Vastaus: Wii-pelien tarjousketju
mitenkäs nopeeta tuolta Play.comista noi pelit tuppaa tulemaan että kun suomessa noi tulee aika usein julkaisupäiväksi postilaatikkoon niin mites kauan ulkomailta kestää ylimäärästä aikaa?
EDIT: ja miten maksu tuonne tapahtuu ?
Play.comista ovat ainakin mulle tulleet pelit ja dvd:t n. 5-6 työpäivän kuluessa. Se tarkoittaa siis sitä, että maksimissaan menee hitusen yli viikko, ja jos viikonloppuna/maanantaina tilaat, niin hyvällä säkällä se on jo seuraavana perjantaina postilaatikossa. Eli nopeasti toimittavat!
Maksuhan tonne tapahtuu luottokortilla tai sillä Electronilla. Mitä olen lukenut asiasta, niin joskus tonne on vaikea saada Electronia menemään läpi (kai riippuu minkä pankin Electron on käytössä ja tuuristakin).
Play.com on täysin luotettava paikka sitten, ja itsellä taitaa olla sieltä jo yli 50 tilausta vuosien varrelta, eikä kertaakaan ole ollut ongelmia. Viimeksi tilasin sieltä Twilight Princessin, jota olen nyt pelaillut viime päivät.
Ja sanotaan se nyt tähän, kun kuitenkin sitä kysytään... Play.comin tulliraja (joka on ihan Suomen tullin sivuilla mainittu esimerkissä) on n. 45 euroa. Eli sen alle pitäisi pyrkiä tilaamaan. Harmittavasti monet Wii-pelit ovat juuri esim. 46 euroa, ja silloin on vaara, että niitä joutuu tullista hakemaan. Play.com on tosin ottanut käyttöön ton lahjakoodi (voucher) -systeemin, joten kannattaa olla silmä tarkkana netissä, jos sellaisia koodeja sattuu paikantamaan (juuri sillä sain SSBB:n hinnan painumaan alle 45 euron). Ai niin, ja jos tilaatte monta tuotetta kerralla, niin oman kokemuksen mukaan Play.com lähettää ne yksitellen eri paketeissa eikä kaikkia samassa jättiboksissa, joten käsittääkseni monesta alle 45 euron tuotteesta koostuva tilaus ei silloin tietenkään jää tulliin, vaikka yhteishinta ylittäisi 45 euron.