Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

WRC II Extreme kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nakke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan duck
Hei, toi ei oo reiluu...prkle :mad:

(edit: ja juuri samalla tuli vahvistus posti ja englanniksi pahoittelu että kestää. Ilmeisesti kestää kaikilla jotka, 'ilmoittautu' ekoina päivinä!)

niinpä tietysti. ilmottauduin juuri sillä hetkellä kun ne aukaisi sen ilmottautumis kohdan eli varmaan iha ekoja suomenmaassa, mutta vieläkään ei postiluukku kolise:o
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan vvarpa
Tai siis WRC-autoissahan on hydrauliset prosessorilla ohjatut aktiivilukot. Ihan samaa periaatetta noudattaen kuin nuo sinun mainitsemat. Sinänsä helppo juttu toteuttaa.. Ohjaa kuitenkin jokaiselle pyörälle voiman vallitsevan pidon mukaan. Näistä saa sitten miljoona variaatiota kun moottorinohjauksella voidaan säädellä vielä vääntökäyrät kohdilleen eri keleille. Ilmankos nua aina valittaa, että lukot ei toimi.


Niin, kyllähän ne aika saman homman periaatteessa saa aikaan. Ainoa ero on oikeastaan se, että WRC:n järjestelmä toimii vain positiivisen kiihtyvyyden kanssa, koska kaikki negatiivisen kiihtyvyyden kanssa kikkailu voitaisiin tulkita ABS:ksi. Eli semmoistakaan ne eivät tietenkään salli, että vaikka vasemmat renkaat jarruttaa lepokitkakertoimen rajoilla ja oikeat irtoaa voimansiirrosta. Tämähän on oikeastaan sen ESP:n idea mitä nyt mm. Peugeot ja MB mainostaa siviiliautoissaan. Onhan nämä hyviä keskieurooppalaisille, kun tulevat Suomeen olosuhteisiin ajelemaan.



ABS ei toivottavasti tule ikinä WRC-autoihin..


Olen samaa mieltä, kuten myöskään ESD:tä en toivo koskaan autourheiluun. Toivoisinkin myös että rallipeleissäkin olisi mahdollisuus kytkeä pakko-ABS pois. Varsinkin WRC sarjassa, kun se on vieläpä virallinen. En kuitenkaan usko, että WRC2:ssakaan on lähdetty mallintamaan ABS:ää, kun kuulemma renkaat ovat jarrutuksissa graafisesti paikoillaan ja ohjaavat silti tavallisesti. Kysysmys on tässä tapauksessa todennäköisimmin arcade pelien yleisimmiten käyttämistä nk. parachute-jarruista, eli hidastuvuus on aina sama riippumatta auton ja renkaiden asennosta (nimi viittaakin kiihdytysautojen jarruvarjoihin, mitkä aiheuttaisivat tällaisen käyttäytymisen)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Joo, eipä ole vahvistuspostia mulllekkaan tullu, toissapäivän' rekisteröidyin. Mutta onhan tuota aikaa:D

vvarpa ja TEL79 voisitteko pysyä aiheessa tai perustakaa oma ketju noille keskusteluillenne! Tympeetä selata tätä ketjua ku kaverit puhuu ihan omiaan:( Ihan hyviä juttuja varmaan, mutta...

Ajelin sen helpoimman tason mm:n läpi ja kaikista voitto kottiin, tänään sitte aloittelin sitä keskimmäistä ja ainaki Monte Carlosta sai helposti ykkössijan, sai aika raskaastikin koheltaa ja silti tuli "vihreitä" väliaikoja. Ja mitä tuota Ruottia ehdin pelata, niin aika helpolta sekin tuntuu, pari kaatoa ja siltikään ei kärki montaa sekuntia ehtiny karata. Ei tuohon autoon kyllä kovin isoja kolhuja tosiaan tuu, vaikka miten rymistelis? Kaveri kerto saaneensa konepellin lentoon, mutta ei kyllä itellä oo vielä osat irtoillu. Ja meno tuntuu jatkuvan suht vauhdikkaasti, vaikka huoltoalueella ois useitaki vikoja. Tässä ei vissiin syty mitään punaisia "lamppuja" kertomaan autooon tulleista vioista, vai?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ateritsi
Tatilla vai ratilla
fiilareita....

