Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

WRC3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja one
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
CMR04-keskustelussa olen jo todennutkin, että en halua täysin realistista rallia mutta perusjutut pitää sentään olla kunnossa kuten nyt jo varmaan viidettätoista kertaa mainittu käsijarru.

En väitä, etteikö esim. CMR03:ssa ole popuppia, mutta se ei ole häiritsevää, koska sitä esiintyy jossain kauempana maisemassa kun taasen WRC3:ssa tienvarren objekteissa ja nimenomaan lähietäisyydellä. Jos ette usko, niin käykääpä ajamassa lenkki testiradalla, jossa eräässä kohdassa on pujottelukohta.
 
Mua hämää hieman se että kun pelissä on kohtia kun ajaa ulos ja siinä pieni rengasvalli niin sen läpi voi vetästä ja esteet lentelee, mikä on tietenkin hyvä juttu, mutta sitten kun ajat jossakin toisessa paikassa samanlaisiin esteisiin niin kappas ne onkin tällä kertaa liimattuina tiehen =)

Tämä juttu hämää varsinkin sillon kun tulee esim shikaani jossa rengasvallit reunoilla, ei tiedä voiko nappasta pari rengasta mukaan vai tössääkö matka jos hieman osuu.

btw en ole varma onko ne "renkaita" ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fedorov
dragon....vanha viisaus, jos haluat realistista rallia, osta oikea ralliauto ja suorita lisenssi ja jätä nämä "lelupelit" kaupan hyllyille.
WRC3 on hyvää "viihdettä" jokaiselle rallifanille.
Tai toinen vaihtoehto, jos ei löydä hyvää ralliauto+lisenssi -bundlea alle 70 euron: odota rallipeliä, jossa on kunnolla panostettu realismiin, jos arcade-rallit eivät nappaa. Mitä WRC3:a messuilla testasin niin eipä ole kehumista jos vertaa esim. GT3:n ralliosuuksiin. Auton ajaminen oli kuin olisi laivaa ohjannut - auto kääntyi laiskasti ja ohjaustuntuma oli tosi löysä. Toivottavasti se johtui asetuksista tai ratista - muuten ei tule tämänkään rallipelin kanssa kauppoja..
Täytyy vielä himassa kokeilla matkaan tarttunutta demoa..
 
Niinpä, ohjauksen herkkyyteenkään ei pysty enää vaikuttamaan, kun sekin säätömahdollisuus on nypätty.

Tulipa sitten ihan mielenkiinnosta testattua WRC2:a, ja onhan siinäkin lievää popuppia noiden tienvarsipylväiden kohdalla mutta ei häiritsevästi. Mikä tuli taas todistettua kun ajoin WRC3:ssa Monte Carlon pisintä pikistä, jossa oli alkupuolella sellaisia loivia vasen-oikea-vasen-yhdistelmiä. Ajattelin, että tuostahan on hyvä oikoa, kun mutkissa ei näkynyt mitään esteitä. Mutta... kun auto oli jo ajolinjalla, eteen lävähtääkin tolppia... voi prkl... joista sitten vetästään rytisten läpi.

Net, joilla on WRC2, kokeilkaapa miten kivasti käsijarru toimii (oikein!) verrattuna WRC3:een. WRC3:ssa ei pysty enää edes kääntämään autoa käkkärin avulla oikeaan suuntaan spinnauksen jälkeen. Voi prkl... taas. Eli tässäkin on otettu takapakkia verrattuna WRC2:een.

Ennen kuin kukaan taas vetää enemmälti herneitä tai pienempiä pyöreitä objekteja nenään, niin haluan todeta, että muuten WRC3 tuntuu ihan kivalta rallilta ja professional-tasollakin kaasua saa painaa tosissaan. Nämä muutamat "pikkuasiat" vain pilaavat ainakin minun peli-iloani, ja kummastuttaa miksi asioissa on menty taaksepäin verrattuna WRC2:een eli reilusti arcade-maiseeen suuntaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Karma
Tai toinen vaihtoehto, jos ei löydä hyvää ralliauto+lisenssi -bundlea alle 70 euron: odota rallipeliä, jossa on kunnolla panostettu realismiin, jos arcade-rallit eivät nappaa.

