Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

WRC 4

Vastaus: WRC 4 [Hype]

Ihan sama mikä kansi tulee, hyllyssä se kuitenkin on ja levy vaan koneessa. Onneksi tänne posti jaetaan aamulla klo 5-6 joten voi olla aikainen herätys. :)
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Milestonen uutisia seuraileva kaverini sanoi ainakin lukeneensa, että Suomessa julkaistaisiin vain Ford-kannet.

Speltzer, vieläkö ajohommat kiinnostaa, kun oltais aloittamassa WRC4:n parissa online-sarjaa? Kolmososan finaaliin yritin saada sinua mukaan, mutta kun et ollut ollut sellaiseen kolmeen kuukauteen kirjautuneena PSN:ään niin aattelin, että turha toivo.

Kiinnostaahan ne =D Mut vanha reititin sanoi sopimuksensa irti ja en ole kerenny jaksanut kantaa kaupasta uutta purkkia kotia =) Jos vaikka sais joululahjaksi jonku laadukkaan reitittimen niin sillon vois ajatella online pelaamista. Siihen asti tiivistä harjoittelua =)
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Citroën kannella pamahti postiin, jonka olisin ottanutkin.

Mutta nyt ajamaan Monte ja Portigal läpi, jotta saa ajat. Sen jälkeen uran pariin.

Edit: Ajoinkin Monten ja Australian.

Ajettu h-kaaviolla ja kytkimellä sisäkuvakulmasta. Ajettu yksittäinen ralli ilman rewindiä. AI taso 9
Koodi:
Monte Carlo
EK Aika    Matka   Tahti(min/km)
1 3,42,74  4,98    0,69
2 3,16,82  4,39    0,72
3 3,18,22  4,44    0,72
4 3,13,59  4,71    0,66
5 4,33,37  6,34    0,68
6 1,41,35  2,26    0,63
kokonaisaika 19,46,13..sija 4

Australia
EK Aika    Matka   Tahti(min/km)
1 2,47,68  3,89    0,63
2 3,14,99  4,07    0,77
3 2,54,80  3,99    0,64
4 3,11,88  4,23    0,74
5 5,05,71  6,94    0,73
6 1,42,89  2,54    0,56
kokonaisaika 18,13,95..sija 4

Molemmissa ralleissa auto hajosi ennen ekaa huoltoa jo niin pahasti, että kisan lopussa oli todella vaikeaa. Molemmissa ralleissa olin kolmannesta sijasta viidennen EK:n jälkeen alle 0,2sek päässä ja molemmissa vikalla EK:lla tuli takkiin monta sekuntia ja neljässija.

Monte tuntui jopa mulle samalta rallilta kuin viimevuonna, vaikka olen ajanut ehkä 2kertaa sen. Australia sensijaan oli hieno ralli..todella hieno. Miinuksena vain et samoja pätkiä vedetään siinäkin uusiksi.

Aika hiljaa sai painella kun tuntu et auto hajoaa paljon herkemmin kuin ennen ja sisäkuvakulmasta on aika vaikea ajaa. Kytkin ja h-kaavio tuotti isoja ongelmia myös mutta hauskaa oli.

Eipä noista kyllä saa huonoin amatööribändiä vastusta, paitsi ehkä ne jotka kans siirtyy kytkimen käyttöön ja koittaa sokkona ekaa kertaa. :)
Onpahan ajettu. Nyt lepuutellaan häntäluuta ja avataan lonkero. Kohta sitten ajelemaan varmaan etuvetoisia...uraan siis mars.
Edit2: lisätään vielä se, että Loeb tuntuu vetävän joka rallissa, joten ei hyvä juttu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Kävinpä tuossa läheisestä Prismasta pelin hakemassa. Vain Fiestaa oli tarjolla kansikuvaksi, mutta sillä nyt sitten mennään. Itse pelissä pitää kuitenkin ajella sitten sillä Volkkarilla. :D Nyt vaan pitää sinnitellä tovi töissä ennen kuin pääsee kotiin virittelemään rattia paikoilleen ja testailemaan peliä. Illaksikin on valitettavasti muuta ohjelmaa luvassa, mutta jospa sitä kummiskin viikonlopun aikana ehtisi aloittelemaan uraa.
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Ura aloitettu ja nyt kelpaa! Ura on täysin rinnastettavissa nyt MotoGP sarjan vastaavaan.

Ei driftauksia, ei pisteitä EK:lla..puhdasta 110%:sta rallia!

Ensin aloitetaan Junior WRC:llä johon pääsee villillä kortilla kahteen kisaan. Seuraavalle kaudelle varmaan sitten pääsee johonkin tiimiin koko kaudeksi. (Oisko 6-7kisaa?). Mikä parasta niin tässä ajetaan aina koko ralli. Kaikki kuusi EK:ta. Eli ei enää 1-2ek rykäisyllä eteenpäin.

