Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Musta tuntuu, että ollaan Zanisin kanssa kiinnitetty aika eri asiohin huomiota E3:ssa. Tuntuu vähän siltä, että Zanis on lähtenyt katsomaan Nintendon esitystä valmiiksi varpaillaan ja nyrkkiä puiden että jumalauta jos siellä vilahtaa yksikin sienen tynkä, tai Yoshin muna, niin se on siinä. Pöydät nurin ja sillat palamaan. Captain Toad kun pärähti ruutuun, niin se oli sen jälkeen ihan yks lysti mitä sieltä tulee; show on pilalla ja koko konsolin tulevaisuus.

Mä olen kyllä pohjimmiltani samaa mieltä Zanisin kanssa tuosta Mario-hommasta, mutta en kyllä asiaa ihan noin dramaattisesti ottanut. Mä kiinnitin huomiota Splatooniin, Zelda julkistukseen, Bayonettan ja Xenobladen Treehouse footageen, Star Fox julkistukseen jne. Ei se nyt mun showta pilannut, jos siellä välissä vilahtaa Captain Toad ja Mario Maker, vaikka tokihan he olisivat voineet kehittää jotain mielenkiintoisempaa niiden tilalle. Itselleni merkittävin pettymys oli Xenobladen siirtyminen ensi vuodelle ja FExSMT:n poissaolo....enkä mä nyt Shigerun uusista projekteistakaan mitenkään tulessa ollut.

Musta tuntuu, että odotukset olivat aika epärealistiset, jos Zanis odotti, että E3:ssa ei tultaisi käsittelemään yhtäkään peliä, jossa esiintyy joku Sienivaltakunnan hahmo...
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Musta tuntuu, että ollaan Zanisin kanssa kiinnitetty aika eri asiohin huomiota E3:ssa. Tuntuu vähän siltä, että Zanis on lähtenyt katsomaan Nintendon esitystä valmiiksi varpaillaan ja nyrkkiä puiden että jumalauta jos siellä vilahtaa yksikin sienen tynkä, tai Yoshin muna, niin se on siinä. Pöydät nurin ja sillat palamaan. Captain Toad kun pärähti ruutuun, niin se oli sen jälkeen ihan yks lysti mitä sieltä tulee; show on pilalla ja koko konsolin tulevaisuus.

Se ahdistus itse asiassa alkoi juurikin tuon E3-esityksen aikana, sitä ennen en ollut erityisesti edes ajatellut koko asiaa.

Musta tuntuu, että odotukset olivat aika epärealistiset, jos Zanis odotti, että E3:ssa ei tultaisi käsittelemään yhtäkään peliä, jossa esiintyy joku Sienivaltakunnan hahmo...

Kyllä minä tiesin, että esitys tulee käsittelemään Sienivaltakuntaan liittyviä pelejä, kun olihan esim. Yoshi jo tiedossa, Mario Makeria huhuiltiin jne. Siltikin niiden määrä yllätti, kun toivoi että niiden uusien julkistusten lomassa olisi ollut enemmän muihin maailmoihin sijoittuvia juttuja. Mutta kai sitten minä ja Mahewcoro olemme ainoita, joita tuo häiritsee. Eihän se toki keneltäkään muulta ole pois jos ne eivät meihin vetoa, enkä minä tässä yritä pahoittaa kenenkään mieltä, mutta olen kuitenkin vuosien saatossa käyttänyt tuhansia euroja Nintendon tuotteisiin, joten katson oikeudekseni ilmaista pettymykseni Nintendon nykyiseen linjaan.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

On täällä muitakin jotka kaipailevat mm. GC aikaista 3rd party exclusive tarjoamaa ja jotka eivät innostu mario [nimi] [N] peleistä (varsinkin kun edeltävät versiot saa Wiille), mutta ehkä ero on siinä että olen jättänyt koko WiiUn väliin.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

varsinkin kun edeltävät versiot saa Wiille

Hei, edeltävät Metal Gear Solidit saa eri pleikkareille PS1:stä lähtien kuin myös Gran Turismot. Edeltävät Unchartedit saa PS3:lle. Edeltävät Halot lähtevät Xbox 1:tä eteenpäin. Edeltävät Killzonet saa PS3:lle (vai peräti jo PS2:lle?), edeltävissä GTA:ssa taidetaan mennä jo johonkin 386-ajoille...Do I need to go on?
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Tuli tässä hiukan offtopicina mieleen, että milloin "tosipelaava" yleisö on viimeksi ollut tyytyväinen Nintendon E3-esityksiin :D Elävästi muistan mm. Wii Musicin aiheuttaman raivon (2008).

