Olen pelannut peliä nyt noin 17-18h ja täytyy sanoa, että rakkaus alkaa rakoilla.
Uraan, AI:hin, että moninpeliin.
- Ensinnäkin tuo ura. Tosi moni kisoista on niitä missä on alkusarja joilla ei ole oikeasti mitään merkitystä, paitsi lähtöruutu finaaliin. Sit finaalissa sattaa kaikki mennä kokoajan pieleen ja kisa on vain otettava uusiksi ja uusiksi, tai jos jatkat toiste, joudut aloittamaan alusta myös alkusarjat.
Tai jos on käynnissä joku 8 kisan sarja, et voi käydä välissä vetämässä vaikka romurallia mielenrauhan vuoksi, koska sarja nollaantuu.
Entäs jos saat sarjasta 650/800 pistettä ja seuraavien kisojen avautuminen vaatisi 50 pistettä. Sit mietit et siinä oli kivoja kisoja, joten yrität saada 700/800 pistettä? Muuten hyvä, mutta se nollaa sun suorituksen. Eli jos epäonnistut, menetät ne tienatut 650 pistettäkin.
Ura kannustaa ajamaan kaikki kisat auki aloittelija AI:lla ja vasta sen jälkeen etsimään haastetta vaikeustasolla.
- AI..tässä se miksi kisoja joutuu vetää alusta miljoona kertaa. Kuulema Pc vanhassa buildissa AI ei ajanut näin kasassa, mutta nyt ajaa. Millin virhe ja tiput 10 sijaa vähintään. Noh, se on pientä vielä, mutta nämä viimeisten kierrosten haamusuoritukset ja kiilaukset ärsyttää.
Ajelin tosiaan tuossa äsken sarjan, jossa kahdeksan kilpailua, voitosta aina 100 pistettä, joten ei ihan hevillä viitsi menetellä ihan kauheasti pisteitä, koska parannus täytyisi tehdä ajamalla kaikki uusiksi.
Ajoin kuitenkin vaikeimmalla tasolla ja yllätyksekseni voitin 4 ekaa kisaa oikeasti ilman ongelman ongelmaa.
Mutta viides kisa...laskin..aloitin kisan uusiksi 19 kertaa, eli se meni läpi 20:llä kerralla. Kymmenennen kerran kohdalla vaihdoin vaikeustason helpoimmalle, mutta ei auttanut.
Noin puolet keskeytyksistä tuli siitä, että AI tulee rinnalle mutkassa ja kääntää kylkeen. Ei siinä mitään, kaikki säännöt sallittuja, mutta aina..siis aina nämä AI liikkeet on sellaisia joissa se pilaa oman kisansa täysin. Näissä siis lopulta mun auto hajosi ennen maalia.
Toinen puolikas oli sitten se vielä raivostuttavampi. Nämä kaikki kisat kesti 6 kierrosta. AI on sellainen, että ekaan mutkaan pääset kärkeen aina. Sen jälkeen menee aina samaa kaavaa noudattaen. AI on 1-5sek päässä sun takana, ja jos on siinä puskurissa, voi tulla rinnalle, hetkeksi jopa ohi, mutta ajaa ongelmitta. Kunnes päästään kierrokselle viisi. AI ottaa puolessa kierroksessa vaikka 6-7sek eron kiinni ja tässä vaiheessa ei edes yritä ohi. Tulee vain täysiä takakulmaan ja pyöräyttää mut ulos. Jos onnistut sen välttämään, niin kilpailun viimeisessä mutkassa 3-5 autoa pilaa oman kisansa tuhotakseen mut. Loppusijoitus itsellä olisi keskeytys, tai sija 15-24. Ja tätä kävi jo ensimmäisen yön striimissä kokoajan, mutta tässä oikein kiinnitin huomiota. Ja tosiaan vaikka oli lopulta helpoin AI, ei vaikutusta. Lopulta pääsin läpi, kun niittasin ekalla kierroksella auton viimeiseen mutkaan. Seuraavilla kierroksilla ohjasin AI autot sitä päin aina.
No, 4 täysin ongelmatonta voittoa ja viidennestä lopulta tuli voitto (olisin tyytynyt kaikkiin sijoituksiin 1-10 väliltä). Sit päästiin kuudenteen kisaan. Sama meno jatkui. Aikaisemmin mulla oli ollut autossa täys panssarointi, jotta selviän edes vähän matkaa niitä kiilaavia hulluja vastaan. Tein ratkaisun ja poistin kaikki, sekä viritin niin kovaksi kuin siihen kisaan sai. Mulla oli auto B224, kun AI:lla oli B180 luokkaa olevat autot. Kun startista lähdin liikkeelle, kävi selväksi ettei AI:lla ole mitään jakoa. Menin suorilla 30-40km/h kovempaa, kun kiihtyi niin nopeasti. Mutta kun pääsin kärkeen, AI tuli helposti ohi...ja sen jälkeen mun auto oli niin nopea, että kevyesti kärkeen. Ei AI:lla ollut mitään jakoa, ellei se ollut mun takana. 9 kertaa kuudennella kierroksella..viimeisessä mutkassa mut ajettiin ulos ja vaikka auto ei ois ollut ottanut ollenkaan osumaa sitä ennen, niin heikon suojauksen takia siinä auto kyllä hajosi. Jos ei niin sijoitus 20-24.
Mutta sit tapahtui jotain. Pyörähdin itsekseni uusinta yrityksellä heti alussa, läpi kisan nousin ja viimeisellä kierroksella olin sijalla 9 ja ajattelin et tämä riittää hyvin. Kunnes se sama viimeinen mutka. Kaikki AI autot tappeli siinä ja köröttelin melkein kaikista ohi, olin lopulta kolmas. Mutta päätin ottaa uusiksi. Jättäydyin lähdössä perälle ja köröttelin. Jälleen viimeisessä mutkassa kauhea ryysis ja tällä kertaa voittoon.
Jäljellä oli kaksi kisaa. Pistin kaikki panssarit takaisin, joten auto tippui saman tasoiseksi kuin AI:lla. Ajoin kisat siten, että pidin vain oman sijoituksen lähdössä ja köröttelin. Voitin molemmat kisat helposti parin viimeisen mutkan ansiosta jälleen. AI toistaa samaa kaavaa siis kokoajan ja etenkin pitkissä kisoissa viimeiset mutkat on naurettavia, eikä silloin kannata olla kärjessä. Sut tuhotaan.
Tämän myötä sain auki sit uuden mestaruussarjan ja sieltä otin ekan kisan mistä palkinnoksi sai uuden auton. Vaikein taso AI:lla jälleen. Lähtökiihdytyksessä kaikista ohi, kahden mutkan jälkeen eroa 10 sek toiseen. Ja ei ne AI:t edes kolaroineet koko kisassa yhtään. Mutta maalissa 6 kierroksen jälkeen olin 47sek edellä. Täysin hämärä homma.
Joka tapauksessa uran jo valmiiksi naurettavaan grindaukseen kun lisää tämän AI sekoilun, niin aion tasan tarkkaan avata kaikki palkinto autot uralla ja siirtyä sit custom racen puolelle...koska...
- Moninpeli on täysin turha. Aivan totaalisen turha. Privaservuja ei ole, minkä lisäksi jokainen servu on kaikille vapaa. Puolet servuista on kyllä siten, että speciaali autot on kielletty, mutta mitään luokkarajoituksia ei edes ole.
Eli haluisit ajaa vaikka kfin porukalla C luokan kisaa. Saat viivalle vaikka 6-10 autoa. Mitenkään et voi estää muita tulemasta servulle ja koska rajoituksia ei ole, 9/10 tyypistä ajaa sillä ennakkotilauksen mukana tulleella A ryhmän autolla ja murjoo muut kasaan.
Itse en ainakaan edes tykkää pelin A luokan autoista, vaan C/B ryhmä on parasta antia, mutta onlinessa et voi sitä pelata ollenkaan.
Myöskään kaveria et voi kutsua mukaan ennen kuin olet jo servulla. Jolloin aika varmasti kisa on jo lähtenyt käyntiin ja kaveri odottelee kierros tolkulla uutta kisaa.
Tuo moninpeli on aivan vitsi tällä hetkellä..