Mitä paremmin ajaa, sitä parempia tarjouksia tulee muista tiimeistä. Tämän kun vetää oikeasti kokonaan läpi: Junior WRC, WRC 3, WRC 2, WRC ja vieläpä niin et mestaruudet joka luokasta niin tässähän menee jo aikaa aikalailla. Hienoa. :)
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Hmm, olisin hommannut WRC:n Storesta tänään Vitalle, mutta ei löytynyt. Batman oli kuitenkin ilmestynyt. Ehkä kaupasta löytyy, mutta hyvin epätodennäköistä.
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Ura aloitettu ja nyt kelpaa! Ura on täysin rinnastettavissa nyt MotoGP sarjan vastaavaan.

Ei driftauksia, ei pisteitä EK:lla..puhdasta 110%:sta rallia!

Ensin aloitetaan Junior WRC:llä johon pääsee villillä kortilla kahteen kisaan. Seuraavalle kaudelle varmaan sitten pääsee johonkin tiimiin koko kaudeksi. (Oisko 6-7kisaa?). Mikä parasta niin tässä ajetaan aina koko ralli. Kaikki kuusi EK:ta. Eli ei enää 1-2ek rykäisyllä eteenpäin.

Mitä paremmin ajaa, sitä parempia tarjouksia tulee muista tiimeistä. Tämän kun vetää oikeasti kokonaan läpi: Junior WRC, WRC 3, WRC 2, WRC ja vieläpä niin et mestaruudet joka luokasta niin tässähän menee jo aikaa aikalailla. Hienoa. :)

Hienolta kuulostaa uramoodi. WRC3:ssa jäi iteltä uran ajaminen kesken juurikin näiden driftailujen yms hömpötysten takia. Hyvä jos tässä keskitytään olennaiseen. Jos joka kisassa ajetaan kaikki kuusi EK:ta niin tulee kyllä koko uran ajaminen kestämään. Mutta ihan hyvähän se on, että pelattavaa piisaa.
 
Uran toinen kisa villilläkortilla Espanjassa ja ei tehny edes tiukkaa ottaa voittoa. :) ei sovellu mun ajotyylille oikein asfaltti ja etuveto ja hairpinni yhdistelmä.

Näytä liitetiedosto 11782

Edit: alkamassa nyt sitten eka todellinen kausi ja tarjouksia tuli paljon laajemmalti kuin luulinkaan. Talleja joiden kanssa voin tehdä sopimuksen on luokista Junior WRC, WRC 3 ja WRC 2. Eli ei tarvii han pohjalle jäädä ajelee jos ei halua.

Hienolta kuulostaa uramoodi. WRC3:ssa jäi iteltä uran ajaminen kesken juurikin näiden driftailujen yms hömpötysten takia. Hyvä jos tässä keskitytään olennaiseen. Jos joka kisassa ajetaan kaikki kuusi EK:ta niin tulee kyllä koko uran ajaminen kestämään. Mutta ihan hyvähän se on, että pelattavaa piisaa.

Juu kyllä näyttää vahvasti siltä, että ajetaan aina 6EK:ta.

Junior WRC kaudessa ilmeisesti 4 kisaa
WRC 3:ssa 6 kisaa
WRC 2:ssa 7 kisaa
WRC luonnollisesti koko kalenteri.

Oli hieno huomata, että Meksikossa kaikki hairpinni yhdistelmät oli aidattu siten, ettei voi oikoa ollenkaan.

Samoin kaupungissa voi ainakin WRC 3 kalustolla painaa huoletta katukivetyksille, eikä kaadu.

Sen sijaan etukäteen kun pelkäsin varjoja ja mun telkkarin yhdistelmää, niin Meksikossa 99% varjoisista paikoista näkyi ihan hyvin! mutta siellä on kaksi mutkaa jolloin ruutu meni aivan mustaksi enkä nähnyt tietä, seinää, yleisöä tai mitään. Toivottavasti ei muualla ole pitkiä osuuksia tälläistä kuten oli Wrc3:ssa.

Tuo WRC3 auto on kyllä hieno ajaa. Saa painaa "täysillä", turbon vuoksi jaksaa mennä paremmin kuin Junior WRC, mutta ei kulje mun taidoille liian kovaa, toisin kuin neliveto vehkeet. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Oli hieno huomata, että Meksikossa kaikki hairpinni yhdistelmät oli aidattu siten, ettei voi oikoa ollenkaan.
Kiitoksiä kommenteista. Maanantaina pitäs päästä itekkin ajamaan. Mites Espanja, oliko paljon muuttunut? Ruotsistakin olis kiva kuulla kommenttia, videoiden perusteella saattaa olla aika ärsyttävä ralli ku tulee semmosia piilomutkia joita ei huomaa mitenkään. :)
Ja tuosta sen verran, että voi alkaa pidemmän päälle ärsyttää jos joka paikka on aidattu, kohta ajellaankin kokonaan vain seinien välissä..
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Kun testasin tuon demon niin siinä tuntui olevan pelkkiä hairpinnejä toisensa perään. Eihän siinä tosin ollut kuin kaksi lyhyttä pätkää, ja tuntui että olivat valinneet juuri ne ärsyttävimmät pätkät demoon. Mites, te jotka olette jo varsinaista peliä jonkin verran ajaneet, tuntuuko noitten hairpinnien määrä koko pelissä kuitenkin ihan tasapainoiselta?
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Edit: alkamassa nyt sitten eka todellinen kausi ja tarjouksia tuli paljon laajemmalti kuin luulinkaan. Talleja joiden kanssa voin tehdä sopimuksen on luokista Junior WRC, WRC 3 ja WRC 2. Eli ei tarvii han pohjalle jäädä ajelee jos ei halua.

Eli ihan sentään WRC-luokkaan ei voi suoraan hypätä? Mä ajattelin ajella luokka kerrallaan ja parannella omia ajotaitoja siinä samalla. Toki varmaan voi palata alempiinkin luokkiin vaikka välissä kävisi kokeilemassa WRC2:stakin.

Kävin himassa ruokatunnilla kokeilemassa uran ekaa kisaa joka siis oli Saksan ralli. Defaulttina Logitechin DFGT-ratille käsijarru oli ympyrä-painikkeessa ja se oli aika hankala kun rattia joutuu tosissaan kääntelemään matkan edetessä, niin vahingossa painelee sitten väärää nappia. Pistin sitten käsijarrun kokeeksi siihen ratin vaihdekeppiin, vaihteethan tulee vaihdeltua niillä olemattomilla läpsyttimillä. Hieman parani vaikka hakemista se oli edelleen. En mä oo koskaan ralleissa erityisen hyvä ollut (huomaan aina onlinessa pelatessani viimeistään) ja noiden hairpinnien määrä vaikeuttaa entisestään. Ainakin Saksaan oli tungettu tuollaisia mutkia aikamoinen määrä. Mutta vaikka taidot ei olekaan erityisen hyvät, niin hauskojahan nää on aina olleet. Ja hauskalta tämäkin vaikuttaa.
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

WRC:hen ei voi hypätä suoraan, mikä on ihan hyvä. Ainakin MotoGp:ssä voi palata pienempiin luokkiin aina kauden päätteeksi, joten uskoisin että tässäkin.

Hairpinnejä on liikaa, mutta jotenkin ei ne niin pahasti enää ärsytä, kuin ennen.

Monte ja Espanja tuntui ihan samalt kuin ennenkin, mutta jostain syystä Espanjan pätkistä tykkäsin, vaikka ennen vihasin. Ruotsia pelkäsin eniten. Aikaisemmin jopa skippailin ruotsia kun vihasin niin paljon. Nyt se oli todella mukava ajella ja niissä pahimmissa betoniränneissä oli ennen seinää renkaan mentävä pieni oja, joka hidasti ajoa eikä tullut seinäosumia juuri yhtään. Pitoakin siellä oli mukavasti. Toistaiseksi Australian ohella paras ralli.
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Joo, tulihan se peli käytyä Gamestopista hommaamassa. Illalla sitten pelaamaan. Onko quickplayssä jo heti auki kaikki autot vai pitääkö avata uramoodin kautta?
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Joo, tulihan se peli käytyä Gamestopista hommaamassa. Illalla sitten pelaamaan. Onko quickplayssä jo heti auki kaikki autot vai pitääkö avata uramoodin kautta?

Kaikki on heti auki. Urasta taida muuta hyötyä olla kuin joitain trophyjä saa.
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Voi vehje! Aamulla kävin hyvässä toivossa katsomassa peliä paikallisessa cittarissa eikä sitä ollut hyllyssä. Eikä ollut iltapäivälläkään olleskaan.. =( Näin siis jämsässä. Kait se on maanantaina haettava gamestopista kun muutenkin vien sinne pelejä vaihtoon. Ärsyttää =D
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Katselin urassa kauden tilastoja ja ei vaikuta hyvältä kun WRC luokassa on ajettu 5 kilpailua.
Loebin pistesaalis näyttää tältä: 28, 28, 28, 28, 28.
Latvalaa pistesaalis: 20, 20, 20, 20, 20

Ensinnäkin..miksi Loeb ajaa joka kisan ja toiseksi ei hyvältä näytä kun itse pääsee WRC luokkaan niin siellä taistelee vain lopettanutta kuljettajaa vastaan. Ois ollu ok et Loeb ois kokonaan pois, tai sitten vain ne 4 rallia, mutta ei näin. Kaiken lisäksi yksi trophy vaatii, että ajaa kauden Loebilla ja voittaa mestaruuden.
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Katselin urassa kauden tilastoja ja ei vaikuta hyvältä kun WRC luokassa on ajettu 5 kilpailua.
Loebin pistesaalis näyttää tältä: 28, 28, 28, 28, 28.
Latvalaa pistesaalis: 20, 20, 20, 20, 20

Ensinnäkin..miksi Loeb ajaa joka kisan ja toiseksi ei hyvältä näytä kun itse pääsee WRC luokkaan niin siellä taistelee vain lopettanutta kuljettajaa vastaan. Ois ollu ok et Loeb ois kokonaan pois, tai sitten vain ne 4 rallia, mutta ei näin. Kaiken lisäksi yksi trophy vaatii, että ajaa kauden Loebilla ja voittaa mestaruuden.

Varmaan puhtaasti markkinasyistä. Kasuaalipelaajat varmaan suurin kohderyhmä, ja suuri osa varmaan ei ole edes tietoisia ettei Loeb ole koko kautta mukana. Tunnetut nimet tärkeitä, "Jee pääsen olemaan Loeb ja voitan kaikki ja kaikki rallit, jee!"
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Tottakai se on noinkin, mutta nyt yksi kisa myöhemmin, Loeb on voittanut jokaisen kuudesta rallista ja jokaikisen power stagen, joten ei siinä ole järkeä.

Jos joku miettii miten paljon ajetaan ralleissa samoja pätkiä, niin esim Italiassa pahimmillaan tietyt mutkat ajetaan 4 kertaa rallin kuudesta pätkästä, ja suht pitkiäkin pätkiä vedetään käytännössä kolmesti. Jos osaat demon kaksi pätkää, osaat koko rallin.
 
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Jes! Nyt on huomattavasti helpompi ajaa onlinessa. Auto suostuu menemään tien mukaan ja nettihäikkääkään ei taida olla. Ainut kysymysmerkki on tuo vauhti, joka on ilmeisesti liian hidasta online-sarjaan. Sawaldolta tuli otettua turpaan 6 sekuntia Himoksen leaderboardseissa. On muuten pikkasen huono juttu tuo Ouninpohjan tunkeminen peliin. Melkein legendan häpäisyä, sanon minä.

Edit: Joo itekin yllätyin positiivisesti Ruotsista, muistuttaa vähän V-Rally kolmosen ruotsin rallia, jos joku on sitä pelannut. Onlinessa tuli blindina ajaessa jopa melkein voitettua yks pätkä, voittanut olisin, jos ei olisi törmännyt seinään viimeisessä mutkassa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: WRC 4 [Hype]

Ajettu h-kaaviolla ja kytkimellä sisäkuvakulmasta. Ajettu yksittäinen ralli ilman rewindiä. AI taso 9
Koodi:
Monte Carlo
EK Aika    Matka   Tahti(min/km)
1 3,42,74  4,98    0,69
2 3,16,82  4,39    0,72
3 3,18,22  4,44    0,72
4 3,13,59  4,71    0,66
5 4,33,37  6,34    0,68
6 1,41,35  2,26    0,63
kokonaisaika 19,46,13..sija 4

Australia
EK Aika    Matka   Tahti(min/km)
1 2,47,68  3,89    0,63
2 3,14,99  4,07    0,77
3 2,54,80  3,99    0,64
4 3,11,88  4,23    0,74
5 5,05,71  6,94    0,73
6 1,42,89  2,54    0,56
kokonaisaika 18,13,95..sija 4

Joo, tässäpä mun ajat:
Monte
3:35.60
3:06.31
3:14.51
3:10.33
4:19.23
1:35.32
kokonaisaika 19:01.32
Australia
3:03.18
3:18.96
2:57.48
3:15.44
5:30.99
1:42.47
kokonaisaika 19:48.47

Eli paaaaaljon hitaampi oon pimeenä ajettavilla pätkillä. Auto oli koko ajan remontissa. Eka pätkän alun vaan ehjänä:D Monte tuli vanhasta muistista, tosin sielläkin törmäilin joka ek:lla kun auto ei pysähdy samalla tavalla ku kolmosessa, samalla pitoa oli kuitenkin enemmän. Joten ajat tulee paranemaan reilusti verrattuna 3:seen ainakin montessa.
 
Ylös Bottom