Tateilla ajelen. Pitäs hommata tuohon Driving Forceen usb-jatkopiuha niin pystys sitäki käyttään, mistähän löytyis? On nimittäin sen ikäinen poitsu tuossa lattialla hyörimässä, että johdot saa aika kyytiä, jos ei niitä saa piiloon maton alle:) Joo, Ruotsista tuli myös ykkössija tuolla keskitasolla, mutta Ranskassa joutu nöyrtymään Panizzille, hullua vauhtia ajeli:confused: Nyt oon pari pätkää Espanjaa ajellu ja puolen minuutin kaulat oon saanu nykästyä:)
Pitäs taas ajella tuo challenge läpi, niin alkais pikkuhiljaa oppiin niitä pätkiä. Vielä on kokonaisaika lähemmäs 1h 10min...Aika paha paikka tuo Kypros, ku pomputtaa niin helkutisti. Siellä paras aika jotain 22min. Sitte tuolla Montessa on niitä pirun kaiteita ja ainahan niihin tulee posauteltua, paras vielä päälle18 min. Ruotti (n. 15min) ja Saksa (n.12min) on kohtuu mukavia paikkoja, kärsii näin alussa mennä vähän leveäksikin ilman tökkäyksiä...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nakke
Tateilla ajelen. Pitäs hommata tuohon Driving Forceen usb-jatkopiuha niin pystys sitäki käyttään, mistähän löytyis?

verkkokauppa.com:sta ainakin löytyy usb jatkopiuhoja:


"3709 Usb tyyppi A-A uros-naaras 4u-4n 5.0m jatkokaapeli, tyyppi A:n leveä liitin löytyy mm. emolevyistä. Jatka tällä kaapelilla vaikkapa USB-liitäntäisen peliohjaimen johtoa"

5.60
 
WRC 2 kokemuksia

Joo, ihan kiva pelihän tämä, MOMOkin toimii ja muuta. Ajotuntuma ei vaan ole ihan kohdallaan, en osaa sanoa mikä on pielessä.. Colin 3:ssa oli onnistuttu paremmin. Ja sellainen inhottava pikkuvika, että miksi HELVETISSÄ se vaihdenäyttö pitää olla niin perkeleen pienellä siellä oikeassa alakulmassa ettei edes saa numeroista selvää?
Arvosana 8-
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ateritsi
verkkokauppa.com:sta ainakin löytyy usb jatkopiuhoja:


"3709 Usb tyyppi A-A uros-naaras 4u-4n 5.0m jatkokaapeli, tyyppi A:n leveä liitin löytyy mm. emolevyistä. Jatka tällä kaapelilla vaikkapa USB-liitäntäisen peliohjaimen johtoa"

5.60

Kiitti avusta, pistin jo ostoskoriin tuon ja aloin täytteleen niitä tietoja, sitten siinä oli, ettei nordean pankkikortti käy:confused: Jäi sitte hankkimatta, pitää käydä katteleen jostain muualta.
 
Jeez... Expert vaikeustaso on "aika" haastava. Monte Carlossa kolmen ekan ek:n jälkeen 12. Auto ei romutu yhtään sen enempää törmäyksessä kuin professionalilla. käytössä edelleen v...tumainen "Palaa radalle 3:n sekunnin kuluttua" -systeemi kun ajaa mettään. Todella realistista!! Expertissä on kuitenkin haastetta päästä edes pisteille ja ek-määrä nousee yhdeksään/osakilpailu, se on plussaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JN
Jeez... Expert vaikeustaso on "aika" haastava. Monte Carlossa kolmen ekan ek:n jälkeen 12. Auto ei romutu yhtään sen enempää törmäyksessä kuin professionalilla. käytössä edelleen v...tumainen "Palaa radalle 3:n sekunnin kuluttua" -systeemi kun ajaa mettään. Todella realistista!! Expertissä on kuitenkin haastetta päästä edes pisteille ja ek-määrä nousee yhdeksään/osakilpailu, se on plussaa.

Mites pärjäsit ammattilaistasolla?. Mulla on vielä Australia ja Iso-Britannia ajamatta, saldo tähän mennessä 9 voittoa ja 3 kakkossijaa(Ranska, Kypros, Uusi-Seelanti). Kyllä tuntuu vaihtelevan tuo vaikeustaso, kun jossain voitto irtoaa yli minuutin marginaalilla:confused:
 
kävin kaupassa testaamassa, onko ton pelin tarkotus olla realistinen.....oisin harkkinnu etu käteen mut kun homasin että ajoin kentät läpi pelkällä kaasulla törmäämättä kertaakaan nii siihen hyllylle se sitte jäi............voitin kaverin 40 sec. lol.....

liian helppo mulle ei tarvittu jarruja olenkaan!

(luonollisesti kaikki pelaa manuaali vaihteilla...eikä vaihde jarruja tarvittukaa)

PETTYMYS :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nakke
Mites pärjäsit ammattilaistasolla:confused:

Voittoa voiton perään. Odotin expert-modea niin kieli pitkällä että keskeytin tahallaan NZ:n, Australian ja RAC:n ja sijoituin siltikin toiseksi. Toisaalta ainakin mun tuossa ensimmäisessä koitoksessa toteutui F1-syndrooma ja Bosse veti ne kolme viimeistä omiin nimiinsä ja voitti mm-sarjan aika reippaalla erolla muhun. Nyt voi kuitenkin skabata ihan tosissaan Expertillä. Prolla tuli monta kertaa sellainen olo että enpä taida ajaa täysillä niin saa joku muukin välillä ykkössijan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JN
Voittoa voiton perään. Odotin expert-modea niin kieli pitkällä että keskeytin tahallaan NZ:n, Australian ja RAC:n ja sijoituin siltikin toiseksi. Toisaalta ainakin mun tuossa ensimmäisessä koitoksessa toteutui F1-syndrooma ja Bosse veti ne kolme viimeistä omiin nimiinsä ja voitti mm-sarjan aika reippaalla erolla muhun. Nyt voi kuitenkin skabata ihan tosissaan Expertillä. Prolla tuli monta kertaa sellainen olo että enpä taida ajaa täysillä niin saa joku muukin välillä ykkössijan.

