Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahewcoro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    wiiu
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Minulla on juuri unepic sessio menossa ja tuotakin olisi ikävämpi pelata ilman padia. Ruudulla näkyy 12 pikavalintaa joista en varmasti muistaisi ulkoa, että mitä mihinkin olen laittanut sekä pienempi inventaario johon voi laittaa myös kamaa ja siitä pystyy myös näpäytyksellä ottamaan kamaa käyttöön. Sitten löytyy quest lista ja jotain taikapulverien määriä joista en ole veilä mitään tehnyt joten ei ole tietoa miten niitä edes käytetään. Vasta eka bossi pätkitty.

Pari päivää sitten ostin myös darksiders 2:n vaikka olen tuonkin plesellä pelannut jo kahdesti läpi ja hyllystä se löytyy vieläkin. Tuonkin ostin vain gamepadin takia koska nyt siinäkin näkyy inventaario jatkuvasti padin ruudulla. Se jatkuva pausetus ja tahmaavat valikot kun vaihteli esim upgrade valikon ja inventaarion välillä oli niitä ainoita asioita jotka ärsytti ps3 versiossa. No nyt ei tarvitse kärsiä siitäkään kun voi helposti tsekata mikä lootti on parempaa ja ottaa heti käyttöön.

Gamepad on loistava kapistus. Kertakaikkiaan mahtava. Eipä ole mikään kiire ostaa PS4:sta, kun WiiU:lla on loistavia pelejä (vaikkakin lukumääräisesti toki melko vähän), ja etenkin Virtual Consolen helmet pelaan yksinomaan Gamepadilta, ja WiiU:n omiakin pelejä monesti. EarthBound, Super Metroid ja Super Mario World sängyssä makoillen? Loistavaa!

En suoraansanoen ymmärrä, miten jengi jaksaa tästä hehkuttaa, että voi pelata sängyssä streamaten pelejä gamepadille. Haloo, PS3 toi tuon ominaisuuden jo 7 vuotta sitten! PSP/PSV pystyy tekemään aivan saman kuin mitä gamepadilla, ei mitään valtakunnan eroa.

Enemmän tietysti kiinnostaa Wii U pelien ja GamePadin yhdistäminen, mutta toistaiseksi kovin gimmickiksi tuntuu jäävän. Tai ei tunnu kolmannen osapuolen yhtiöt saavan tuosta oikein mitään fiksua irti.

Mutta ei se mitään, Mahewcoron yhden miehen sota vastenmielistä Gamepad-ohjainta vastaan jatkuu. Tällä kertaa Nicalis-pelistudion pomo Mahewcoro on taas parjannut Nintendon mahtavaa innovaatiota:

Selvähän tuo, etteivät kaikki pidä Wii U:sta ja/tai sen ohjaimesta. Eivät kaikki myöskään pidä Wiimotesta, Dualshockista, Atari 2600:n joystickistä, paistetusta makkarasta tai vaikkapa vastakkaisesta sukupuolesta. Sen pohjalta, mitä pelaajien ja median palautteesta on todettavissa, Gamepad-dissaajat ovat silti suhteellisen harvassa. Huomattavasti suurempi ongelma tuntuu olevan sisällön puute. Eikä siinä, jos vaikkapa Dualshock pilaa pelikokemuksesi, niin älä osta Playstationia. Gamepad on yhtä kuin Wii U, on ollut ja tulee olemaan, joten jos elämä menee siitä pilalle, niin hankkiudu ihmeessä konsolista eroon, tai vaihtoehtoisesti hajoa siihen.

En suoraansanoen ymmärrä, miten jengi jaksaa tästä hehkuttaa, että voi pelata sängyssä streamaten pelejä gamepadille. Haloo, PS3 toi tuon ominaisuuden jo 7 vuotta sitten! PSP/PSV pystyy tekemään aivan saman kuin mitä gamepadilla, ei mitään valtakunnan eroa.

No, ainakin ensimmäisenä ihan lonkalta tulee mieleen tämä etu: ei tarvitse ostaa Vitaa, tai PSP:tä.

Minulla on juuri unepic sessio menossa ja tuotakin olisi ikävämpi pelata ilman padia.

Pari päivää sitten ostin myös darksiders 2:n vaikka olen tuonkin plesellä pelannut jo kahdesti läpi ja hyllystä se löytyy vieläkin. Tuonkin ostin vain gamepadin takia koska nyt siinäkin näkyy inventaario jatkuvasti padin ruudulla.

Jep! Itse myös tullu tehtyä 3 pelihankintaa tässä lyhyen ajan sisällä, joissa jokaisessa juuri nimenomaan Gamepad-toiminnot ovat olleet tärkeänä ostopäätökseen vaikuttavana tekijänä.

Batman - Arkham City - Armored Core Edition Arkham City on yksi suosikkipelejäni X360:llä, joten innolla odotan jatko-osan peluuta. Batcomputerin käyttäminen Gamepadilla kuulostaa hauskalta.

Lego City Undercover Kuulemma tämä on niitä harvoja pelejä, joissa Gamepadilla on oikeasti tärkeä rooli. Muutenkin pelin maailma ja hahmot vaikuttavat ihastuttavilta. Tämä on ollut hankintalistalla julkaisusta lähtien

Deus Ex - Human Revolution - Director's Cut Pelasin tätä X360:llä, mutta menetin hermoni typerissä pomotaisteluissa ja vein pelin kirpparille. Olen silti valmis antamaan tälle pelille toisen mahdollisuuden, nyt kun ne pomotaistelutkin on jätetty pois. Gamepad-funktiota on taas hehkutettu ja uskon niiden lisäävän immersiota ja tuovan mukavaa high-tech sci-fi fiilistä tähän peliin.

Silloinkin, kun Gamepadia ei käytetä mihinkään sen syvällisempään pelitekniseen innovaatiion, tuo se silti lisäarvoa pienillä höystöillä.

Deus Ex - Human Revolution - Director's Cut Pelasin tätä X360:llä, mutta menetin hermoni typerissä pomotaisteluissa ja vein pelin kirpparille. Olen silti valmis antamaan tälle pelille toisen mahdollisuuden, nyt kun ne pomotaistelutkin on jätetty pois.

Pomotaisteluita ei ole jätetty pois, mutta niitä on muokattu rajusti. Nyt voi selvittää pomotaistelun hakkeroimalla robotin hyökkäämään pomon kimppuun.

Paitsi se pieni ero, että ps3 peleistä vain kuorallinen tukee remote playta. Shadow of the colossus / ico hd kokoelma tukee ja sitten vissiin god of war hd kokoelma. Noiden lisäksi saattoi olla yksi tai kaksi ps3 peliä vielä lisää.

Niin. Tästähän on jo tuotu muutamia pointteja: PS3/PSP-kombo ei tukenut kuin murto-osaa peleistä eikä WiiU:lla ei tarvitse ostaa erillistä kannettavaa konsolia tähän hommaan. Lisäksi täytyy ihan ihmetellä, että vaikka ominaisuus onkin ollut olemassa ennen WiiU:n Gamepadia, niin mitä sitten? Gamepad on _siitä huolimatta_ kätevä ja mukava.

Mutta minulle tärkeimpänä asiana on kuitenkin ne pelit. Kuten sanottu, Super Mario Worldin, Super Metroidin yms. helmien pelaaminen on minulle henkilökohtaisesti suurempi juttu kuin PS3/PSP:n (harvojen ominaisuutta tukevien) pelien. Puhumattakaan WiiU:n omista huippupeleistä, kuten Wind Waker, Super Mario 3D World, The Wonderful 101 jne. Siinä jää PS3/PSP keskimäärin niin kauaksi taakse ettei se ole oikeastaan edes hauskaa.

Toki Ico/SotC ovat huippuluokan pelejä, mutta harvassa ovat tällaiset helmet jotka tukevat tuota remote playta.

Paitsi se pieni ero, että ps3 peleistä vain kuorallinen tukee remote playta. Shadow of the colossus / ico hd kokoelma tukee ja sitten vissiin god of war hd kokoelma. Noiden lisäksi saattoi olla yksi tai kaksi ps3 peliä vielä lisää.

...joka siis minun mielestäni kertoo siitä, että vaikka remote play on ollut olemassa, ei se ominaisuutena ole oikeasti niin merkittävä tai sillä ei ole ollut markkinoilla riittävää kysyntää. Eikä sillä tule olemaan myöskään tälläkään kertaa.

...joka siis minun mielestäni kertoo siitä, että vaikka remote play on ollut olemassa, ei se ominaisuutena ole oikeasti niin merkittävä tai sillä ei ole ollut markkinoilla riittävää kysyntää. Eikä sillä tule olemaan myöskään tälläkään kertaa.

Merkittävä tai ei, todella mukava ja kätevä asia se on siitä huolimatta.

Ikävä kyllä markkinoilla ei aina pärjää ne parhaat tuotteet ja/tai innovaatiot, vaan usein ne joiden markkinointiin käytetään eniten rahaa. Minua tästä asiasta muistuttavat jatkuvasti pelimyyntien top-listat, jossa myyvimmät nimikkeet ovat niitä jatko-osien jatko-osia ja urheilupelien vuosipäivityksiä.

Mulla tuolle off-screen playlle on ollut suhteellisen vähän käyttöä tähän mennessä, kun harvemmin on mitään ruuhkaa telkkarilla, mutta sain todeta sen nerokkuuden tuossa hiljattain, kun muistin, että laitteessa on tosiaankin Youtube. Katselin siitä aamupalan ääressä Pokèmon XY-piirrettyä ja mimmifrendi ei ollut jaksanut vielä nousta ylös sängystä, joten vein hänelle Gamepadin makkariin, jottei häneltä jäisi Pokèmon-jakso väliin :D Itse katselin sitä sitten telkkarista.

Ps3:lla tuo vaati omaa koodia kun taas ps4:lla kaikki (?) pelit tukevat tuota.

Rehellisyyden nimissä täytyy todeta että aika vaisuhan tuo tuki on jos pelit eivät tarjoa konffattavia näppäimiä, joilla vitalla peluu helpottuisi paljon.

Varmaankin tuo vita-ps4 kombo on lähempänä gamepadia, mutta onhan niissä muutenkin paljonkin eroa.

Eikai kukaan pidä Atari 2600 joystickistä.. Ja silti se on niin legendaarinen :)

Selvähän tuo, etteivät kaikki pidä Wii U:sta ja/tai sen ohjaimesta. Eivät kaikki myöskään pidä Wiimotesta, Dualshockista, Atari 2600:n joystickistä, paistetusta makkarasta tai vaikkapa vastakkaisesta sukupuolesta. Sen pohjalta, mitä pelaajien ja median palautteesta on todettavissa, Gamepad-dissaajat ovat silti suhteellisen harvassa. Huomattavasti suurempi ongelma tuntuu olevan sisällön puute. Eikä siinä, jos vaikkapa Dualshock pilaa pelikokemuksesi, niin älä osta Playstationia. Gamepad on yhtä kuin Wii U, on ollut ja tulee olemaan, joten jos elämä menee siitä pilalle, niin hankkiudu ihmeessä konsolista eroon, tai vaihtoehtoisesti hajoa siihen.

Pelkästään iloisten uutisten Nintendo-Pravda on taas vauhdissa: kritiikki ei ole aiheellista, ja sitäpaitsi se ei ole myöskään sallittua, ja sitäpaitsi kyseessä on vain yksittäistapaukset. Täällä ei ole mitään nähtävää! Mutta Nintendolandissa on yhä tähtiä kerättävänä, sitä pelaamaan hymyssäsuin tai suu suppuun!

Mahewcoron yhden miehen sodalla on kuitenkin ollut kiire pyörittää vastapropaganda-kamppanjaa, ja tällä kertaa Gamepad-dissaus on onnistuttu soluttamaan Game Theory -videosarjaan, jossa Wii U:ta verrataan Virtual Boyhin:

Game Theory sanoi:
At 3½ hours of playtime per session, the Wii U's tablet controller just doesn't cut it...

You want a regular Remote to play the games that work better without the tablet...

Games that had tablet functionality shoehorned in...

In New Super Mario Bros. U, congratulations on having the tablet, you get to be everyone's favorite character, the platform creator!

It's the IDEA of these systems that are flawed.... founded on a gimmick...

In short, the Wii U has failed for the exact reasons as the Virtual Boy 20 years ago...

Overpriced, gimmicky systems rushed to market... with no real plan for games.

Esittäjä väittää olevansa Nintendo-fani, mutta kritisoi Nintendoa ja Gamepadia kovalla kädellä. Miten tämä on mahdollista? Gamepad-fanien maailmassa ei voi pitää Nintendon peleistä jos ei pidä Gamepadista!

Tai ehkä xevious ja muut Gamepad-fanit voisivat hyväksyä, että Wii U:n peleille voisi kyllä olla nykyistä enemmän kysyntää, mutta Gamepad on merkittävä este näiden pelien ja itse konsolin menestykselle.

Kritiikillä ja sun jatkuvalla valittamisella samasta asiasta viikosta toiseen on aika hemmetin iso ero.
Olen aika varma, että jos minä menisin xbox one ketjuun kirjoittamaan joka päivä kuinka turha ja paska kinect on ja se tappaa koko koneen niin saisin varmasti aika äkkiä varoituksen, mutta jostain syystä mahe se vaan saa jatkaa tuota jatkuvaa spämmäystä vaikka kaikille on se mielipide tullut selväksi jo varmaan 6kk sitten.

Mitään uutta sanottavaa ei koskaan ole vaan aina se sama "yhyy en tykkää gamepadista" ja sitten etsitään netistä jotain random lauseita joissa joku toinen myöntää myös tykkäävänsä motesta mahen lisäksi. Olisipa edes ignore nappula josta saisi nuo hemmetin itkuviestit piiloon. Ei tuota jaksa. Aina ihmettelen miten se xevious jaksaa vielä taistella.

Nyt kun oli puhetta siitä, että Nintendon ei kannata mennä meneillään olevien trendien mukana, niin mikäs tämä Gamepad oikein on? Eli kun tapbletit ja täppärit ovat muodissa, niin 100 miljoonaa konsolia osaksi myynyt Wiikake -konstepti heivataan roskakoriin ja pakkopultataan konsoliin Gamepadin kaltainen kapistus tykytrendejä mukaillen. ;)

Se alkuperäinen wiikake oli teknisesti ehkä rajoittunut, mutta tuo korjattiin motionplus wiikakeilla ja lisäpalikalla ja koko tekniikkaa kyödynnettiin muutamassa pelissä kuteb TLOZ: Skyward Swordissa ja muissa vähäisissä motionplus -peleissä. Kysymys kuuluukin, että miksi tuo motionplus -idea heivattiin kylmästi roskiin? Jos gamepadin sijasta Nintendo olisi kehittänyt Wiimote tekniikkaa pidemmälle ja laittanut konsoliinsa enemmän hevosvoimia, nimennyt koneen Wii kakkoseksi, niin tilanne tuskin olisi niin surkea kuin se nyt on.

Kritiikillä ja sun jatkuvalla valittamisella samasta asiasta viikosta toiseen on aika hemmetin iso ero.
Olen aika varma, että jos minä menisin xbox one ketjuun kirjoittamaan joka päivä kuinka turha ja paska kinect on ja se tappaa koko koneen niin saisin varmasti aika äkkiä varoituksen, mutta jostain syystä mahe se vaan saa jatkaa tuota jatkuvaa spämmäystä vaikka kaikille on se mielipide tullut selväksi jo varmaan 6kk sitten.

Mitään uutta sanottavaa ei koskaan ole vaan aina se sama "yhyy en tykkää gamepadista" ja sitten etsitään netistä jotain random lauseita joissa joku toinen myöntää myös tykkäävänsä motesta mahen lisäksi. Olisipa edes ignore nappula josta saisi nuo hemmetin itkuviestit piiloon. Ei tuota jaksa. Aina ihmettelen miten se xevious jaksaa vielä taistella.

Aamen. Enemmän tätä ketjua sivusta seuranneena on pakko olla tässä samaa mieltä. En lähde kommentoimaan sitä, mitä mieltä itse olen gamepadistä WiiUn mukana mutta kyllähän se hieman tympii tätä lukea, kun sama kaveri täällä kuukaudesta toiseen paasaa samasta asiasta, niinku se ei olisi jo kaikille ketjua seuraaville harvinaisen selvää. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä ja kenenkään mielipidettä ei voi yhtään sen oikeammaksi sanoa mutta rajansa kaikella sentään. :)

Pelkästään iloisten uutisten Nintendo-Pravda on taas vauhdissa: kritiikki ei ole aiheellista, ja sitäpaitsi se ei ole myöskään sallittua, ja sitäpaitsi kyseessä on vain yksittäistapaukset.

Jep. Kritiikki on yksi asia. Sivulta toiselle jatkuva, sisällöltään pahasti itseään toistava valitusvirsi on toinen.

Eli kun tapbletit ja täppärit ovat muodissa, niin 100 miljoonaa konsolia osaksi myynyt Wiikake -konstepti heivataan roskakoriin ja pakkopultataan konsoliin Gamepadin kaltainen kapistus tykytrendejä mukaillen.

En tiedä, miten tuttu laite Wii U sinulle on, mutta Wiimote on edelleenkin tärkeä osa Wii U:n konseptia, se on vain siirretty lisäohjaimen rooliin. Yksi tärkein vanhan Wiin menestykseen johtanut seikka oli se uutuudenviehätys. Me kaikki ostimme Wiin ja saimme myös valitettavasti todeta, ettei Wiimoten konsepti kantanut kunnolla edes Wiin elinkaaren loppuun. Gamepadin idea oli luoda taas uudenlaisia pelikokemuksia ja konseptinahan se on erinomainen. Ongelma on siinä, ettei sitä olla hyödynnetty kovinkaan luovasti.

Tässä mielenkiintoinen artikkeli liikkeentunnistusohjauksesta:

http://kotaku.com/motion-controls-the-most-popular-and-most-broken-idea-1445766816

AH kiitos tästä!

Wii Fit U olisi voinut olla sisällöllisesti paljon parempi pakkaus, mutta jo tuo pelkästään GamePadin avulla pelaaminen korvaa paljon. Meillä kun telkkari on muutenkin käytössä, niin padi ja tasapainolauta viereiseen huoneeseen ja tekemään joogaharjoitteita. Arvostelu lähipäivinä ulkona.

GamePad on hieno keksintö, harvempi peli sitä kuitenkaan on onnistunut hyödyntämään kunnolla.

Nyt kun oli puhetta siitä, että Nintendon ei kannata mennä meneillään olevien trendien mukana, niin mikäs tämä Gamepad oikein on? Eli kun tapbletit ja täppärit ovat muodissa, niin 100 miljoonaa konsolia osaksi myynyt Wiikake -konstepti heivataan roskakoriin ja pakkopultataan konsoliin Gamepadin kaltainen kapistus tykytrendejä mukaillen. ;)

Se alkuperäinen wiikake oli teknisesti ehkä rajoittunut, mutta tuo korjattiin motionplus wiikakeilla ja lisäpalikalla ja koko tekniikkaa kyödynnettiin muutamassa pelissä kuteb TLOZ: Skyward Swordissa ja muissa vähäisissä motionplus -peleissä. Kysymys kuuluukin, että miksi tuo motionplus -idea heivattiin kylmästi roskiin? Jos gamepadin sijasta Nintendo olisi kehittänyt Wiimote tekniikkaa pidemmälle ja laittanut konsoliinsa enemmän hevosvoimia, nimennyt koneen Wii kakkoseksi, niin tilanne tuskin olisi niin surkea kuin se nyt on.

Juuri näin. Hassusti jopa Gamepadilla olisi voinut olla paremmat mahdollisuudet, jos Wii U olisi ensin myyty mahdollisimman moneen talouteen, ja sitten Gamepad olisi tuotu myöhemmässä vaiheessa laitteen elinkaarta lisälaitteena markkinoille. Nyt Gamepad upottaa sekä itsensä että Wii U:n.

Jep. Kritiikki on yksi asia. Sivulta toiselle jatkuva, sisällöltään pahasti itseään toistava valitusvirsi on toinen.

En tiedä, miten tuttu laite Wii U sinulle on, mutta Wiimote on edelleenkin tärkeä osa Wii U:n konseptia, se on vain siirretty lisäohjaimen rooliin. Yksi tärkein vanhan Wiin menestykseen johtanut seikka oli se uutuudenviehätys. Me kaikki ostimme Wiin ja saimme myös valitettavasti todeta, ettei Wiimoten konsepti kantanut kunnolla edes Wiin elinkaaren loppuun. Gamepadin idea oli luoda taas uudenlaisia pelikokemuksia ja konseptinahan se on erinomainen. Ongelma on siinä, ettei sitä olla hyödynnetty kovinkaan luovasti.

Tässä mielenkiintoinen artikkeli liikkeentunnistusohjauksesta:

Kenties sinulta on jäänyt huomaamatta, ja jää jatkossakin huomaamatta, että kritiikki on osoitettu usein erityisesti näihin itse viljelemiisi "sivulta toiseen" jatkuviin, saman asian toistoihin. Kerta toisensa jälkeen olen osoittanut, miten väitteesi eivät kestä tarkempaa loogista tarkastelua ja saatavilla olevia tosiseikkoja. Kun minä jatkuvasti linkitän ja esittelen aihetta käsitteleviä uusia näkökulmia ja tietoja, sinulle riittää toistaa samaa asiaa Gamepadin "erinomaisuudesta", mutu-väitteitä ja samaa vanhaa Kotaku-artikkelia.

Yleisesti ottaen laajemmassa pelimediassa on havaittavissa, että Gamepad-kritiikki ja epäilyt Wii U:n tulevaisuutta kohtaan ovat kasvava trendi, eli alun optimistisuuden ja varovaisuuden jälkeen näitä artikkeleita vaikuttaa tulevan yhä enemmän ja yhä pessimistisemmillä ennustuksilla. Edelleenkään en olisi hautaamassa konsolia niin kuin esimerkiksi GameSpot viimeisimmässä artikkelissaan Nintendo's Plan to Quietly Kill the Wii U, mutta kyllähän tilanne on Wii U:n tulevaisuuden kannalta vähintään huolestuttava. Sitä tuskin kukaan voi kieltää, piti Gamepadista tai ei.

PSP/PSV pystyy tekemään aivan saman kuin mitä gamepadilla, ei mitään valtakunnan eroa.

Kunnon tatit, riittävästi nappeja käytössä ilman mitään muokkausta nappeihin/kontrolleihin jo hakkaa Vitan/PSP:n vastaavan 100-0. Myös se 30 fps vs. 60 fps painaa sen toisen 100-0 mittariin. Erot on jäätävän suuria :)

Ja kannattaa testata ennenkuin tulee ihmettelemään, se auttaa ja paljon.

En ole itse pelannut ilman gamepadiä enää yhtään peliä, oli sitten kyseessä vain inventory Zeldassa (Wind Waker HD), tai Pikmin 3:sen kartta vierellä kun Wiimotella + Nunnukalla jauha. Toivon todella että tämä ohjain on myös seuraavassa Nintendon konsolissa.

Ylös Bottom