Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

WRC 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Todella positiivisesti yllätyin testatessani demoa. Ohjaus on vaikeampaa ja realistisempaa, ja näyttipä jarrutusmatkat pikkuisen pidemmiltä. Myös muita pieniä ja hyviä muutoksia on tullut: "Hieno" lähestymisefekti ennen liikkeellelähtöä on jätetty pois ja vaihteen pystyy kytkemään hyvissä ajoin päälle jo ennen liikkeellelähtöä. Äänet on myös mennyt parempaan suuntaan, konepelliltä pikkuisen pliisut, mutta ulkokuvakulmasta todella maukkaat. Ja enpä paljoa oikomisreittejä hoksannut. Musiikit ovat kuuntelemisen arvoisia.

Tainnut tulla myös moottorijarrutus uutena ominaisuutena? Ennen mutkaa vaihdoin isossa vauhdissa ykköselle, niin auto alkoi huutamaan. Myös mutkan kohdalla, kun vaihdoin kakoselta yköselle, auto meinasi mennä päin seiniä.

Alkoi hype nousta rajusti, eikä helpota oloa yhtään kun pääsen loman takia korkkaamaan pelin vasta julkaisua seuraavalla viikolla.

Mitä aikoja porukat ovat vedelleet? Tässä omani:

Ensimmäinen ek: 2:28:42

Toinen ek: 2:30:89
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Eikö Vita versiossa tosiaan voi näppäimiä vaihtaa? Miten on aikaisemmin ollut? Manuaalilla en todellakaan ala ajamaan käsikonsolilla niin kaasun vois vaihtaa vaikka x:ään ja kässärin neliöön. Nyt kramppaa käsi aika nopeasti. Tosin Kiinassa tulossa jo grippi et kai sekin helpottaa.
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Mut ompahan hiton ruma peli.
Ajotuntuma ok.
Hyllyyn jää.
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Vetääkö kukaan muu h kaavion kera kytkimellä? Ajat jää kauas jinkun ajoista, mut on ihan törkeen siistiä.
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Manuaalilla ajetaan, ja vaihteina toimivat ratissa olevat "napit". Nuo H-kaaviot, ratin 900:an asteen kääntyminen ja kytkin kuulostavat todella hyviltä, mutta kun haluan ajaa mahdollisimman kovaa niin itselle nuo ovat huono vaihtoehto.
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Tärkeämpää on hauskuus kuin hikihatussa yhden EK:n treenaus. :)

Ratasarjoissa voi sitten opetella maksimaalisia suorituksia. Rallissa kuuluu olla kokoajan uutta edessä ja ulkoa oppiminen on vaan haitaksi. :)
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Tärkeämpää on hauskuus kuin hikihatussa yhden EK:n treenaus. :)

Ratasarjoissa voi sitten opetella maksimaalisia suorituksia. Rallissa kuuluu olla kokoajan uutta edessä ja ulkoa oppiminen on vaan haitaksi. :)

Mun mielestä molemmat on tärkeitä, eli siis sekä hauskuus, että myöskin hiki hatussa muita vastaan kilpaileminen voitto mielessä :)

Onhan tuo ulkoa opettelu hyväksikin, eihän sitä onlinessakaan pärjää ulkoa opettelijoita vastaan pelkillä "reflekseillä"
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Todella positiivisesti yllätyin testatessani demoa. Ohjaus on vaikeampaa ja realistisempaa, ja näyttipä jarrutusmatkat pikkuisen pidemmiltä. Myös muita pieniä ja hyviä muutoksia on tullut: "Hieno" lähestymisefekti ennen liikkeellelähtöä on jätetty pois ja vaihteen pystyy kytkemään hyvissä ajoin päälle jo ennen liikkeellelähtöä. Äänet on myös mennyt parempaan suuntaan, konepelliltä pikkuisen pliisut, mutta ulkokuvakulmasta todella maukkaat. Ja enpä paljoa oikomisreittejä hoksannut. Musiikit ovat kuuntelemisen arvoisia.

Tainnut tulla myös moottorijarrutus uutena ominaisuutena? Ennen mutkaa vaihdoin isossa vauhdissa ykköselle, niin auto alkoi huutamaan. Myös mutkan kohdalla, kun vaihdoin kakoselta yköselle, auto meinasi mennä päin seiniä.

Alkoi hype nousta rajusti, eikä helpota oloa yhtään kun pääsen loman takia korkkaamaan pelin vasta julkaisua seuraavalla viikolla.

Mitä aikoja porukat ovat vedelleet? Tässä omani:

Ensimmäinen ek: 2:28:42

Toinen ek: 2:30:89

Vaihteenhan saa kolmosessakin päälle siten, että pitää vaihdeläpyskää pohjassa...äänet tuntui tosiaan vaisuilta aluksi, mutta eilen kun ajoin uudemman kerran kuulokkeiden kans niin alkoi äänimaailmakin kuulostaan hyvältä!
On tuo moottorijarrutus toiminut myös kolmosessa, siitä asti kun manuaaleja aloin käyttään niin vaihteilla jarrutellen menee monet mutkat ja saa auton kääntymään tosi hyvin.
Pätkät on tullut vasta muutaman kerran eilen ajeltua, niin ei vielä ole aikoja laittaa tiskiin:)
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Itse ajan DFGT:llä. Ajan kaikki ajopelit automaattivaihteilla. Syy tähän on se, että kyseisessä ratissa olevat "siiveke-vaihtimet" ovat täysi toimimaton vitsi, enkä ole tottunut käyttämään mielestäni kömpelösti sijoitettua vaihdekeppiäkään. Kun on tälleen tottunut pitämään molemmat kädet ratilla tuntien forcefeedbackit yms. molemmilla käsillä (ja ajotuntuma sitä kautta), niin kun on kokeillut ajaa kyseisellä ratilla manuaalilla, niin ei siitä ole tullut mitään. Vaihdekeppi tuntuu täysin erilliseltä ja huonosti sijoitetulta, ja kaiken lisäksi yhdellä kädellä ohjaaminen ratti palautteineen (vaihteita manuaaliseti vaihtaessa) tuntuu kömpelöltä ja raskaalta (voihan tuon raskauden vaihtaa asetuksista, mutta samalla tuntuma häviää). Eli suomeksi sanottuna paska ratti, mitä tulee "HC-ajamiseen". Mutta sehän nyt ei ole yllätys.

Itsekin haluan kokea radat tai pätkät sokkona, opettelun kautta, sitä kautta tulee ajopelien oppimisen "ilo". Esim. näissä rallipeleissä en edes osaa kuunnella nuotteja kuin korkeintaan vähän suuntaa-antavasti (vaikka hyvin englantia ymmärränkin). Itselleni viehätys näissä ajopeleissä syntyy juuri visuaaliseen huomioon, että "Ah, nyt tie kääntyy tuohon suuntaan tulla jyrkkyydellä, ja käännän rattia ja säädän polkimien kaasua/jarrua sen mukaisesti". Olennaista tässä minulle on se, että resoluutio/framerate yms. antaa kirkkaan visuaalisen signaalin, mihin pahuksen suuntaan ja millä jyrkkyydellä mutka kääntyy.
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Itsellä ei ole ollut ongelmia DFGT:n vaihdenappien käytössä, vaikka ne pienet ovatkin.

WRC3:en demossa ei muistaakseni ollut auton säätömahdollisuutta. Ajattelin vähän aikaa, että tässäkään ei ole. Löytyihän se säätövarikko lopulta vaikeasta kohdasta.

Eipä tuo auto tuntunut kovinkaan erilaiselta säätämisen jälkeen, mutta silti sain revittyä ajoista pois pari sekuntia. Kolmosessa eri säätöjen erot tuntuvat ajaessa mielestäni paljon selvemmin.

Ensimmäinen EK: 2.26.69

Toinen EK: 2.28.90
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Pari kertaa ajettu pätkät läpi.

- Grafiikka ei ollut edellisessäkään huonoa, nyt ehkä vielä parempaa.

- Äänet on tosiaan hienot, varsinkin auton ulkopuolelta ajaessa, pikkusen kärsii ajaessa esim. sisältä tai konepelliltä.

- Ohjaus erilaista. En nyt tiedä onko enemmän realistista vai ei, jos pistää poikittain ei tässä niin nopeesti heitetäkkään toiselle kyljelle, eli ohjaus paljon hankalampaa. Jotenkin tuntuu vähän niinku jollain ilmatyynyaluksella ajais välillä. Mutta ei haukuta vielä ku ei oo päässy enempää ajaan eikä autoa säätää.

- Nämä demon pätkät on ihan hienoja, mutta todella ärsyttävää on tuo että joka ikisen mutkan ulko-ja sisäpuolella pitää olla jotain kiviä tai muuta mistä se menee katolleen tai vähintääkin auto rikki. Eli oikomista on yritetty estää todella rajusti, mielestäni liiankin rajusti.

- Jarrutusmatkat vähän ehkä pitempiä, varsinkin ilman jarrutusapuja meinaa heti mennä lukkoon. Onko muut huomannu ottaa jarrutusavut pois? Edellisessä ei vissiin ollut tätä ollenkaan ja nyt se on automaattisesti alussa päällä.

- Tehoa tuntuu nyt olevan oikeasti, eikä heti hyydy vaikka joku heeppini meneekin pikkasen liian poikittain. Eikä myöskään automaatilla niin helposti ala huutamaan liian pienellä vaihteella.

- VVV uusimmasta videosta näkee senkin, että aivan paskaa puhuivat luvatessaan että pätkiä ei ajeta kahta kertaa. Alussa ajetaan demon kakkosta väärinpäin ja sit ollaankin jo ajamassa ykköstä oikein päin, sit risteksestä uudelle tielle ja kohta takas demon ykköselle. Eli taas on tehty yksi pitkä pätkä josta sit tehty 6 eri nimistä pätkää.

Eli kaiken kaikkiaan positiiviset fiilikset, kommentoidaan lisää ja pistetään aikoja kuhan saa pikkasen ajettua.
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Ollaan rakennettu tässä vähän baaritilaa kotio, ja ostettiin rattipenkki sinne ihan vaan siksi että pääsee rallia vääntämään kavereiden kanssa kilpaa. Viimeisin rallipeli mitä olen pelannut oli WRC 4 ps2 eli joskus 2005 julkaistu peli :D Nyt sitten aloin katella tuolle vanhalle rallipelille vähän korvaajaa ja yllätyin lukiessani näitä juttuja uudesta WRC:stä, luulin ettei näitä enää valmisteta?

Mutta oliko tämä vain liian hyvää ollakseen totta, oon saanut vähän sellaisen kuvan ettei tässä ajeta oikeita rallipätkiä ollenkaan!:O Onko oikeasti totta? Tuossa PS2 versiossa kun on Ouninpohjat, Mökit ja kaikki muut legendaariset etapit, älkää vain sanoko ettei tästä löydy oikeita pätkiä:/ Silloin viedään kyllä tikkari suusta.



E: Jos tämä viesti näkyy jotenkin tyhmästi niin johtuu se tabletistani joka tällähetkellä sekoilee todella pahasti.
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Mutta oliko tämä vain liian hyvää ollakseen totta, oon saanut vähän sellaisen kuvan ettei tässä ajeta oikeita rallipätkiä ollenkaan!:O Onko oikeasti totta? Tuossa PS2 versiossa kun on Ouninpohjat, Mökit ja kaikki muut legendaariset etapit, älkää vain sanoko ettei tästä löydy oikeita pätkiä:/ Silloin viedään kyllä tikkari suusta.

No eipä nekään oikeita olleet, oikeat nimet vain, kuten tässäkin. Tekijät ovat sanoneet, että oikeita teitä on käytetty. Mitä tuolla sitten tarkoitetaan, onko otettu yks mutka, vai joku minuutin osuus, ei tiedä...ehkä joku oikea mm-sarjaa kiertävä rallikuski osaisi sanoa jos viitsisi pelata näitä pelejä:D
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Kylä ne Sonyn WRC sarjan pelit olivat tietyiltä osin laadukkaampia. Oli suomalainen lokalisointi aitoja karttureita myöden jne. Koko presentaatio oli parempaa. Mutta ei sen takia tätä kannata jättää ostamatta. Tämä on parasta rallia nykykonsoleilla.
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Olipahan mukava yllätys tämä demo! Mielestäni ajettavuus on kehittynyt parempaan suuntaan , äänet ja grafiikka parempaa. Oli tosi kiva ajella! Meni kyllä heti ostoon kunhan ilmestyy :)
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

8,2km Lankamaa.

[video=youtube;MCSCUucnxy4]http://www.youtube.com/watch?v=MCSCUucnxy4&feature=c4-overview&list=UUEvr879Hns1Ccb_gVaV7-5w[/video]
 
Ylös Bottom