Siksi en nyt ole E3:lta jonkin aikaa mitään erityistä odottanutkaan, eikä tälläkään kertaa aiheuttanut riemunkiljahduksia. Nintendo kun tuntuu muutenkin elävän niin eri maailmassa ja aikatauluissa kuin Sony ja Microsoft, että löydän ne tyytyväisyyden aiheet Wii U:ta kohtaan aivan muualta kuin yksittäisten pelimessujen aikaan tehtävistä julkistuksista.

Mutta toki hiljaisempaa Wii U:n kohdalla on ollut minunkin mielestäni pelijulkistusten suhteen – onneksi sille on tästä huolimatta löytynyt paljon tasokasta pelattavaa tähän mennessä.

Ai niin ja by the way, Splinter Cell: Blacklist on muuten julkaistu Wii U:lle samaan aikaan kuin muutkin versiot, mitä nyt Tothegamen sivuilta katsoin.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Hei, edeltävät Metal Gear Solidit saa eri pleikkareille PS1:stä lähtien kuin myös Gran Turismot. Edeltävät Unchartedit saa PS3:lle. Edeltävät Halot lähtevät Xbox 1:tä eteenpäin. Edeltävät Killzonet saa PS3:lle (vai peräti jo PS2:lle?), edeltävissä GTA:ssa taidetaan mennä jo johonkin 386-ajoille...Do I need to go on?

Ei puhuta sonysta tässä ketjussa mutta uncharted ilmestyi kyllä eka kerran ps3:lle uutena IP:nä. Tottakai kaikilla koneilla on omat sarjansa mutta marioiden ostamista mulle helpottaisi jos excluna tulisi viewtifulia, residenttiä, geistiä, eternal darknessia, rogue squadroneita jne.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Ai niin ja by the way, Splinter Cell: Blacklist on muuten julkaistu Wii U:lle samaan aikaan kuin muutkin versiot, mitä nyt Tothegamen sivuilta katsoin.

Kuin myös Assassin's Creedit (3 taisi tulla hiukan myöhemmin Wii U launchin yhteydessä), Deus Ex - Director's Cut, Sonic All-Stars Racing Transformed, Rayman, Batman Arkham Origins, Call of Dutyt jne. Mass Effect 3, Batman Arkham City ja Ninja Gaiden oli näitä muilta alustoilta portattuja vanhempia multiplattareita, tosin nehän ne sieltä muistetaan, perspektiivistä riippuen.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Kuin myös Assassin's Creedit (3 taisi tulla hiukan myöhemmin Wii U launchin yhteydessä)

AC3:n Wii U -julkaisu oli myös muistaakseni kuukauden sisällä muiden alustojen kanssa, joten käytännössä samaan aikaan.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Se on nyt ihan sama mitä multiplattareita julkaistiin ja milloinkin. Itselleni (ja varmaan monelle muullekin) oli alusta alkaen selvää, että näiden Batmaneiden ja Assassins Creedien tulevat jatko-osat eivät enää tule Nintendon laitteella näkymäänkään johtuen huomattavammat puoleisesta tehoeroista kilpailijoiden hyväksi. Tämä tietenkin johti monialusta pelaajien (kyllä, meitäkin on) "boikottiin" ja näin ollen WiiUn osti vain kovimmat hoocee-fanit jotka sitten ostivat vain kovimmat exclusiiviset pelit, jolloin Batmanit ja Assassins Creedien myynnit jäivät minne jäivät.

Lopputulos: 3rd party kiertää edelleenkin laitteen kaukaa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Batmaneiden ja Assassins Creedien tulevat jatko-osat eivät enää tule Nintendon laitteella näkymäänkään johtuen huomattavammat puoleisesta tehoeroista kilpailijoiden hyväksi.

Ei sillä ole yhtikäs mitään tekemistä tehoeron kanssa. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että Wii U:lla on niin pieni user base eivätkä third party multiplattarit myy laitteella.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Ei sillä ole yhtikäs mitään tekemistä tehoeron kanssa. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että Wii U:lla on niin pieni user base eivätkä third party multiplattarit myy laitteella.
Eli Nintendolla on hieman "muna vai kana" -tyyppinen ongelma.

Minun mielestä Nintendolla on ehdottomasti parhaimmat yksinoikeus pelit mitä tämä pallo päällään kantaa, mutta valitettavasti olen niin epäpelaaja että satun pitämään myös todella paljon GTA, FIFA, NHL, Oblivion ja F1 -peleistä. Noin esimerkiksi.

Nintendolla oli GameCubella tällainen "tehoviritys" ja johan sillekin tuli pelejä ihan toiseen tahtiin, olkoonkin että PS2 jyräsi. Sitten alettiin kikkailemaan ja hylättiin yleinen kehitys (verkkopelaaminen, tehot) ja sehän onnistui vaikkakaan itseäni ei valittu suunta lämmittänyt ollenkaan. Liiketunnistus ei ollut kuitenkaan tulevaisuutta vaikka yhdellä pelillä myytiin aivan helvetisti konsoleita.

Siinä missä kilpailijat pistivät sukupolven ajan verkkopalveluita pystyyn ja kehittivät rautaa pelinkehittäjien ehdoilla, niin Nintendo teki taas jotain omaperäistä, sehän toimi viimeksikin.

Nyt ollaan missä ollaan. Minulle se on henkilökohtaisesti aivan sama, mutta näin yhden konsolin per sukupolvi ostavansa kuluttajana sanonpa vain ettei Nintendo tekisi pahaa ottaa Mark Cerny tyyppistä asennetta seuraavaa konsolia kehitettäessä. Ei tarvitse olla muita edellä, riittää että ollaan niin samalla viivalla muiden kanssa, että peli kääntyy heittämällä alustalle. Eli x38 -piiri ja ATI grafiikkatoimittajaksi. Helpottaisi kummasti.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Se on nyt ihan sama mitä multiplattareita julkaistiin ja milloinkin. Itselleni (ja varmaan monelle muullekin) oli alusta alkaen selvää, että näiden Batmaneiden ja Assassins Creedien tulevat jatko-osat eivät enää tule Nintendon laitteella näkymäänkään johtuen huomattavammat puoleisesta tehoeroista kilpailijoiden hyväksi. Tämä tietenkin johti monialusta pelaajien (kyllä, meitäkin on) "boikottiin" ja näin ollen WiiUn osti vain kovimmat hoocee-fanit jotka sitten ostivat vain kovimmat exclusiiviset pelit, jolloin Batmanit ja Assassins Creedien myynnit jäivät minne jäivät.

Lopputulos: 3rd party kiertää edelleenkin laitteen kaukaa.

Minä olen varmaan se poikkeus joka vahvistaa säännön sillä itsehän ostin AC4, arkham origins, SC: blacklist, darksiders 2, most wanted U,rayman legends, RE: revelations jne wiiu:lle vaikka löytyy muutkin masiinat hyllystä ja minulla oli jo valmiiksi darksiders 2 ps3:lle ja most wanted XO:lle.
Alunperin minua ei pahemmin edes suurinosa nintendon excluista kiinnostanut, mutta kummasti niille lämpeni kun oli hetken pelannut. Sama homma 3ds:n kanssa. Pitkään ajattelin ettei sille ole mitään hyvää pelattavaa ja nyt kun sen osti niin kummasti niitä ostettavia pelejä onkin.

Ei sillä ole yhtikäs mitään tekemistä tehoeron kanssa. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että Wii U:lla on niin pieni user base eivätkä third party multiplattarit myy laitteella.

No toinen vaihtoehto olisi se, että wiiu versio olisi rampautettu ja ruma kuten vaikka wiillä call of dutyt. Olihan se sama peli mitä ps3:lla ja XO:lla, mutta hemmetin ruma. Vaikka wiiu hemmetin hyvä pelikone onkin niin ei sillä mitään arkham knightia tai ac:unitya pyöritetä kuin rankasti karsittuna ja tuossa vaiheessa useamman koneen omistajat ostaa tietenkin sen nätimmän version.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Minun mielestä Nintendolla on ehdottomasti parhaimmat yksinoikeus pelit mitä tämä pallo päällään kantaa, mutta valitettavasti olen niin epäpelaaja että satun pitämään myös todella paljon GTA, FIFA, NHL, Oblivion ja F1 -peleistä. Noin esimerkiksi.

Ihan samoilla linjoilla ollaan. Kyllä mulle edellisessä sukupolvessa X360 tarjosi eniten laadukkaita pelikokemuksia. Yleensä ostankin useamman kuin yhden konsolin, jotta pääsisi näistä kaikista nauttimaan, mutta tällä hetkellä tilanne on se, etteivät mun ajalliset ja rahalliset resurssit riitä edes Wii U:n kaikkien hankkimisen arvoisten pelien ostoon ja pelaamiseen, joten en näe mitään järkeä investoida vielä yhteen konsoliin. Kyllä mua kiinnostaa kovasti esim. tuleva Batman ja Far cry 4, No Man's Sky'stä puhumattakaan, mutten näe tässä vaiheessa silti polttavaa tarvetta investoida uuteen konsoliin, kun olen ihan tyytyväinen tälläkin konfiguraatiolla. Katsotaan uudestaan sitten tulevaisuudessa, jos vaikka Wii U:n pelitarjonta kuihtuu, ja PS4:n paranee.

Sitten alettiin kikkailemaan ja hylättiin yleinen kehitys (verkkopelaaminen, tehot) ja sehän onnistui vaikkakaan itseäni ei valittu suunta lämmittänyt ollenkaan.

Subjektiivinen näkemys, mikä sitten on se "yleinen kehitys". Kyllä se nyt oli aika selvää silloin Gamecuben aikoihin, että Nintendolla tulee rock bottom vastaan aika äkkiä, jos jatkavat jääräpäisesti tuolla linjalla. Kilpailijoista erottuminen osoittautui helvetin hyväksi ideaksi, jota kilpailijoiden miljarditappiot alleviivasivat. Pelaajan perspektiivistä PS3 oli ehkä menestys, sillä se tarjosi paljon laadukkaita pelejä, mutta bisnesperspektiivistä se oli täysi fiasko. Tällä rundilla Nintendon strategia näyttäisi kusseen jaloille, mutta se ei todellakaan tarkoita, että "tehot edellä"-linja on ainoa järkevä vaihtoehto.

Jos yleisestä kehityksestä puhutaan, niin tällä hetkellä se näyttäisi olevan se, ettei konsolibisnes perinteisessä mielessä kannata enää. Corepelaajia on kuitenkin sen verran, että PS4 näyttäisi menestyvän, mutta esim. X1 alkaa jo pyöriä Wii U-mäisissä luvuissa. Siitä Triple A pelien yleisöstä on tullut nichè-yleisö, siinä missä pelien kehityskustannukset karanneet totaalisesti käsistä. Siksi siellä ei ole enää kohta kuin muutama iso tekijä, joilta tulee lähinnä varman päälle vedettyä blockbuster jatko-osaa ja sen lisäksi lähinnä indie-huttua. Se, jos Nintendo lähtisi seuraavalla rundilla skabaamaan tästä samaisesta, hyvinkin hupenevasta kakusta, olisi aivan idioottimainen bisnes-strategia. Kilpailusta erottuminen on nimenomaan ainoa järkevä strategia Nintendolle tulevaisuudessakin ja he kyllä onneksi tietävät sen itsekkin. Uskon vahvasti Microsoftinkin siirtyvän seuraavalla rundilla Amazon Fire TV/Apple TV-tyyliseen ratkaisuun, jossa on vielä mahdollista saavuttaa kasvua.

Ei niillä tehoilla ole mitään merkitystä. Ei ole koskaan ollut, eikä ole nytkään. Kyse on vain siitä, että on oltava kokonaisvaltaisesti paketti hallussa, selkeä konsepti ja vahva kommunikaatio. Sillä ei ole yhtään mitään merkitystä Nintendon konsolin menestyksen kannalta tuleeko ison mittaluokan multiplattarit sille, vai ei, vaan Nintendon on itse hoidettava homma kasaan. Multiplattarit ovat kivaa pientä höystöä siihen päälle.


EDIT:

No toinen vaihtoehto olisi se, että wiiu versio olisi rampautettu ja ruma kuten vaikka wiillä call of dutyt. Olihan se sama peli mitä ps3:lla ja XO:lla, mutta hemmetin ruma. Vaikka wiiu hemmetin hyvä pelikone onkin niin ei sillä mitään arkham knightia tai ac:unitya pyöritetä kuin rankasti karsittuna ja tuossa vaiheessa useamman koneen omistajat ostaa tietenkin sen nätimmän version.

Nooo se mitä tähän mennessä ollaan nähty, ei oikein vakuuta siitä, että sitä karsimistä nyt ihan noin paljoa tarvitsisi tehdä *KRÖHÖM WATCH DOGS KRÖHÖM*. Sitäpaitsi julkaistaanhan ne samat pelit PC:lläkin, eli rankkaa optimoimista joudutaan tekemään jokatapauksessa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Watch dogs oli cross gen peli. Siksi otin esimerkiksi arkham knightin ja unityn koska ne ei tulee enää vanhoille koneille ja se näkyy. Hyvähän noita vanhempia multi plattareja oli ostella koska ne näytti samalta mitä ps3/XO versiot ja taisipa esim splinter cellissä olla wiiu:lla parhaat tekstuurit sekä vsync joten ruutu ei repeillyt toisin kuin niillä kahdella muulla koneella. Tosin tietenkin esim digital foundry valitti paskasta frame ratesta, mutta itse en huomannut mitään ongelmia koska hiivein kuten pelissä pikkasen on tarkoituskin. Silloin kyllä ruudunpäivitys notkahti kun juoksit täysillä ja kääntelit kameraa. Oi kun kauhiaa:rolleyes:
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Yleensä ostankin useamman kuin yhden konsolin, jotta pääsisi näistä kaikista nauttimaan, mutta tällä hetkellä tilanne on se, etteivät mun ajalliset ja rahalliset resurssit riitä edes Wii U:n kaikkien hankkimisen arvoisten pelien ostoon ja pelaamiseen, joten en näe mitään järkeä investoida vielä yhteen konsoliin.
Tässä päässä mennään jääräpäisesti yhden konsolin tahdilla johtuen juurikin ajallisista resursseista.

Subjektiivinen näkemys, mikä sitten on se "yleinen kehitys". Kyllä se nyt oli aika selvää silloin Gamecuben aikoihin, että Nintendolla tulee rock bottom vastaan aika äkkiä, jos jatkavat jääräpäisesti tuolla linjalla. Kilpailijoista erottuminen osoittautui helvetin hyväksi ideaksi, jota kilpailijoiden miljarditappiot alleviivasivat. Pelaajan perspektiivistä PS3 oli ehkä menestys, sillä se tarjosi paljon laadukkaita pelejä, mutta bisnesperspektiivistä se oli täysi fiasko. Tällä rundilla Nintendon strategia näyttäisi kusseen jaloille, mutta se ei todellakaan tarkoita, että "tehot edellä"-linja on ainoa järkevä vaihtoehto.
Bisnes mielessä Nintendo osui juuri siihen maalin mihin pitikin: napakymppiin. Ei siitä kahta sanaa. Mutta se kokonaisuus. Kyllä väittäisin, että Sonyn PSN sekä XBox Live ovat juurikin niitä syitä miksi homma toimii. Ei noita polkaista vuodessa pystyyn vaan niitä pitää jatkuvasti kehittää koko rintaman leveydellä. Olisiko PS4 nykyisenkaltainen menestys jos sen verkko-ominaisuudet olisivat PS2/Wii-aikakauden tasolla? Tuskin. Tämä on taas näitä palavia öljynporaustorneja ja ekosysteemeitä. MS ja Sony osaavat sitouttaa käyttäjänsä palveluihinsa. Heillä on ollut varaa ja halua investoida verkkoarkkitehtuuriin. Nintendo ei osoita halua tähän vieläkään.

Jos yleisestä kehityksestä puhutaan, niin tällä hetkellä se näyttäisi olevan se, ettei konsolibisnes perinteisessä mielessä kannata enää. Corepelaajia on kuitenkin sen verran, että PS4 näyttäisi menestyvän, mutta esim. X1 alkaa jo pyöriä Wii U-mäisissä luvuissa. Siitä Triple A pelien yleisöstä on tullut nichè-yleisö, siinä missä pelien kehityskustannukset karanneet totaalisesti käsistä. Siksi siellä ei ole enää kohta kuin muutama iso tekijä, joilta tulee lähinnä varman päälle vedettyä blockbuster jatko-osaa ja sen lisäksi lähinnä indie-huttua. Se, jos Nintendo lähtisi seuraavalla rundilla skabaamaan tästä samaisesta, hyvinkin hupenevasta kakusta, olisi aivan idioottimainen bisnes-strategia. Kilpailusta erottuminen on nimenomaan ainoa järkevä strategia Nintendolle tulevaisuudessakin ja he kyllä onneksi tietävät sen itsekkin. Uskon vahvasti Microsoftinkin siirtyvän seuraavalla rundilla Amazon Fire TV/Apple TV-tyyliseen ratkaisuun, jossa on vielä mahdollista saavuttaa kasvua.
Eli mitä tekee Nintendo? Jos saa toivoa, niin AppleTV:n kokoinen rasia telkun viereen ja Netflix-tyylinen pelipalvelu koko pelikatalogi-historiallaan. Saahan sitä toivoa? Epäilen vain ettei Nintendo resursseilla ja tuotekehityksellä tuollaista voida polkaista pystyyn.

Ei niillä tehoilla ole mitään merkitystä. Ei ole koskaan ollut, eikä ole nytkään. Kyse on vain siitä, että on oltava kokonaisvaltaisesti paketti hallussa, selkeä konsepti ja vahva kommunikaatio. Sillä ei ole yhtään mitään merkitystä Nintendon konsolin menestyksen kannalta tuleeko ison mittaluokan multiplattarit sille, vai ei, vaan Nintendon on itse hoidettava homma kasaan. Multiplattarit ovat kivaa pientä höystöä siihen päälle.
Juurikin näin. Multiplattarit ovat kivaa, mutta tarpeellista höystöä sienivaltakunnan päälle. Siksi Gamecuben asemaa ei ole ikinä asetettu kyseenalaiseksi tv-tasolla vaikka Sonyn koneet siinä tasaisesti vaihtuvat.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Heillä on ollut varaa ja halua investoida verkkoarkkitehtuuriin. Nintendo ei osoita halua tähän vieläkään.

Mun mielestä Nintendo voisikin satsaa enemmän local multiplayeriin. Siihenhän Wii U on mainio laite. Tämä olisi myös sitä olennaista kilpailijoista erottumista.

Eli mitä tekee Nintendo? Jos saa toivoa, niin AppleTV:n kokoinen rasia telkun viereen ja Netflix-tyylinen pelipalvelu koko pelikatalogi-historiallaan. Saahan sitä toivoa? Epäilen vain ettei Nintendo resursseilla ja tuotekehityksellä tuollaista voida polkaista pystyyn.

Toivon hartaasti, ettei Nintendo aio tälle linjalle lähteä, eikä kyllä mikään siihen viittaakkaan. Ennemmin näkisin Microsoftin lähtevän tälle tielle seuraavalla rundilla. Kai X1:kin idea oli lähtökohtaisesti joku tuollainen all-in-one entertainment box, kunnes MS vetäytyi suunnitelmistaan.

3DS vetoaa siihen tiettyyn corepelaajasegmenttiin, jotka eivät välttämättä ole niin tulessa tämän hetken kotikonsolien pelitarjonnasta. 3DS edustaa (ainakin minulle) modernisoitua versiota "kulta-aikojen" pelitarjonnasta ja on selkeästi erottuva vaihtoehto pelitarjonnassa. Tämän alueenhan Nintendo hallitsee hyvin. Toivoisin Nintendon jollain tapaa levittävän tätä mentaliteettia myös kotikonsolien puolelle ja focusoivan selkeästi täähn yleisöön.

Multiplattarit ovat kivaa, mutta tarpeellista höystöä sienivaltakunnan päälle. Siksi Gamecuben asemaa ei ole ikinä asetettu kyseenalaiseksi tv-tasolla vaikka Sonyn koneet siinä tasaisesti vaihtuvat.
Wii U:n tulevaisuus on ehkä aika valjun näköinen mitä tulee multiplattareihin, mutta se täytyy sanoa, että tähän mennessä alusta on loistanut sillä saralla vrt. Wiihin.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Laskeskelin tuossa että olen Wii U:lle kumminkin hommannut aika kovaa kyytiä pelejä jos eShop pelit lasketaan, sillä eShop latauksia on jo 35. Rahallinen panostus ei ole ollut silti kovin iso, sillä moni peli on maksanut alle 5 euroa ja yli 10:n euron eShop ostokset ovat harvassa. Paljon isompi rahallinen panostus meni usb kovalevyyn, jonka avulla pystyn lataamaan pelejä tähän tahtiin. Wiille en tainnut saada mitään peliä alle viiden euron!
 
Ylös Bottom