Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wreckfest (entinen Next Car Game)

Ja sitten aiheeseen vaikka en mitään mistään vielä tiedä koska laitoin juuri vasta tulille...huomio kiinnittyi välittömästi eeppisen pitkään latausaikaan ja se varmaan muitakin harmittaa. Ainakin itse hain helpotusta tilanteeseen heti kättelyssä sillä että laitoin luudan heilumaan SSD levylläni ja sain mahdutettua tämän sinne. (ei ollut yhtä vaikeaa onneksi mahduttaa kuin 100 G Forza joka kärsii samasta synnistä)

Siirron jälkeen vahvistui se jota vähän ounastelinkin eli Wreckfest näyttää olevan jälleen niitä pelejä joiden kanssa saa erityisen paljon hyötyä SSD levyn käytöstä.

Tein pikaiset testit samalla vaivalla, tulokset alla: (Xbox One X)

Latausaika
Seagate 4T External​

480 G Sandisk SSD Extreme​
Dashiltä valikkoon
57 s​
39 s​
Valikosta kisaan
44 s​
34 s​
Kisasta paluu valikkoon
15 s​
11 s​

Ero on siis varsin merkittävä ja Wrekfest saa ehdottomasti jäädä käyttöön SSD osastolle.

FAT ja S Xbox Onet hyötyy vielä enemmän SSD limpusta versus internal, tai external mekaaninen. Oletan että PS4 puolella homma menee about saman linjan mukaisesti. Jos SSD levyä ei ole käytettävissä tai kiinnosta sellaista hankkiakaan niin toki mikä tahansa ulkoinen mekaaninenkin kovo jo ihan selvästi auttaa, konsolin sisäinen kovo on yleensä se hitain mahdollinen paikka eli sieltä kannattaa ainakin se pois siirtää jos mitenkään mahd.

Nyt kun on nämä "tekniset haasteet" ratkaistu, niin ei kun pelin kimppuun ja myöhemmin raporttia luvassa siitä miltä maistuu.
Tein itsekin nyt testiä pleikalla.

Latausaika
PS4 Slim orginaali 500gt​

Seagate 2TB SSHD hybridi PS4 Pro​
Dashiltä valikkoon
Ei mitattu​
Ei mitattu​
Valikosta kisaan
52 s​
41 s​
Kisasta paluu valikkoon
12 s​
12 s​

Eli ihan kauheasti ei tuolla hybridillö saada eroa tässä pelissä, mutta pitkässä juoksussa tuokin tuntuu. Valikkoon meno kesti kummallakin saman aikaa. Dashilta peliin en mitannut, mutta arvioisin eron olevan samaa luokkaa kuin tuo radalle latailu.
 
Aina pitää itkeä jostain eli itkenpä nyt vaikka siitä että kulutin 60€ ja hommasin Wreckfestin myös boxille vaikka omistin sen jo pc:llä. Ihmettelin pelatessani että miksi en meinaa viihtyä. Laitoin pelin tulille pc:llä ja järkytyin kuinka erilainen, elävämpi ja parempi ajettavuus olikaan. Äänetkin oli paremmat tietokoneella. 60€ kankkulan kaivoon.
 
Itselle maistuu edelleen. Tosin en ole eri ajosäätöjä abs jne. kokeillut. Tämän hetken isoin ärsytys on bugi, jossa moottoriäänet häviävät omasta autosta. Tasojen nosto online-puolella on myös melko hidasta touhua, mutta onneksi myös näyttävistä kolareista saa hyvin expaa, joten voitto ei ole ainoa syy vetää ajoa loppuun.
 
Itselle maistuu edelleen. Tosin en ole eri ajosäätöjä abs jne. kokeillut. Tämän hetken isoin ärsytys on bugi, jossa moottoriäänet häviävät omasta autosta. Tasojen nosto online-puolella on myös melko hidasta touhua, mutta onneksi myös näyttävistä kolareista saa hyvin expaa, joten voitto ei ole ainoa syy vetää ajoa loppuun.

Kerran kanssa iskenyt toi ärsyttävä äänibugi.

Minnekköhän pojat on muuten unohtanut rengasäänet, tai ne on miksattu tehosteääniin turhan hiljaa? Muutenkin äänet tässä vaati ensin balanssin säätöä ja sen jälkeen on pari naksua hiljaisemmalla, kuin muissa peleissä.

Siellä on ollut äänivastaavana, joku teoreettinenpuritaanihifisteliä, eikä oo käyttänyt omia korvia säätöön.

Onneks joissakin autoissa on ihan hyvät moottoriäänet, sen alun pärinän jälkeen.

Aijoin pari 8-kisaa vaikeimmalla ai:lla ja hauskaa oli. Ihmisiä vastaan sopivassa porukassa jo älyttömän hauskaa touhua. Tää on vielä, tälläinen hiomaton helmi. Toivottavasti Bugbear jaksaa tehdä tarvittavat päivitykset.
 
Viimeksi muokattu:
Kerran kanssa iskenyt toi ärsyttävä äänibugi.

Minnekköhän pojat on muuten unohtanut rengasäänet, tai ne on miksattu tehosteääniin turhan hiljaa? Muutenkin äänet tässä vaati ensin balanssin säätöä ja sen jälkeen on pari naksua hiljaisemmalla, kuin muissa peleissä.

Siellä on ollut äänivastaavana, joku teoreettinen hifisteliä, eikä oo käyttänyt omia korvis säätöön.

Onneks joissakin autoissa on ihan hyvät moottoriäänet, sen alun pärinän jälkeen.

Aijoin pari 8-kisaa vaikeimmalla ai:lla ja hauskaa oli. Ihmisiä vastaan sopivassa porukassa jo älyttömän hauskaa touhua. Tää on vielä, tälläinen hiomaton helmi. Toivottavasti Bugbear jaksaa tehdä tähän tarvittavat päivitykset.
On! Tiukkaa vääntöä oli äsken 8-radalla ja yli 90% pelaajista tuntuu olevan herrasmiehiä, joten kisaaminen on nautintoa, vaikka tippuukin kolmannelta sijalta häntäpäähän risteyskolarin vuoksi:)
 
Siellä on löydetty jo nopea xp ja raha tienaus. Toimii, itse kokeilin kanssa. Tossa se vinkki kopioituna.

Custom Event/ Motorcity Circuit-Main Circuit
Select Banger Race type with 23 opponents
set AI vehicle to the sofa car
use a Class A car with decent armor
set to 60 laps / Damage set to Realistic
for max payout turn off ABS,Traction Control and Stability Control
Keep pace with the leaders, but wreck out the sofa cars as you go. Be careful not to mess up your car too much.
I usually get them all wrecked out in under 6 minutes. Then destroy your car....there is a very long straight stretch on this track ... to destroy your car...get top speed on that long straight section...then just hit the fence head on.
This is a great way to level up and get cash FAST !!!
 
Tuohon lisäystä vielä että aja ainakin kolme kierrosta ennen kuin romutat lopulta itsesi. Väärää suuntaa ajaessa ei toiminut. Itsellä monta kertaa kesti vähän yli neljä minuuttia ja palkinnoksi tuli 65000 - 75000 xp ja rahaa about 13000.
 
Kyllä tästä konsoliversiosta jää semmoinen kuva että kaikkia paukkuja ei käytetty.
Tämä on semmoinen väkisin ulos puskettu versio, potentiaali on huikea.

Tämä peli on nyt jo hyvä konsoleilla mutta isommalla työllä tästä saa loistavan konsoleille, ehkä aika loppui nyt kesken ja konsoliversiota tullaan parantamaan tulevaisuudessa.

Ois hyvä kuulla mitä tekijät on mieltä ja onko suunnitelmissa saada konsoliversion nettipeli PC tasolle.
Tällä hetkellä tuo konsolinettipeli on lähinnä säälittävä rävellys, tämä peli tulee elämään/kuolemaan nettipeleissä.
 
Viimeksi muokattu:
Joopatijoo, kyllä aiemmin mainittu "hiomaton timantti" kuvaa ehkä Wrekkiksen tämän hetkistä tilaa ehkäpä parhaiten. Eli paljon on hyvää, mutta se "one extra mile" tästä nyt puuttuu. Bugbearin vahvin alue ei tullu olevan Testaus ja QA , on hämmentävää nähdä missään tuotannossa olevassa ohjelmistossa nollan stepin virhe, eli siis mitään ei tarvitse käyttöliittymässä tehdä niin ensimmäinen aivan selvä bugi pomppiin silmälle. Tämä saattaa olla jonkin tason ennätys?

Noh, oli miten oli core toiminnallisuus kuitenkin toimii_kind of. Vaikuttaa siltä että jos pelin värisevää alkunäyttöä ei ole nähnyt yksikään testi-insinööri niin ei tuota yksinpeliä kyllä playtestattukaan ole, AI on aivan rikki kuten täällä ja muuallakin on mainittu ja kuvattu. Ei se nyt tommonen voi olla!? Olisikohan BBn aika harkita rekryä QA puolelle? Koska tällaisista munauksista tulee ehkäpä menetettyä myyntiä enemmän kuin QA Inssin palkka on useammassa vuodessa. Tämähän tulee nyt saamaan arvosteluissakin aika kylmää kyytiä oletan, se vaikuttaa tottakai myyntiin aivan sikana. Lisäksi myyntiä edistävä seikka on se että ihmiset pelaa sitä ja homma leviää verkostoissa kuin kulovalkea, tutkitusti ihmiset pelaa mielummin toimivaa peliä kuin rikkinäistä.

Yksinpelin ollessa keskeneräinen huomio kiinnittyy moninpeliin johka ehkä onkin se pelin paras anti pitkässä juoksussa. Pelit pyörii dedikoiduilla servereillä ja toimii hyvin, niiden hallittavuus on kuitenkin nolla ja niinkin uskomaton juttu että et voi a) Määrittää mitään minkään suhteen, esimerkiksi luokkarajoitusta!!!? ja b) Kohdan A jotenkuten voisi sulattaa jos saatavilla olisi erilaisia servereitä kuten esimerkiksi sellaisia jossa olisi LUOKKARAJOITUS, ei ole tällä hetkellä mitä helvettiä?! Sellaisia tarvitaan ASAP! Kohta A saattaa olla niin iso remppa että Bugbearin kokoiselta talolta ehkä turha odottaa sellaista implementaatiota any time soon. Äänet on kuulemma aika rikki, ne pitäisi korjata pilaa immersion pahasti jos äänet on puutaheinää.

Noh, hinta on 40 eli olisihan se väärin odottaakin täydellisyyttä joka suhteessa. Minusta resurssit huomioiden kuitenkin ihan ok duunia kaikesta huolimatta, harmittaa vaan kun tässä onkin mainittu että potentiaalia on vaikka mihin ja sinne pääseminen olisi edellyttänyt sitä "extra mile" tekemisen meininkiä, tällä kertaa siihen ei kuitenkaan oltu valmiita jos ja kun jopa testi-insinöörin rekrytoiminen projektiin on ylenkatsottu.

Noh toivotan tsempit jatkoihin Bugbearin suuntaan, töitä riittää vielä jotta tämä jää elämään pidemmäksi aikaa konsolillakin. Mm. Xbox One X parannuksia tulillie ja perusjutut toimimaan ja paremmaksi niin kyllä se siitä!
 
Harmillista ettei tässä ole mitään local multiplayeria. Kaverin kanssa ollaan valittu nettpeliin ruohonleikkuri ja yritetty selvitä mahdollisimman kauan. Ihan hauskaa kokeilla kuinka pitkälle selviää
 
Twitterissä sanoivat että ovat aktiivisesti tutkiskelemassa konsolien priva servujen lisäämistä, lisää tietoa tulee kuulemma piakkoin.
 
Twitterissä sanoivat että ovat aktiivisesti tutkiskelemassa konsolien priva servujen lisäämistä, lisää tietoa tulee kuulemma piakkoin.
En kyl ymmärrä mitä tutkimista siinä on, kun kehittäjä sanoi jo ennen julkaisua, että valmius on valmiina konsoliversiossa. Ja tällä hetkellä heidän ratkaisu tukee vain neljän ihmispelaajan(+Ai) toteutusta ja olivat sitä mieltä, että se ei ole sen arvoista.
Olen itse sitä mieltä, että saan viivalle kerrallaan max 2-3 kaveria, joten tuo olisi tuhat kertaa parempi ratkaisu kuin nykyinen. Koska sit sais säädettyä rajoitukset edes autoille.
 
Hotfix tuli ilmeisesti PC:lle, päivitystietojen perusteella poistivat uuden päivityksen ja laittoivat viime kesän version jakoon! :D No joo, tuskinpa sentään. Täytyy huomenna kokeilla.

Juuri tänään nauttisin reiluista, hyvistä ja kovista kisoista. Vähän pelottaa, että meneekö nyt päivityksen jälkeen taas yksinajeluksi kärjessä sen takia, kun ihmiset itkee internetissä ja tänä päivänä devaajat kuuntelee liika muita eikä itseään.

Toivotaan, että muutokset vain entisestään paransi peliä, vaikka itsellä onkin jotain epäilyksiä olemassa.
 
Hotfix tuli ilmeisesti PC:lle, päivitystietojen perusteella poistivat uuden päivityksen ja laittoivat viime kesän version jakoon! :D No joo, tuskinpa sentään. Täytyy huomenna kokeilla.

Juuri tänään nauttisin reiluista, hyvistä ja kovista kisoista. Vähän pelottaa, että meneekö nyt päivityksen jälkeen taas yksinajeluksi kärjessä sen takia, kun ihmiset itkee internetissä ja tänä päivänä devaajat kuuntelee liika muita eikä itseään.

Toivotaan, että muutokset vain entisestään paransi peliä, vaikka itsellä onkin jotain epäilyksiä olemassa.
Kyllä siinä jotain välimalliakin pitäisi olla.
Tuo tän hetken AI on ainakin pleikalla aivan naurettava ja ihan tolkuton kuminauha. AI ainut tavoite on myös tasan tarkkaan tuhota sut välittämättä omasta kisasta.

Mutta kun ajelet hissuksiin sijoilla 10-20, niin vikalla kierroksella aina kevyesti kärkeen.
Aivan sama mikä vaikeustaso on käytössä.

Ja kun peli on täynnä ratoja missä ajolinjat kohtaa. No eipä kohtaa, kun kaikki ajaa yhdessä nipussa. Aivan turhia nuo radat.

AI:lle täytyy tehdä todella isoja muutoksia.
 
Ei ole Pleikkarille vielä päivitystä tippunut mutta toivottavasti tippuu kohta ja AI päivitettyy vähemmän "ajan aika kylkeen välittämättä omasta kisasta" meiningistä edes vähän järkevämmäki. Myös kuminauha efekti on todella vahvasti läsnä...

Itsellä ainakin uramoodin ajo todella turhauttavaa kun 3. kierroksen peli onkin 300. Kierroksen peli kun joka kerta viimeistään viimeisellä kierroksella AI saa turbon ja tulee kylkeen niin että pyörähtää tai jää jumiin...
 
PC:lle eilen iltasella tippunu päivitys ja vissiin boksikin sen sai jo. Kaipa pleikkakin sen muutaman päivän sisään saa.

Täytyypi iltasella testailla miten botit nyt käyttäytyy,ittelle ainakin se kuminauha kävi hermoille oikein urakalla tossa aikasemmin.
 
En kyl ymmärrä mitä tutkimista siinä on, kun kehittäjä sanoi jo ennen julkaisua, että valmius on valmiina konsoliversiossa. Ja tällä hetkellä heidän ratkaisu tukee vain neljän ihmispelaajan(+Ai) toteutusta ja olivat sitä mieltä, että se ei ole sen arvoista.

Itekkin luin twitteristä tuosta max neljästä pelaajasta enkä kyllä ymmärrä mikä juttu tuo on.
Eiköhän sieltä tule ihan kunnon private lobbyt että voi tehdä oman servun mihin mahtuu 16 pelaajaa, eihän siinä muuten ole mitään järkeä.
 
Pleikkarilla päivityksen jälkeen tullut ajettua omia kisoja sekä uraa, eikä vielä ole kuminauhaan törmännyt. Pystyy ihan erilailla ajamaan eroa takana tuleviin.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom