Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

WRC3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja one
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
WRC III vai Colin 04

Nyt en tiedä yhtään odotanko WRC III:sta vai ostanko Colin McRae 04:n heti. Luulisi ettei tuo Sonyn uusin olisi kakkosesta ainakaan hirveästi muuttunut, eli ihan hyvää rallia pitäisi siis olla.
Harmi kun ei ole noita previkoita yhtään enempää missään...
 
Re: WRC III vai Colin 04

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Konda
Nyt en tiedä yhtään odotanko WRC III:sta vai ostanko Colin McRae 04:n heti. Luulisi ettei tuo Sonyn uusin olisi kakkosesta ainakaan hirveästi muuttunut, eli ihan hyvää rallia pitäisi siis olla.
Harmi kun ei ole noita previkoita yhtään enempää missään...

No jos ei ole yhtään muuttunut kakkosesta, on varmasti vaikea valikoida, koska molemmat ovat ovat huonoja.

WRC1:ssä & CMR1 & CMR2 toimi auton ajettavuuskin sentään, WRC2 & CMR3 & CMR4 auto käyttäytyy koko ajan kummallisesti.

CMR:ssä auto on "ilmatyyny", joka lähtee sladiin pienessäkin vauhdissa = mahdoton ajettava padilla.

WRC:ssä taas autossa on jotain omituista... mitenköhän sen selittäisi... esim. jos tulet sladissa ja autosi osuu esim. "kiviaitaan" niin auto kääntyy nokka kohti aitaa ja joutuu pakittelemaan ja siinä menikin 10 sekuntia.
 
Re: Re: WRC III vai Colin 04

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rakuuna


CMR:ssä auto on "ilmatyyny", joka lähtee sladiin pienessäkin vauhdissa = mahdoton ajettava padilla.

Ainakin ratilla CRM4 tottelee kuin ajatus, ajaminen on suorastaan liian helppoa. Vaikeimmalla tasolla on jo vähän haastetta, mutta jos ei pahemmin mokaile niin rallit voittaa n. minuutin erolla.
 
Re: Re: WRC III vai Colin 04

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rakuuna

WRC:ssä taas autossa on jotain omituista... mitenköhän sen selittäisi... esim. jos tulet sladissa ja autosi osuu esim. "kiviaitaan" niin auto kääntyy nokka kohti aitaa ja joutuu pakittelemaan ja siinä menikin 10 sekuntia.

Tämä ongelma on poistettu tulevasta versiosta ja paremmalta tuo auton käyttäytyminen näytti siinä lyhyessä pätkässä mitä tiltissä näytettiin. Odotan tältä peliltä kaikkea sitä mitä extreme ei tarjonnut, joten jätän colinin ostamatta, vaikka se 04:n on tähän asti paras peli siinä sarjassa.
 
Jep, kyllä tuo WRC3:n ajettavuus oli parantunut edellisestä, tosin olen kokeillut vain padilla. Colin 4:sta olen kokeillut vain demoa ja ainakin siihen verrattuna WRC3 tuntui paremmalta ja auto kimpoili asiallisesti kaiteista sun muista.:cool:
Graffat ja piirtoetäisyys säilyivät kaksinpelissäkin hyvinä.
 
Niin ja tässähän saa vissiin yhtäaikaisen nelinpelinkin? Colin4 on hiton hyvä, ja jos tämä on vielä parempi niin pakkohankintahan tästä tulee. Aiemmat WRC:t ei toiminu mulle ollenkaan, itse asiassa ainoa laadukas rallaus ennen Colin4:sta PS2:lla on mun mielestä ollu GT3:n ralliosiot.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Jep, kyllä tuo WRC3:n ajettavuus oli parantunut edellisestä, tosin olen kokeillut vain padilla.

Miten WRC3:n ajotuntuma kestää vertailun Cavaleran mainitsemiin GT3:n ralliosuuksiin, joiden tuntumaa olen itsekin odotellut saavutettaviksi muissa autopeleissä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Karma
Miten WRC3:n ajotuntuma kestää vertailun Cavaleran mainitsemiin GT3:n ralliosuuksiin, joiden tuntumaa olen itsekin odotellut saavutettaviksi muissa autopeleissä?
Parilla eri autolla kokeilin ja GT3:een verrattuna tuntuma on melko erilainen, mutta mielestäni jotenkin realistisempi.
Rallipeleissä ajelu on edelleenkin aika erilaista kuin GT3:n ralliradoilla, mikä varmaankin johtuu suurelta osin GT3:n tolkuttoman leveistä radoista, joita on kohuullisen helppo kaahata kaasu pohjassa sivuluisussa. Osansa tekee myös rallipelien vauriomallinnus, joka tehokkaasti hillitsee kaasun polkemista kapeilla, kivien ja puiden reunustamilla radoilla.
 
Miten rallipeleistä aina kommentoidaan ovatko ne realistisia vai ei? Itse en ainakaan tietoisesti niin tee, koska en koskaan ole WRC-autolla ajanut (mieli kyllä tekisi :)). Onkohan kovinkaan moni realistisuudesta kommentoiva ajanut itse WRC:tä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rakuuna
Miten rallipeleistä aina kommentoidaan ovatko ne realistisia vai ei? Itse en ainakaan tietoisesti niin tee, koska en koskaan ole WRC-autolla ajanut (mieli kyllä tekisi :)). Onkohan kovinkaan moni realistisuudesta kommentoiva ajanut itse WRC:tä?

No tuota, kyllähän jokainen pystyy sanomaan onko esim. Ridge Racerit realistisia? Eli kyllä sen aika hyvin tuntee, milloin pelit pyörivät tämän maailman fysiikan mukaan ja milloin ollaan huppelishei-planeetan fysiikan varassa.

Itsehän en ole ikinä ajanut autoakaan yli 40 km/h (eli minulla ei ole mitään kokemusta oikean auton ajamisesta äärirajoilla.), mutta terveellä järjellä ja fysiikan "perusteilla" saa aika hyvän kuvan realistisuudesta.
 
Tuo tuntuu olevan aina vakiokommentti näissä rallipelien ajettavuuskeskusteluissa tuo 'oletko itse ajanut WRC:tä?'. Harva tosiaan varmaan on, mutta ainakin itse olen yli kymmenen vuotta ihan tavallisen painoisella henkilöautolla ajellut ja siitä tosiaan saa jonkinlaisen suuntaa antavan kuvan siitä, miten tuommoinen tonninen rakkine käyttäytyy, kun rattia kääntää.
Myöskin käymällä fysiikan tunneilla, tulee omaksuneeksi tietynlaisen varmuuden siitä, miten kappale käyttäytyy tietyissä tilanteissa painovoiman ollessa se, mikä se on.
Ja vielä kun vilkuilee noita telkkarin rallilähetyksiä tai käy paikan päällä katsomassa niin pystyy tekemään linjanvetoja esim. rallipelien ulosajojen realistisuudesta...

Toki se WRC on kevyempi, tehokkaampi, paremmalla alustalla varustettu jne. jne. mutta samojen fysiikan lakien mukaan sekin liikkuu.
 
Itse en ole ajanut ralli autoa, mutta olen istunut pelkääjän paikalla A-ryhmän autossa ja voin sanoa, että tavallisella henkilöautolla ajelu ei ole antanut minkäänlaista kuvaa siitä miten ralliauto käyttäytyy. Ensinnäin pito on jotain aivan uskomatonta sorallakin. Enpä usko, että siitä saat mitään kuvaa tavallisella autolla ajelemalla ja jotain kaavoja pyörittelemällä.
 
Joo, tuttu tuokin viestiketju :)

Jeff: en tuolla suoraan pitoon viitannutkaan, mutta juurikin esim. ulosajot ja niiden aiheuttamat pyörinnät yms. pystyy ihan samalla tavalla todentamaan normaalilla henkilöautolla ;)

Eikä tässä mitään kaavoja lähdetty pyörittelemään, vaan tarkoitin sitä, että kun tietää mitä momentti ja pyörimismomentti tarkoittavat, pystyy päättelemään yhtä jos toista pelissä holtittomasti pyörivästä ralliautosta ja sen realisisuudesta...
 
Ahaa, nyt väitätte että olen joku varhaisteini joka ei osaa fysiikkaa? No jaa, ihan sama, mutta jos lähdet vertaamaan henkilöautolla ajoa (esim. kaupungissa 40-60 km/h) ja WRC:tä (80-220 km/h), niin kyllä niissä varmaan on jotain eroa vaikka massa olisikin sama (btw, se on massa, ei paino ;)).

No, antaa tämän olla, mutta silti jos ei WRC:tä ole koskaan ajanut, ei pelin realistisuudesta voi antaa luotettavaa kommenttia, sen huomaa jo silmälläkin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rakuuna
btw, se on massa, ei paino ;)
Miten niin? Koska vertailua tehdään maan päällä kahden auton välillä, en näe mitään syytä miksi "paino"-sanaa ei saisi käyttää.

(ehkäpä tuo olikin joku vitsi, mutta ainakaan minulle se ei avautunut :))
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Miten niin? Koska vertailua tehdään maan päällä kahden auton välillä, en näe mitään syytä miksi "paino"-sanaa ei saisi käyttää.

(ehkäpä tuo olikin joku vitsi, mutta ainakaan minulle se ei avautunut :))

(Nyt alkaa meneen aika off-topiciksi, mutta poikkeus vahvistaa säännön :p )

Hmm, mielestäni tuossa on ihan sama mitä käyttää, lopputulos on sama, mutta ehkä massa olisi kuitenkin "virallisempi", koska se kuvaa sitä voimaa, jolla maa niitä puoleensa vetää. Ja luonnollisesti kaikki autot ovat maassa.

Pitäisi kyllä ehkä tutustua tuohon WRC3:een, jos se olisi enemmän minun mieleen kuin Colin4.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rakuuna
No, antaa tämän olla, mutta silti jos ei WRC:tä ole koskaan ajanut, ei pelin realistisuudesta voi antaa luotettavaa kommenttia, sen huomaa jo silmälläkin.
Mahdollisuus olisi ollut kysellä realistisuudesta oikealta WRC-kuskiltakin, mutta sponsorointisuhteista johtuen ei vastaus varmaankaan olisi ollut ihan puolueeton.:cool:
Kotisohvalla tai esittelyständillä ei mikään peli voi olla realistinen, vaan kyse on enemmänkin realismintunteesta.
WRC3 on mielestäni GT3:n ralliosioita realistisempi, mutta kuten aikaisemmassa vastauksessani totesin, on syynä enemmänkin GT3:n epärealistiset radat, minkä totemiseen ei kyllä WRC-kuskia tarvita.
 
Ylös Bottom