Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

Nintendon uusi konsoli, Wii U

Watch dogs oli mainio peli, yksi parhaista mitä olen tänä vuonna pelannut. Xevious ei ole tainnut edes peliä pelata?

Kummasti vaan tää ketju on täynnä wiiU:n myynnin nousun odotusta viimeiset 50 sivua. Xeviouskin on jännännyt nintendo directejä myyntipiikkejä odotellessa. En ymmärrä miksi, sillehän saa jo kaikki objektiivisesti maailman parhaat pelit?
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Kummasti vaan tää ketju on täynnä wiiU:n myynnin nousun odotusta viimeiset 50 sivua. Xeviouskin on jännännyt nintendo directejä myyntipiikkejä odotellessa. En ymmärrä miksi, sillehän saa jo kaikki objektiivisesti maailman parhaat pelit?

Mähän olen lähinnä hehkuttanut nimenomaan Wii U:n pelejä. Toki, jos jotain positiivista raportoitavaa myyntirintamalta on (joka aika harvinaista nykyään), niin miksei siitä saisi mainita? Tämähän ketju tuntuu täyttyvän 80% lähinnä ruikutuksesta heikosta kaupallisesta menestyksestä, joten luulisi niiden harvojen positiivisten saavutusten tuovan hiukan kaivattua vaihtelua tännekkin. Tosin kfin-tapoihin toki kuuluu kääntää mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti ne harvatkin positiiviset uutiset negatiiviseksi, jottei täällä ala Nintendopojilla mopo keulimaan ja pysyvät nöyränä.

Nuokin positiiviset Wii U-aiheiset artikkelit, kuten esim. muutama ylläoleva, joita eri medioissa on näkynyt viime aikoina kasvavissa määrin, koetaan lähinnä provokaationa. En tajua tätä mentaliteettia...jos joku kokee vaikkapa PS4:n pelitarjonnan parhaana mahdollisena ja nauttii konsolilla pelaamisesta, niin siitä vaan. Lieneekö tämä sitten sitä fanipoikamentaliteettiä.

Olen myös sen tuonut esille useasti, että minä henkilökohtaisesti en usko, että Wii U tästä enää nousee edes kohtalaiseksi kaupalliseksi menestykseksi. Voi olla, että momentumi lähtee laimeaan nousuun, niinkuin MK8:n julkaisun jälkeinen aika on osoittanut, mutta niin syvältä kuopasta, jossa Wii U on ollut, ei laimea noste vielä pinnalle vie, selvähän tuo. Eli siis kerrataan vielä: Wii U on ollut kaupallisessa mielessä täysi fiasko, eikä se menestykseksi tule enää nousemaan.

Syy, miksi tämä ei minua silti niin kauheasti huolestuta, on juuri nimenomaan tämä: laadukasta pelattavaa laitteelle on ollut tarjolla varsin kiitettävästi ja lähitulevaisuus näyttäisi jatkavan tätä trendiä. Eli vaikkakin Wii U:n lupauksesta on vielä paljon lunastamatta, olen saanut tähän mennessä kiitettävää arvoa rahalleni, ja sehän se on, jolla on merkitystä täältä kuluttajan perspektiivistä. Eli niin kauan kuin tilanne pysyy tällaisena, en minä ainakaan jaksa itkeä niitä Nintendon menetettyjä voittoja ja Ubisoftin keskinkertaisia multiplattareita (Far Cry 4 kyllä kelpaisi silti...:D). Nintendon tulos on myös reippaasti plussan puolella, joten eiköhän me selvitä seuraavaan sukupolveen saakka ja kenties ensi rundilla sitten paremmalla menestyksellä.

Onhan se toki sääli, että third party-tuki on jäänyt niin vähäiseksi, mutta niin kauan, kuin first- ja secondpartytarjonta on tätä tasoa, mitä se on ollut nyt viimeaikoina, ei minun ajalliset ja rahalliset resurssit todennäköisesti riittäisi niihin third party-julkaisuihin kuitenkaan - ne ovat kuitenkin kautta linjain täysin toisarvoisia julkaisuja Nintendon omien ja secondpartyjen rinnalla. Sitten kun laadukkaiden multiplattareiden määrä ylittää sen kriittisen pisteen, niin kenties hommaan PS4:n/X1:en, jotta pääsisin niitä pelailemaan, mutta tällä hetkellä minulle on suuri haaste käyttää vapaa-aikani niin, että edes kaikki Wii U:n ja 3DS:n laatujulkaisut (+ retro) saisivat peliaikaa. Jos tilanne on tämä, niin olisi kerrassaan järjenvastaista ostaa tähän huusholliin vielä kolmas nykykonsoli.

Exclusivet ovat minulle konsolin tärkein anti myös muilla alustoilla, mutta enpä minä silti koe mitään tarvetta mennä itkemään X1:en/PS4:än heikkoa exclusive-tilannetta ja lesoilemaan Nintendon luksus-exclusivetilanteella niiden konsolien omiin ketjuihin.

Jännästi täällä monesti myyntiluvut tuntuvat olevan se ainoa asia, jolla on merkitystä ja joka tuottaa lisäarvoa pelaajille. m_vierimaatakin kiinnostaa Nintendoon liittyen vain ja tasan yksi seikka: epäonnistuminen, ja sen hän tähän keskusteluun myös contribuuttaa.

ps: Minä jännään nintendo directejä uusia announcementteja ja uutta footagea odotellessa. Myyntien suhteen olen "luovuttanut" jo ajat sitten.

EDIT:

Watch dogs oli mainio peli, yksi parhaista mitä olen tänä vuonna pelannut.

Tämäpä kertoo kaiken tarvittavan sieltä "kilpailevasta leiristä" :'D
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Tämäpä kertoo kaiken tarvittavan sieltä "kilpailevasta leiristä" :'D

Niin, minä pelaan pelejä joista pidän, vaikka ne ovat objektiivisesti nitä paskoja. :D Uusi IP, kiinnostava teema, sopivan elävä kaupunki, moni asia oli Watch Dogsissa kohdallaan.

Ihan sama mistä leiristä(?) ne löytyvät, pari edellistä sukupolvea olen pelannut Wiillä ja Gamecubella. Gamecube on vieläkin erittäin positiivisena laitteena mielessä. Wii jäi ehkä sittenkin pettymykseksi alun liiketunnistushauskuuden jälkeen. Mutta hintaansa nähden silläkin tuli pelattua varsin paljon.

En provosoitunut "vuoden konsoli" hehkutuksestasi, mutta en voinut mitään sille että se toi mieliin 80-luvun vitsin, etenkin huomioiden WiiU:n todennäköisesti varsin lyhyen elinkaaren.

Voisit vähän laskea kyynärpäitä alas, ei täällä postaavat ole kirjoittamassa siksi että on tarvetta kertoa kuinka epäonnistunut WiiU on tai haukkua sun valintoja. Itsekkin tuossa aikaisemmin kommentoin lähinnä AJN:lle tuota ps4:sen valikoimaa ja minusta Fabre ihan asiallisesti kertoi miksi Watch Dogs (tai ylipäätään "keskinkertaiset" third partyt) voisivat olla hyvä juttu WiiU:llakin. Peace.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Tuossa kuvassa tuo kieltämättä näyttää erillaiselta, mutta miksi muissa kohdissa sitten on normaali? Toivoa aina voi. Kohta paljastuu, että siinä onkin PS Vita :D
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Emännelle tuli WiiU ja Wind Waker HD hommattua lahjaksi nyt jouluna ja harmaita hiuksia aiheuttaa kummallekin.

Wind Wakeria kun pelaa niin 5-60 sekunnin välein tulee näytölle välähdys ilmoituksesta, että "Unable to communicate with Gamepad." Häiritsee pelaamista todella paljon. Konsoli on 2m päässä TV-tasolla. Netistä löysin muutaman vinkin: Bluetooth kaikista lähellä olevista laitteista pois. Tämä ei auttanut.

Toinen vinkki oli sammuttaa konsoli, virtajohto irti konsolista, odottaa noin 30s ja käynnistää kone. Sen jälkeen Gamepadin resetointi tehdasasetuksille ja sitten uudelleen kalibrointi. Ei auttanut tuokaan.

Nintendo Landissä pystyttiin Pikmin Adventurea ja Luigis Mansion peliä pelaamaan ilman ongelmia. Ainoastaan Octopus Dancessa ilmoitti jatkuvasti, että pistä Gamepad tasaiselle alustalle ja sitä, että "Connection with Gamepad unstable". Tuolloin mulla oli vielä mun aktiivisuusranneke kädessä kiinni mikä käyttää Bluetoothia. Kokeilen vielä uudestaan kyseistä peliä ilman sitä.

Kysymys nyt se onko muilla samanlaisia ongelmia ollut? Netissä ollut infoa, että aika moni Gamepad on viallinen jo heti paketista.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Oliskos susikappale tullut. Ei ole omille tutuille tullut moisia vastaan, joten melkein itse lähtisin vaihtelemaan laitetta (ohjainta?) toiseen kappaleeseen.

Edit. Kah, enpä Zanisin viestiä muistanutkaan. Sitä sitten testiin?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Wind Wakeria kun pelaa niin 5-60 sekunnin välein tulee näytölle välähdys ilmoituksesta, että "Unable to communicate with Gamepad." Häiritsee pelaamista todella paljon. Konsoli on 2m päässä TV-tasolla. Netistä löysin muutaman vinkin: Bluetooth kaikista lähellä olevista laitteista pois. Tämä ei auttanut.

Minulla oli samanlainen ongelma, mutta siihen löytyi ratkaisu aivan vahingossa. Tämä saattaa kuulostaa oudolta, mutta kannattaa kokeilla: yksinkertaisesti kokeile konsolia eri pistorasiassa/jatkojohdossa. Itse jouduin olosuhteiden pakosta vaihtamaan konsolin pistorasiaa, kun piti saada konsolit aseteltua paremmin hyllyyn. Sitä ennen tuo oli ollut jatkuva ongelma, ja pelasinkin kaikki pelattavissa olevat pelit Pro Controllerilla. Pistorasian vaihtaminen sitten lopulta poisti ongelman kokonaan, eikä yhteysvirheitä ole tullut kertaakaan. Avauduin asiasta ja ratkaisusta joskus aikoinaan tässäkin ketjussa, joten tarkempi kuvaus tilanteesta löytynee jostain tämän ketjun syövereistä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Minulla oli samanlainen ongelma, mutta siihen löytyi ratkaisu aivan vahingossa. Tämä saattaa kuulostaa oudolta, mutta kannattaa kokeilla: yksinkertaisesti kokeile konsolia eri pistorasiassa/jatkojohdossa. Itse jouduin olosuhteiden pakosta vaihtamaan konsolin pistorasiaa, kun piti saada konsolit aseteltua paremmin hyllyyn. Sitä ennen tuo oli ollut jatkuva ongelma, ja pelasinkin kaikki pelattavissa olevat pelit Pro Controllerilla. Pistorasian vaihtaminen sitten lopulta poisti ongelman kokonaan, eikä yhteysvirheitä ole tullut kertaakaan. Avauduin asiasta ja ratkaisusta joskus aikoinaan tässäkin ketjussa, joten tarkempi kuvaus tilanteesta löytynee jostain tämän ketjun syövereistä.

Kiitokset nopeasta vastauksesta. Xbox Onen ongelmia on kans tuo pistorasian vaihtaminen auttanut.

Itselläni WiiU oli kiinni jatkojohdossa mikä taasen kiinni jatkojohdossa. Vaihdoin nyt virtajohdon suoraan seinään kiinni ja tein Gamepadille vielä uusiks tuon tehdasasetusten palautuksen ja kalibroinnin. Käynnistin Wind Wakerin ja kyllä se ilmoitus vielä vaan välkky pari kertaa kun nopeasti testasin. Otin konsolista kaikki johdot irti ja kytken takaisin kun pääsen kotiin.

Täytyy kokeilla jos menisi kaverin luona käymään Gamepadin kanssa, jos tuo ongelma ei häivy. Kirjoittelen tänne sitä mukaa kun jotain uutta tulee.

Kiitokset vielä vastauksista, kiva tietää, että Nintendo puolella yhteisö on aktiivista.

EDIT: Kaveri ehdotti Gamepadin uudelleen synccausta, mutta mistä sen saa tehtyä?
 
Nintendon uusi konsoli, Wii U

Kannattaa vielä eliminoida muiden langattomien laitteiden mahdollisesti aiheuttamat häiriöt: Bluetooth-yhteydet pois päältä, langaton tukiasema käyttämään toista kanavaa, laatikoiden lämmitys mikrossa seis...

Varmista myös ettei gamepadin signaalin tiellä ole esteitä tai liikaa etäisyyttä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Kannattaa vielä eliminoida muiden langattomien laitteiden mahdollisesti aiheuttamat häiriöt: Bluetooth-yhteydet pois päältä, langaton tukiasema käyttämään toista kanavaa, laatikoiden lämmitys mikrossa seis...

Varmista myös ettei gamepadin signaalin tiellä ole esteitä tai liikaa etäisyyttä.