Eroaakos se Expert-taso ajomallinnukseltaan muihin tasoihin?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan X-Goose
kävin kaupassa testaamassa, onko ton pelin tarkotus olla realistinen.....oisin harkkinnu etu käteen mut kun homasin että ajoin kentät läpi pelkällä kaasulla törmäämättä kertaakaan nii siihen hyllylle se sitte jäi............voitin kaverin 40 sec. lol.....

liian helppo mulle ei tarvittu jarruja olenkaan!

(luonollisesti kaikki pelaa manuaali vaihteilla...eikä vaihde jarruja tarvittukaa)

PETTYMYS :(

Jotenkin ohitan tälläiset viestit, jos kaveri on aikaisemmin kirjoitellut vain xbox -puolelle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Jotenkin ohitan tälläiset viestit, jos kaveri on aikaisemmin kirjoitellut vain xbox -puolelle.

Jooh, ja kyllä muutenkin, ei nimittäin vielä ole semmoista ek:ta tullu vastaan, missä ei tarvis jarrutella. Tietysti jos ajelee niin hiljaa, ettei tarvi jarruja;)
 
kirjotan vaan xbox puolelle sen takia koska PS2 ei kiinosta, koska se lähti viime viikolla tiskiin....en kommentoi yleensä näitä threadejä mutta kai tosta WRC hehkutuksesta oli pakko laittaa oma mielipide tonne väliin.....
 
Jeez ekat pohjat expertillä tuli Katalonian ek:lla 5... Toi expert-moodi on hyvä! Jos yhdenkin mokan teet ek:lla niin ei tuu pohjia. Nyt on ainakin (IMO) vaikeusaste kohdallaan. Riittää mielenkiintoa...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nakke
Kiitti avusta, pistin jo ostoskoriin tuon ja aloin täytteleen niitä tietoja, sitten siinä oli, ettei nordean pankkikortti käy:confused: Jäi sitte hankkimatta, pitää käydä katteleen jostain muualta.
Itse ostin GunCon 2seen USB jatkon oulusta Serv-it:stä. Hintaa taisi olla jotain 6-7e. Löytyy varmaan muistakin tietokonekaupoista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nakke

vvarpa ja TEL79 voisitteko pysyä aiheessa tai perustakaa oma ketju noille keskusteluillenne! Tympeetä selata tätä ketjua ku kaverit puhuu ihan omiaan:( Ihan hyviä juttuja varmaan, mutta...

Älkää ihmeessä lopettako, ehkä oma ketju ois asiaa. Taidan käydä liian harvoin täällä kun kerkeen vasta nyt kommentoida keskustelun aloittaneita juttuja.

Vielä tuosta tuntumasta. Koska voimista ei tule palautteita kropan kautta on tuntuma saatava viestittyä muuten pelaajalle. Sen vuoksi onkin välttämätöntä liioitella näkyviä ja kuultavia viestejä, kuin myös force efectejä. Eli kun paino siirtyy niin sen tulee näkyä heijauksena ja tuntua ohjaimessa. Pyörien lukkooon jarrutus siis tulisi näkyä ja heilahteluna ja kuulua selvästi jne.

Oon samaa mieltä siitä ettei ilman perstuntumaa homma korkeintaan sinnepäin, mutta kuten TEL79 kunnon mallista käyttäytyminen tulee ilmi epäsuorasti.

Mitenkäs ABS:ät toimii nykyään muilla kuin kovilla pinnoilla? Periaatteessahan monilla pinnoilla paras pito saadaan silloin kuin renkaan nopeus eroaa paljon auton nopeudesta, eli lukkojarrutus tai 30% luisto kiihdytettäessä.

Vvarpa ootkos harkinnut PICin sijasta käyttäväsi AVR:ää?
 
WRC2: Kumpia nuotteja käytätte?

Moi!

Kartan poisjättäminen tuntuu ainakin hankaloittavan minun pelaamistani. Nyt olen kovasti opetellut nuoteista ajamista, mutta hengästyttävästä tietomäärästä oleellinen tuntuu välillä jäävän huomioimatta...

Kumpaa nuotitustapaa käytätte?

Tipi
 
Ylös Bottom