Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Harmi vaan, että nuo Mahewcoron luettelemat pelit ovat todellista soopaa. Perhepelejä, fitnessiä ja lapsellista sontaa. On synti, että noita verrataan esim. Skyrimin kaltaisiin tuotoksiin, oikeisiin Peleihin. Nintendo voi joko pysyä tuolla pelaamisen rajamailla, tai alkaa tehdä jotain vakavasti otettavaa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Wii U vaikuttaa hyvalta, ja mielestani toi tablettipadi nayttaa ihan tarpeeksi normipadilta, kaikki tarpeellinen loytyy. On noita isoja ohjaimia ennenkin nahty... Atari Jaguar. ^^
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Tämähän ei pidä nykyään enää ollenkaan paikkaansa. Wii Sports, Wii Fit, Just Dance, Mario Kart Wii ja sen rattikehikko, Zumba Fitness ja monet muut pelit, myös useat Kinect-pelit, ovat vallanneet myyntitilastojen kärjet.

Noh osin ovat - mutta kyllä se kärki on kuitenkin osastolla Modern Warfare, Battlefield, GTA, ym. Isot pelit joita pelataan yleensä padilla. "Tosipelaajat eivät zumbaa".

Jos mukaan otetaan vielä kosketusnäytöt, niin "perinteisellä pädillä" on vaikeampi kilpailla suosiosta kuin modernimmat ohjaustavat hyödyntävissä peleissä. Pädipeleille on selvästi yhä kysyntää, mutta pian sekin saattaa tarkoittaa Wii U:n "Gamepadia".

Mielenkiintoista analyysia. Padi on sinulle "kuoleva" väline ja "modernit ohjaustavat" ovat ilmeisesti jotain Wii U:n table-osastoa. Vaikea sanoa oletko ihan tosissasi?

Liiketunnistus juttu on "ihan kiva" lisä, mutta toivottavasti pahin Kinect ja Move huuma katoaa vähitellen.

Ei Kinectin tai Moven tarvitse minnekään kadota (kaikelle löytyy kyllä tilaa), mutta pad on ja tulee aina olemaan ykkönen. Ei anneta kolmen markan fitness-pelien ja minipelitauhkan viedä spotlightia olennaisesta: We love games = We love pad. Tämä ei muutu miksikään vaikka pelejä voisi tulevaisuudessa ohjata vaikka ajatuksen voimalla.

Itselle kyse on siitä mikä aikanaan vei pelien pariin. Ei se koskaan ole ollut "liiketunnistus", "ilman ohjainta", "mobiilipelit", "tablet-laitteet" ym. Se on hyvä peli ja pad (tai no ilotikku alussa). Muu on vain "kivaa lisää".

Wii U on itselleni tällä hetkellä enemmän teknologia demo(kuin varsinainen pelikonsoli), joka kiinnostaisi, jos sille tulisi muutakin, kuin reilu 20 vuotta kierrätettyjen hahmojen seikkailuja, jotka on pääasiallisesti suunniteltu nuoremmalle yleisölle.

Aika pitkälti samoilla linjoilla. Olen itse aika pitkälti "done" tuon Wii-suuntauksen kanssa, joten jos sama meininki jatkuu niin jää Wii U hankkimatta (ja ainakin alkuun se jääkin). Tuo tablet-ohjain on nimenomaan kivaa teknologista kikkailua, mutta Nintendon tuntien se otetaan keihäänkärjeksi ja monet sen omat pelit suunnitellaan jatkossa tablet-ohjaimelle - avain samoin kun tietyt pelit muokattiin liiketunnistusohjaimille.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Noh osin ovat - mutta kyllä se kärki on kuitenkin osastolla Modern Warfare, Battlefield, GTA, ym. Isot pelit joita pelataan yleensä padilla. "Tosipelaajat eivät zumbaa".

No ei. Jos nyt katsotaan tosiaan niitä kaikkein myydyimpiä pelejä, joista itsekin puhuit, niin ne ovat juurikin noita Mahewcoron mainitsemia. Se on sitten kokonaan toinen juttu tykkääkö itse pelata sellaisia. Zumbaa en ole itse testannut, mutta Wii Fitiä on kyllä tullut kymmeniä tunteja pelattua. Samoin GTA:ta. Niin ja kaksi ekaa Modern Warfareakin, mutta kivahan se on yksinkertaistaa.

Tuo tablet-ohjain on nimenomaan kivaa teknologista kikkailua, mutta Nintendon tuntien se otetaan keihäänkärjeksi ja monet sen omat pelit suunnitellaan jatkossa tablet-ohjaimelle - avain samoin kun tietyt pelit muokattiin liiketunnistusohjaimille.

Edelleen, mitä tuolla tablet-ohjaimella nyt ei pysty tekemään, mikä onnistuu vain padilla? Kaksi tattia, neljä nappia ja liipasimet - kovin tutulta kuulostaa. Ja lisäksi tuo toinen näyttö, jolle keksii hetkessä fiksuja käyttötapoja melkein missä vain pelissä. Tuo ohjainhan on melkein kuin Vitaa pitelisi ja sitä on kuitenkin yleisesti pidetty kontrollien puolesta ihan hyvänä laitteena. En näe mitään syytä, miksi Gamepad ei toimisi vähintään yhtä hyvin.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Toivomuslistalla olisi vanhojen Wii pelien ostomahdollisuus nettilatauskaupasta ja ei mielellään 69,95e hintalappua vaan saisi olla kilpailukykyisemmin hinnoiteltu.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Edelleen, mitä tuolla tablet-ohjaimella nyt ei pysty tekemään, mikä onnistuu vain padilla?

Paljonhan sillä pystyy nimen omaan tekemään, mutta mikäli teknologiaa ei käytetä muuhun, kuin jumppapelien ja perheille suunnattujen teoksien tekoon, jää yleisö samanlaiseksi, kuin edellisellä konsolilla.

Alkupuolen liiketunnistus huuma on jo laantunut, joten jos samaa pelimateriaalia koitetaan tuputtaa alkuperäiselle ostajaväelle, ei se välttämättä ole valmis maksamaan esim. about 300 euroa koneesta, jonka ainoa uusi temppu edelliseen verrattaessa on isommat tehot ja ohjain, jossa on näyttö.

Toisin sanottuna ostajakunta voi hyvinkin olla paljon pienempi, ellei Nipalla ole hihassaan jotain jännää.

Todellisuudessa lapsiperheisiin ei muutenkaan ostella samaan tapaan lisää kallista pelilaitteistoa, jos uusi lelu ei eroa kunnolla vanhasta(lapsi leikkiköön aikaisemmalla pelikonsolilla, tai menkööt kesätöihin). Varsinaiset peliharrastajat onkin sitten erikseen.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Edelleen, mitä tuolla tablet-ohjaimella nyt ei pysty tekemään, mikä onnistuu vain padilla? Kaksi tattia, neljä nappia ja liipasimet - kovin tutulta kuulostaa. Ja lisäksi tuo toinen näyttö, jolle keksii hetkessä fiksuja käyttötapoja melkein missä vain pelissä. Tuo ohjainhan on melkein kuin Vitaa pitelisi ja sitä on kuitenkin yleisesti pidetty kontrollien puolesta ihan hyvänä laitteena. En näe mitään syytä, miksi Gamepad ei toimisi vähintään yhtä hyvin.
Eikös tuon pitäisi mennä vähän päinvastoin, eli mitä tablet-ohjaimella pystyy tekemään, mihin padi ei riitä? Sikäli se kieltämättä tuntuu enempi teknologiselta kikkailulta kuin ratkaisulta mihinkään sellaiseen, jonka pertti peruspelaaja olisi koskaan edes kokenut ongelmaksi. Ei sillä, etteikö tuo olisi uutta ja hienoa mutta pelaamista se tuskin innovoi yhtään sen kummemmin tai ainakaan pysyvämmin kuin Wii.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Paljonhan sillä pystyy nimen omaan tekemään, mutta mikäli teknologiaa ei käytetä muuhun, kuin jumppapelien ja perheille suunnattujen teoksien tekoon, jää yleisö samanlaiseksi, kuin edellisellä konsolilla.

Oletko yhtään pelannut Nintendon pelejä, siellä on todella paljon muutakin kuin tuollaista? Ja nyt kun niitä kauan kaivattuja tehoja saadaan, niin tosiaan pitäisi multiplattareitakin tulla enemmän. Mitä noita nyt on jo varmistettu; Assassin's Creed 3, Arkham City, Aliens: Colonial Marines jne. Ja tämän viikon loppuun mennessä varmasti paljon lisää.

Vertailu Wiihin myyntiodotuksissa on sinänsä epäreilua, koska se oli aivan tolkuttoman menestynyt laite. En minäkään odota että Wii U samanlaisiin määriin pääsisi, mutta paljon vähempikin riittää tekemään siitä menestystuotteen.

Disclaimerina vielä sen verran, että en minäkään ole tuota välttämättä julkaisussa ostamassa. Siihen vaikuttaa monta asiaa, joista tärkeimpinä hinta ja julkaisupelit. Mutta kaikki tähän mennessä kerrottu luo itselle kuvaa siitä, että voidaan vihdoin oikeasti saada konsoli, joka miellyttää hyvin monenlaisia pelaajia tasapuolisesti.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Tämä on se oikea ratkaisu. Perinteisen pädin ei enää nykypäivänä pitäisi olla ykkösvaihtoehto, ja kuten hforad arveli, uusi padi vaikuttaa olevan lähinnä myönnytys laiskoille pelikehittäjille.

Lisäksi ehdin arvellakin, että Classic Controller Prosta tehtäisiin Wii U:lle päivitetty versio. Valitettavasti tämä uusi ohjain ei ainakaan näytä CC Pron tasoiselta padilta, joten on ihan hyvä jos sitä ei ängetä pakolla mukaan konsolipakkauksessa. Jos perinteinen padi kiinnostaa, sen voi sitten ostaa erikseen.

Aika iso tappio Nintendolle jos kehittäjät tulevat julkaisemaan pelejä joissa näytöllä pyörii joku screensaiveri. Juuri enempää ei voi tehdä jos peli pidetään kokonaan pelattavissa normaalilla padilla ja porttaukseen käytetään mahdollisimman vähän rahaa. Eli kuluttaja pitäisi sijoittaa lisää rahaa jotta saa paremman kokemuksen "turhaan" isoon Gamepadiin. Tähän ohjaimeen menee kuitenkin huomattava osa koko laitteen hinnasta ja se on konsolin kantava idea.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Oletko yhtään pelannut Nintendon pelejä, siellä on todella paljon muutakin kuin tuollaista? Ja nyt kun niitä kauan kaivattuja tehoja saadaan, niin tosiaan pitäisi multiplattareitakin tulla enemmän.

Olen kyllä pelannut Nintendon pelejä, ja valitettavasti siellä ei ole hirveän paljoa sellaista, joka minua kiinnostaisi(Mad worldia lukuun ottamatta, joka oli jännä).

Minulle Wii olisi turha ostos, koska julkaisijat näkevät sen enemmän perhekonsolina, kuin "HC" -masiinana.

Padi myös voittaa liiketunnistimen kanssa hääräilemisen(PS Move lähti tästä talosta ja tilalle tuli Max Payne 3).

Sonyn konsoli sai vähän aikaa sitten yhden lisäkäännöksen(No more heroes), joka niin ikään vähensi kiinnostustani Wiitä kohtaan.
Tähän mennessä olet varmaan jo päässyt perille meikäläisen pelimausta. Ainoa kunnon vaihtoehto, joka tyydyttäisi omat pelihimoni Sonyn lisäksi(edes jollain tasolla) olisi Microsoftin konsolin tuotokset.

Katsotaan nyt alkavatko kolmannet osapuolet kiinnostua Wii U:sta, ja tuleeko sille jotain kunnon räiskettä.

EDIT:

Vertailu Wiihin myyntiodotuksissa on sinänsä epäreilua, koska se oli aivan tolkuttoman menestynyt laite. En minäkään odota että Wii U samanlaisiin määriin pääsisi, mutta paljon vähempikin riittää tekemään siitä menestystuotteen.

Myyntimenestys liiketunnistus teknologiansa ansiosta. Pelkkä padillinen versio olisi tuonut konsolille samanlaisen kohtalon, joka kävi GC:lle(I believe very strongly). Liiketunnistus tuli ja on nyt kaikkien saatavilla, kuten myös isolla näytöllä varustetut käsikonsolit. Näin ollen Wii U ei tuo mukanaan mitään varsinaisesti uutta, jos Nintendo tyytyy vain kierrättämään vanhoja pelejään, ja ihmisten mielenkiinto samaa puuroa kohtaan ei tunnetusti ole pysyvää, ellei siihen lisää kunnolla hyviä mausteita. En minä kiellä sitä, etteikö sama kikka onnistuisi uudestaankin (tällä kertaa Wii U:n kanssa), mutta se on epätodennäköistä näin pienillä lisäeväillä. Varsinkin, jos kolmannet osapuolet eivät halua lähteä aikuisten oikeasti mukaan kelkkaan.

Hyvät mainoskampanjat ovat tosin todistaneet, että lähes mikä tahansa myy, kunhan vedetään oikeista naruista. Jopa laite, jonka pelitarjonta ei viimeisimmista tiedoista päätellen poikkea edellisestä konsolista. Virallinen peliesittely on kohta ovella, joten toivotaan, että Nipa raottaisi verhoistaan jotain minuakin kiinnostavaa pelimatskua. Mieluiten paria täysin uutta pelisarjaa.

En minä paljoa pyydä. Vähän vain motivaatiota houkutella mäiskinnästä pitäviä pelaajia luukun äärelle. Nipalla on ollunna aika pitkään helpolla tavalla tienaaminen ensimmäisenä prioriteettinaan, ja mikäs sen helpompaa, kuin käyttää vanhoja klassisia hahmoja yhä uudestaan ja uudestaan. Mad World ja No more heroes ovat näitä harvoja riskin ottoja, joita wiillä on nähty.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Zumbaa en ole itse testannut, mutta Wii Fitiä on kyllä tullut kymmeniä tunteja pelattua. Samoin GTA:ta. Niin ja kaksi ekaa Modern Warfareakin, mutta kivahan se on yksinkertaistaa.

Niin, eivät ne myyntiluvut kaikkea tietysti kerro - eikä niillä pitäisi mitään supersuurta merkitystä ollakaan jos peli maistuu.

Mutta yksinkertaistan edelleen: On kiva että meillä on Zumbaa, Fittiä, Kinectanimalsia ja Movedogsia. Ihan ok jos niiden rinnalla pidetään vahva ns. perinteinen pelitarjonta. Mutta perinteisen pelitarjonnan täytyy johtaa joukkoa pad "lippuna" liehumassa.

Edelleen, mitä tuolla tablet-ohjaimella nyt ei pysty tekemään, mikä onnistuu vain padilla? Kaksi tattia, neljä nappia ja liipasimet - kovin tutulta kuulostaa.

Ei se kuitenkaan perinteistä padia korvaa. Vai oletko unohtanut vuosien väännöt pelkästään siitä onko PS3:n vai 360:n ohjain "parempi"? Ja ne ovat kuitenkin lopulta aika samantyylisiä ohjaimia. Vaikea nähdä että Wii U:n tablettiohjaus saisi tässä erikoiskohtelun. Porukka syynää aika tarkkaan miten jollain tablettiohjaimella sujuu CoDin pelaaminen...

Tuo ohjainhan on melkein kuin Vitaa pitelisi ja sitä on kuitenkin yleisesti pidetty kontrollien puolesta ihan hyvänä laitteena.

Vita on kuitenkin puhdas käsikonsoli. En minä sillä haluaisi PS3:n pelejä ohjata. Kuten en oikeastaan halua pelata padipelejä Wii U:n tabletohjaimella jos ihan totta puhutaan.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Harmi vaan, että nuo Mahewcoron luettelemat pelit ovat todellista soopaa. Perhepelejä, fitnessiä ja lapsellista sontaa. On synti, että noita verrataan esim. Skyrimin kaltaisiin tuotoksiin, oikeisiin Peleihin. Nintendo voi joko pysyä tuolla pelaamisen rajamailla, tai alkaa tehdä jotain vakavasti otettavaa.

No anteeksi vain, mutta minä en ota noita sinun "oikeita Pelejäsi" vakavasti. En sano että Skyrim olisi "sontaa", se ei vain kiinnosta minua, ja vaikka se olisi HD-konsolien myydyimpiä pelejä, niin se ei yksinään kiinnosta hyvin laajaa joukkoa ihmisiä.

Wii U:lla Nintendon ongelma todellakin on, miten saada ne Wiistä kiinnostuneet takaisin mukaan. Heille kun ei toimi HD-pelien multiplattariporttaukset eikä "Pro"-gamepad. Monille Wiin pelaajille sen kilpailija ei ole Skyrimit ja perinteiset gamepad-pelit, vaan kiinnostuksen puute pelaamiseen. Wiistä ei siirrytä pädipeleihin, vaan jos kiinnostavia pelejä ei tule, pelit jäävät täysin pelaamatta. Perinteinen gamepad on pelaamisen umpikuja. Kyllä, lisää sitä Wii Sportsia ja Wii Fitiä tänne, sekä kosketusnäyttöpelaamisen ja liiketunnistuksen jatkuvaa kehittämistä. "Pelaamisen rajamaat" on oikea ilmaisu - rajamailta löytyy ne jännittävimmät ja vähiten tutkitut ideat.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Ihme kun tosta ohjaimen painosta valitetaan, itse ainakin pelaan ohjain jalkojen päällä ja niin pelaa varmaan suurin osa muistakin. Tärkeintä on että sormet sopii kivasti napeille, sen taas näkeekin sitten vasta kun kokee.

Ja kyllä toi Pro-ohjainkin vaikutti ihan hyvältä. Kuka sanoo että Action nappi täytyy olla se alin, miksei se voi olla vaikka se ylin? Toivottavasti muuten noissa ohjaimissa on klikattavat tatit.

edit: oho näköjään klikattavat tatit olikin jo vahvistettu
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Ei se kuitenkaan perinteistä padia korvaa. Vai oletko unohtanut vuosien väännöt pelkästään siitä onko PS3:n vai 360:n ohjain "parempi"? Ja ne ovat kuitenkin lopulta aika samantyylisiä ohjaimia. Vaikea nähdä että Wii U:n tablettiohjaus saisi tässä erikoiskohtelun. Porukka syynää aika tarkkaan miten jollain tablettiohjaimella sujuu CoDin pelaaminen...

Okei. Nyt täytyy tunnustaa, etten enää alkuunkaan käsitä mikä tässä on se perimmäinen ongelma. Täppäripädi ei kelpaa, koska se ei jostain syystä voi olla yhtä kiva käyttää kuin nykyohjaimet. Controller Pro ei kelpaa, koska se myydään erikseen. Mote+nunchuck ei kelpaa, koska liiketunnistus = huitomista.

Ja ne pelit (joista ei ole kerrottu vielä käytännössä mitään) ovat kuitenkin vain jatko-osia vanhoihin sarjoihin tai liian kasuaalia. Eikä multiplattareita ainakaan saada.