Aina kun tulee vastaan näitä ongelmia niin ehdotetaan tuota laitteiden sulkemista. Saa Gamepadin kuulostamaan todella häiriöherkältä laitteelta, enkä tosiaankaan usko että näin olisi. Mutta mitäpä sitä uskomaan, kun voi testata. Laitoin Super Smash Brosin sisään ja kokeilin pelata sitä samalla kun seuraavat laitteet oli kytketty:

-4 lisäkapulaa Wii U:hun
-Wii + 1 kapula
-Playstation 3 ja 2 ohjainta ja bluetooth haku päällä
-Xbox 360 ja 2 ohjainta
-Acer kannettava ja bluetooth ja wifi käytössä
-Asus kannettava ja bluetooth ja wifi käytössä
-Lumia 1020, wifi ja bluetooth päällä ja kytketty Sports Tracker HRM2 sykevyöhon
-Samsung Galaxy S3, wifi ja bluetooth päällä ja yhteydessä Polar Looppiin
-Ainol Novo Hero tabletti ja bluetooth haku päällä
-Vahvistin verkon yli soittaa spotifyä
-Telkkari wifissä näyttää Jenni Vartiaista Youtubesta
-3DS XL kiinni verkossa

Pelasin täysin onnistuneesti näiden kanssa Gamepadilla lattialla ja sohvalla istuen, ilman mitään ongelmia.
Ja tässä vielä todiste, 3DS tosin unohtui sohvalle..

En tiedä mikä laitehelvetti teillä on päällä jos sen takia tökkii. Aina tuota laitteiden sammuttamista ehdotetaan, mutta onko sillä koskaan ollut mitään vaikutusta?
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Onko noilla WiiU pelien PIN koodeilla mitään käyttöä skandinaviassa? Sinne viralliseen Club nintendoonhan ei usan ja kanadan ulkopuolelta voi rekisteröityä tietääkseni.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Suomessa ei virallista Club Nintendoa ole, joten suurimmalla osalla noista koodeista ei mitään tee (UK:n Club Nintendoon voi pistää, mutta fyysistä tavaraa eivät sieltä Suomeen lähetä). Mario Kart 8:n kohdalla oli Suomessakin kamppanja josta sai ilmaisen pelin jos rekisteröi koodin Nintendon sivuilla, eli kyllä nuo säästää kannattaa, jos jotain vastaavaa tulee uudestaan.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Hieman tilannepäivitystä meidän Gamepad ongelmaan, kun koko ajan valitti huonosta yhteydestä pelattaessa Wind Wakeria.

Meillä tosiaan on kanssa olohuoneessa iso kirjo laitteita: neljä konsolia, kannettavat, tabletteja ja puhelimia.

Ennen kuin aloin muita laitteita kytkemään irti, niin tuli mieleen tarkistaa langaton verkko. Ei kanavaa vaan taajuutta. Lueskelin, että Gamepad käyttää 5GHz taajuutta keskustellakseen WiiU:n kanssa. Siinä vaiheessa tajusin, että oma 5GHz langaton verkko häiritsee signaalia. Otin reitittimestä kokonaan 5GHz pois päältä ja nyt toimii kuin unelma. Aikaisemmin ei edes pystynyt huoneesta lähtemään ja Gamepadin näytöltä pelattaessa kuva ja ääni pätki niin pahasti, että ei ollut sitä kautta mahdollista pelata.

Nyt puoliso pelaa Wind Wakeria Gamepadin kanssa missä sattuu sillä hetkellä olemaan :p

Asiat mitkä jäi kummittelemaan oli se, että tästä 5GHz taajuudesta ei mainittu mitään ohjekirjassa ja se, että Gamepad pelitti kuitenkin Wii U menussa ja Nintendolandissa hyvin.

Kiitoksia kaikille neuvoista :)
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Tänään tuli haettua postista Samus amiibo. Ihan vaan koristeeksi ostin kun ei tuo taida missään muussa edes toimia kuin smashissa ja olen jo vuosia halunnut samus figuuria. Pieni maalausvirhe tuossa on rintapanssarissa, mutta olkoot sillä en minä sitä kuitenkaan näe kun se tuossa näytön vieressä seisoo ja siihen on matkaa n.metri tästä nojatuolista. Se oli kyllä yllätys kuinka pieni tuo oli. Kuvien perusteella odotin hieman isompaa. Eipähän vie turhaa tilaa kun muutenkin tuo pöytä on jo täynnä figuja ja muuta peli krääsää kuten kaikki muukin tässä kämpässä.

Tuli tuosta napattua pari kuvaa kännykällä:
nimetn4qunx.jpg

Hintaahan tuolla oli 11.95e cdonissa 5e alekoodin jälkeen. Ihan jees.
 
Ylös Bottom