Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wiin pelivalikoima

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Calathia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Olen samaa mieltä muuten, mutta PC-pelaajien kohdalla olen yleisimmin huomannut wii-fobiaa (lähinnä nuorempien, mutta kuitenkin aikuisten PC-miesten). Tämänkin havainto perustuu alle 10 ihmisen kohderyhmään :)
Täällä ilmoittautuu yksi Wii-foobinen-ex-pcpelaaja. Ahdistaa vaan ajatuskin pelata graafisesti kökköjä tai muuten vaan simppelejä pelejä(play, sports). Sekä en koskaan ole pitänyt N:n pelitarjonnasta. Mario ei avautunut lapsuudessa eikä nytkään.

Jooseppi, millos kutsut testaa Wiitä, jos nuo mielipiteet saattaisi vaikka muuttua? :rolleyes: :D

Omien kokemusten mukaan Wii on teinien parissa melkoisen suosittu laite. Varsinkin teinityttöjen. Toki nämä ovat näitä "tutkimuksia", joissa on mukana kymmenen ihmistä... :D

Jokatapauksessa olen useasti kyllä huomannut, että teini-ikäiset lämpenevät Wiille ja sen ohjaimelle.

Sä olet peluuttanut niitä kämpilläsi? :p

Ostin. Pelasin. Myin.

Siitä jaksoi innostua... 2 viikkoa, sitten 1 viikon oli äidillä, 1 viikon ajan tyttöystävä kokeili. Nykyään kaikki pelaa XO:ta. Grafiikkahuoraaminen surroundäänillä ja näyttävillä peleillä voitti animesöpöilyt stereoäänellä. :rolleyes:

Eli pelien ja elokuvien ikärajat ovat se maksimi-ikä jolloin niistä voi nauttia.
Jospa nyt Zoukka lukisit hieman tarkemmin postaukseni. "Ja myös tiedän, että vaikka pelien takana lukee mitä lukeekin, niin vaikka 43 vuotiaat voivat pelata +3 pelejä."

Uskallan kantaa korteni kekoon tähän topiciin, vaikka myönnän etten ole ikinä eläessäni pelannut yhtäkään Wii:n peliä.

Miksi otan silti tähän kantaa on se, että syy pelaamattomuuteeni löytyy kirjaimellisesti topicin sisällöstä: yksikään peli Wiillä ei kiinnosta minua pennin vertaa.

Pidän itseäni pelaajana, konsolista riippumatta. Kotoa on löytynyt kaikkien julkaisijoiden konsoleita ja tulee jatkossakin löytymään, ostan vaikka kaikki jos pelit vain kiinnostavat. Seuraan myös toki aktiivisesti koko pelimaailmaa ja sen julkaisuja.

Wiin pelit eivät vaan ikinä ole kiinnostaneet, otsikon mukainen "säälittävä" on hyvä sana kuvaamaan. Tiedän, että tästä on tapeltu ja moni olisi valmis puukottamaan minut mielipiteeni takia, mutta henk.koht pidän valtaosaa Wiin peleistä täysin lapsellisina.
Viihde on viihdettä iästä riippumatta, en tuomitse ketään vaikka tykkäisi pelata barbie-pelejä täysi-ikäisenä, nämähän ovat aina mielipiteitä, mutta itse näin 24v ikäisenä olen kyllä kasvanut irti kaiken maailman Marioista ja pastellin-värityksen saaneista Zeldoista ja Metroideista. Ne eivät vain enää kiinnosta, samalla tavalla kun en jaksa enää leikkiä Turtles-ukkeleillani, joita löytyy vintiltä vino pino.

Ja tähän väliin on turha selitellä kuinka "Wiille löytyy myös Resident evil ym!" Kun kaikki nämä löytyvät paremmin tehtyinä muilta konsoleilta + on jopa varaa valita genren eri peleistä.

Lisäksi kun pelit näyttävät surkeilta (ja kyllä, ne näyttävät surkeilta) ja niistä pyydetään täysi hinta niin johan on soppa valmis. Wiin fanit toki pitävät minua nyt graffahorona, ja ehkä tietyllä tavalla olenkin. Grafiikat ei peliä tee, mutta en tahdo seisoa kehityksen tielläkään, kyllä HD-aika on vain tullut jäädäkseen ja jo tämä tekee sen ettei Wii tule ikinä kököttämään töllöni vieressä. :o

Uskallan kantaa korteni kekoon tähän topiciin, vaikka myönnän etten ole ikinä eläessäni pelannut yhtäkään Wii:n peliä.

Miksi otan silti tähän kantaa on se, että syy pelaamattomuuteeni löytyy kirjaimellisesti topicin sisällöstä: yksikään peli Wiillä ei kiinnosta minua pennin vertaa.

Pidän itseäni pelaajana, konsolista riippumatta. Kotoa on löytynyt kaikkien julkaisijoiden konsoleita ja tulee jatkossakin löytymään, ostan vaikka kaikki jos pelit vain kiinnostavat. Seuraan myös toki aktiivisesti koko pelimaailmaa ja sen julkaisuja.

Wiin pelit eivät vaan ikinä ole kiinnostaneet, otsikon mukainen "säälittävä" on hyvä sana kuvaamaan. Tiedän, että tästä on tapeltu ja moni olisi valmis puukottamaan minut mielipiteeni takia, mutta henk.koht pidän valtaosaa Wiin peleistä täysin lapsellisina.
Viihde on viihdettä iästä riippumatta, en tuomitse ketään vaikka tykkäisi pelata barbie-pelejä täysi-ikäisenä, nämähän ovat aina mielipiteitä, mutta itse näin 24v ikäisenä olen kyllä kasvanut irti kaiken maailman Marioista ja pastellin-värityksen saaneista Zeldoista ja Metroideista. Ne eivät vain enää kiinnosta, samalla tavalla kun en jaksa enää leikkiä Turtles-ukkeleillani, joita löytyy vintiltä vino pino.

Ja tähän väliin on turha selitellä kuinka "Wiille löytyy myös Resident evil ym!" Kun kaikki nämä löytyvät paremmin tehtyinä muilta konsoleilta + on jopa varaa valita genren eri peleistä.

Lisäksi kun pelit näyttävät surkeilta (ja kyllä, ne näyttävät surkeilta) ja niistä pyydetään täysi hinta niin johan on soppa valmis. Wiin fanit toki pitävät minua nyt graffahorona, ja ehkä tietyllä tavalla olenkin. Grafiikat ei peliä tee, mutta en tahdo seisoa kehityksen tielläkään, kyllä HD-aika on vain tullut jäädäkseen ja jo tämä tekee sen ettei Wii tule ikinä kököttämään töllöni vieressä. :o

Et vaan uskalla pelata marioo kun ne isot pojat siellä yläasteella kiusais jos pelaisit. :O

No ei, ihan samaa mieltä olen. Pikkupoikana nuo nintendon pelit olisivat voineet napatakin, mutta nykyään vaatii peleiltä ihan jotain muuta kuin sen ihkuoman söpön suosikkihahmon loikkimassa iloisesti räikeässä karkkimaassa.

Kyllähän se on hyvin tiedossa, että Wii jakaa mielipiteitä. Se ei yksinkertaisesti ole suunniteltu yksinomaan niille vanhoille jäärille, jotka haluavat pelata samoja vanhoja pelityyppejä samalla vanhalla ohjaimella. Se ei ole myöskään suunniteltu niille vanhoille Nintendo-faneille, joille kyllä tulee ne vakiopelit, mutta Nintendon uusi suuntaus Fitin kanssa ja entistä suurempi ja monipuolisempi third party -tarjonta menevät heidän ohitseen, samalla kun Mario Kart Wiitä odotellaan "loistopelinä". :D

Sillä välin muut nauttivat konsolin laajasta ja kilpailijoistaan erottuvasta tarjonnasta, ja ketjun otsikko on pelkkä vitsi.

--pastellin-värityksen saaneista Zeldoista ja Metroideista--

Mitä tähän enää sanoisi? (Liuta hymiöitä perään.)

No ei, ihan samaa mieltä olen. Pikkupoikana nuo nintendon pelit olisivat voineet napatakin, mutta nykyään vaatii peleiltä ihan jotain muuta kuin sen ihkuoman söpön suosikkihahmon loikkimassa iloisesti räikeässä karkkimaassa.

Mä olen jo pitkään kaivannut sinulta tunnustamista, että "tappaminen" sen kaikissa muodoissa on "aikuismaista" hommaa. Myönnä nyt jo perkele ;)

Ja tämä keskustelu jääköön tästä lähtien unholaan. Jotenkin tulee niin superäklö olo kun lukee näitä viestejä. Konsolifin tarvitsee muuten oman Animaatio-keskustelun johon Rapala ja muut Rambot voivat kantaa kortensa.

Sori mään, mutta muille koneille ei tasan löydy vastaavaa Resi kokoelmaa kuin Wii/GC.

HD-aika on ihan hyvä asia mutta itse PC-veteraanina olen huomannut että ne pelit jotka nykyään vie mennessään eivät kummoisesti loista grafiikaltaan kuten uusi remake space hulkista, sam&max episodit, TF2 ja tietenkin SSBBrawl!

