Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeff
Tsekkaappa tää
linkki. Siellä ruoditaan tuota ajotuntumaa.
Kiitokset tuosta linkistä Jeff. Säästit rahani. Tuolla kannattaa TODELLAKIN käydä katsomassa "Mikko" -käyttäjän kommentit, ennen kuin menee ostamaan pelin. . Siellä murskautuivat jo parempaan päin menneet käsitykseni Evolution Studios:in kehityksestä.
Siellä kävi ilmi mm. seuraavat pahimmat pelkoni:
- Yli 90 asteen pyörähtämisen esto on edelleen olemassa, eli tervemenoa kaikki pienimmätkin realismin rippeet. Tämä on jo yksinään ehdoton turn-off ainakin minulle.
- Jarruja ei saa lukkoon (paitsi graafisesti uusinnoissa) ja auto hidastuu täysin asennostaan riippumatta. Pelissä ei lisäksi ole tietoakaan jarrutusmatkan neliöllisestä riippuvuudesta nopeuteen.
- Lepo ja liikekitkalla ei ole pelissä kuulemma mitään eroa, eli varsinaisia rallissa käytettyjä kikkoja ei ole tarvetta/mieltä käyttää.
Tuolta selvisi oikeastaan kaikki mitä tässä olen hakenutkin.
Harmittavimpana tämä arvioija piti ymmärrettävästi sitä seikkaa, että peli on muuten, kuten tähän asti kuulostikin, lähes täydellinen. Eli jos ei pidä edes osittaista realismia lähtökohtana autopelille, tämä on varmaan todella hyvä ostos. Minä vain lukeudun niihin, jotka pitävät juuri siitä tunteesta minkä realistisen ajomallinnuksen omaavat rallipelit tarjoavat tiukan autonkäsittelytaitoa vaativan EK:n jälkeen; eli että olisin teoriassa, siis todellakin vain teoriassa, voinut ajaa juuri noin täysin oikealla WRC autolla.
Mikäli jotain uutta ilmenee, esim. jos expert vaikeustaso mullistaa kaiken, niin ehkä sitten kannattaa miettiä uudestaan. Tämä tuskin kuitenkaan tulee tapahtumaan, joten ei muuta kun seuraavaa julkaisua odottelemaan kaikki simulaatio fanit.