Njoo, jankkaamiseksihan tämä menee. Katsotaan sitten huomenna uudestaan, kun oikeasti tiedetään jotain konkreettista.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Katoin just äsken tän Rayman Legends videon, ja näytti kyllä ihan saakelin upeelta moninpeliltä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

No anteeksi vain, mutta minä en ota noita sinun "oikeita Pelejäsi" vakavasti. En sano että Skyrim olisi "sontaa", se ei vain kiinnosta minua, ja vaikka se olisi HD-konsolien myydyimpiä pelejä, niin se ei yksinään kiinnosta hyvin laajaa joukkoa ihmisiä.

Wii U:lla Nintendon ongelma todellakin on, miten saada ne Wiistä kiinnostuneet takaisin mukaan. Heille kun ei toimi HD-pelien multiplattariporttaukset eikä "Pro"-gamepad. Monille Wiin pelaajille sen kilpailija ei ole Skyrimit ja perinteiset gamepad-pelit, vaan kiinnostuksen puute pelaamiseen. Wiistä ei siirrytä pädipeleihin, vaan jos kiinnostavia pelejä ei tule, pelit jäävät täysin pelaamatta. Perinteinen gamepad on pelaamisen umpikuja. Kyllä, lisää sitä Wii Sportsia ja Wii Fitiä tänne, sekä kosketusnäyttöpelaamisen ja liiketunnistuksen jatkuvaa kehittämistä. "Pelaamisen rajamaat" on oikea ilmaisu - rajamailta löytyy ne jännittävimmät ja vähiten tutkitut ideat.

Et saa. Näkökulma on sokaiseva, varsinkin sinun tapauksessasi.

Jos esimerkiksi LA Noire olisi julkaistu Wiille pikselimössögrafiikalla ja etsivän hahmoa esittäisi Mario, olisit perustamassa nettiadressia joka vaatisi Aaron Statonille Oscaria videopelin ääninäyttelystä. Mutta koska se on kilpailevilla konsoleilla, niin kyseessä on tylsä ja mielikuvitukseton tuotos. Sillä kaikkihan tiedämme miten keppiä heiluttamalla tämäkin peli nousisi arvoon arvaamattomaan. Niin ja vain siinä tapauksessa että musiikissa ja grafiikassa säästettäisiin, sillä ne ei tuo mitään uutta pelin sisällölle.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Mielenkiintoista analyysia. Padi on sinulle "kuoleva" väline ja "modernit ohjaustavat" ovat ilmeisesti jotain Wii U:n table-osastoa. Vaikea sanoa oletko ihan tosissasi?

Kyllä. Pädi on kuoleva väline kahdella tasolla: henkilökohtaisesti ja maailmanlaajuisesti. Henkilökohtaisesti pädiohjaukselle ei enää tehdä erityisemmin pelejä, jotka kiinnostaisivat minua, se on yksinkertaisesti liian rajoittava väline esim. strategiapeleihin. Toisaalta se ei myöskään välitä enää "todellisen kontrollin" vaikutelmaa, jonka liike- ja osoitusohjauksella varustettu ohjain voi tarjota. Wii-ohjaus tarjoaa pelaajalle enemmän vaihtoehtoja ja monipuolisemman, suoremman pääsyn pelin todelliseen hallintaan. Toivon, että Wii U:n täppäriohjain tarjoaa myös enemmän kontrollia, ei vähemmän.