Wiin ostin vain brawlin takia julkaisuaikana jonka oli tarkoitus olla julkaisupeli. Tähän viikkoon asti wii on lähinnä kerännyt pölyä ja odottanut brawlin tulemista ja nyt se usa versio on lopulta tullut ja wiitä on käytetty enemmän kuin viimeisen vuoden aikana :)

Cubenkin aikoinaan ostin vain SSBM:n vuoksi, muut pelit plussaa mutta ei niitäkään hyviä pahemmin ollut muuten kuin Ikaruga.

Vaikka kaikkia konsoleja tulee jonkin verran pelailtua ( 360 omistan ) niin kyllä wiillä on (ainkin mun makuun) selvästi heikoin pelivalikoima. Metroid ja Mario olivat ihan jees pelejä mutta ei aiheuttaneet läheskään samanlaisia säväreitä kun halo3, cod4 tai ratchet & clank future: tools of destruction. wiillä on ihan kivoja pelejä mut ei se vaan riitä.

Onko tuo meininki täällä ollu aina tuollasta vai onko tuo(kin) Mario Kartit on surkeita Mario Spin-Off laeppae tullut nyt Wiin menestyksen myötä?

Ei. Wiin aikana on tullut ilmi että uusi grafiikka on vaan hd-päivitystä ja ei lisää mitään pelaamiseen. Mutta uusi osa Mario Karttia, se on se mikä vie pelaamista eteenpäin.

Täällä ilmoittautuu yksi Wii-foobinen-ex-pcpelaaja. Ahdistaa vaan ajatuskin pelata graafisesti kökköjä tai muuten vaan simppelejä pelejä(play, sports). Sekä en koskaan ole pitänyt N:n pelitarjonnasta. Mario ei avautunut lapsuudessa eikä nytkään.

Jooseppi, millos kutsut testaa Wiitä, jos nuo mielipiteet saattaisi vaikka muuttua? :rolleyes: :D

Päästän sut kauhuistasi kunhan lahteen taas kotiudun ;) Pari olutta ja pari hyvää peliä niin kyllä hyvä ilta tulee. :)

Ei. Wiin aikana on tullut ilmi että uusi grafiikka on vaan hd-päivitystä ja ei lisää mitään pelaamiseen. Mutta uusi osa Mario Karttia, se on se mikä vie pelaamista eteenpäin.

Ei kun minä kysyin ihan vakavissani tuota. Onko siis Mario Kartit ollu aina VAAN Spin-Offeja vai onko joku MK-peli vieny sarjalta uskottavuuden (tjsp.) jos sellasta on koskaan ollukaan?

Jokaista MK:ia oon pelannu ja jokaisesta oon tykänny. Super Circuit on ollu huonoin noista mutta sekään ei ole huono missään nimessä.

Mä olen jo pitkään kaivannut sinulta tunnustamista, että "tappaminen" sen kaikissa muodoissa on "aikuismaista" hommaa. Myönnä nyt jo perkele ;)

Ja tämä keskustelu jääköön tästä lähtien unholaan. Jotenkin tulee niin superäklö olo kun lukee näitä viestejä. Konsolifin tarvitsee muuten oman Animaatio-keskustelun johon Rapala ja muut Rambot voivat kantaa kortensa.

Heti kun otan ignorelistalta pois niin tuollaista lukee. :D Noh, eipähän siinä mitään. Ei se "tappaminen" ole mikään pointti ollut, harvemmin olen räiskintäpeleistä ennen 360:n hankintaa tykännyt. Poikkeuksena tietenkin cs ja ut joita tuli tahkottua enemmän kuin tarpeeksi. Nyt taas on muutamat hyvin tehdyt räiskinnät herättäneet uutta kiinnostusta genreen.

Mutta kuten sanoin, "Pikkupoikana nuo nintendon pelit olisivat voineet napatakin, mutta nykyään vaatii peleiltä ihan jotain muuta kuin sen ihkuoman söpön suosikkihahmon loikkimassa iloisesti räikeässä karkkimaassa."

Miten oikein vedät tuosta johtopäätöksen että aikuismaisissa peleissä pitää tappaa? :) Itselleni tärkeintä on se fiilis jonka peli saa aikaan. Wii-peleissä reaktio vaihtelee lievästä kiinnostuksen puutteesta suoranaiseen vitutukseen. :) Tämä nimenomaan pelien lapsellisuuden takia, grafiikat, ääninäyttelyn ja pelien toteutuksen kannalta nuo ovat niin tympeää kamaa kuin olla ja voi. Esimerkkeinä vaikkapa metroid prime - gears of war, excite truck - forza 2, jokuärsyttäväjapsianimehöttö rpg - mass effect, battallion wars - C&C tiberium wars. Näitähän riittää, oletan että itsekin huomaat jonkinmoista eroa noissa peleissä. Ps. se ero ei ole pelkästään "aikuismainen tappaminen".

