilkuttanut aina sinistä konsoli, kun laittaa koneesta virrat pois. Jonku aikaa menee ja sitte alkaa vilkuttaan. Kun sitten laittaa konsolin päälle niin näkyy, että on tullut kaksi uutta viestiä. Sitte menee kattoon, niin siellä on ilmoitukset Sää ja Internet kanavista. Olipahan tuossa joku päivä sitten peräti kahdesti se sää kanava ilmoitus. Varmaankaan se ei ole Nintendo joka spämmää minua, vaan luultavasti jotain muuta on vialla.

Olen klikannut sitä Update namiskaa joka on siinä viestin yhteydessä, eikähän se tietenkään mitään päivitystä ole löytänyt. Pitää tänään laittaa se uusi päivitys, josko tuo vaikka loppuis sen myötä.
Minulla tismalleen sama homma.
Lähetin Nintendolle viestiä(tekninentuki@nintendo.fi) ja käskivät kertoa konsolin serial numberin(konsolin alla) sekä sen konsolin ID:n Message boardilta ja aikoivat laittaa homman eteenpäin Nintendo Of Europelle.
Sanoivat että minun oli 4. tälläinen tapaus.
 
Ylös Bottom