Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahewcoro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    wiiu
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, "Project Café" (2012)

Mielestäni varsinkaan viidensadan euron tietokoneen tehoilla pelit ei eroa näyttävyydessä riittävästi ps3 peleistä, jos vertaa
Eroihin ps1-ps2-ps3 välillä ero ei ole vastaava harppaus. Porukat ajattelee että pelit olisi voitu toteuttaa vanhemmallakin raudalla hyväksyttävin muutoksin.
Millaisen pleikkanelosen rakentaisit nyky pc-raudasta budjettiin 500€.

Itsellä on 2 vuotta vanha kone, jonka hinta oli aikanaan 600e. Far Cry 2 on hyvä esimerkki siitä, kuinka iso ero ton ikäisellä tietokoneella ja pleikkarilla on. Graafisesti on paljon nätimpi, mutta mikä tärkeämpää, pelikokemus on huomattavan paljon sulavampi pc:llä. Grand theft auto on toinen vanhempi esimerkki. Myöskin esimerkiksi witcher 2 ja two worlds 2 on peeceillä aivan omaa luokkaansa. Kyllä 500 eurolla nykyään saa kasattua konsoleita huomattavasti tehokkaamman koneen. Mutta kuten sanottua, konsolisukupolvenvaihdos on aina riski.. Itellä ei ole niin grafiikoilla väliä, kunhan sulavasti pyörii.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, "Project Café" (2012)

Juu, yhtä uskomatonta kuin ME2 PS3:lle.. Ja kuinkas siinä kävikään ;-)

Noh tuota se ei koskaan ollut sarjassa "uskomatonta", lähinnä ajan kysymys. Myös Gears-sarja tullaan näkemään jossain vaiheessa PS3:lla (en tosin sano että päätrilogia - siitä lienee diili tehty MS:n kanssa). Näiden aivan supernimikkeiden exclusiivisuus on aika pitkälti ohi -JOS Sony/MS/Nintendo ei itse IP:tä omista (uudet IP:t vielä tosin saattavat tulla vain yhdelle konsolille, kuten esim. Heavy Rain tms).

Se on kyllä mielenkiintoista, että mitä julkaisuja nähdään Project Cafelle ekassa aallossa itse Nintendon ulkopuolelta..
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, "Project Café" (2012)

Vaikka uusimman pleikkarin(PS4) hinnaksi tulisikin 500€, tämä ei tarkoita etteikö valmistuskustannukset olisi isommat. Jopa huomattavasti isommat. Myytiinhän PS3:a ja Xbox 360:tä aluksi tappiolla, Wiin alkutaipaletta en muista. Nintendo saatui jopa tehdä saman tien voittoa.

Joka tapauksessa konsolivalmistajat ovat tehneet ja luultavasti tekevät jatkossakin konsoleita, jotka ylittävät budjetin. Tappiot kurotaan sitten kiinni peli- ja oheistarvikemyynneillä.

Seuraavan sukupolven teknologia -ketjussa asiaa juuri tästä.

Olennaista on tämä artikkeli:
Sony: No Plans For PS3-type Investment For Future Consoles

Eli Sony muuttaa taktiikkaa, PlayStation 3 teki liikaa tappiota.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, "Project Café" (2012)

Laitteesta löytyy varmasti kauppa mistä saa edellisten konsolien pelejä ladattua.
Mutta pystyykö se parantamaan niitä kuten dolphin emulaattori eli teräväpiirto cube ja wii peleille?
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, "Project Café" (2012)

Laitteesta löytyy varmasti kauppa mistä saa edellisten konsolien pelejä ladattua.
Mutta pystyykö se parantamaan niitä kuten dolphin emulaattori eli teräväpiirto cube ja wii peleille?

En usko että tulee virtuaalikauppaa Wii-peleille. Eihän nytkään Wiillä ole ladattavana Cube pelejä, sillä Wii on taaksepäin yhteensopiva Cuben pelien kanssa. Luultavasti myös Cafe tulee olemaan taaksepäin yhteensopiva ainakin Wiin kanssa, ja tai Cuben kanssa ja Nintendo menettelee varmaan siis samaan tapaan kuin aikaisemminkin. Silti olisi hienoa jos Cafe jollain tapaa antaisi Wiin ja Cuben peleistä ulos terävämpää kuvaa eli "emuloisi" tai skaalaisi jollaintapaa näitä pelejä. Tuleehan Cafesta nyt kuitenkin teräväpiirtomasiina :)
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, "Project Café" (2012)

En usko että tulee virtuaalikauppaa Wii-peleille. Eihän nytkään Wiillä ole ladattavana Cube pelejä, sillä Wii on taaksepäin yhteensopiva Cuben pelien kanssa. Luultavasti myös Cafe tulee olemaan taaksepäin yhteensopiva ainakin Wiin kanssa, ja tai Cuben kanssa ja Nintendo menettelee varmaan siis samaan tapaan kuin aikaisemminkin. Silti olisi hienoa jos Cafe jollain tapaa antaisi Wiin ja Cuben peleistä ulos terävämpää kuvaa eli "emuloisi" tai skaalaisi jollaintapaa näitä pelejä. Tuleehan Cafesta nyt kuitenkin teräväpiirtomasiina :)

Wiillä ei cube/wii pelejä ladattavana koska ei kovalevyä. Jos uudessa konsolissa on kovalevy niin ei ilmeisesti mitään esteitä vanhojen pelien HD parannauksiin. Luulisi että nintendo voisi ottaa takkiin kovalevyn hinnan ja kerätä verrattain enemmän rahaa myymällä isompaa ladattavaa sisältöä kuten HD cube pelejä tai niiden päivityksiä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, "Project Café" (2012)

Wiillä ei cube/wii pelejä ladattavana koska ei kovalevyä. Jos uudessa konsolissa on kovalevy niin ei ilmeisesti mitään esteitä vanhojen pelien HD parannauksiin. Luulisi että nintendo voisi ottaa takkiin kovalevyn hinnan ja kerätä verrattain enemmän rahaa myymällä isompaa ladattavaa sisältöä kuten HD cube pelejä tai niiden päivityksiä.

Aivan, tätä en tullut ajatelleeksi. Silti toivoisin, että Nintendo ei lähtisi liikaa keulimaan ladattavan sisällön kanssa, sen arvo kuluttajalle kun ei ole mielestäni lähelläkään fyysisen tuotteen arvoa. Esim. jälleen myyntiarvo on käytännössä nolla. Pelit ovat useasti "kertakäyttöisiä" ja näin niiden läpipeluun jälkeen lähes arvottomia (Siis jos ei ole huippupeli joka kestää uusintapelikertoja). Fyysisen tuotteen voi lainata keverille tai myydä eteenpäin läpipeluun jälkeen. Vaikka latauspelit olisivat puolet halvempia, ovat ne pitkällä tähtäimellä kuluttajalle huonompi diili. Tämä kuitenkin vain oma näkemykseni.:rolleyes:

Mieluummin toisivat näitä "remasteroituja" uudelleenjulkaisuja fyysisesti ihan kauppojen hyllylle.
 
Vaikka latauspelit olisivat puolet halvempia, ovat ne pitkällä tähtäimellä kuluttajalle huonompi diili.

Tämä on vahvasti omakin mielipiteeni. Parasta tietysti olisi antaa valinnanvaraa, niin kuin esim. Sony ilmeisesti pyrkii tulevaisuudessa yhä enemmän tekemään. Eli jonkin kokoinen painos fyysisenä kauppoihin ja digiporukalle mahdollisuus ostaa latauspelinä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, "Project Café" (2012)

Mutta pystyykö se parantamaan niitä kuten dolphin emulaattori eli teräväpiirto cube ja wii peleille?

Se vähän riippuu. Osa wiin peleistähän on jo 720p, mutta Wii skaalaa ne alas 480p:hen. Nämä pelit teoriassa parantuisivat uudessa konsolissa.

Teoriassa siksi, että tämä vaatisi wii emulaattorin tai uuden wii piirin uuteen konsoliin. Valitettavasti Nintendo ei ole emulaattorien suurin ystävä, vaan tykkää käyttää alkuperäistä piiriä kuten esim Wiin GameCube ominaisuudenkin kanssa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, "Project Café" (2012)

Hurjia huhuja taas liikenteessä. Konsolin speksit kuulemma päässeet vuotamaan verkkoon. Niitä voipi lukea täältä.

Ja sitten painotetaan taas kerran, että nämä ovat vasta huhuja, joihin kannattaa suhtautua asianmukaisesti. Mutta pidin näitä viihdyttävinä, senpä takia isken ne myös tähän spoiler tagiin.

The System:

* Uses a custom IBM triple-core CPU running at 3.6GHz per core
* The development kit contains 1gb RAM, but Nintendo have hinted that the console will actually have 1.5gb
* Nintendo will be releasing games that will run 1080p natively. Sources say that with Nintendo’s art style and the power the system has, the games look ‘stunning’.
* The system does run on AMD R700 card, but the architecture is slightly different and the clock speeds are much higher.
* The System resembles JPN/EU SNES machines in color only and not in shape
* The development kit is about the size of a 360, not the console
* Close sources say it’s as if Nintendo is in “damage control” with 3rd party developers.
* Nintendo is trying really hard to get 3rd parties on board to develop games and have offered incentives such as not releasing big-title Nintendo games in holiday seasons to compete against 3rd party titles.
* Nintendo went to many 3rd party developers on guidance on what they were after with the new console in terms of system specs, controller and online system.

The Controller:

* Nintendo have been keeping this really quiet and have only given developers controller prototypes to start designing games. However, the final controller build with all the features have only been given to Nintendo 1st and 2nd party developers for now.
* Nintendo had planned on inserting a screen on the controller back when the Gamecube was in development, but opted out due to technology not being advanced enough to be functional
* The controller that’s been given to developers has a large 5.7inch hd (960x640pixel) screen, 2 analogue sticks, 4 face buttons, 3 middle buttons (select/home/start in that order), 2 shoulder buttons and 2 triggers.
* The triggers aren’t as deep as the 360’s triggers, but have plenty of push
* The big thing about the screen is that it’s a multi-touch screen, contains it’s own battery and is detachable from the controller unit
* The screen when detached contains its own memory so developers can store data on it, so gamers can play whatever the developer designs for the screen-only use
* When the screen is attached to the controller it works by streaming content directly from the console
* Nintendo are giving developers ideas other than just having it function as a quick menu screen for games while attached, or as a simple tamagochi-like mini-game when detached
* The controller contains a gyroscope, but motion controls isn’t the focus of the controller like it was for the Wii

Games:

* Nintendo will release a Mario platformer as a launch title which hasn’t been done since the N64.
* The Mario platformer looks to be the spiritual successor to Mario 64.
* Gamefreak and EAD are hard at work developing a Pokemon online RPG.
* The Pokemon RPG is not an MMO, but does have a large online emphasis and will be Nintendo’s flagship title when showing off the online capabilities of the console.
* There will be at least one new IP Nintendo will reveal at E3.
* Nintendo is working on a new Zelda, but didn’t reveal anything to developers.
* Other:
* Some developers have had the Wii 2 dev kit for going on 2 years now. When the Wii 2 is released in late, that’s 3 years to develop games on
* Because of such generous development time, Nintendo have pushed 3rd parties to develop high quality games to be released at or near launch.
* Nintendo have sourced an external company to develop their online network, which the developer has commented, surpasses both the PS3 and 360 in terms of speed and functionality.
* Nintendo is pushing for the console to be online 24/7 and have seamless online integration with many of their games
* Friend codes are confirmed to be gone
* Nintendo has been toying with the idea of a game where the main character is your Mii
* Nintendo will be pushing their Pokemon RPG to showcase their online network
* Rockstar are supposedly hard at work in bringing on of their “most popular” titles to the console.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, "Project Café" (2012)

Oli ihan viihdyttävä huhu paketti. Nintendon tiedotustilaisuuteen on enää kaksi yötä niin sittenpähän sen näkee.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, "Project Café" (2012)

Wii U -speksit:

Launches: 2012

Size: Approximately 1.8 inches tall, 6.8 inches wide and 10.5 inches long.

New Controller: The new controller incorporates a 6.2-inch, 16:9 touch screen and traditional button controls, including two analog Circle Pads. This combination removes the traditional barriers between games, players and the TV by creating a second window into the video game world. The rechargeable controller includes a Power button, Home button, +Control Pad, A/B/X/Y buttons, L/R buttons and ZL/ZR buttons. It includes a built-in accelerometer and gyroscope, rumble feature, camera, a microphone, stereo speakers, a sensor strip and a stylus.
Other Controls: Up to four Wii RemoteTM (or Wii Remote Plus) controllers can be connected at once. The new console supports all WiiTM controllers and input devices, including the NunchukTM controller, Classic ControllerTM, Classic Controller ProTM and Wii Balance BoardTM.

Media: A single self-loading media bay will play 12-centimeter proprietary high-density optical discs for the new console, as well as 12-centimeter Wii optical discs.

Video Output: Supports 1080p, 1080i, 720p, 480p and 480i. Compatible cables include HDMI, component, S-video and composite.

Audio Output: Uses AV Multi Out connector. Six-channel PCM linear output through HDMI.

Storage: The console will have internal flash memory, as well as the option to expand its memory using either an SD memory card or an external USB hard disk drive.

CPU: IBM Power®-based multi-core microprocessor.

Other: Four USB 2.0 connector slots are included. The new console is backward compatible with Wii games and Wii accessories.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, "Project Café" (2012)

Olen jotenkin aivan sanaton, niin kova pettymys tämä oli kaikenkaikkiaan.

Btw onko mitään tietoa onko kapasitiivinen vai resistiivinen näyttö? Ja entä laitteen hinta?
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, "Project Café" (2012)

Btw onko mitään tietoa onko kapasitiivinen vai resistiivinen näyttö?
Ei kerrottu. Styluksen käytöstä päätellen resistiivinen, mutta toisaalta konseptivideossa Go-peliä pelattiin sormin. Ilmeisesti ei tue edes multitouchia.

Looking back at ya is a front-facing camera, and there's a plain plastic stylus tucked in the top, so we're certainly looking at a resistive touch display.

Mutta ennen kuin virallisia speksejä kerrotaan (aikaisintaan syksyllä, tod.näk. vasta ensi vuoden puolella), ei kannata vielä ottaa mitään lopullisena totuutena.

Ja entä laitteen hinta?
Ei kerrottu, ja spekulaatio on tässä vaiheessa täysin arvotonta.

Lähde: Engadget
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, WiiU (2012)

Reggie Aime-Fils kertoi GT:n haastattelussa, että ohjaimen ruutu on resitiivinen ja single-touch, eikä sitä ole tarkoitettu taulutietokoneeksi, vaan ohjaimeksi.

Levyformaattina on uusi suurikapasiteettinen formaatti, joka ei ole Blu-ray.

Nähdyt demot eivät olleet pelejä, vaan techdemoja/experiencejä, kuten Reggie itse sanoi.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, WiiU (2012)

Nimeomaan resistiivisyys tappaa esim lisänappien sijoittelun näytölle. Kapasitiivisyys ois kyl 2012 ollut jo ihan ehdoton..
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, WiiU (2012)

Nimeomaan resistiivisyys tappaa esim lisänappien sijoittelun näytölle. Kapasitiivisyys ois kyl 2012 ollut jo ihan ehdoton..
Jotta ohjaimen hinta pysyisi maltillisena, jostain on ollut pakko säästää. Yli kuuden tuuman ruutu ei ole ihan halpa, olipa se millä tekniikalla tahansa valmistettu.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, WiiU (2012)

Ei olekaan ja se tuntuu omasta näkökannasta jokatapauksessa olevan ongelma. Hinta nimittäin. Jo nykyiset 50e hinnat on 20-30e liian kalliit, saati et ostais laitteen jälkeen 3 tollasta lisää. Tuskin nimittäin päästään ihan viiteenkymppiin. Varmasti likemmäks satasta.

Ja ois myyny ohjaimia hetken tappiolla niin ei olis näyttö heti jo nyt vanhanaikainen, saati myyntiin tullessaan.


Mites kun painotetaan et voi jatkaa peliä vaikka emäntä tulis kattoo kauniita ja rohkeita. Niin toimiiko siis esim wiimotet ja tuo ohjaimen näyttö yhteen? Et pelaa wiisportsin tennistä tuolta pikkunäytöltä?

Ideana tuo ohjainratkaisu on loistava, kuvien perusteella ei sitten yhtään. Käyttökokemuksia odotellen. Nintendon konsoli kiinnostaisi taas hankkia vanhojen pelien uusinta versioiden takia. (esim mario 2d tasoloikka). Jos tän hinta jäisi kohtuullisiin lukemiin, nin vois jopa harkita. Muutoin ensivuonna halvalla wii.
 
Ylös Bottom