Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahewcoro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    wiiu
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Tällaista luvassa. Sinänsä ihan positiivinen juttu.

V2.fi | Nintendo tarkastaa Wii U:lla lähetetyt viestit
Melkoisen kunnianhimoiset suunnitelmat ja ihmiskunnan luonteen tuntien tuolla aluksi tuskin muuta tehdäänkään kuin yritetään keksiä mahdollisimman "näppäriä" tapoja ujuttaa törkyä moderoinnin ohi. Sääliksi käy viestivirtaa perkaamaan joutuvia työntekijöitä mutta toisaalta tuo puolen tunnin viive voi hyvinkin hillitä sitä pahinta perseilyä ja jaksan uskoa jopa siihen, että alustan käyttäjien keskuudessa tavan vähäjärkinen ja teinimäinen trololololoilu ei kenties ole aivan niin yleistä kuin muualla. Niin tai näin, jos tuollaista "huumoria" viljelevä hetkeäkään edes epäilee saavansa minkäänlaista huomiota, kahta pahemminhan se silloin vain yrittää.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

^Totisesti. Trollit on peliyhteisöjen pahin vitsaus.


Wow. Olen vieläkin aika hehkuissa tuon tablettiohjaimen takia.

Jos Sony haluaa minun ostavan Pleikkarini kaveriksi nelos version, siinä pitää vähintäänkin olla sisällytettynä tähtiensota tyylillä toteutettu hologrammi -videokeskustelu järjestelmä, joka pommittaa itsestään ulos täydellisen kopion pelaajakaverista, jonka kaikki liikkeet ja eleet(puhetta myöten) toistuvat saumattomasti.

Muussa tapauksessa pysyn wanhan PS3 parissa odotellen, että Wii U:n hinta tipahtaa ja sille ilmestyy mahdollisimman paljon viihdyttäviä pelejä.
Nintendo(Sonyn lisäksi) on mukavasti hoksannut sen, mitä Apple ei ole minun mielestäni tajunnut. Kosketusnäytöllinen laite tarvitsee napit.

Nyt tekee mieli tihrustaa muutama kyynel, koska Vitan näyttö on Wii U:n ohjaimen omaa paljon pienempi. ZombieU:n kaltaiset tuotokset olisi näin ollen aika hankalia käsitellä kyseisellä vekottimella, vaikka Sony julkaisisikin päivityksen, jolla se voisi kopioida(taas) nipan keksimän pikku uudistuksen pelikapuloiden saralla(käytin sanaa pikku, sillä isompi näyttö ei nyt ole mikään ultra wau -jippo. Pelaamista se kylläkin helpottaa(silmät rasittuu vähemmän). Siitä iso plussa Nintendolle).

Hmm... Tarvitseekohan Wii U -konsolin olla päällä, jos haluaisin esim. pelata jotain peliä pelkällä näyttö-ohjaimella. Sekin mietityttää, että voiko tuota padia käyttää, kuten tavallista käsikonsolia. Eli tallentaa siihen pelejä, ja ottaa palikka mukaan reissuun, itse konsolin jäädessä kotiin. Lähietäisyydellähän tämän kaltaisen tiedonsiirron pitäisi toimia(joissakin peleissä ja sovelluksissa).

Niin kovin jännä laite. Jeah! :D
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Hmm... Tarvitseekohan Wii U -konsolin olla päällä, jos haluaisin esim. pelata jotain peliä pelkällä näyttö-ohjaimella. Sekin mietityttää, että voiko tuota padia käyttää, kuten tavallista käsikonsolia. Eli tallentaa siihen pelejä, ja ottaa palikka mukaan reissuun, itse konsolin jäädessä kotiin. Lähietäisyydellähän tämän kaltaisen tiedonsiirron pitäisi toimia(joissakin peleissä ja sovelluksissa).

