Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

WipEout HD

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: WipEout HD [Hype]

FamaZ, F-Zeroista olen pitänyt aina mielettömästi, mutta Wipeoutit on tuntuneet aina jotenkin vähän liian kömpelöiltä / vaikeasti ohjattavilta. Hyviä pelejä toki, muttei koskaan mitään superkovia klassikoita minulle olleet.

Että nyt ei ole kyseessä se, ettenkö olisi ajelupelien ystävä. Hi-Octane sen sijaan oli aivan loistava peli. :)

Hi-Octane Wikipedia-artikkeli


Kuten sanottua, kyllä minä Wipeout HD:n kuitenkin ostan, halpakin kun on. Toivotaan, että kolahtaa kuin tuhat salamaa.
 
Vastaus: WipEout HD [Hype]

FamaZ, F-Zeroista olen pitänyt aina mielettömästi, mutta Wipeoutit on tuntuneet aina jotenkin vähän liian kömpelöiltä / vaikeasti ohjattavilta. Hyviä pelejä toki, muttei koskaan mitään superkovia klassikoita minulle olleet.

Tässä päästiin asian ytimeen... Wipeout ON aika vaikea peli jos oikeesti kisata aikoo. Jos heti ei ala homma luistaan ni sit alkaa kiinostuskynnys luisuun kohti seksiä taas.

Itse taas diggaan just siitä haasteesta. Wipeoutissa ensimmäinen perfect lap täysillä painaen oli kuin esikoisen syntymä!

Mut mä vietin mm. Driverin vikan kentän kanssa 2,5kk ennen kuin meni läpi. Haasteen piikkiin menee sekin. Kun sanottiin mahdottomaks ni pitihän se vetää :D
 
Vastaus: WipEout HD [Hype]

Itse olen aina pitänyt Wipeout-pelien vaikeustasosta. Helppo oppia, tuskainen hallita. Opittavaa riittää ja aina voi parantaa. Tosin kehityssuunta on tässä sarjassa ollut helpompaan päin. Sekään ei haittaa. Jos en osta heti julkaisupäivänä, ostan myöhemmin, mutta joka tapauksessa ostan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: WipEout HD [Hype]

Paljonkohan peli verottaa kovalevyltä? Jonkin verran kiinnostusta löytyisi varsinkin kun kohtuu kovia arvosanoja tullut.
 
Vastaus: WipEout HD [Hype]

Tässä päästiin asian ytimeen... Wipeout ON aika vaikea peli jos oikeesti kisata aikoo. Jos heti ei ala homma luistaan ni sit alkaa kiinostuskynnys luisuun kohti seksiä taas.

Itse taas diggaan just siitä haasteesta. Wipeoutissa ensimmäinen perfect lap täysillä painaen oli kuin esikoisen syntymä!

Mut mä vietin mm. Driverin vikan kentän kanssa 2,5kk ennen kuin meni läpi. Haasteen piikkiin menee sekin. Kun sanottiin mahdottomaks ni pitihän se vetää :D

Pääsin sen Driverin vikan kentän parissa tunnissa. Tempun uusiminen ei kuitenkaan koskaan onnistunu. :D "Pikkanen" piikki vaikeusasteeseen.
 
Vastaus: WipEout HD [Hype]

Hyvä juttu Oliver.. hei muute, onko padin liikkeentunnistinohjaus hyvä vai meneekö sillä enemmän reunojen nuolemiseksi? Tatilla varmaan parempi kun ohjaukseen tottuu..?
 
Vastaus: WipEout HD [Hype]

Hyvä juttu Oliver.. hei muute, onko padin liikkeentunnistinohjaus hyvä vai meneekö sillä enemmän reunojen nuolemiseksi? Tatilla varmaan parempi kun ohjaukseen tottuu..?

Pelissä on aika hämmentävä optio, jonka avulla reunat "työntävät" alusta poispäin...Wipeoutissahan alkaa vituttaa se miten alukset jotenkin magneetin lailla tuntuu menevä kohti reunoja, niin jos tämä ominaisuus on päällä, se puskee alusta poispäin.
 
Vastaus: WipEout HD [Hype]

Pelissä on aika hämmentävä optio, jonka avulla reunat "työntävät" alusta poispäin...
Tuo on tarkoitettu helpotukseksi aloittelijoille. Wipeoutin alusten ohjaaminen ei ole sitä helpointa hommaa ja pelaaminen menee helposti alussa reunojen hässimiseksi, jota tuolla optiolla olisi tarkoitus vähentää. Siitä on kuitenkin käsittääkseni enemmän vain haittaa, kunhan oppii pelaamaan kunnolla.

Wipeoutissahan alkaa vituttaa se miten alukset jotenkin magneetin lailla tuntuu menevä kohti reunoja
Et Vain Osaa. :p
 
Vastaus: WipEout HD [Hype]

Hyvä juttu Oliver.. hei muute, onko padin liikkeentunnistinohjaus hyvä vai meneekö sillä enemmän reunojen nuolemiseksi? Tatilla varmaan parempi kun ohjaukseen tottuu..?
Liikkeentunnistukseen saa itseasiassa valittua haluaako täyden ohjauksen vai vain ylös/alas kallistuksen. Ilmajarrut (L1 ja R2) toimivat tietysti myös täyden liikkeentunnnistuksen aikana.

Tuo täysin liikkeentunnistuksella toimiva ohjaus vaatii kyllä harjoittelua, mutta kaipa senkin voisi jotenkin masteroida. Tatissa on kuitenkin tarkkuutta ja nopeutta enemmän. Tuo pelkkä ylös/alas kallistelu on varsin pätevä keino saada hyppyjen jälkeiset laskeutumiset sujumaan siistimmin.
Liikkeentunnistuksen herkkyyttäkin voi vielä itse hienosäätää.

Saman konsolin kaksinpeliin voi molemmille määritellä erilaiset kontrollit.
 
Vastaus: WipEout HD [Hype]

Juu, mutta ensimmäiseen viestiin ei tuota tietoa ollut päivitetty, eikä KFIN:n julkaisulistassa ole PSN-pelejä.
 
Ylös Bottom