Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wiin pelivalikoima

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Calathia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Tämä "säälittävä pelivalikoima"-ongelma taitaa, ja on tainnut alusta asti olla vaan noiden hc-pelaajien murhe. Tälläki hetkellä ois ihan huulilla ainaki Super Paper Mario ja MySims jotka lienee pakko ostaa ja vielä on vanhoistaki ostamatta ainaki Zelda:TP ja RE4. Ei mulla ainakaa budjetti kestä tätäkää julkasutahtia vaikka ostan pelit käytettyinä (Jollai rahalla pitää autoaki rempata ;) Taitaa tuo ns. hyvien pelien julukasutahti kiusata vaan niitä jotka kaiken pirraattina immee (En minä tässä kuitenkaa mitää liekkejä lietso, mutta tiiän ainaki pari kaverie joillon modatut konsolit ja ne on ihan naama kyrvällään ku mistää ei saa, eikä tuu uusie pelejä), ku normaalin ihmisen pitäs niihin peleihin ne rahat ehtie tienatakki.

Tiiän kyllä että näistäki peleistä mitä mulla on ja mitkä jo mainihin, on kaikki jotai uuelleenlämmittelyjä muilla koneilla nähyistä peleistä, mutta eipä se minuo haittaa ku aktiivisesti lakkasin pellaamasta sillon ku Carmageddon II oli sitä uusinta ja parasta. Nää Wii:n "säälittävän pelivalikoiman" edustajat koukutti jotenki kummasti takasin pelikoneen ääreen.

P.S. Pelatkaapa Linuxilla XD

Rakshasa sanoi:
Tämä "säälittävä pelivalikoima"-ongelma taitaa, ja on tainnut alusta asti olla vaan noiden hc-pelaajien murhe. Tälläki hetkellä ois ihan huulilla ainaki Super Paper Mario ja MySims jotka lienee pakko ostaa ja vielä on vanhoistaki ostamatta ainaki Zelda:TP ja RE4. Ei mulla ainakaa budjetti kestä tätäkää julkasutahtia vaikka ostan pelit käytettyinä (Jollai rahalla pitää autoaki rempata ;)

Eiköhän se oo niin et ku ostetaan joku pelikonsoli toivotaan et siihen tulee paljon pelejä = paljon hyviä pelejä. Eli vaikka siihen tulis paljon pelejä kaikkii ei oo pakko ostaa. Tarkotan vaan sitä et runsas pelin julkasu lupaa konsolille pitkää ikää

Hmm...no kyllä itseäni harmittaa edelleenkin esim se, ettei Wiille ole edelleenkään mitään RPG peliä.Tai simulaattoreita/"hiiripelejä" tyyliin SimCity, Civilization, Heroes Of Might & Macic ym ym... Onhan niitä xbox360:llekin jo muutama RPG, miksei wiille. Mutta joo, mitäpä wanhat parrat turhaa avautuu :rolleyes:

Kädet on täynnä onneksi muutenkin, kun viikko sitten ostin PS2:sen ja siihen muutaman pakko-ostoksen :D

Ico
Shadow Of colossus
God Of War 2
Final Fantasy 12

Noissa taitaa muutama kuukausi hurahtaakkin..

Pitipä oikein sitten oikein tännekin foorumille regata kun näitä wii-keskusteluja on täällä pari kertaa tullut luettua.

Mutta asiaan.. Olen itsekin tuota kyllä tuskastellut tuota Wii:n huonoa tarjontaa. Oma wii tuli kyllä hankittua vasta tuossa loppukesästä. Tämä onneksi vähän helpottanut oloa kun kesällä wii:lle ei ilmestynyt juuri mitään kiinnostavaa paria VC-peliä lukuunottamatta. Kuitenkin nythän tilanne on kääntymässä parempaan. Tässä kuussa etenkin Wii:n omistajia kyllä sitten palkitaankin. Ensin Super Mario Galaxy, sitten Guitar Hero 3 ja vielä Resident Evli: Umbrella Cronicles mahtuu tämän kuukauden puolelle. Nuo kaikki olisi tarkoitus ostaa ja tietää, että joulu tuli tänä vuonna hieman aikaisemmin. Tämän lisäksi pitäisi varmaan vielä hankkia vanhat RE4 ja Super Paper Mario hyllyyn.

Mutta kieltämättähän se siltä on tuntunut, että pelintekijät ovat lähteneet hieman jälkijunassa wii:n kelkkaan. Suurin osa peleistä on uudelleenlämmittelyjä ja/tai porttauksia lähivuosilta. Taso näissä on ollut kyllä mielestäni harmittavan huono toteutuksen kanssa. Itse ainakin on tullut Super Mario Strikers Charged ja Prince of Persia: Rival Swords hankittua. Kumpaakaan en ole pelannut alkuperäisinä versioina, mutta molemmat ovat pettymyksiä varsinaisen pelikokemuksen kannalta. Strikerssin älyvapaa futis toimii kieltämättä ainakin peli-iltoina kavereiden kanssa, mutta yksin pelatessa peli aiheuttaa turhatumista vähällä sisällöllä ja samalla summittaisen toimintamallin hakkaamisella. Rival Swords taas on perusprinssiä hieman uusilla ohjauksilla ja se siinä. Ohjauksetkin on jätetty puolitiehen ja tappeluissa homma menee helposti vain päättömälle heilumiselle ajoituksen ja näyttävyyden kustannuksella. Sentään pelin speed killit ovat mukavan tuntuisia interaktiivisella liikkeellä, mutta joissakin kohdissä ohjaimen signaalit ohjaimesta tuntuvat välittyvän huonosti peliin.

Mutta löytyy kyllä näitä pelihelmiäkin minun mielestäni. Metroid 3 oli minusta mahtava pelikokemus, vaikka itse pelinä jatkoikin kyseistä sarjaa vain komeasti loppuun. Loppukesästä tulikin hankkittua wii:lle GC-lisäys (2 x ohjainta, muistikortti) ja Metroid Primen ensimmäinen osa. Ero Wiin ja GC:n Metroidin välillä on häviävän pieni itse pelissä (pidin jopa enemmän ykkösen karttajärjestelmästä). Mutta ohjaus tekee Prime kolmosesta taas mielestäni yhdeksi parhaaksi koskaan pelaamastani FPS:stä. Zelda: Twilight Princess:stä täälläkin on jo varmaan jauhettu tarpeeksi. Siitä kuitenkin pidin myös paljon.

Ja vaikka sitten varsinaisia Wii pelejä onkin tullut harvakseltaan, olen kyllä itse tykästynyt Virtual Console-kauppaan. Nyt vihdoin pääsee pelaamaan niitä vanhoja pelejä uudestaan telkkarin ääressä ja kavereiden kanssa, joita tuli ennen joko yksin tai kaverien koneilla pelattua. Vaikkakin kieltämättä tarjonta ollut kitsasta ja ehkä turhan kallista, on ollut ilo palailla vanhoihin ja joihinkin uusiin tuttavuuksiin, mitkä ovat jääneet kokematta vuosien varrella. MarioKart 64 toimii vieläkin bilepelinä, Mariot ja Sonicit maistuvat vielä nykyäänkin hyvältä ja harvinaisemmat pelit jaksavat vielä kiinnostaa. Etenkin kaverin pitkään puhuma Alien Soldier oli kyllä vinkeä kokemus ja mielestäni vieläkin hauska peli.

Mutta en koe enää olevani enää intohimoinen pelaaja, joka jaksaa joka päivä vääntää konsolin päälle. Nykyään onkin mukavaa, että viikonloppuisin jos on tylsää, aikaa ja tekisi mieli jotain pelata, voi ladata vanhan pelin ja joko muistella lämmöllä tai kokeilla jotain vanhaa uutta. Tottakai vanhoja pelejä voi pelata emulaattorin ja parin piuhan kautta yhtä helposti omalta kotisohvalta. Mutta juuri etenkin GC pelien pelaaminen on ollut hauskaa ja mukavan halpaa. Metroid Prime tuli ostettua käytettynä ja Super Smash Bros Melee uutena. Jälkimmäinen toimii kyllä bilepelinä mainiosti isommallakin porukalla. Vielä pitäisi ainakin Ikaruga hankkia ja mahdollisesti Soul Calibur.

Tulevaisuuden peleistä odotellaan ainakin Guilty Gear Accent Coren ja Victorious Boxerssin eurojulkaisua. Mutta nämä ovat tällä hetkellä vielä kaukaisia toiveita. Nyt vain pitää nauttia tämän kuun pelitarjonnasta ja odottaa, että pelintekijät alkavat julkistaa mielenkiintoisia pelejä ja mikä tärkeintä myös Eurooppaan. ;)

Olen täysin samaa mieltä Calathian kanssa asiasta ja varmasti monen muunkin ihmisen. Mielestäni Nintendo Wii:lle on tällähetkellä yksi hyvä peli ja se on Resident Evil.

Kävin tänään viimeksi tai oikeastaan eilen kun kello nyt on mitä on.. katsomassa Prismassa XO pelivalikoimaa, että löytyykö mitään hyvää ja halpaa, mutta ei löytynyt joten päädyin Wii pelien osastolle. Sieltä löytyy Marioa sun muuta roskaa, jota en koskaan ostaisi konsolilleni, jos omistaisin Wiin.

Viimeisinä ostoksina olisivat myös, jos samat pelit olisivat XO:lle.

Hyvää Wiissä on nämä ohjaimet ja se tekee pelaamisesta hauskaa. Mutta miksi sitten ostaa konsoli, jos siinä ei ole tarpeeksi hyviä pelejä? En todellakaan tiedä ja itselläni ei koskaan ole tullut edes mieleen ostaa Wiitä, koska pelien taso on vaan kertakaikkiaan niin huono. 7-11 vuotiaille Wii on mahtava, mutta enpä jaksa uskoa, että 20 v. jaksaa kauaa Mariota pelailla.

Sitten vielä Wiin GH3 pelistä. Ei ehkä kaikille niin ongelmainen tilanne, mutta mielestäni se syö kitaran ulkonäköä huomattavasti kun joudut sen kaukosäätimen sijoittamaan kitaran sisään.
Käsittääkseni vielä, jos patterit loppuvat "kaukosäätimestä" joudut vaihtamaan ne ja taas toimii?
Ja eikös se ole XO:lla ja PS3:lla niin. että pattereiden kanssa ei ainakaan joudu vänksläämään ollenkaan (ainakin PS3). Ei muakaan huvittais työntää mun langatonta ohjainta GH3 kitaran sisään ja katella kuinka huonosti se sin´ne sopii.

Edit: Kielen korjaulua.

Viimeksi muokannut moderaattori:

7-11 vuotiaille Wii on helvetin hyvä, mutta enpä jaksa uskoa, että 20 v. jaksaa kauaa Mariota pelailla.
Ihan rauhassa vaan. Kyllä niitä nuoremmille suunnattuja pelejä voi pelata, kun ne kuitenkin kiinnostaa. Et vaan kerro muille pelaavasi Mariota, niin isot pahat pojat ysiluokalta eivät tule kiusaamaan. Omiakin valintoja saa ja kannattaa tehdä. Saa yötkin nukuttua paremmin, kun ei zombit aikuisten peleistä käy kummittelemassa.

Tehdään niin Joonatin. Nyt hieman enemmän olen ottanut selvää Wiin pelaajista ja tutkinut foorumia tarkemmin. Tuli kyllä pienenä yllätyksenä, että suht. monet vanhemmatkin pelaavat Wiitä. Olin ennen kuvitellut, että XO ja PS3 suuntautuisivat enemmän vanhemmille ja aikuisille, niinkun asia on. Wii sitten suuntautuu joka iälle. Joo, kaikki tykkäävät, mistä tykkäävätkään.
Edelleen olen tästä asiasta sitä mieltä, että Wii suuntautuu pelien takia suurimmaksiosaksi lapsille. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö suurinosa Wii:n peleistä olekkin +3 -> 12 ikärajaluokkaa? Ja myös tiedän, että vaikka pelien takana lukee mitä lukeekin, niin vaikka 43 vuotiaat voivat pelata +3 pelejä.
Enkä tosiaan jaksa, että ihmiset ottavat elämäntyökseen puolustella Wii:tä sen takia, että muillakin mielipiteitä konsolista ja sen peleistä.

Jos ollaan tarkkoja, suurin osa videopeleistä on 3-12-luokkaa.

No, tuli nyt tämäkin tieto selväksi. Kiitos valistuksesta.

Edit: Alempana tuli toisenlaista vastausta, mihin yhtyisin. Ei kyllä uskoisi, että Xbox 360 & PS3 puolella noin on. Mutta, jos varmuutta löytyy niin nettisivua vaan peliin.

No, tuleehan ne Mario Kartit ja Smash Brossit kohta, niin konsolille löytynee sentään 2 loistavaa peliä.

Ja sitten voidaankin jo odotella seuraavaa Nintendon konsolia.

Huhhuh hyvät naiset ja herrat Vezzano on tässä kyllä täydellinen esimerkki, miten mainoskampanjat ja ennakkoluulot voivat parhaillaan muovata ihmisen maailmankuvaa. Ei herra sentään.

Eli pelien ja elokuvien ikärajat ovat se maksimi-ikä jolloin niistä voi nauttia.

(DS:lle on muuten tulossa common sense training lähiaikoina *wink wink*)

tuo on kylla totta wiille mutta ei 360 eika ps3 puolella

Suomessa vuonna 2007 julkaistuista peleistä yhteensä 24 prosenttia oli 16+ tai yli.

3+: 44%
7+: 8%
12+: 24%
16+: 16%
18+: 8%

Lähde: FIGMA

Olisikohan tämä keskustelu nyt käyty loppuun?

Edelleen olen tästä asiasta sitä mieltä, että Wii suuntautuu pelien takia suurimmaksiosaksi lapsille. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö suurinosa Wii:n peleistä olekkin +3 -> 12 ikärajaluokkaa? Ja myös tiedän, että vaikka pelien takana lukee mitä lukeekin, niin vaikka 43 vuotiaat voivat pelata +3 pelejä.
Enkä tosiaan jaksa, että ihmiset ottavat elämäntyökseen puolustella Wii:tä sen takia, että muillakin mielipiteitä konsolista ja sen peleistä.

Todellakin Wiitä pelaavat myös aikuiset. Ainoat, jotka Wiitä vierastavat, ovat teinit, jotka eivät halua leimautua lapsiksi. Ikääsi en tiedä, mutta vahvan arvauksen siitä osaisin heittää.

Onko tuosta ikinä näkynyt mitään oikeita lukuja? Samaahan jauhettiin Cuben kanssa.
Omien kokemusten mukaan Wii on teinien parissa melkoisen suosittu laite. Varsinkin teinityttöjen. Toki nämä ovat näitä "tutkimuksia", joissa on mukana kymmenen ihmistä... :D

Jokatapauksessa olen useasti kyllä huomannut, että teini-ikäiset lämpenevät Wiille ja sen ohjaimelle.

(Ja jotta sota ei alkaisi, niin tarkoitan tietenkin, että Wii on MYÖS teinien parissa suosittu laite. EN SIIS SANO, että Wii on teinien laite)

Omien kokemusten mukaan Wii on teinien parissa melkoisen suosittu laite. Varsinkin teinityttöjen. Toki nämä ovat näitä "tutkimuksia", joissa on mukana kymmenen ihmistä... :D

Jokatapauksessa olen useasti kyllä huomannut, että teini-ikäiset lämpenevät Wiille ja sen ohjaimelle.

(Ja jotta sota ei alkaisi, niin tarkoitan tietenkin, että Wii on MYÖS teinien parissa suosittu laite. EN SIIS SANO, että Wii on teinien laite)

Olen samaa mieltä muuten, mutta PC-pelaajien kohdalla olen yleisimmin huomannut wii-fobiaa (lähinnä nuorempien, mutta kuitenkin aikuisten PC-miesten). Tämänkin havainto perustuu alle 10 ihmisen kohderyhmään :)

Olen samaa mieltä muuten, mutta PC-pelaajien kohdalla olen yleisimmin huomannut wii-fobiaa (lähinnä nuorempien, mutta kuitenkin aikuisten PC-miesten). Tämänkin havainto perustuu alle 10 ihmisen kohderyhmään :)
Pc-pelaajat nyt vihaavat kaikkea muuta paitsi pc:tä, sillä kaikki muu on "yksinkertaistettua konsolipaskaa" :p

XO ja PS3 ovat pelivalikoimaltaan melko pc:mäisiä, mutta Wii on punainen vaate pc-miehille sen pelivalikoiman konsolimaisuuden takia.

Ylös Bottom