Wreckfest (entinen Next Car Game)

vilsson

Member
Vauriomallinnus tainnut mennyt myös realistisella parempaan suuntaan päivityksen myötä.

Merkillistä että kisan uusintavideoa katsoessa tuota ei voi kelata ollenkaan taaksepäin vai enkö vain osannut? Ainoa vaihtoehto oli muistaakseni hidastaa, nopeuttaa eteenpäin taikka aloittaa kokonaan alusta.
 

Omenanraato

Well-Known Member
On kyllä selvästi parempi sekä AI, että Damage. Tosin nyt ongelmana se, ettei AI tajua Jutta damagea. Kisassa tulee maaliin 3-5 autoa.
 

Barca11910

Well-Known Member
On kyllä selvästi parempi sekä AI, että Damage. Tosin nyt ongelmana se, ettei AI tajua Jutta damagea. Kisassa tulee maaliin 3-5 autoa.
Täällä tuli vastaan urassa 12 kierroksen kisa jossa minä pelaajana olin ainoa joka edes selvisi maaliin saakka. Ehkä se damagen mallinnus on tosiaan nyt vähän liiankin tehokas. :rolleyes:
 

Omenanraato

Well-Known Member
Täällä tuli vastaan urassa 12 kierroksen kisa jossa minä pelaajana olin ainoa joka edes selvisi maaliin saakka. Ehkä se damagen mallinnus on tosiaan nyt vähän liiankin tehokas. :rolleyes:
Mulle ei muita tulekaan enää vastaan kuin näitä kisoja.
Eikä damagessa ole mitään vikaa, päinvastoin. AI ei vain tajua varoa sitä.
 

Ac3way

Well-Known Member
Toi on nyt uusimman päivityksen jälkeen ihan sama kuin vuosi sitten. Käytännössä palasivat vanhaan päivitykseen realistisen vauriomallinnuksen sekä vaikeimman tason tekoälyn toimesta.

Itselle on taas liian helppoa kisat. Liikaa tulee niitä kisoja missä vaan ajetaan helppoon voittoon. Saisi valikoista valita onko kuminauha käytössä ja lisää vaikeustasoja. Nykyinen ei ole hyvä.

Noissa vähän enemmän kunnon kisailuradoissa voi hyvin käyttää realistista vauriomallinnusta, mutta ahtaimissa tai enemmän rymistelyyn keskittyvissä radoissa/kilpailuissa normaalilla vauriomallilla saa parempia kisoja.
 

Gunslinger

Well-Known Member
Toi on nyt uusimman päivityksen jälkeen ihan sama kuin vuosi sitten. Käytännössä palasivat vanhaan päivitykseen realistisen vauriomallinnuksen sekä vaikeimman tason tekoälyn toimesta.

Itselle on taas liian helppoa kisat. Liikaa tulee niitä kisoja missä vaan ajetaan helppoon voittoon. Saisi valikoista valita onko kuminauha käytössä ja lisää vaikeustasoja. Nykyinen ei ole hyvä.

Noissa vähän enemmän kunnon kisailuradoissa voi hyvin käyttää realistista vauriomallinnusta, mutta ahtaimissa tai enemmän rymistelyyn keskittyvissä radoissa/kilpailuissa normaalilla vauriomallilla saa parempia kisoja.
Tai sitten muuttaisivat ai:n agressiivisuutta pienemmälle ja pistäisivät kärjen ajaa vaan kovempaa, sekä välttelemään kolarointia. Nythän ne ajaa toistensa päälle, vaikka pilaisivat samalla oman kisan. Toi kuminauha on vanhahtavaa pelisuunnittelua ja ainakin mulla tappaa peli-innon täysin. Parempi laittaa 0-100 vaikeus-tasoja, kuin kuminauha.
 