Ei se tarkoita etten pelaisi ollenkaan pädipelejä. Enimmäkseen ne ovat kuitenkin retropelejä tai retrotyylisiä pelejä. Esimerkiksi Super Stardust HD on erinomainen peli, joka soveltuu moitteettomasti pädille. Kun vertaa esim. Wiin Geometry Wars Galaxiesiin, niin Wii-ohjaus ei sovellu tähän genreen selvästikään yhtä hyvin. Mutta toisaalta Wiin Space Invaders Get Even näyttää, että samantyyppinen (mutta ei aivan samanlainen) peli soveltuu myös Wii-ohjaukselle, ja tuskin toimisi pädillä yhtä sujuvasti. Wii U:lla varmasti löydetään lisää tällaisia toimivia yhdistelmiä. Muilla voi hyvin olla samantapaisia mielipiteitä muista genreistä, tämä on minun henkilökohtainen mielipiteeni ja mieltymykseni, joka on syntynyt yli 20 vuoden pelaamisen myötä.

Eivät peliohjaimet koskaan ennen olleet staattisia: joystickista ristiohjaimeen, olkanapit ja timanttimuotoinen näppäinasettelu, analogitatit ja tärinä. Ohjaus on jatkuvasti kehittynyt. Ei liikeohjauksessa tai täppäriohjaimessa ole kyse yksinkertaisuudesta: ne jatkavat ohjainkehitystä, joka antaa pelaajalle lisää vaihtoehtoja, lisää hallintaa, lisää kontrollia. Pädi on se ongelma, pädi on liian yksinkertainen.

Ja kun tarkastelee maailmanlaajuisia myyntitrendejä, niin pelkkään pädiohjaukseen nojaavat pelit ovat syynä pelialan nykyiseen laskusuhdanteeseen. Merkittävät kasvupyrähdykset ovat tulleet aina ohjauksen kehittämisestä: kosketusnäytöt, liikeohjaus, Guitar Hero ja niin edelleen. Pelkillä pädipeleillä peliteollisuus ajaisi itsensä tarjoamaan pelejä aina vain pienenevälle pelaajajoukolle, jolle kelpaavat visuaaliset päivitykset peleihin, joita pelataan aina samalla tavalla. Suuri osa ihmisistä ei ole kiinnostuneita tästä omaan umpikujaansa jumahtaneesta pädipelaamisesta. Siksi toivottavasti Wii U onnistuu tarjoamaan uusia tapoja hallita peliä, eikä vain pädiohjausta valikkoruudulla. Valitettavasti nyt Sonyn ja MS:n konferenssien jälkeen voi sanoa, että muutos ei tule sieltä suunnalta. Nintendon ratkaisu ei välttämättä ole täydellinen, ehkä se ei ole edes kovin hyvä, vasta kokeilemalla sen näkee. Mutta ainakin Nintendo kokeilee, ja tänään nähdään, millä tavalla.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Okei. Nyt täytyy tunnustaa, etten enää alkuunkaan käsitä mikä tässä on se perimmäinen ongelma. Täppäripädi ei kelpaa, koska se ei jostain syystä voi olla yhtä kiva käyttää kuin nykyohjaimet. Controller Pro ei kelpaa, koska se myydään erikseen. Mote+nunchuck ei kelpaa, koska liiketunnistus = huitomista.

Haters gonna hate :D


Aika sama tuon kanssa kun "Nintendon konsoleille ei tule multiplattareita" valitus on vaihtunut nyt "Nintendon konsolille tulee kaikki samat pelit jotka ovat jo 360/PS3:lla" :D
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Harmi, etteivät viitsineet näyttää virallista pelikuvaa, kuten Watch Dogsin ja Beound: Two soulsin kohdalla tehtiin, joista viimeisin tulee tämän hetkisten tietojen mukaan vain pleikkarille. Watch Dogs taasen on monialusta peli(PS3,Xbox 360 ja PC).

Enivei. Wii U:n ensimmäinen vakavasti otettavalta vaikuttava tulokas. Olkaa hyvä.

[video=youtube;8ZbsXFoCHks]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8ZbsXFoCHks[/video]

Zombie lahtaaminen ei ole nykyään enää minun juttuni, mutta mukavaa nähdä, että Nipalla halutaan tarjota vähän jotain aikuis ikäänkin ehtineille pelaajille. Loistavaa, Nintendo!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom