Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahewcoro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    wiiu
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Nyt kyllä alkaa tuo nipan touhu olemaan todella säälittävää. Oletteko kovimmat fanit löytäneet, että Wii U:n ja erityisesti sen elinaikana tehtyjen paskojen korjausliikkeiden takana olisi jotain nipan sisäistäkin ongelmaa? Oma mielipiteeni on, että WiiU:n markkinointi ja Wii:stä erottuminen kustiin täysin (kuten varmasti täälläkin todettu n. miljoonaan kertaan), eikä missään vaiheessa ole lunastettu pelaajien odotuksia gamepadin potentiaalista, joilla oltaisiin sitä positiivista markkinointia ja internetin "puskaradiota" saatu käyntiin. Toisaalta ala-arvoisen markkinoinnin vaikutus on voinut olla se WiiU:n selkeästi pahin vihollinen. HTC toi markkinoille viime vuonna melko yleisestiottaen median mukaan vuoden parhaan luurin ja mainoksiakin näkyi kyllä fudispeleissä jne, mutta myyntiluvuthan jäivät suureksi pettymykseksi yritykselle ja samsung vei markkinoita miten halusi.

Vai vaikuttiko edellinen sukupolvi liikaa Wii U:n menestykseen kahden asian yhdistelmänä? Ajatuksena siis, että Wiin hieno menestys ja Wii U:n markkinointivirheet yhdessä tkevät nipalle hallaa kun niin iso wiin omistajakunta ei kunnolla ymmärrä sukupolvien välisiä eroja.

Kovasti kaipailisin itse pelihetkiin sitä Super Mario 64:n taianomaista pelifiilistä. WiiU nyt ei vaan vieläkään vaikuta hyvältä sijoitukselta ja Wiin ostaminen ei taas ole vaihtoehto, koska itse en pitänyt siitä kapulan heiluttelusta yhtään.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Oma mielipiteeni on, että WiiU:n markkinointi ja Wii:stä erottuminen kustiin täysin (kuten varmasti täälläkin todettu n. miljoonaan kertaan), eikä missään vaiheessa ole lunastettu pelaajien odotuksia gamepadin potentiaalista, joilla oltaisiin sitä positiivista markkinointia ja internetin "puskaradiota" saatu käyntiin. Toisaalta ala-arvoisen markkinoinnin vaikutus on voinut olla se WiiU:n selkeästi pahin vihollinen.

Vai vaikuttiko edellinen sukupolvi liikaa Wii U:n menestykseen kahden asian yhdistelmänä? Ajatuksena siis, että Wiin hieno menestys ja Wii U:n markkinointivirheet yhdessä tkevät nipalle hallaa kun niin iso wiin omistajakunta ei kunnolla ymmärrä sukupolvien välisiä eroja.

Tähänpä se ongelma hyvin pitkälti kiteytyy. Hirvittävä sääli, koska he keksivät loistavan konseptin, jossa valtava potentiaali, mutta kaikki se valuu hukkaan, kun sitä ei hyödynnetä.


Kovasti kaipailisin itse pelihetkiin sitä Super Mario 64:n taianomaista pelifiilistä. WiiU nyt ei vaan vieläkään vaikuta hyvältä sijoitukselta ja Wiin ostaminen ei taas ole vaihtoehto, koska itse en pitänyt siitä kapulan heiluttelusta yhtään.

No, vaikka Wii U:n tulevaisuus on hämärän peitossa, mielestäni se on silti tähän mennessä tarjonnut kohtalaisesti vastinetta rahoille. Laadukkaita pelijulkaisuja on kertynyt ekana vuotena huomattavasti enemmän, mitä Wiille aikoinaan, joka kärsi myös alussa (ja lopussa) pelivajeesta. 3D World lukeutuu parhaimpien 3D Marioiden joukkoon ja tarjoaa sitä taikaa, jota haet (tosin aika eri perspektiivistä, mitä Mario 64, joka oli enemmänkin 3D seikkailupeli) ja Pikmin 3 on myös kuluneen vuoden parhaimpia pelijulkaisuja, joka on ainakin itselläni ollut tasaisesti peluussa julkaisusta lähtien. Muitakin erinomaisia pelejä löytyy ja niitä on kertynyt hyllyyn lähestulkoon 1kpl per kk sitten julkaisun, joka ainakin itselleni on ennätysmäinen määrä. Lego City odottaa hyllyssä korkkaamattomana ja juuri tilasin Amazonista Batman Arkham Cityn 6gpb:llä.

Itselläni oli wiimoten suhteen vähän samat fiilikset. Oli ehdottoman hyvä asia, että se keksittiin ja se tarjosi muutamia todella tuoreita ja hauskoja pelikokemuksia kuluneessa sukupolvessa. Mielestäni silti lupauksesta jäätiin kauas ja liikkeentunnistusohjauksen toimiva hyödyntäminen jäi loppupeleissä harvinaiseksi herkuksi, joten olin tyytyväinen, että huomio Wii U:n kohdalla siirtyi muualle. Voin sanoa rehellisesti, että olen kohtalaisen tyytyväinen konsoliin, vaikka proof-of-concept tason julkaisuja onkin valitettavan vähän.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Nyt kyllä alkaa tuo nipan touhu olemaan todella säälittävää. Oletteko kovimmat fanit löytäneet, että Wii U:n ja erityisesti sen elinaikana tehtyjen paskojen korjausliikkeiden takana olisi jotain nipan sisäistäkin ongelmaa?

Juu, kyllähän eräät asiat, kuten resurssipula ja se että kukaan joka haluaa edistyä alallaan, ei halua Nintendon palkkalistoille kerro sisäisistä ongelmista. Ylipäätänsä se, että kerran viikossa Wii U:n Eshop saa vain yhden Nes pelin ja se, että Game boy Advance -pelit tulevat vasta joskus Huhtikuussa, kerro että osaavia koodaajia ei yksinkertaisesti ole yhtiön palkkalistoilla tarpeeksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Nyt kyllä alkaa tuo nipan touhu olemaan todella säälittävää. Oletteko kovimmat fanit löytäneet, että Wii U:n ja erityisesti sen elinaikana tehtyjen paskojen korjausliikkeiden takana olisi jotain nipan sisäistäkin ongelmaa? Oma mielipiteeni on, että WiiU:n markkinointi ja Wii:stä erottuminen kustiin täysin (kuten varmasti täälläkin todettu n. miljoonaan kertaan), eikä missään vaiheessa ole lunastettu pelaajien odotuksia gamepadin potentiaalista, joilla oltaisiin sitä positiivista markkinointia ja internetin "puskaradiota" saatu käyntiin.

Juuri näin. Nintendolla on selvästi jokin mennyt pieleen Wii -> Wii U -siirtymän välillä, ja pelkästään 3DS:n huono alku tuskin pystyy selittämään kaikkea, vaan siellä täytyy olla jotain sisäisiä ongelmia. Wii U kärsii lukuisista virhearvioinneista:

  • Gamepad. Tästä on tosiaan kovasti väännetty täällä. Gamepad kytkeytyy moniin muihin ongelmiin, mutta myös ohjain itsessään on ongelma. Yksi Nintendon kolossaalisimmista virhearvioinneista koskaan.
  • Liikaa lämmittelyjä. Wii U:lla tarjotaan paljon kyseenalaisia lämmittelyjä Wii-menestyksistä. Wii Sports Club on huomattava huononnus Wii-kokemuksista. Wii Fit U tarjoaa hyvin vähän uutta sisältöä, ja samalla paketin kokonaiskäytettävyys on laskenut Wii-versioiden yksinkertaisuuteen ja tehokkuuteen verrattuna. Puhumattakaan Wind Waker HD:sta. Jopa New Super Mario Bros. U voidaan laskea lämmittelyksi, vaikka tässä tapauksessa toteutus onkin korkealaatuista.
  • Liian vähän latauspelejä. Wii U:lla on joitakin hyviä latauspelejä, mutta tarjonta on erittäin vähäistä, etenkin kun ottaa huomioon että nyt latauskauppa sentään on ollut konsolin julkaisusta asti auki. Nintendon oma tarjonta ei päätä huimaa: NES Remix on hyvä idea, mutta sen lisäksi Nintendon omaa tarjontaa edustaa käytännössä pelkästään Dr. Luigi: jälleen yksi lämmittely, Luigi-teemainen HD-päivitys WiiWaren Dr. Mariosta. Ja hintaa törkeät 15 euroa. Surkuhupaisaa. Nintendon pitäisi tarjota laadukkaita latauspelejä jatkuvalla syötöllä ja kohtuullisilla hinnoilla kannustaakseen muita pelinkehittäjiä julkaisemaan eShop-pelejä nopeammalla tahdilla, mutta ainakin vielä jopa latauspelit ovat Wii U:lla käsittämättömän harvassa.
  • Liian vähän Virtuaalikonsoli-pelejä. Tämä ketju Nintendolifessa selventää, kuinka pahasti Wii U:n Virtuaalikonsoli on jäljessä Wiin Virtuaalikonsolista omana aikanaan. Samaan aikaan verrattuna Wiillä oli 187 peliä ja 6 konsolia, Wii U:lla vain 72 peliä ja 2 konsolia. Wiin Virtuaalikonsolissa oli tarjolla moninkertaisesti pelejä ja moninkertaisesti tuettuja pelialustoja - ja melkein kaikki näistä peleistä ovat yhä Wii-puolen Virtuaalikonsolissa. Miksi niitä on niin vaikea saada Wii U:lle yhdessä uusien julkaisujen kanssa?
  • Liian paljon huonoja peli-ideoita. Wii U:lla keskinkertaiset ja huonot pelikokoelmat kuten Nintendoland ovat olleet siinä epäedullisessa asemassa, että niiden olisi pitänyt myydä vaikeasti myytävää konsolia, mutta nämä pelit pystyvät hädin tuskin myymään itseään. Jos Nintendoland olisi ollut Wii Playn kaltainen sivupeli julkaisussa, se ei olisi kohdannut niin suurta kritiikkiä kuin konsolin epäonnistuneena "lippulaivapelinä". Samaan tapaan Wii U:n ensimmäisen kevään pitkän pelikuivuuden Nintendon peleissä katkaisi Game & Warion kaltainen roskapeli - ja se ei todellakaan antanut hyvää vaikutelmaa Wii U:sta. Wii U:lla Nintendon omissa peleissäkin on kohtuuttoman suuri määrä epäonnistumisia ja huonoja ideoita. Jopa kokonaisuutena hyvissä paketeissa kuten Wii Party U:ssa on epäonnistumisensa.
  • Liian korkea hinta. Nykyään Wii U:ta saa alennettuna jopa 249 euron tuntumassa, mutta tämä ei todellakaan korvaa liian korkean lähtöhinnan aiheuttamaa vahinkoa. Koko "Premium"/"Basic"-sekoilu kertoi, että Nintendo itsekin tajusi Wii U:n maksavan liikaa, ja kuluttajille yritettiin kaupitella karsittua mallia hätäavuksi - ja kuten hyvin on tiedossa, Basic-malli floppasi pahasti. Olisi voinut luulla, että Nintendo olisi oppinut 3DS:n valtavasta 40 %:n hinnanalennuksesta, ja tehnyt kaikkensa, että Wii U:n julkaisuhinta olisi saatu pidettyä kohtuullisella tasolla. Sen sijaan Nintendo teki tilanteessa huonoimman mahdollisen päätöksen, ja vahingoitti Wii U:ta alustana vielä entisestään.

Ei voi kuin hämmästellä, mitä kaikkea Nintendo on onnistunut mokaamaan ja kuinka paljon virheitä he ovat tehneet Wii U:n kanssa. Valitettavasti on sanottava, että Wii U:n heikko menestys on täysin ansaittua: Nintendo voi syyttää vain itseään Wii U:n jatkuvasta huonosta tilanteesta.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

[*]Liian paljon huonoja peli-ideoita. Wii U:lla keskinkertaiset ja huonot pelikokoelmat kuten Nintendoland ovat olleet siinä epäedullisessa asemassa, että niiden olisi pitänyt myydä vaikeasti myytävää konsolia, mutta nämä pelit pystyvät hädin tuskin myymään itseään. Jos Nintendoland olisi ollut Wii Playn kaltainen sivupeli julkaisussa, se ei olisi kohdannut niin suurta kritiikkiä kuin konsolin epäonnistuneena "lippulaivapelinä".

Nintendolandhan otettiin yleisesti aika hyvin vastaan. Metascoret antavat tästä osviittaa.

Nintendo Land 77%
Wii Sports 76%
Wii Party 65%
Wii Play 58%

Tätä tukee myös lukuisten pelaajien positiivinen palaute (eikä pelkästään tällä foorumilla), sekä oma kokemus. Tuossa toissaviikonloppuna kaivettiin peli esiin taas, kun oli riittävästi pelaajia koolla ja aivan helvetin hyvää viihdettähän se oli edelleenkin. Parhaita minipelikokoelmia vuosiin. Sun pitää Mahe hommata kavereita ja kokeilla sitä niiden kanssa! Ei se ole kovinkaan hauska peli yksin ;D

Tässä artikkelissa ihan mielenkiintoinen vertailu Wiin ja Wii U:n peleistä.

"Despite the notably shorter list here, the Wii U is on track to possibly match the Wii in terms of highly rated games for the system. "

Wiille julkaistiin helvetisti pelejä, mutta niitä todellisia helmiä siellä oli kuitenkin suhteellisen vähän, etenkin viimeisinä vuosina, jolloin Wii oli jo aivan pystyynkuollut. Vaikka Wii U tarvitsee akuutisti niitä proof-of-concept tason pelejä, jotka hyödyntävät Gamepadia oivaltavasti, niin laadukkaiden pelien saralla konsolin ei tarvitse silti häpeillä Wiin ensimmäisen vuoden rinnalla. Jos Wii U:lle julkaistaisiinkin vain ne helmet, ja sieltä välistä jäisi pois ne sadat 2mk minipeliräpellykset, jumppapelikloonit ja showelware, niin kyllä se mulle kelpaisi.

http://wiiudaily.com/2014/02/wii-u-critical-successes/
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Nintendolandhan otettiin yleisesti aika hyvin vastaan. Metascoret antavat tästä osviittaa.

Tätä tukee myös lukuisten pelaajien positiivinen palaute (eikä pelkästään tällä foorumilla), sekä oma kokemus. Tuossa toissaviikonloppuna kaivettiin peli esiin taas, kun oli riittävästi pelaajia koolla ja aivan helvetin hyvää viihdettähän se oli edelleenkin. Parhaita minipelikokoelmia vuosiin.

Ah, Metascore, laadun mittari :D

"Lukuisten pelaajien positiivinen palaute"... lähdetäänkö kaivelemaan? ;)

Jotenkin kummasti tämä "paras minipelikokoelma vuosiin" tiputettiin ennakkovauhtia pois Wii U:n Premium-bundleista, ja pelin Wiikake-bundlet Japanissa ja Yhdysvalloissa floppasivat täysin. Iwata itsekin on myöntänyt, että Nintendoland ei täyttänyt sille asetettuja odotuksia. Mutta onneksi xevious sentään vakuuttui Nintendolandista...

Ei se ole kovinkaan hauska peli yksin ;D

No tiedostat sentään tämän. Valitettavasti kavereidenkin kanssa Nintendoland on suurimmaksi osaksi vain jaettua tylsyyttä :mad:
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Ah, Metascore, laadun mittari :D

Mistäs sä kaivaisit paremman esimerkin yleisestä vastaanotosta? Käyttäjien antama score oli myös 7.7. Toki siellä oli myös niitä soraääniä, eipä Wii Sportsistakaan kaikki tykänneet, mutta yleisesti ottaen peli sai aika hyvän vastaanoton minipelikokoelmaksi.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Mutta onneksi xevious sentään vakuuttui Nintendolandista...

Eikä ole ainoa. Kyseessä on kuitenkin aivan loistava moninpelituotos, joka on uponnut 90% kaikille sitä omassa taloudessa testanneille. En ymmärrä tuon jatkuvaa bashausta, en sitten millään. Mutta kai siitäkin pitää jotain negatiivista löytää, ettei vaan positiivista tekstiä tähän ketjuun saataisi.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Vähän oudolta tuntuu lukea tuota jatkuvaa valittamista.. Jos se on niin huono laite, niin myy pois tai vaihda johonkin. Sillä siitä päästään..
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

En ymmärrä tuon jatkuvaa bashausta, en sitten millään. Mutta kai siitäkin pitää jotain negatiivista löytää, ettei vaan positiivista tekstiä tähän ketjuun saataisi.

Vähän oudolta tuntuu lukea tuota jatkuvaa valittamista..

Joo...hiton puisevaa luettavaa toi ikuinen ja sisällöltään itseään toistava valitusvirsi.

Tässäkin asiassa Mahen mielipide poikkeaa täysin siitä, mitä on poimittavissa muilta pelaajilta ja mediasta. Eikä siinä mitään, makunsa kullakin, mutta kun asia tykätään esittää objektiivisena totuutena, ja kaikki pelaajat sekä media, jotka ovat pelistä pitäneet, ovat hukassa, ja totuuden tietävät ne Mahen selän takana seisovat, miljoonat Wiikake-fanit, joihin meillä muilla ei ole kytköksiä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

En nyt puolustele 50 sivua jatkunutta gamepad keskustelua :D mutta ehkä osasyynä valitukseen on sekin että wiiU voi hyvinkin olla Nintendon viimeinen kotikonsoli.

Miksikö? WiiU osoitti kiusallisen selvästi että Nintendolla ei yksinkertaisesti ole resursseja (ekosysteemiä, verkkoosaamista, viihdekapasiteettia) rakentaa Sonylle ja Microsoftille haastajaa. Wii puolestaan osoitti että taistelussa kotisohvasta Nintendo voi pärjätä, mutta heti kun mennään verkon puolelle nintendo tipahtaa kärryiltä.

Viimeisestä neljästä kotikonsolista, vain yksi (Wii) on ollut todellinen menestys, muut ovat kilpailleet lähinnä kakkos-kolmospaikasta. Nintendon osakkeenomistajien ja johdon näkökulmasta uuden kotikonsolin tekeminen voi olla liian suuri riski.

Tälle voisi perustaa oman ketjunkin, eikä pukata tätä keskustelua tähän ketjuun, mutta kommentoimpahan vain nyt miksi WiiU voi tuntua isommalta pettymykseltä kun se ehkä onkaan.

EDIT: Ja sopivalla ajoituksella yo. tekstiin tämäkin uutinen:
http://www.joystiq.com/2014/03/03/nintendo-president-explains-new-focus-on-player-health/
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

En nyt puolustele 50 sivua jatkunutta gamepad keskustelua :D mutta ehkä osasyynä valitukseen on sekin että wiiU voi hyvinkin olla Nintendon viimeinen kotikonsoli.

Ei hätää. Mikään ei viittaa siihen, että näin olisi tapahtumassa.

"Dedicated Video Game Platforms To Remain Nintendo's Core Focus, Says Iwata"

http://www.nintendolife.com/news/20...rms_to_remain_nintendos_core_focus_says_iwata


Kakkos- tai kolmos-sija saattaa olla ihan riittävä, niin kauan kun se tuottaa rahaa. Sony on pystynyt jokseenkin pitämään sijoituksensa, mutta karvaalla hinnalla. Sony on menettänyt PS3:lla enemmän rahaa, mitä Microsoft menetti xbox 1:llä ja Sega menetti Dreamcastilla YHTEENSÄ. Tämä on bisnesperspektiivistä aivan katastrofaalinen tulos. PS4 on päässyt hyvään alkuun, mutta Sonylla on pitkä matka PS3:n aiheuttaman loven paikkaamisessa ja bisneksensä muuttamisessa kannattavaksi.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Kakkos- tai kolmos-sija saattaa olla ihan riittävä, niin kauan kun se tuottaa rahaa.

Aivan. WiiU ei siihen pysty koska pelien tekeminen WiiU:lle on erittäin tappiollista ja raudallakaan ei taideta isommin rahaa tehdä. Onko siis ihme että HD käännöksiä ja Luigi<>Mario pyörityksiä tehdään epätoivoisesti.

Yhä heikkenevän third party tuen takia nintendon seuraava kotikonsolin on oltava kannattava kokonaisuuden osalta, muiden varaan nintendo ei voi laskea. Mikä siis ratkaisuksi? Helppoa vastausta tuskin on ja tätä Nintendo miettii nyt kuumeisesti. Ehkä sitten helthcare laitteet peleillä höystettyinä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Itseä vähän ihmetyttää että täällä pienessä Suomessa jollakin ihmisillä tuntuu olevan jokin kristallipallo, josta näkyy kaikki Nintendon epätoivo ym. Tai käydäänkö tätä samaa itkuvirttä myös ulkomaalaisilla foorumeilla.. Eivätköhän kaikki Nintendon laitteet ole lähinnä myyneet Nintendon omilla peleillä tai niistä ne ainakin muistetaan. Eivätkä kaikki kokeilut, kuten Virtual Boy ole olleet mitään menestyksiä. Mitä käännöksiin tulee, niin ensinmäisen HD Nintendon jälkeen nuo HD käännökset klassikoista ovat ihan luonnollisia ja muutenkin nykyaikana ei oikein tahdota tehdä uudenlaisia pelejä, suurinosa tuntuu olevan jatkosarjoja tai käännöksiä jostain.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Ilmeisesti Mika73 et seuraa isommin uutisia jos sulta on jäänyt huomaamatta se että jopa mainstream lehdistö arvuuttelee nintendon tulevia liikkuja:

http://www.washingtonpost.com/busin...ccd47a-88fd-11e3-833c-33098f9e5267_story.html

http://www.nytimes.com/2014/01/30/technology/flat-sales-of-wii-u-put-nintendo-in-hot-seat.html?_r=0

http://www.kauppalehti.fi/etusivu/analyytikko+nintendon+pakko+luopua+konsoleista/201402630679

Noitahan on pilvin pimein.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Aivan. WiiU ei siihen pysty koska pelien tekeminen WiiU:lle on erittäin tappiollista ja raudallakaan ei taideta isommin rahaa tehdä. Onko siis ihme että HD käännöksiä ja Luigi<>Mario pyörityksiä tehdään epätoivoisesti.

Yhä heikkenevän third party tuen takia nintendon seuraava kotikonsolin on oltava kannattava kokonaisuuden osalta, muiden varaan nintendo ei voi laskea. Mikä siis ratkaisuksi? Helppoa vastausta tuskin on ja tätä Nintendo miettii nyt kuumeisesti. Ehkä sitten helthcare laitteet peleillä höystettyinä.

No, Nintendolla on vielä mahdollisuudet saattaa omilla peleillään Wii U pisteeseen, jossa se pyörii nollatuotolla, tai jopa maltillisella voitolla ja kantaa tulevaan sukupolveen saakka 3DS:n tuottaen hyvää tulosta siinä sivussa. Laitteen tähän pisteeseen saattamisessa third party tuella ei ole merkittävää roolia, vaan Nintendon on tehtävä se itse. Voi myöskin olla mahdollista, ettei Wii U tule koskaan tuottamaan voittoa, mutta on aika harhaista luulla, että Nintendo olisi ensimmäisten vastoikäymisien myötä valmis heittämään pyyhkeen kehään ja vaihtamaan alaa. Selvisihän se Virtual Boystäkin, jota taidettiin myydä peräti puoli miljoonaa kappaletta. Eipä Sonykään hylännyt Playstationia siinä vaiheessa, kun PS3 alkoi kyntämään suossa, eikä nyt Vitan kehnon menestyksen myötä. Liiketoimintaa ei pyöritetä näin. Virheistä otetaan opiksi ja hiotaan strategiaa seuraavalle rundille ja etenkin jos rahaa löytyy kassasta, ei hätää todellakaan ole, kunhan strategiaa oikeasti hiotaan.

Näkisin, että tuo Quality of Life-strategia saattaisi olla ihan hyvä. Se voisi toimia toisena tukipilarina Nintendolle, jolloin videopeli-fokusoituneet alustat ja pelit eivät ole firmalle ainoa tulonlähde. Wiin menestys johtui myös osittain täydellisestä ajoituksesta, jonka ansiosta Nintendo onnistui saamaan perinteisten pelaajien lisäksi tuon segmentin ulkopuoliset non-gamerit asiakkaikseen. Tällä rundilla oli virhearviointi olettaa, että sama tuote voisi palvella näitä kahta segmenttiä, jotka ovat kasvaneet erilleen. Ajat ovat muuttuneet siitä, kun Wii julkaistiin, eikä laitteen menestykseen johtanutta sattumaa voida enää toistaa. Non-gamereita saattaisi ehkä vielä kiinnostaa investointi uuteen rautaan, niin kauan, kuin selkeä pesäero perinteiseen pelaamiseen tehdään ja siitähän QoL-strategiassa ymmärtääkseni on kyse.

EDIT: noita Nintendon tulevaisuutta arvuuttelevia artikkeleitahan voidaan lähteä kaivamaan vaikkapa SNES-ajoista saakka. Megadriven piti pyyhkiä firma pois markkinoilta. Ei mitään uutta sillä rintamalla siis.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Iwata on aiemmin sanonut, että ei kuuntele analyytikkoja, vaan hakevat palautetta suoraan asiakkailta. Osasyy Miiversen perustamiseen taisi olla se että se toimii palautekanavana Nintendolle. Nintendo onkin jonkin verran kuunnellut palautetta kun teki 60hz versiot Virtual Console peleistä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Iwata on aiemmin sanonut, että ei kuuntele analyytikkoja, vaan hakevat palautetta suoraan asiakkailta.

Jep. Osakkaat ovat myös ihan vihoviimeisiä, jota pitäisi kuunnella. He haluavat firman juoksevan ohimenevien trendien perässä nopean rahan himossa. Viimeisimpiä aivopieruja ajatus mobiili-Mariosta, jossa saisit Marion hyppäämään korkeammalle mikromaksuilla....Tätä me halutaan.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Tässäkin asiassa Mahen mielipide poikkeaa täysin siitä, mitä on poimittavissa muilta pelaajilta ja mediasta. Eikä siinä mitään, makunsa kullakin, mutta kun asia tykätään esittää objektiivisena totuutena, ja kaikki pelaajat sekä media, jotka ovat pelistä pitäneet, ovat hukassa, ja totuuden tietävät ne Mahen selän takana seisovat, miljoonat Wiikake-fanit, joihin meillä muilla ei ole kytköksiä.

Jos ei ole kytköksiä niihin muihin Wii-pelaajiin, niin ehkä itse kannattaisi yrittää laajentaa sitä kaveripiiriä?

Loppujen lopuksi, kun viimeksi esitin muita kuin omia mielipiteitäni, jotka kehuivat Wiikakea ja lyttäsivät Gamepadia, niin sinä turvauduit kuunatseihin :D

Mutta ei se mitään, Mahewcoron yhden miehen sota vastenmielistä Gamepad-ohjainta vastaan jatkuu. Tällä kertaa Nicalis-pelistudion pomo Mahewcoro on taas parjannut Nintendon mahtavaa innovaatiota:

To Nicalis founder Tyrone Rodriguez, this suggests that the innovative controller is a "waste of time":

"Right about now, I'd sure regret wasting $100+ on a second-screen that no one uses instead of offering something more substantial..."

"I agree, like the XO Kinect camera, and I feel that the Wii U gamepad is an even greater waste of time and resources"

He also feels that the GamePad's resolution isn't high enough for off-TV play to be truly worthwhile.

We've spoken in the past about the possibility of Nintendo dropping the controller or making it optional — is the fact that developers are unhappy with it a sign that this could actually happen in the near future?

Nicalis Boss Tyrone Rodriguez Thinks The Wii U GamePad Is "A Waste Of Time And Resources" - Wii U News @ Nintendo Life

Tässä on kyseessä pelialan ammattilainen, joka työskentelee useammankin Wii U -pelin parissa, ja joka pitää Wii U:lla pelaamisesta, mutta hän ei vain pidä Gamepadista:

I bought a Wii U and I play it, but don't use the gamepad.

https://twitter.com/tyronerodriguez/status/440990927134273536

Gamepad-fanit eivät tietenkään pitäneet Rodriguezin rehellisyydestä, ja osoittivat tyypillistä vihamielisyyttään kun joku uskaltaa rehellisesti kritisoida Gamepadia.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Gamepad on loistava kapistus. Kertakaikkiaan mahtava. Eipä ole mikään kiire ostaa PS4:sta, kun WiiU:lla on loistavia pelejä (vaikkakin lukumääräisesti toki melko vähän), ja etenkin Virtual Consolen helmet pelaan yksinomaan Gamepadilta, ja WiiU:n omiakin pelejä monesti. EarthBound, Super Metroid ja Super Mario World sängyssä makoillen? Loistavaa!

Entäs GamePadin ja telkkarin yhteiskäyttö? Parasta! Pikmin 3 esimerkiksi Wiikakella pelattuna, GamePad karttana ja muut pelitapahtumat telkkarista katsottuna tuo peliin todella paljon lisää. Samoin Wind Wakeria on kiva pelata, kun GamePad on karttana/inventaariona - silloin siis kun en pelaa koko peliä GamePadilta. Ai Wind Waker sängyllä pötkötellen pelattuna, fyysisillä näppäimillä ja tateilla? Kyllä kiitos! Jo pelkästään tämä saa mitkä tahansa GamePad-valitukset kuulostamaan korviini täysin turhilta.
 
Ylös Bottom