Kyllä tarvitsee. Wii U:n näyttöpädihän on pelkästään tyhmä pääte, jolle striimataan pelikuvaa ja dataa konsolilta. Eli jos käynnistät konsolin pelkästään täppäriohjaimella käytettäväksi ilman televisiota, niin itse keskusyksikkö joka tapauksessa hurahtaa käyntiin siellä television vieressä ja hoitaa kaiken prosessoinnin.

Mitään pelejä ja muuta vähänkään isompaa tuolle tuskin pystyy tallentamaan, muuten se olisi varmasti jo kerrottu. Ohjaimelle saattaisi mennä esim. pelitallennuksia, Mii-hahmoja tai pientä tilapäistä dataa, mutta tätäkään ei ole vielä varmennettu. Ylipäänsä minä mietin, yltääkö tuon striimaus häiriöttä esim. 20 metrin etäisyyden ja muutaman seinän läpi. Ohjaimessahan pitäisi olla melko hyvä kantama, mutta "kentällä" eli ihmisten kodeissa ja muissa käyttöpaikoissa saattaa sattua yllätyksiä.

Muuten, saa huomauttaa jos tulee mieleen jotain oleellista, mitä pitäisi olla aloituspostissa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Kyllähän tuolla pystyi televisiota käyttämään, ettei se täysin näyttöpääte ole. Tietysti eihän siihen varmaan mitään eritiystä hardwarea tarvitse. Olishan se ihan jees jos tuolla voisi esim viestejä tarkastella ilman koneen käynnistämistä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Tuosta konfrenssista vielä sen verran, että eihän se missään nimessä ollut huono, se oli vaan pettymys ja ennalta arvattava. E3:n yleensä "voittaa" se kenellä on parhaat yllätykset, eli tässä tapauksessa Sony ("Beyond") tai Ubisoft ("Watch Dogs"). Nintendolla ei varsinaisesti ollut mitään suuria yllätyksiä ja koko presentaation rakenne oli väärinpäin, eli alotettiin korkealla (Pikmin 3) ja lopetettiin koko konfrenssin alimpaan kohtaan "Nintendoland". Tästä syystä monelle jäi huono maku suuhun.
Mutta jos aletaan ihan ajatuksella analysoimaan koko e3 tarjontaa ei Nintendon suoritusta voi huonoksi sanoa:
- Nintendo Network
- Gamepadin lopullinen versio
- 2 Gamepadin tuki
- Pikmin 3
- ZombiU
- New Super Mario Bros U
- Lego City
- Multiplattarit Batman, Mass Effect 3, AC3
- 3DS pelit, uusi mario, castlevania, paper mario, epic mickey jne jne
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Yep, eiköhän Wii U ostoon mene, ihan jo pelkästään Nintendon omien pelien takia. Uusi Mario saisi tulla vaikka konsoli mukana.

Zobie U oli yllätys, ja nousi kyllä odotuslistalle. Viimeisin pelaamani hyvä kauhupeli taisi olla RE4 Wii Edition. Muita 3th party pelejä joitka vaikuttivat mielenkiintoisilta oli:
  • Assassin's Creedin 3 - Olisiko aika tutustua sarjaan.. Wii U ohjain ja hiiviskelyä, kuulostaa järkevältä.
  • Batman Arkham City Armored Edition - Myöskin Wii U ohjaimen tuomat mahdollisuudet kiinnostavat, kyllähän batman -peli nyt täytyy muutakin olla kuin perus gamepad -ohjausta.
  • Project P-100 - Ehkä jopa kiinnostavampi kuin Pikmin 3 (outoa..)
  • Lego City - Vapaa lego hiekkalaatikkoleikki!
  • Wii Fit U - Kannettava näyttö, mitä mahdollisuuksia
  • Trine 2 - Uusi tuttavuus, joka näytti PS3 arvostelun mukaan oikein visuaaliselta. Vielä kun Wii U lisää pelattavuutta, ja tuo peliin paljon extraa, niin kiinnostaa kyllä.

Wii U:sta pelikoneena odotan paljon, ja uuden kosketusnäytöllisen ohjaimen tuomat mahdollisuudet voivat todellakin mullistaa konsolipelaamisen. Kyllä, uusi tekniikka kiinnostaa. Perus Gamepad on hyvä, ja ehdoton ykkönen "retro" -peleille, mutta kyllä pelien kehittyessä, myös peliohjaimen on kehityttävä. Mielestäni Wii U ohjain ei muuta Gamepad ohjaimen perusajatusta, vaan tuo ohjaimeen täysin uusia toimintoja/mahdollisuuksia, ja parhaimmassa tapauksessa vie pelaamisen uudelle tasolle.

Kyllähän tuolla pystyi televisiota käyttämään, ettei se täysin näyttöpääte ole. Tietysti eihän siihen varmaan mitään eritiystä hardwarea tarvitse. Olishan se ihan jees jos tuolla voisi esim viestejä tarkastella ilman koneen käynnistämistä.

En ole ehkä kovin tarkasti lukenut kaikkia E3 uutisia, mutta itse ymmärsin ohjaimen olevan "pelkästään" ohjain, eli ei itsenäinen laite. Toisaalta, jos ohjain on toimintavalmis nopeasti, ei asialla ole merkitystä. Ohjaimen kantama tuskin on kovin suuri, ja eikös sitä painotettu, että Wii U on "koti" konsoli, ei käsikonsoli.

Onkos tuleva GTA V muuten PS3 yksinoikeus, mietin vain, että olisihan se hienoa saada esim. GTA V Special Edition Wii U:lle ;D
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Onkos tuleva GTA V muuten PS3 yksinoikeus, mietin vain, että olisihan se hienoa saada esim. GTA V Special Edition Wii U:lle ;D
Ei. Tulee yhtä lailla myös boksille, enkä olisi erityisen järkyttynyt PC-versiostakaan.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Tuosta konfrenssista vielä sen verran, että eihän se missään nimessä ollut huono, se oli vaan pettymys ja ennalta arvattava. Nintendolla ei varsinaisesti ollut mitään suuria yllätyksiä ja koko presentaation rakenne oli väärinpäin, eli alotettiin korkealla (Pikmin 3) ja lopetettiin koko konfrenssin alimpaan kohtaan "Nintendoland". Tästä syystä monelle jäi huono maku suuhun.

Se oli pettymys, koska Nintendo epäonnistui tuomaan esille useita tärkeitä tekijöitä uudesta konsolista:
  • Miten uutta ohjainta käytetään kekseliäisiin peli-ideoihin?
  • Millaiset näkymät uuden konsolin pelivalikoimalla on n. 1 vuoden sisällä?
  • Onnistuuko Nintendo kehittämään Wiin ideoita Wii U:lla?
  • Missä on Wiin third party -tukea vastaava tuki Wii U:lle? Monet jaksavat kommentoida, miten Wiille ei tullut tiettyjä 3rd party -pelejä (kuten HD-Batmaneita), mutta vastineeksi Wiille tuli hyvin laaja joukko muita third party -pelejä (kuten Batman: Brave and the Bold), ja moni julkaisija ilmoitti tukensa jo ennen julkaisua.

Vastaukset näihin kysymyksiin ovat joko kielteisiä tai "emme tiedä", koska Nintendo ei onnistunut vastaamaan niihin positiivisesti. Huono konferenssi ei itse tarkoita, että Wii U:sta ei välttämättä tulisi menestystä, mutta ainakaan tämä konferenssi ei auttanut Nintendon asiaa eikä pelaajien luottamusta uuteen konsoliin.

"Yllätyksiä" ei ollut, koska pelejä oli vähän ja konferenssissa keskityttiin epäolennaisuuksiin, kuten 3DS-peleihin. (Ja huvittavasti tai onnettomasti samat ongelmat vaivasivat silti myös 3DS-esittelytilaisuutta.) Pikmin 3 on osastoa "ihan kiva", sellaisia pelejä Nintendo tekee vanhoille faneilleen. Mutta ei se olisi sopinut loppuun yhtään Nintendo Landia paremmin eikä pelastanut konferenssia. Jos Nintendolla ja third partyilla on tekeillä enemmän Wii U -pelejä, niin niitä olisi tarvittu kipeästi tähän tilaisuuteen. Ehkä niitä säästellään Gamescomiin tai TGS:ään. Tai ehkä niitä ei ole. Konferenssi jätti sen vaikutelman, että Wii U:lle on tulossa vain muutama peli, ja julkaisun jälkeen tulee 3DS-tyyppinen äärimmäisen pitkä ja kuiva kausi. Tämä on se ongelma, ja tämä vaikutelma Nintendon pitäisi onnistua nyt korjaamaan.

Myös Eurogamer käsitteli näitä ongelmia hyvin ja kattavasti:

E3 Reaction: Nintendo Blows Its E3 Conference Opportunity - Wii U - Eurogamer.net
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Niin noh mitkä asiat ovat tärkeitä kellekkin..

Pelivalikoimasta vielä sen verran, että konsoli on sen verran uusi että kehitystyön alla on vielä paljon pelejä mitkä eivät olleet näyttö valmiita, Nintendo näytti kaiken mitä voi. Joo tottakai konfrenssi olisi ollut parempi jos sielä olisi ollut GTA V, Valvelta peli, uutta Unreal Engineä käyttävä peli epiciltä yms fantasia 'dream on' osastoa, mutta jotain realiteettiä kehiin hei. Veikkaan kuitenkin, että tulevaisuudessa kaikki multiplattarit tulee myös Wii-u:lle koska porttaaminen huomattavasti helpompaa PC:ltä ja box:lta kuin esim PS3:lle. Mikään peli ei vain ollut vielä siinä vaiheessa, että olisi ollut jotain näytettävää. Sen sijaan näytettiin pari jo julkaistun pelin porttausta ja nehän ei tietenkään enää kelvannut kellekkään.

Muistakaa myös, että Nintendo ei koskaan anna omien ns. AAA nimikkeiden viedä huomiota toisiltaan, koskaan ei julkisteta samalla Zelda ja Mario peliä kotikonsolille. Uusi Zelda on aivan varmasti työn alla ja veikkaan, että se saadaan jo ensi vuoden loppuun. Ja muistakaa myös että Smash Bros on jo varmistettu tulemaan Wii U:lle, samoin Retro:lla on peli kehitteillä Wii U:lle (Metroid Prime U?).

Mun mielestä uuden ohjaimen mahdollisuuksia tuotiin hyvin esille esim tolla Zombie U demolla, samoin viime vuotisilla tekniikka demoilla, mutta tässä vaiheessa on paljon tärkeämpää, että valmistetaan uusien pelien tasainen virta konsolille.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Vaikka Ghost Recon Online puuttuikin E3-messuilta, se on kuulemma edelleen tulossa Wiille. Ensin kehitetään PC-versio loppuun ja sitten aletaan kääntämään Wii U:lle.

E3 2012: Ghost Recon Still Coming to Wii U - IGN

edit: Katsos vaan, toisella puolella olikin jo Wii U pelien yleisketju, menempäs
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Tuo new super mario bros u näyttää ihan mielenkiinoiselta peliltä, mutta tuskin tulen yhden pelin takia koko wii uuta ostamaan, koska julkaisupelitarjonta näyttää kasuaalisonnalta.

Katsotaan sitten konsolin ostoa kunnes näitä AAA-laadun pelejä ilmaantuu konsolille kasuaalipaskan sijasta enemmän niin sitten voin karkita ostoa. Lisäksi kuten monet ovat jo sanoneetkin: Missä ihmessä ne wii uun kolmansien osapuolten pelit oikein ovat? Mitä!!? Hä?! :eek:
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

En tiedä onko tästä jo ollut spekulointia, mutta nyt Wii U:n kohdalla tulee tietysti mieleen se että haluaako Nintendo käyttöön trophy/achievement-tyyppiset "pelien sisäiset palkinnot. Kotakun mukaan ei ainakaan tule pakollisena (kuten nyt PS3:lla ja Boksilla), vaan kehittäjät saavat itse päättää.

Sitä en sitten tiedä että tulevatko nuo jonkin saman "sateenvarjon" alle kuten kilpailijoilla nyt (=eli on tietty trophy level tai tietty määrä kokonaispointseja).

Some of Nintendo's top game designers don't want to put Achievements in their games, but Nintendo has put an Achievement-like system in the 3DS, mostly to reward people for feats involving the system's Street Pass networking system. In other words, the system itself has Achievements. "We will have that," Fils-Aime said. "Once you start getting into game-specific [Achievements] that's developer driven." Microsoft may require every game to have Achievements, but, Fils-Aime said, "That is not our philosophy."

( Better Friend Codes, Achievements and More: Nintendo Answers Our Burning Wii U Questions )
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Nintendon tiedotustilaisuus sijoittajille ehkä selittää, miksi Nintendolta nähtiin niin vähän julkaisun jälkeen tulevia pelejä Wii U:lle:

I understand for the Wii, Mr. Miyamoto designed a system with about five or six key titles in mind: “Wii Sports,” “Wii Sports Resort,” “Wii Music” and several others. Has something similar occurred this time? So far, obviously we’ve seen “Pikmin 3,” but is there a similar strategy of a range of titles that he is playing a role in to create that is the plan for the next two or three years for the Wii U?

Iwata:

First, what we’ve shown at the E3 show are both the launch titles that will be released with Wii U hardware this holiday season and the launch window titles that will be released early next year or not long after the hardware launch. We do have ideas of what kind of software we will be releasing after those two periods, and Mr. Miyamoto as well as I are both directly involved in the development process. Those include both our traditional franchises and of course new propositions as well. However, because we are now in the era when similar proposals can be made by the others just one year after we introduced a brand-new hardware system proposal, please understand that we really can’t say much about what else we are planning.

Iwatan mukaan siis julkaisun jälkeen on kyllä tulossa vanhoja sarjoja sekä uusia ideoita, vaikka niitä ei E3:ssa julkistettukaan. Eli tästä syystä Wii U:lla ei ehkä nähty samanlaista pelien skaalaa kuin Wiillä aikanaan. Kun Wii oli kehityksessä, ohjain pidettiin salassa mahdollisimman pitkään ja julkistettiin vasta syksyllä 2005 - mikä ehkä hankaloitti joidenkin third partyjen mahdollisuuksia aloittaa Wii-kehittäminen aikaisessa vaiheessa. Tällä kertaa Wii U:n täppäriohjain julkistettiin aikaisemmin, ja se ei toisaalta eroa kilpailijoiden tarjonnasta yhtä selvästi kuin Wii-ohjain aikanaan. Esim. Sony voisi jäljitellä sitä jo nyt PS3 + Vita -yhdistelmällä. Nintendo siis väittää pitävänsä tulevat pelijulkaisunsa salassa, jotta niitä olisi vaikeampi kopioida, ja jotta kilpailijoiden olisi vaikeampi reagoida niihin. Toinen mahdollisuus on, että tämä on vain tekosyy ja niitä tulevia pelejä ei oikeasti ole samassa mitassa kuin Wiillä, mutta tämä jää nähtäväksi.

Presentation - 2012 E3 Analyst Q & A Session
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

199 puntaa eli reilu 300 dollaria ei kuulosta mun mielestä täysin oudolta. Veikkaan et hinta tulee olemaan korkeintaan 299$ (suomessa tietysti suoraan 299€). Julkasu pvm nyt ei voi mitenkään pitää paikkaansa
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Digital Foundry: Hands-On with Wii U - Eurogamer.net
Wii U oli Lontoossa demottavana E3 messujen jälkeen ja grafiikka asiantuntijat tarkastelivat haukan katseellaan kuvaa. Tekstin kirjoitusasun perusteella näyttivät olevan innostuneita. En ole ihan perillä tekstissä olevasta terminologiasta. Puhuivat jotain radiosity efekteistä ja particle efekteistä. Laitoin google kääntäjään radiosity, mutta ei osannut kääntää.
 
Ylös Bottom