Ei nyt välttämättä liity asiaan, mutta yleensäkin tuo japsityyli häiritsee minua. Blue dragonia en pysty pelaamaan sit millään, vaikka roolipeleistä olen ennen tykännytkin (phantasy starit <3). Doa4:ssäkin on liikaa sitä huttua. :(

Löytyyhän wiille toki resident eviliä ja no more heroesia. Ensimmäiset eivät ole jostain syystä koskaan iskeneet, jälkimmäistä olisi kiva kokeilla.

Täytyy kanssa ottaa osaa tähän keskusteluun jollain tavalla. En halua missään nimessä dissata uutta boxia ja pleikkaria. Itse omistan Wiin ja Xbox360 ja oon näihin todellakin tyytyväinen. Wiin ostin periaatteessa vain sitä varten, että sen pelit on todella hauskoja.

Casual pelaaminen on jo nostamassa päätään ympäri planeettaa. Pelaaminen ei ole enää nuorten miesten ja lasten hommaa, siihen ottaa osa koko perhe. Siihen tarkoitukseen Wii on kehitetty. Pelejä jotka ovat hauskoja ja joita voi pelata porukalla.

Itsellä Wii on kiinni videotykissä ja olen pitänyt kavereille muutamat illan istujaiset ja on ollut aivan mahtavaa ja hauskaa. Isot miehet ja vielä "kapiaiset" seisovat remote ja nuchu kädessä ja huiskuttavat marion vauhtiin ja samalla kippaavat julmetusti kaljaa.

Pääpointti koko Wiin menestyksessä on sen mullistava ohjaus joka on helppo oppia. Pelit joita Wiille kehitetään on suurimmalta osin partypelejä joita voi porukalla pelata. Myönnetään suuri osa peleistä jotka mitä "mahtavimmat" kehittäjät ovat luoneet on täysin kuraa.

Omalla kohdallani on käynyt niin että 10 vuoden räiskinnän ja mäiskinnän jälkeen wiin/ds:n pelit tuntuvat tuoreelta ja hauskalta pelattavalta tosin kuin uusin Call Of Duty tai Crysis. Nykypelit muutenkin ovat suurimmaksi osaksi ärsyttävää jenkki propagandaa jota en voi sietää. Kyllä minua kuitenkin vielä jotkut perinteisemmät pelit kiinnostavat kuten Halo ja Ninja Gaiden mutta en kuitenkaan enään kuolaa niitten perään kuten ennen olisin tehnyt. Ärsyttävää kyllä on lukea noita kommentteja joissa wiin pelejen grafiikkaa haukutaan, ne eivät ehkä näytä yhtä hienoilta kun ps3:sen ja xboxin pelit mutta eivät ne sentään rumiakaan ole. Se on kyllä todella harmillista että moni ihminen jättää monta hyvää peliä sen takia väliin että niistä ei löydy niitä kaikista uusimpia efektejä. Esimerkiksi veljenikään ei suostu pelaamaan pari vuotta vanhaa erinomaista hidden and dangerous peliä vain sen takia että se on "ruma", ei se näytäkkän kovin hyvältä mutta eipä sen grafiikat minua ainakaan ole haitannut koska itse peli on kuiten erinomainen.

Lopuksi pitää vielä mainita se että nintendon alustoille on muitakin pelejä kuin ZELDA ja MARIO.

Kyllä wiin pelien graffat on rumaa, ei siitä mihinkään pääse. Tekstuurit ovat surkeita, katso vaikka resident evil UC tai SSBB. Brawl kyllä on hienoimpia wiin pelejä mutta verrattuna PC:n uusimpaan uuteen grafiikka on aikalailla jäljessä. Pelattavuushan on ihan toinen asia, se wiillä on kunnossa monessa pelissä.

Wii remotenhan saa PC:hen kiinni ja on ollut tarkotus kokeilla Penumbra-pelisarjassa wii remote+nunchukkia. Penumbra on FPS kauhuseikkailu jossa hahmon käsiä ohjataan hiirellä wii remoten tyyliin. Foorumeilta luin asiasta ja joku oli tätä testannut ja aivan mainio kokemus ollut.

House of the Deadia odotellessa. Onko tietoa julkaisupäivästä?

Ylös Bottom