Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)
Oletko yhtään pelannut Nintendon pelejä, siellä on todella paljon muutakin kuin tuollaista? Ja nyt kun niitä kauan kaivattuja tehoja saadaan, niin tosiaan pitäisi multiplattareitakin tulla enemmän.
Olen kyllä pelannut Nintendon pelejä, ja valitettavasti siellä ei ole hirveän paljoa sellaista, joka minua kiinnostaisi(Mad worldia lukuun ottamatta, joka oli jännä).
Minulle Wii olisi turha ostos, koska julkaisijat näkevät sen enemmän perhekonsolina, kuin "HC" -masiinana.
Padi myös voittaa liiketunnistimen kanssa hääräilemisen(PS Move lähti tästä talosta ja tilalle tuli Max Payne 3).
Sonyn konsoli sai vähän aikaa sitten yhden lisäkäännöksen(No more heroes), joka niin ikään vähensi kiinnostustani Wiitä kohtaan.
Tähän mennessä olet varmaan jo päässyt perille meikäläisen pelimausta. Ainoa kunnon vaihtoehto, joka tyydyttäisi omat pelihimoni Sonyn lisäksi(edes jollain tasolla) olisi Microsoftin konsolin tuotokset.
Katsotaan nyt alkavatko kolmannet osapuolet kiinnostua Wii U:sta, ja tuleeko sille jotain kunnon räiskettä.
EDIT:
Vertailu Wiihin myyntiodotuksissa on sinänsä epäreilua, koska se oli aivan tolkuttoman menestynyt laite. En minäkään odota että Wii U samanlaisiin määriin pääsisi, mutta paljon vähempikin riittää tekemään siitä menestystuotteen.
Myyntimenestys liiketunnistus teknologiansa ansiosta. Pelkkä padillinen versio olisi tuonut konsolille samanlaisen kohtalon, joka kävi GC:lle(I believe very strongly). Liiketunnistus tuli ja on nyt kaikkien saatavilla, kuten myös isolla näytöllä varustetut käsikonsolit. Näin ollen Wii U ei tuo mukanaan mitään varsinaisesti uutta, jos Nintendo tyytyy vain kierrättämään vanhoja pelejään, ja ihmisten mielenkiinto samaa puuroa kohtaan ei tunnetusti ole pysyvää, ellei siihen lisää kunnolla hyviä mausteita. En minä kiellä sitä, etteikö sama kikka onnistuisi uudestaankin (tällä kertaa Wii U:n kanssa), mutta se on epätodennäköistä näin pienillä lisäeväillä. Varsinkin, jos kolmannet osapuolet eivät halua lähteä aikuisten oikeasti mukaan kelkkaan.
Hyvät mainoskampanjat ovat tosin todistaneet, että lähes mikä tahansa myy, kunhan vedetään oikeista naruista. Jopa laite, jonka pelitarjonta ei viimeisimmista tiedoista päätellen poikkea edellisestä konsolista. Virallinen peliesittely on kohta ovella, joten toivotaan, että Nipa raottaisi verhoistaan jotain minuakin kiinnostavaa pelimatskua. Mieluiten paria täysin uutta pelisarjaa.
En minä paljoa pyydä. Vähän vain motivaatiota houkutella mäiskinnästä pitäviä pelaajia luukun äärelle. Nipalla on ollunna aika pitkään helpolla tavalla tienaaminen ensimmäisenä prioriteettinaan, ja mikäs sen helpompaa, kuin käyttää vanhoja klassisia hahmoja yhä uudestaan ja uudestaan. Mad World ja No more heroes ovat näitä harvoja riskin ottoja, joita wiillä on nähty.