Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

WRC II Extreme kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nakke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan bryanfury80
Joo tota mä kysyisin tällästä ku vois joskus ehkä jonkun rallipelin hankkia, niin tippuuko vauhdintuntu taas paljon pelattaessa auton takaa näkymällä vai onko taas ainoa vaihtoehto toi konepelti/ohjaamo näkymä. :p
Itse asiassa ei tipu paljoakaan. Nopeesti kun testasin eri kuvakulmia niin vauhdintunne vaikutti todella hyvältä myös auton takaa. Auton sisältä vauhdintunne ei ollut sitten aivan samaa tasoa mun mielestä. Mutta kuten sanoin, niin testasin eri kuvakulmia vain nopeesti. Yleensä pelaan vaan puskurikuvakulmalla.
 
Onko MM-sarjassa mitään "juonta" mukana? Vai valitaanko vain auto ja sit ajetaan kausi läpi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan duck
- Onko pelissä yhdistelmä EK:ta kahdesta eri tienpinnasta

On ainakin Ruotsissa: soraa, lunta, jäätä samalla pätkällä ja kartturi myös huomauttaa kun tienpinta muuttuu eli kun samalla pito muuttuu...

Rupeaa todellakin vaikuttamaan siltä, että WRC-sarja on kehittynyt melko lailla ykkösosastaan!

Kunhan joku vain ehtii kunnolla testaamaan itse ajotuntumaa niin saataisiin loppuihinkin realismikohtiin vastaukset.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
No tarkennetaan vähän mun kysymystä. Eli voiko MM-sarjassa vaihtaa tallia(automerkkiä) ja joutuuko aloittaa aluksi jossain huonossa tallissa, vai valitaanko vain auto millä ajetaan ja sit sillä samalla autolla tahkotaan koko ura...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TEL79
Rupeaa todellakin vaikuttamaan siltä, että WRC-sarja on kehittynyt melko lailla ykkösosastaan!

Kunhan joku vain ehtii kunnolla testaamaan itse ajotuntumaa niin saataisiin loppuihinkin realismikohtiin vastaukset.
Tsekkaappa tää
linkki. Siellä ruoditaan tuota ajotuntumaa.
 
Subido/ Perjantai
SubTV:llä kello 17:15 = Pelattavana WRC II (PS2)

Ohjelmahan on ihan surkee mut niille, jotka haluaa nähdä jotain ja eivät pääse jostain syystä esim. kauppaan testaa?!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TEL79
- Onko tienpinnoissa oikeat kitkakertoimet? (toisin kuin WRC ykkösessä)
TESTI: Laita lumiradalle asfalttirenkaat ja kokeile kauanko kestää (muutaman sekunnin tarkkuudella) kiihdyttää 0-100 km/h

Tätä ei pysty testaamaan, kun renkaita ei voi vaihtaa. :(

Kokeilen vielä tänään noita muita testejä
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeff
Tsekkaappa tää
linkki. Siellä ruoditaan tuota ajotuntumaa.


Kiitokset tuosta linkistä Jeff. Säästit rahani. Tuolla kannattaa TODELLAKIN käydä katsomassa "Mikko" -käyttäjän kommentit, ennen kuin menee ostamaan pelin. . Siellä murskautuivat jo parempaan päin menneet käsitykseni Evolution Studios:in kehityksestä.

Siellä kävi ilmi mm. seuraavat pahimmat pelkoni:

- Yli 90 asteen pyörähtämisen esto on edelleen olemassa, eli tervemenoa kaikki pienimmätkin realismin rippeet. Tämä on jo yksinään ehdoton turn-off ainakin minulle.

- Jarruja ei saa lukkoon (paitsi graafisesti uusinnoissa) ja auto hidastuu täysin asennostaan riippumatta. Pelissä ei lisäksi ole tietoakaan jarrutusmatkan neliöllisestä riippuvuudesta nopeuteen.

- Lepo ja liikekitkalla ei ole pelissä kuulemma mitään eroa, eli varsinaisia rallissa käytettyjä kikkoja ei ole tarvetta/mieltä käyttää.

Tuolta selvisi oikeastaan kaikki mitä tässä olen hakenutkin.

Harmittavimpana tämä arvioija piti ymmärrettävästi sitä seikkaa, että peli on muuten, kuten tähän asti kuulostikin, lähes täydellinen. Eli jos ei pidä edes osittaista realismia lähtökohtana autopelille, tämä on varmaan todella hyvä ostos. Minä vain lukeudun niihin, jotka pitävät juuri siitä tunteesta minkä realistisen ajomallinnuksen omaavat rallipelit tarjoavat tiukan autonkäsittelytaitoa vaativan EK:n jälkeen; eli että olisin teoriassa, siis todellakin vain teoriassa, voinut ajaa juuri noin täysin oikealla WRC autolla.

Mikäli jotain uutta ilmenee, esim. jos expert vaikeustaso mullistaa kaiken, niin ehkä sitten kannattaa miettiä uudestaan. Tämä tuskin kuitenkaan tulee tapahtumaan, joten ei muuta kun seuraavaa julkaisua odottelemaan kaikki simulaatio fanit.
 
Mulle realismin ei pidä olla täydellistä, enkä usko että pelit tulee siihen koskaan pystymäänkään, paitsi vain realistisuuden tunteena, tuota pyörähtämistä en ole ottanut huomioonkaan koska harvoin pyörin ;) mutta näin ajatellen niin onhan noi suuria puutteita mitä tuossa lueteltiin :(

Siihen on tyydyttävä mikä on tällä hetkellä parasta antia vaikka se ei niin realistinen olisikaan, mutta kuten sanoin onhan noi puutteet myös puutteita, tällä kertaa kuitenkin wrc2 iski minuun paremmin kuin Colin3
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TEL79
Kiitokset tuosta linkistä Jeff. Säästit rahani. Tuolla kannattaa TODELLAKIN käydä katsomassa "Mikko" -käyttäjän kommentit, ennen kuin menee ostamaan pelin. . Siellä murskautuivat jo parempaan päin menneet käsitykseni Evolution Studios:in kehityksestä.

Siellä kävi ilmi mm. seuraavat pahimmat pelkoni:

- Yli 90 asteen pyörähtämisen esto on edelleen olemassa, eli tervemenoa kaikki pienimmätkin realismin rippeet. Tämä on jo yksinään ehdoton turn-off ainakin minulle.

Ööh... ei pidä paikkaansa ainakaan mun kokemusten perusteella. Just kokeilin heitellä käsijarrukäännöksiä ja pyörähdin komeasti yli 180 astetta... että silleen.
 
- Onko autoissa mallinnettu lukkiutuvat jarrut?
TESTI: Kun painat jarrun pohjaan ja pidät sen siellä, kääntyykö auto hiventäkään, kun käännät rattia?

Ei ole, ABS:t päällä...

- Onko ajomallinnuksessa se WRC ykkösen surullisenkuuluisa pyörähtämisen esto, joka salli vain 90 astetta rotaatiota kun oli tien puolella?
TESTI: Kun ajat esim. 150 km/h, käännät nopeasti ensin ja vedät käsijarrua, saatko auton perän kiepsahtamaan menosuuntaan tai yli?

Onnistuu.

- Onko pelissä oikea FF, eli pyrkiikö ratti kiertämään luiston suuntaan? (ykkösessä oli vain satunnaisvärähtelyä)
TESTI: Pistä auto sladiin poikittain ja päästä ratista irti, kääntyykö ratti menosuuntaan?

Eipä käänny.

- Onko kaasu ja jarru eri akselilla?
TESTI: Pistä vaihde vapaalle ja paina sekä jarrua että kaasua, nouseeko kierrokset normaalisti?

Jep.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ateritsi
TEL79:lle


Mitä ovat nuo realistisen ajomallinnuksen omaavat rallipelit
onko niitä jo julkaistu ?


Sellaisia pelejä, jotka täyttäisivät kaikki nuo edellämainitut kohdat, ei ole ainakaan PS2:lla yhtään, PC:llä saatta ollakin. On olemassa kuitenkin joukko autopelejä, jotka toteuttavat aina tietyt mainitsemistani kohdista siten, että ne kaikki ovat tavallaan jo toteutuneet, muttei vaan koskaan samassa pelissä. Voitaisiin siis myös olettaa, ettei sellaisenkaan pelin missä edes kaikki nuo kohdat olisivat mallinnettu oikein, tekeminen sentään mahdotonta ole.

Ongelmana useimmissa ilmestyvissä autopeleissä, etenkin rallipeleissä tuntuu lähiaikoina olleen se, ettei ne oikein tiedä kohdeyleisöään. Ne eivät oikein osaa olla puhtaasti arcadea eikä varsinkaan kelvollista simulaatiota, vaan yrittävät olla kaikkea kaikille. Kaikkiahan ei kuitenkaan voi (eikä tarvitse) miellyttää, joten luulisi välillä pelinkehittäjien haluavan panostaa selkeästi jompaankumpaan. Ja mielestäni nyt olisi jo simulaatiopainotteisista peleistä pitävien vuoro.
 
"Pikkuisen" harmittaa kun tuli tuo WRC 2 tänään ostettua.
Yllättäen kauniiseen grafiikkaan on panostettu,
mutta ajotuntuma on sieltä jostain syvältä,
autot kulkevat kuin kiskoilla. Ei pysty kaasulla
vedättämään autoa mutkan lävitse, oli alusta
sitten soraa tai jäätä, naurettavan liioiteltu
pito säilyy, ellei sitten nykäise känkästä.

Eikö arcadeajeluja ole jo tehty tarpeeksi... :mad:
 
Olisi joskus mukava lukea/kuulla, mitä mieltä aidot WRC-kuskit ovat alan peleistä.Pelitalot varmaan ovat tarjonneet kuskeille mahdollisuuden testata kys. pelejä.
Ainakin tässä WRC 2 tapauksessa, jokaisella kuskilla (paitsi Colinilla tietty)on varmaan ollut mahdollisuus testata, miltä meno maistuu virtuaalimaailmassa.Varmaan he olisivat oikeita henkilöitä vastaamaan realistisuuskysymyksiin.
 
Sebastien Loeb oli testannut ko. peliä ja pitänyt sitä hyvänä. WRC II on paras rallipeli tällä hetkellä. Colin III:a en viitsi edes harkita oikeiden kuskien ja oikeiden ek:den puutteessa. Katsokaa muuten WRC II:sen ohjekirjaa. siellä kehutaan kartanlukijalle kolmea eri tyyliä vaikka niitä on vain kaksi.

EDIT: Tämä Loeb-juttu taisi olla just wrc.comin bulletinilla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JN
"Sebastien Loeb oli testannut ko. peliä ja pitänyt sitä hyvänä. WRC II on paras rallipeli tällä hetkellä."


Samaahan Tommi Mäkinen sano silloin aikaa sitten
Tommi Mäkinen Ralli-pelistä, ja oliko se hyvä? :)

Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt.
 
Realistisuus maksaa tällä hetkellä muutama 100 000 euroo + MM-sarjan osallistumismaksut ym. Eli eikun halukkaat kauppaan... tosin ko. autoja ei kenelle tahansa edes myydä + lisenssiasiat sitten kuntoon ennen kuin lähdette ajamaan ja hankkikaan mukaan vielä kartturi ja huoltoryhmä. Ai, niin ja renkaitakin kannattaa samalla ottaa parit mukaan :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TEL79
Sellaisia pelejä, jotka täyttäisivät kaikki nuo edellämainitut kohdat, ei ole ainakaan PS2:lla yhtään, PC:llä saatta ollakin. On olemassa kuitenkin joukko autopelejä, jotka toteuttavat aina tietyt mainitsemistani kohdista siten, että ne kaikki ovat tavallaan jo toteutuneet, muttei vaan koskaan samassa pelissä. Voitaisiin siis myös olettaa, ettei sellaisenkaan pelin missä edes kaikki nuo kohdat olisivat mallinnettu oikein, tekeminen sentään mahdotonta ole.

Ongelmana useimmissa ilmestyvissä autopeleissä, etenkin rallipeleissä tuntuu lähiaikoina olleen se, ettei ne oikein tiedä kohdeyleisöään. Ne eivät oikein osaa olla puhtaasti arcadea eikä varsinkaan kelvollista simulaatiota, vaan yrittävät olla kaikkea kaikille. Kaikkiahan ei kuitenkaan voi (eikä tarvitse) miellyttää, joten luulisi välillä pelinkehittäjien haluavan panostaa selkeästi jompaankumpaan. Ja mielestäni nyt olisi jo simulaatiopainotteisista peleistä pitävien vuoro.

Karu totuus lienee kuitenkin se, että pelejä ei kannata tehdä ns. marginaaliryhmille eli tässä tapauksessa simulaatiofriikeille. Business jyrää... IMHO.
 
Virallisella kotisivulla lukee näin auton hajoamisesta:

Auton rungot voivat vahingoittua täysin, joten kolarinäkymät ovat aiempaa realistisempia ja monipuolisempia. Auteettiset törmäykset ja pyörähdykset voivat saada osia löystymään ja ja jopa irtoamaan. Mitä enemmän auto vahingoitttuu, sitä hitaammaksi se muuttuu.
jne jne.. renkaat menevät riekaleiksi ja kipinät lentävät.


Eli todennäköisesti tulee se kolmas vaikeusaste "extreme" jossa auto vahingoittuu oikein kunnolla. Nyt ei saa edes ikkunoita autosta rikki, ajovalot olen saanut rikki mutta siihen se onkin jäänyt, vaikka minkälaista kuperkeikkaa on tultua heittyä. ;)

Haastepelistä sen verran että joku Sakemanni johtaa 61.57.30 ajalla. Jäin vain n. 8min ekalla yrityksellä. Ei paha, ei paha.

Sinne voitaisi perustaa oma klubi??!!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom