Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii Sports

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wii Sports

Aloin tässä hiljoksiin ymmärtää tämän golffin päälle ja onnistuin jopa hieman hallitsemaan lyöntejä. Huomasin ettei golffissa toimi tenniksen kaltaiset pikkulyönnit, vaan pitää oikeasti liikkua pidemmällä säteellä, ihan kuin mailaa oikeasti heilauttaisi (ja siis putatessa kirjaimellisesti heilauttaa, ei lyödä). Tennis on siitä kivempi, että voi halutessaan tosiaan sohvalla nötköttää ja tehdä pieniä lyöntejä.

rKarhu sanoi:
Lyönneistä puheenollen griinillä reikään puttailu on raivostuttavaa tuuripeliä, palloa ei VOI lyödä about 0,5 m päästä reiästä sisään (valehtelen, olen 2 kertaa onnistunut tässä). Kake ei laske hitaita puttauksiani lyönneiksi ja lyöntini jotka ovat tarpeeksi voimakkaita menevät taas railakkaasti yli.

Hiljaisissa puteissa ei pidä edes yrittää putata "oikeasti", vaan koitapa pitkää, hidasta liikettä. Kyllä se kake jossain vaiheessa tunnistaa sen hissuttelulyönniksi. Tämä tekniikka toimi eilen poikkeuksetta.

Hiljasissa ja todella lyhyissä puteissa mulla toimii aivan mainiosti oikean puttauksen imitointi. En näe kyllä mitään järkeä miksi tässä pitäisi jotain extra-hidasta swingiä yrittää (ellei nyt välttämättä halua "huijata" peliä)...kyllä se sieltä aukeaa kun tarpeeksi monta kertaa treenailee ja ymmärtää miten peli toimii. Muistakaa puttauksessa myös saattoliike ja sen harkittu kontrollointi.

Siis tosiaan golffissa ei voi muuta muuttaa kuin voimaa lyönnillä (hook ja slice randomina jos vedät liian kovan), enhän minä muuta väittänytkään. Mutta siihen voimaan saa _paljon_ enemmän kontrollia, kun tekee oikean liikkeen, koska silloin ei tarvi tehdä nopeaa nykäsyä, vaan voi vaihdella alotuskulmaa ja loppuunseurantaa. Btw, pitäkää kakea mailan tavoin kädessä, se kun taitaa tunnistaa missä kulmassa se on... jos pitää miten sattuu, peli ei tajua kaikkia liikkeitä osaksi swingiä, ja voiman säätö menee just nykäsyn voiman hallinnaksi.

Jokainen voi kokeilla putilla, tehkää saman nopeuksinen "lyhyt" liike (esim. noin 20 astetta molempiin suuntiin luotisuorasta), sitten alotatte samasta kohdasta ja samalla nopeudella, mutta seuraatte putin 90 asteen kulmaan. Siis niinku ensin / -> \ ja sitten / -> -. Putilla sen takia, että siinä huomaa kaikista selviiten tuon, että kyllä siihen 'voimaan' vaikuttaa moni asia huitaisussa, kuin pelkkä max kiihtyvyys.

Missäs kaikissa lajeissa täällä ihmiset on saavuttanu (PRO) statuksen ? Itelläni on yhdellä Miillä kaikissa muissa paitsi Baseballissa, joka on aivan perseestä... muut lajit on hauskoja mut pesis on iha kauhee...

Minä en ole jaksanut pelata vasta kuin tennistä sen verran, että taitopisteet ovat ylitse 2000:n.

Mullakin uupuu baseball pro ihan vain sen takia, että on tylsä.

Tennis on 2000+, golffinkin varmaan sais jo näillä taidoilla yli 2k. Keilaus on just ja just pro, enkä näillä taidoilla paljoa pitemmälle pääse (yli 200 kierrokset tekee tosi tiukkaa). Boxing on siinä onko se nyt 1500 vai 1600, missä tulee eka "kunnon" vastus. Ja se pirun hopeahanskainen tykittäjä tekee musta pässinlihaa hetkessä... Aiva eri sfääristä kuin tenniksen vastustajat, tennistä pelatessa vastassa on 2k ja 1900 pojoset, ja tosi harvoin erän häviän niille.

Paljos teillä on ennätys golfissa yhdeksällä reiällä? Oma on tällä hetkellä 31, eli 5 alle paarin! Keilailussa 199 pistettä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Moniko on onnistunut hole-in-onessa? Olen ollut muutaman kerran jo ihan lähellä, kolon vierestä on liikkunut monesti tyyliä puoli pallonmittaa kolon suuntaan ja olisi sisällä, tai sitten olen osunut siihen lipputankoon (eli suuntaus oikea, mutta voimaa liikaa).

Kaverilla tuli yks holari intermidiaten ekassa radassa. Tosin sen jälkeen kun oli vetänyt kaksi palloa out of bounds :D. Osui ensin lippuun josta tippui suoraan alas :D

Merri sanoi:
Moniko on onnistunut hole-in-onessa? Olen ollut muutaman kerran jo ihan lähellä, kolon vierestä on liikkunut monesti tyyliä puoli pallonmittaa kolon suuntaan ja olisi sisällä, tai sitten olen osunut siihen lipputankoon (eli suuntaus oikea, mutta voimaa liikaa).

Just tuli intermediaten ekassa hole in one, otinpa digikameralla siitä videonkin, laitan linkin myöhemmin jos saan sen nettiin. Puolisen tuntia tuli yritettyä kunnes onnistui... (jollain tylsää lomalla...!)

http://www.youtube.com/watch?v=_vMPE_IRjeg

Viimeksi muokannut moderaattori:

Keilailussa ennätys nykyään huikeat 277.
Golf ei ole yksinpelinä innostanut, joten viimeiset 3kenttää ovat vielä kokonaan kokeilematta.
Helpoimmassa setissäkin olen kyennyt vain -1 lyöntiin.

Joulupyhinä tuli vanhempien (49&47) kanssa tahkottua keilailua, golfia ja tennistä. Keilailusta sain parhaaksi tulokseksi 269 8:lla perättäisellä kaadolla. Golf meni muuten hyvin mutta useinmiten tunaroin viimeisellä kentällä tulokseksi jonkun +12 :D Nooh, harjoittelu auttaa.

Appivanhempien luona taas nyrkkeily sai suuren suosion tenniksen lomassa. Tiukkoja matseja ja sitäkin älyvapaampaa huitomista luvassa myös tänään kun vien Wiin jälleen käymään tuolla...

Nonii tuli sitte tehtyä normi keilauksessa enkat: Täydet 300 pistettä. Ja power throws:sa 722 pistettä ;)
Muita en edes oikeen pelaa paitsi joskus kaverin kanssa tennistä :)

Vihdoin sain tämän omaan osastoonikin. Keilaus on ehkä tämän kanhden päivän ainakana ollut parasta antia mutta golf tulee mukavasti perässä. Nyrkkeilyyn ei oikein meinaa päästä sisälle mutta eiköhän se siitä. Mukavaa ajanvietettä ja nyt olen nähnyt senkin ihmeen että vanhempanikin pelaavat:D .

Tulipahan tuo Wii hommattua ja tätä Wii Sportsia kokeiltua. Itselläni on kuitenkin pieni kysymys:
Kuuluuko pelin reagoida jäljessä tuon kapulan liikkeisiin? Eli jos keilatessa nostan ohjainta ylöspäin niin tästä menee noin sekuntti, ennen kuin ruudulla tapahtuu mitään. Tuon ihneen sensorbarin, vai mikä olikaan, pitäisi olla ohjeen mukaan sijoitettu.

MäMMi sanoi:
Eli jos keilatessa nostan ohjainta ylöspäin niin tästä menee noin sekuntti, ennen kuin ruudulla tapahtuu mitään. Tuon ihneen sensorbarin, vai mikä olikaan, pitäisi olla ohjeen mukaan sijoitettu.

no jos tarkoitat sitä että pelaaja nostaa pallon rintakehän korkeudelle ennen heittoa, niin se vähän riippuu kuinka nopeasti nostat ohjainta.keilauksessa sensor barilla ei ole mitään käyttöä, vaan se perustuu ainoastaan liikkeentunnistamiseen. eli ehkä pelillä menee jonkin aikaa hahmottaa missä asennossa ohjain on ennen kuin nostat sen ylös, ja siitä kyseinen viive tulee. jos tuota ohjainta pitää kokoajan alhaalla ja nostaa rauhallisesti sen ylös, ei tuossa mitään viivettä pitäisi olla.

Minulla on ollut Wiin ohjaimen kanssa viiveongelmia, mutta vain PC:llä alkeellisia/kokeellisia softia käytettäessä. Viive oli juuri sitä samaa vajaan sekuntin luokkaa. Jos ongelma on siis ihan kaikessa Wiin käytössä eikä vaan Wii Sportsissa, niin resetoi vaikka ohjaimen yhteys, eli paina punaiset nappulat uudelleen.

Joo kiitos vastauksista. Tänään koittelin Super Mario Galaxya ja siinä ei viivettä ollut. Ehkä tuon Wii Sportsin kohalla on vain tottumattomuutta. Alkanut pikkuhiljaa sujua sen pelaaminen eikä se viive enään pahemmin haittaa. Oli vaan pakko varmistaa täältä kun hämäsi aluksi niin paljon. :D

Ylös Bottom