Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahewcoro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    wiiu
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Tuo "Pro"-ohjain näyttää aika kamalalta. Ehkä vaikutelma muuttuu kun sitä pääsee testaamaan, mutta ainakaan se ei näytä kovin mukavalta pelattavalta. Toivottavasti suuri osa peleistä tukee yhä Wiikakea ja ehkä jopa Classic Controlleria.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Tuo "Pro"-ohjain näyttää aika kamalalta.

Niin näyttää. Katsoin ensin epähuomiossa, että se on ilokseni suora kopio boksiohjaimesta. Tarkempi tarkastelu kuitenkin paljasti etenkin oikean puolen käsittämättömän näppäinasettelun. Mutta noinhan se taitaa olla varsinaisessa padissakin. On taatusti totuttelemista siinä, että napit ovatkin alaviistoon tatista.

Multiplattareille tuo on silti tuollaisenaankin kriittisen tärkeä, jotta laiskat pelintekijät voivat kääntää kontrollit suoraan toisilta konsoleilta Wii U:lle.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Nyt kun mainitsitte niin kyllähän tuo aika erikoiselta vaikuttaa. Voisin uskoa että noilla X ja A napeilla tehdään ne kriittisemmät toiminnot kuten vaikka hyppy ja aseen lataus jos fps peliä pelataan.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Siis minkä ihmeen takia tatti pitäis olla näppäinten tilalla ylipäätänsä? Siksi että boxilla ja cubella näin oli? Ottakaas se 360 tai GC ohjain käteen kellä se on ja kattokaa minne ne peukalot oikeen sijoittuu. Mulla ei ainakaan oikea peukalo kasva vinoon. Tää mallihan on selvästi ergonomisempi ja käytönnöllisempi, koska oikeestaan 90% peleistä sulla on molemmat tatit kokoajan käytössä ja vain vähän väliä painetaan nappeja hyppyyn tai lataukseen jne. Boxihan kopioi ohjaimen layoutin suoraan GC:lta, ja gamecube ohjaimen aikana dualstick shooterit eivät olleet niin yleisiä vaan suurinosa peleistä käytti enemmän yhtä tattia ja nappeja. Ja tottakai ne yleisimmät hyppää ja lataa napit laitetaan nyt noihin lähimpiin nappeihin kun tatti on toisella puolella. Välillä hämmästyttää tää ihmisten ainainen muutoksen vastustus, oli kyse sitten mistä tahansa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Wii U:ssa on näköjään nettipeliseuran haku samaa kieltä puhuvien kanssa. Livegamers sivuhan perustettiin aikoinaan tuota tarkoitusta varten kun Xboxissa ei ollut tuota ominaisuutta.

Pelitoimittajat varmaan tykkäävät screenshottien otto mahdollisuudesta.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Njaa...vähän taas pelottaa, että muuta tämä laite ei tule olemaan kuin hypitään-heilutaan-kommuuni laite, joka on pääsääntöisesti vain JP suosiossa. Toivottavasti saavat kunnollisen kaverilistan ym. nettipelaamisen kuntoon. Sehän se suurin WIIn heikkous ja puute oli. Mutta joka tapauksessa minulle riittää jo se, että Marion naama nähdään HDna.

Ohjain vaikuttaa kyllä älyttömän raskaalta (teknisesti sekä painollisesti). "Konsolin" hintakin perustuu varmaan pääosin siihen. Toivottavasti päästään tässä lähelle 300€skoo, ei tuota kyllä muuten kukaan osta kättelyssä. Hienoa että tulee myös uusi, vähän perinteikkäämpi ohjain (PRO). Se vaan, että tämä tietää kättelyssä vähintään +50€ lisäkuluja ostajille...
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Gamexplain tarjoaa tarkemman katsauksen Nintendo Direct -videossa nähtyyn, vielä nimeämättömään uuteen Super Mario Bros -peliin.

 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Jos jokin on nostalgialla ratsastamista, niin koko Mario-sarja. Naurettavaa kamaa mielestäni, ja tämäkö on se Nintendon kovin AAA-sarja? :D
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Tuo "Pro"-ohjain näyttää aika kamalalta. Ehkä vaikutelma muuttuu kun sitä pääsee testaamaan, mutta ainakaan se ei näytä kovin mukavalta pelattavalta. Toivottavasti suuri osa peleistä tukee yhä Wiikakea ja ehkä jopa Classic Controlleria.

Minua aidosti ihmetyttää tämä Nintendon ohjain-politiikka. Aika monella on näitä Wiin muovisia ihmeitä (=eli eri ohjaimia) nurkat täynnä ja taas on tiedossa tablettia, "Pro-ohjainta", tukea vanhoille ohjaimille (ilmeisesti) yms. Voi siis olla, ettei Wii U:n paketissa ole ollenkaan ns. perinteistä padia, vaan se ostetaan erikseen?

Missä vaiheessa pelimaailma meni tähän, että perinteinen pad täytyy ostaa erikseen tai että se on tavallaan "kakkosvaihtoehto"? Dammit.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Gamexplain tarjoaa tarkemman katsauksen Nintendo Direct -videossa nähtyyn, vielä nimeämättömään uuteen Super Mario Bros -peliin.

Tuo suurennuslasin kuva kuvaa aika hyvin videota - hirveää nysväystä. Toivon mukaan tiistaina tulee vähän asiallisempi esittely pelistä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Missä vaiheessa pelimaailma meni tähän, että perinteinen pad täytyy ostaa erikseen tai että se on tavallaan "kakkosvaihtoehto"? Dammit.

Tämä on se oikea ratkaisu. Perinteisen pädin ei enää nykypäivänä pitäisi olla ykkösvaihtoehto, ja kuten hforad arveli, uusi padi vaikuttaa olevan lähinnä myönnytys laiskoille pelikehittäjille.

Lisäksi ehdin arvellakin, että Classic Controller Prosta tehtäisiin Wii U:lle päivitetty versio. Valitettavasti tämä uusi ohjain ei ainakaan näytä CC Pron tasoiselta padilta, joten on ihan hyvä jos sitä ei ängetä pakolla mukaan konsolipakkauksessa. Jos perinteinen padi kiinnostaa, sen voi sitten ostaa erikseen.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Missä vaiheessa pelimaailma meni tähän, että perinteinen pad täytyy ostaa erikseen tai että se on tavallaan "kakkosvaihtoehto"? Dammit.

Nintendolla meni vuonna 2006. MS on panostanut niin paljon Kinectiin että en tiedä miten käy Xbox 720:n kanssa, jos siinä pädistä tulee kakkosvaihtoehto.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Jos jokin on nostalgialla ratsastamista, niin koko Mario-sarja. Naurettavaa kamaa mielestäni, ja tämäkö on se Nintendon kovin AAA-sarja? :D

Joo.

Mariot varmaan kävisivät huonommin kaupaksi, jos joku tekisi parempia tasoloikkia. Ilman nostalgiabonuksiakin ei tässä(kään) genissä ole parempaa nähty. Okei, Rayman Origins on ainakin samalla tasolla, mutta sekin pursuaa yhtä lailla nostalgiaa.

Minua aidosti ihmetyttää tämä Nintendon ohjain-politiikka.

Kyllähän tuolla Gamepadilla pitäisi pystyä tekemään jokseenkin kaikki, mitä peruspadilläkin ja paljon enemmän. Noille pro-ohjaimille näkisin enemmän tarvetta kaverin kouraan lyötävinä kakkosohjaimina ja Virtual Console -peleissä. Wii-ohjainten yhteensopivuus taasen on pelkästään hyvä asia, koska niitä tosiaan monelta löytyy ja liiketunnistus- sekä kuntoilupelejä ihmiset edelleen haluavat. Toivoisin itsekin kuitenkin, että alusta asti Wii U:lle tehdyt pelit käyttäisivät ensisijaisena ohjaimena täppäripädiä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Voi siis olla, ettei Wii U:n paketissa ole ollenkaan ns. perinteistä padia, vaan se ostetaan erikseen?
Eikö tämä ollut aistittavissa jo viime vuoden E3:n perusteella?

Missä vaiheessa pelimaailma meni tähän, että perinteinen pad täytyy ostaa erikseen tai että se on tavallaan "kakkosvaihtoehto"? Dammit.
Miksi "perinteinen" pad kuuluisi sisällyttää tulevaan konsoliin? Etenkin jos-ja-kun Wii U:n viehättävin/merkittävin uudistus on juurikin tämä tablettiohjain.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Nintendolla meni vuonna 2006. MS on panostanut niin paljon Kinectiin että en tiedä miten käy Xbox 720:n kanssa, jos siinä pädistä tulee kakkosvaihtoehto.

Niin, sitähän tässä vähän haen, että kaikki hehkuttavat (noh, ehkei Sony niin paljon, koska niillä Move ei ole kaiken keskiössä) niitä muita ohjaintapoja kuin perinteistä padia, mutta sitten lähes kaikki maailman myydyimmät ja suosituimmat pelit ovat tehty pääosin perinteiselle padille.

Ja jos Wii U tulee nyt oikeasti "isojen poikien sarjaan", eli multiplattarit tehdään jatkossa kolmelle konsolille, niin ei niitä nyt ideaalisti jollain tablet-ohjaimella ohjata.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Joo.

Mariot varmaan kävisivät huonommin kaupaksi, jos joku tekisi parempia tasoloikkia. Ilman nostalgiabonuksiakin ei tässä(kään) genissä ole parempaa nähty. Okei, Rayman Origins on ainakin samalla tasolla, mutta sekin pursuaa yhtä lailla nostalgiaa.

No tottahan tuo on, omassa genressään Mario on loistava, mutta kun se tasohyppely on konsolin puremahammas siinä missä muilla on GTA:t, Halot, Unchartedit yms., niin vähän heikolta näyttää Nintendon homma. Toivottavasti saavat nyt vihdoin haalittua ihan kunnon multiplattareita itselleen, ainakin COD lienee pakollinen?
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Toivottavasti saavat nyt vihdoin haalittua ihan kunnon multiplattareita itselleen, ainakin COD lienee pakollinen?

Onhan noita CODeja tullut Wiillekin, ja ovat kai myyneetkin ihan kohtalaisesti. Niin kauan kuin muilta julkaisijoilta ei tule uusia konsoleita, en olisi kovin huolissani multiplattareista. Porttaus tuskin on ihan hirmuisen vaikeaa, kun konsolissa kuitenkin oletettavasti on enemmän tehoa kuin nykykilpailijoissa. EA ja Ubisoft ainakin ovat mainospuheiden mukaan innolla tekemässä Wii U -pelejä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

lähes kaikki maailman myydyimmät ja suosituimmat pelit ovat tehty pääosin perinteiselle padille.

Tämähän ei pidä nykyään enää ollenkaan paikkaansa. Wii Sports, Wii Fit, Just Dance, Mario Kart Wii ja sen rattikehikko, Zumba Fitness ja monet muut pelit, myös useat Kinect-pelit, ovat vallanneet myyntitilastojen kärjet. Käytännössä vain megasarja Call of Duty, online-FPS:ien casual-peli, pärjää liiketunnistuksen airueille. Jos mukaan otetaan vielä kosketusnäytöt, niin "perinteisellä pädillä" on vaikeampi kilpailla suosiosta kuin modernimmat ohjaustavat hyödyntävissä peleissä. Pädipeleille on selvästi yhä kysyntää, mutta pian sekin saattaa tarkoittaa Wii U:n "Gamepadia".

"Isojen poikien sarja" on se pikkupoikien ja sarjakuvien hiekkalaatikko, joka on kuolemassa pois.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Wii Sports, Wii Fit, Just Dance, Mario Kart Wii ja sen rattikehikko, Zumba Fitness.

"Isojen poikien sarja" on se pikkupoikien ja sarjakuvien hiekkalaatikko, joka on kuolemassa pois.

Itselläni loppuu peliharrastus täysin, jos suunta menee yllä olevaan päin myös Sonylla ja Microsoftilla.

Liiketunnistus juttu on "ihan kiva" lisä, mutta toivottavasti pahin Kinect ja Move huuma katoaa vähitellen.

Wii U on itselleni tällä hetkellä enemmän teknologia demo(kuin varsinainen pelikonsoli), joka kiinnostaisi, jos sille tulisi muutakin, kuin reilu 20 vuotta kierrätettyjen hahmojen seikkailuja, jotka on pääasiallisesti suunniteltu nuoremmalle yleisölle.

Paras Mario on edelleen se aito ensimmäinen. Pelasin pienenä myös paljon Zeldaa tietokoneelle asennetun emulaattorin kautta. Nykyään olen enemmän innostunut Journeyn, Super Stardust Deltan, Gravity Rushin ja Wormss:in kaltaisista teoksista. Edellä mainittua materiaalia saisi takuulla helposti kehiteltyä Wii U:lle, mutta Nintendo taitanee tällä hetkellä luottaa vanhaan reseptiin.

Enivei. Kaikkea hyvää nipalle.
 
Ylös Bottom