Kysymys kuuluukin: Tuleeko sellaista koskaan?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JN
Kysymys kuuluukin: Tuleeko sellaista koskaan?

Ei vissiin koskaan.
Näköjään kehittäjä ei tiedä mitä haluavat tehdä.
Tekisivät puhtaasti arcademaisen tai sitten realistisen, mutta ei, aina pitää yrittää jotain siltä väliltä. Oisko sitten liikaa pyydetty kaksi selvästi erilaista pelimoodia, joiden välillä valita?
Tosin saattaa olla, että kustantaja/julkaisija päättää nämä asiat eli hc-pelaajien tarpeita ei tulla koskaan tyydyttämään.
 
Minusta wrc3 on ihan ok rallatus, mutta olen samaa mieltä että, monessa suhteessa ollaan menty takapakkia wrc2 verrattuna ja täyttä arcadea tämäkin tekelys on. Maistuu minulle paremmin kuin colin4.

Onko muilla muuten wrc3 jumittanut kertaakaan ?. Minulla töksähti toissa päivänä monacon ss2:lla (ja ei kun buuttaamaan).
 
sanokaaha mistä tähä löytäis ne koodit et sais ne vaikeustaasteet avattu ku ei jaksais sitä ekaa vetää läpi liian helppo.
 
Ehdottamasti paras WRC peli. Valikot ja auton säätömahdollisuudet ovat hieman huonontuneet mutta pelattavuus ja radat parantuneet. Ihan uskomattoman siistejä erikoiskokeita (siltoja, maisemia jne). Autojen ajettavuus on parantunut huomattavasti. Perä lähtee sladissa ja alkaa heittelehtimään jos kiihdyttää väärässä paikassa liikaa. Hypyt toden tuntuisemmat ym ym.

Alussa kun valitsin colinin ja wrc välillä niin voiton vei wrc koska colinissa oli ns. risteyksiä joista en pitänyt. Nyt nekin ovat tähän uuteen pelin lisätty ja ihan hyvältä ne nyt näyttää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan pirtti
sanokaaha mistä tähä löytäis ne koodit et sais ne vaikeustaasteet avattu ku ei jaksais sitä ekaa vetää läpi liian helppo.

Suosittelen ajeleen kaikki vaikeusasteet, koska auton ominaisuudet paranevat menestyksen(?) myötä. Ainoa huono homma tuossa on, että jos haluaa kaikkia autoja paremmaksi niin joutuu kaikilla ajamaan aivan käsittämättömän paljon. V-Rally 3:n systeemi ois ollut parempi, eli lisenssi-tyylinen kehitys...Noh joka tapauksessa ihan hyvän oloinen ralli, tattejakin voi jälleen käyttää:)
Tuota pop-uppia en itse ole vielä havainnut, ajelenkohan niin hitaasti;) Tuo käsijarru-juttu häiritsee itseäkin, nimenomaan spinnausen jälkeen sitä kaipais, muuten tuo kyllä ajaa asiansa. Muuten tuo ajotuntuma on mielestäni mennyt parempaan suuntaan, kuten jo mainitsinkin, niin tatteja pystyy taas käyttämään, joka mielestäni oli mahdotonta kakkosessa, ja niin ollen ohjauksen hienosäätöä ei oikeastaan kaipaa. Muilta osin kyllä kummastuttaa kyllä tuo auton säätömahdollisuuksien karsiminen:confused: Jotenkin on sellainen tuntu, että olisi palattu ensimmäisen wrc:n kuvioihin parannetuilla grafiikoilla, päivitetyillä kuskeilla ja ralleilla...
 
On tuossa uudessa sentään enemmän ja pidempiä EK:ta/osakilpailu kuin ekassa. Mutta miksei niitä voisi kierrättää vielä enemmän? Niin että yhdessä osakisassa ajettais kaikki eri ek:t neljään kertaan? Niinhän oikeassakin rallissa tehdään. Saisi pituutta ja aikaeroja enemmän, eikä kisa kaatuisi siihen kun kerran spinnaat ulos.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Karma
Tai toinen vaihtoehto, jos ei löydä hyvää ralliauto+lisenssi -bundlea alle 70 euron: odota rallipeliä, jossa on kunnolla panostettu realismiin, jos arcade-rallit eivät nappaa. Mitä WRC3:a messuilla testasin niin eipä ole kehumista jos vertaa esim. GT3:n ralliosuuksiin. Auton ajaminen oli kuin olisi laivaa ohjannut - auto kääntyi laiskasti ja ohjaustuntuma oli tosi löysä. Toivottavasti se johtui asetuksista tai ratista - muuten ei tule tämänkään rallipelin kanssa kauppoja..
Täytyy vielä himassa kokeilla matkaan tarttunutta demoa..


Richard burns ralli lupaa olevansa simu. Saa nähdä onko. Lisää vaikka täällä
http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?f=563
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan aku313
Richard burns ralli lupaa olevansa simu. Saa nähdä onko. Lisää vaikka täällä
http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?f=563

Lainattua richardburnsrally.com:sta:

"...and set over a number of OFFICIAL Rally circuits from Britain and JAPAN to Finland and the French Alps..."

Huom! Alleviivatut tekstit... Official ja Japan ei oikein soinnu yhteen.

Edit: No perskeles... Löytyyhän se 2004 kalenterista...:p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ei kerpele! Näin mutsin laukussa WRC3:n, mutta saan pelata sitä vasta jouluna. Noh, kyllä sinne varmaan jaksaa, kun on PES3 ja THUG pelattavana. Hyvältä kuitenkin kuulostaa ja hyväähän kannattaa odottaa. ;)
 
Soundtrack

Hienoisena Primal Scream fanina on kyllä kiiteltävä pelin voimakkaasti Primal Screamin "vauhdikkaaseen" kauteen kallistuvaa soundtrackiä.
Hämmästys oli suuri kun introssa alkoi raikumaan "Swastika Eyes", tietysti tosin instrumentaalina. Hämmästys vain jatkui kisojen aikana...
 
WRC3 yhteenveto +/-
+radat
+grafiikka
-'pop-up'
-KÄSIJARRU
-vauriomallinnus vs colin mcrae 04
-huolto/vaurioiden korjaus puute!!!
-kaksivetoiset puuttuu esim. S1600 luokka


Kokonaisuutena hauskaa viihdettä, jossa vauriolla ei käytössä ole mitään merkitystä vs CMR04. Vaatii ärsyttävän paljon ajamista jotta kaikki autot saa avatuksi.

Jos Evos (WRC pelin tekijät) ja Codemasters (CMR) saisi yhdistettyä kokonaisuutena olisi jo aika hyvä rallipeli = EVOS: lisenssi, 'tuhoutuvat' liiikennemerkit ym, uusinnat 4:n peli MM-sarjassa ja Codemaster: grafiikka (varsinkin sisänäkymän vesisade namm!), äänet, säädöt, vauriomallinnus(+vielä 'pahemmaksi'), nuotit + ed.lisäksi B-ryhmä, A/WRC, S1600 ja klassikko luokat.

WRC3 lopputulos: en ostaisi...
 
Sanokaaha jos tiiätte et mikä tai mistä löytäis toho peliin sen koodin et sais avattua nuo vaikeusasteet ku ei jaksais sitä ekaa vaikeusastetta läpi pelata.
 
WRC3 --> Gigantissa 39 euroa

Jos joku ei ole sattunut vielä huomaamaan, niin Gigantissa WRC3 on tarjouksessa hintaan 39 euroa. En sitten osaa sanoa onko peli tuon 39 euron arvoinen ... Itse sen joka tapauksessa eilen heräteostoksena ostin ;). Kun vaan kerkeis jossain vaiheessa testaamaan.
 
Marketeissa esittelykoneissa olen ohimennen nähny vaan ja näyttää ainakin kivemmalta kuin WRC2 tai 1. Mites ajotuntuma padilla? WRC 1 oli omasta mielestä hyvä padilla kun taas WRC 2 oli padilla aika syvältä.
 
Ylös Bottom