Gimble

Well-Known Member
Tai sitten muuttaisivat ai:n agressiivisuutta pienemmälle ja pistäisivät kärjen ajaa vaan kovempaa, sekä välttelemään kolarointia. Nythän ne ajaa toistensa päälle, vaikka pilaisivat samalla oman kisan. Toi kuminauha on vanhahtavaa pelisuunnittelua ja ainakin mulla tappaa peli-innon täysin. Parempi laittaa 0-100 vaikeus-tasoja, kuin kuminauha.
Samoilla linjoilla, kuminauha ajopelissä on sama asia kuin mennä siitä mistä aita on kaatunut. Ei sellainen ole mitään Intelligenceä nähnytkään, joten ei oikein samaan lauseeseen edes kuulu AI-keskustelussa. Mitä tulee peliin noin muutoin niin viime viestini jälkeen asoita on tapahtunut ja hyvä niin! En ole ihan hirveesti jauhanut yksinpeliä niin en osaa syväluodata tuota AI kovin kummoisesti. Mutta moninpeliä pelaillut se toimii kyllä pirun nätisti, ja tiukkoja tilanteita tulee kuin likuhihnalta, hauskaa! Poislukien idiootit jotka menee kisaan sen takia että saavat olla Limolla jossain ahtaassa paikassa poikittain. Tätä kyllä en oikein käsitä että kuinka damäässi täytyy olla että pitää toisten kisailun pilaamista jotenkin coolina juttuna? Pieni tuuppiminen ja törmäily kuuluu pelin ideaan ja se on ihan fine, mutta tuo parkissa oleminen hämmästyttää.

Lobbyssä olisi votekick, mutta yksikään pelaaja ei taida sitä osata käyttää annetun ajan puitteissa. Voi olla että ajan mittaan tämä korjaantuu kun peli tulee tutummaksi. Noh, ei tuokaan nyt mikään oikea ongelma sinänsä ole, mietin vaan että Bugbearilla ovat niin taitavia että osaisivat koodata algoritmin joka tunnistaa tietystä kriteeristöstä tämän tyyppisen toiminnan ja serveri voisi antaa automaattikenkää. Mutta ehkä ilmankin pärjätään.

Se mitä me tarvittaisiin on lisää variaatiota moninpelikisoihin, siellä olisi mm. tiimikisatkin pelissä tuettuna, mä en tiedä pääseekö niitä kokeilemaan konsolilla lainkaan missään muodossa? Privassa joku 3v3 tai jopa 2v2 maistuisi myös!

Onkohan meillä muuten nyt sama vai eri versio Xbox ja PS4? Settings valikossa lukee oik alanurkassa buildin numero. Boksilla se on Build 250 433.
 

Ac3way

Well-Known Member
Jos Bugbeariila ei ole resursseja, kykyjä tai haluja kehittää tekoälystä selvästi parempaa.

Voisi mielestäni valikoissa olla siinä tapauksessa hyvin valinta kuminauhalle, itsellä ei ollut mitään ongelmia sen kanssa vaan pelkkää plussaa. Normaalisti kuminauhat ajopeleissä on kyllä rankka "no no" meikäläiseltä. Se ei ole keneltäkään pois, että peli tarjoaisi lisää valintoja.
 

Gunslinger

Well-Known Member
Jos Bugbeariila ei ole resursseja, kykyjä tai haluja kehittää tekoälystä selvästi parempaa.

Voisi mielestäni valikoissa olla siinä tapauksessa hyvin valinta kuminauhalle, itsellä ei ollut mitään ongelmia sen kanssa vaan pelkkää plussaa. Normaalisti kuminauhat ajopeleissä on kyllä rankka "no no" meikäläiseltä. Se ei ole keneltäkään pois, että peli tarjoaisi lisää valintoja.
Juu, toki siellä voisi olla kuminauha valittavissa, siinä kuin muutkin vaikeus asetukset. Itse koen, että ai kaipaa vain runsasta testaamista ja arvojen hienosäätöä, itse koodi on lähes kunnossa.
 

Omenanraato

Well-Known Member
Juu, toki siellä voisi olla kuminauha valittavissa, siinä kuin muutkin vaikeus asetukset. Itse koen, että ai kaipaa vain runsasta testaamista ja arvojen hienosäätöä, itse koodi on lähes kunnossa.
Nimenomaan näin. Hienosäätöä sen suhteen, ettei pilaa omaa kisaa tahallaan. Ja hieman varoo keulaosumia, koska renkaat irtoaa heti. Aika pienestä kiinni. Vauhti niillä on ehjänä ihan ok.
 

Pirate fin

Well-Known Member
Tuli nyt ostettua ja on tässä sitä vanhaa Flatout fiilistä, mikä on hyvä homma. Yksinpeliä pelaillut vasta, niin kannattaako tonne netin puolelle ihan heti mennä?

Latausaikoja tuli myös testattua:

Valikosta kisaan: 27 s
Kisan jälkeen valikoon: 7 s

PS4 Pro sisäisenä kovalevynä Samsung 860 Evo
 

Ananas

Active Member
Tuli nyt ostettua ja on tässä sitä vanhaa Flatout fiilistä, mikä on hyvä homma. Yksinpeliä pelaillut vasta, niin kannattaako tonne netin puolelle ihan heti mennä?

Latausaikoja tuli myös testattua:

Valikosta kisaan: 27 s
Kisan jälkeen valikoon: 7 s

PS4 Pro sisäisenä kovalevynä Samsung 860 Evo
Netissä kyllä pärjää kunhan ei tykittele muita päin vaan hakee vapaita ajolinjoja.
 

Viltro

New Member
Juu uramoodia kannattaa aluksi ehkä vähän vedellä niin saa tuntumaa ja vähän osia auki.

Nettipeli ehdottomasti tämän(kin)pelin juttu
 

Nupe_31

Member
Kivaa vaihtelua vakavampien autopelien rinnalle, mutta miksi pitänyt mennä pilaamaan tuo uratila noilla naurettavilla sohvasekoiluilla. Eihän siinä muuten mitään, mutta vaikeustaso ei näytä oikein olevan kohdillaan. Läpäistäkseen pitää siis voittaa Tuossa aivan liikaa tuurista kiinni miten käy. Ei hirveästi nappaa uratilaa yrittää jatkaa kun joutuu tuota tahkoamaan, että läpi pääsee kun aina jossain kohtaa kosahtaa.
 

Barca11910

Well-Known Member
Selkeesti autojen fysiikka on myös jollain tavalla muuttunu koska nyt ei saa pyöräytettyä vastustajaa samalla tavalla.

Aikaisemmin riitti minkälainen osuma tahansa auton taakse. Nyt ei tule edes kertaa tehtyä kun kolme kertaa pitäisi samassa asiassa onnistua.

Sinänsä hyvä ei tule kisaamisesta liian helppoa.
 

Ac3way

Well-Known Member
Nyt on ollut ihan sopivasti haastetta urassa, ei ole tullut enää mitään 10 sek voittoja. Ilmeisesti haaste lisääntyy, kun urassa etenee pidemmälle.

Pari hotfixiä tullut tällä viikolla PC:lle, rengaspaineet ne ainakin palautti siihen vuoden takaiseen buildiin ja vaihtamisen kierrosalueen myös vaihtoivat takas. Oli siellä jotain tekoälystä ja paljon Online parannuksia. Aika jännä, että kehitetään vuoden verran uusia ominaisuuksia ja sitten palataankin vanhaan.

Vihdoin tuli myös ratilla kokeiltua peliä, varmaan pari vuotta sitten viimeksi. On kyllä todella hauskaa ja huomaa hyvin miten ajomallista löytyy sitä syvyyttä paremmilla laitteilla. Vähän enemmän haastetta kuin padin kanssa ja silti vielä hauskempaa. Polkimia huononsin tarkoituksella, että muistuttavat enemmän vanhoja autoja. Kunnolla vaan deadzonea polkimiin.

Ohjaamokuvakulmasta kaikki on vähän kaaottisempaa, kun ei näe niin hyvin muita autoja. Tulee kunnon romuralli fiilis!
 

Gunslinger

Well-Known Member
Nyt on ollut ihan sopivasti haastetta urassa, ei ole tullut enää mitään 10 sek voittoja. Ilmeisesti haaste lisääntyy, kun urassa etenee pidemmälle.

Pari hotfixiä tullut tällä viikolla PC:lle, rengaspaineet ne ainakin palautti siihen vuoden takaiseen buildiin ja vaihtamisen kierrosalueen myös vaihtoivat takas. Oli siellä jotain tekoälystä ja paljon Online parannuksia. Aika jännä, että kehitetään vuoden verran uusia ominaisuuksia ja sitten palataankin vanhaan.

Vihdoin tuli myös ratilla kokeiltua peliä, varmaan pari vuotta sitten viimeksi. On kyllä todella hauskaa ja huomaa hyvin miten ajomallista löytyy sitä syvyyttä paremmilla laitteilla. Vähän enemmän haastetta kuin padin kanssa ja silti vielä hauskempaa. Polkimia huononsin tarkoituksella, että muistuttavat enemmän vanhoja autoja. Kunnolla vaan deadzonea polkimiin.

Ohjaamokuvakulmasta kaikki on vähän kaaottisempaa, kun ei näe niin hyvin muita autoja. Tulee kunnon romuralli fiilis!
Jep ja kun ei peilejä, niin joutuu vilkaisemaan pahimmissa paikoissa taakse, meinaako joku pommittaa päälle.
 

Lince

Well-Known Member
STABILITY
  • Fixed a crash in the server browser.
  • Fixed a crash in the user interface renderer.
MULTIPLAYER
  • Audio for remote cars no longer stutters.
  • The currently running prediction phase is now completed when switching to dead reckoning.
  • Improved client smoothing, reducing the stuttering the remote cars especially when viewed from the side.
  • Essential server info is now displayed in the lobby (click the server message to toggle)
  • Toggling ready/unready is now disabled immediately (a second, to be precise) before event start to prevent glitches.
  • High ping warning threshold is now 1000 ms.
  • Fixed a glitch in the chat that caused text to disappear.
GAMEPLAY
  • Adjusted shifting logic, shifts occur closer to redline.
  • Adjusted tire pressures, so that front and back wheels have more or less the same pressure (and thus, different deflection).
  • AI now races more loosely and their raceline mistakes are more natural. As previously, the lower the AI Difficulty level, the more prone the AI is to errors.
  • AI now packs up more tightly.
  • Killerbee AI is now more competetive.
  • AI now uses maxed out Class A cars in the final parts of the career and randomly in custom events.
  • In Hateful Eight career event, the AI can no longer use Class B cars.
VEHICLES
  • Steering wheel is now animated for AI cars as well.
  • Steering wheel of AI cars now follows deform (prevents the floating steering wheel syndrome).
  • Fixed Motorhome engine parts and materials.
  • Paint jobs and liveries no longer add to the vehicle price.
  • Fixed Motorhome tire damage that caused the wheels to occasionally glitch.
  • Fixed a number of incorrect value references.
ENVIRONMENTS
  • Added fence in front of the spectators on the banks of Espedalen so that cars going offroad hit the fence instead of resetting after hitting spectators.
  • The cars should no longer get abruptly reset when crashing into the spectators in the Hilltop Stadium (at least not as easily as previously).
  • Hitting parked vehicles on Big Valley Stadium no longer causes a reset, and the vehicles have proper collisions.
  • A number of additional, non-specified optimization and collision improvements.
  • Fixed an antiportal glitch visible in the Motorcity reverse layout.
FRONTEND
  • Adjusted the main menu camera views and tones for a more atmospheric result.
INPUT
  • Added a controller preset with inverted sticks.
AUDIO
  • Music now continues to play over online track change when in-game music is disabled.
  • Fixed surface audio effect for sliding.
  • Propely balanced AI volume levels.
  • Master volume tweaks.
 
Viimeksi muokattu:

Pirate fin

Well-Known Member
Hyvä, että päivittelevät nopeaan tahtiin, eivätkä jää pyörittelemään peukaloita.

Eilen kävin pari nettikisaa ajamassa ja voittoa ei tullut, mutta hyvältä vaikuttaa tuo moninpeli, eikä onneksi ollut mitään paskiaisia liikkeellä vaan kaikki ajoivat asiallisesti :)
 

ramse

Member
Hyvä, että päivittelevät nopeaan tahtiin, eivätkä jää pyörittelemään peukaloita.

Eilen kävin pari nettikisaa ajamassa ja voittoa ei tullut, mutta hyvältä vaikuttaa tuo moninpeli, eikä onneksi ollut mitään paskiaisia liikkeellä vaan kaikki ajoivat asiallisesti :)
Jännä ku romurallissa ajetaan asiallisesti ja sitten esim. formulassa ajetaan romurallia. On se ihmismieli erikoinen.
 
Ylös Bottom