Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wreckfest (entinen Next Car Game)

Miten on muilla toiminut se kaverin kutsuminen peliin?
Minulla on se (options painike) invite friends kohta vaaleana, kun olen servillä, joten kaverit jää kutsumatta peliin
Olen kokeillut mennä sellaiselle serville missä on ollut paljon tyhjää, mutta eipä ole auttanut.
 
Olen pelannut peliä nyt noin 17-18h ja täytyy sanoa, että rakkaus alkaa rakoilla.
Uraan, AI:hin, että moninpeliin.

- Ensinnäkin tuo ura. Tosi moni kisoista on niitä missä on alkusarja joilla ei ole oikeasti mitään merkitystä, paitsi lähtöruutu finaaliin. Sit finaalissa sattaa kaikki mennä kokoajan pieleen ja kisa on vain otettava uusiksi ja uusiksi, tai jos jatkat toiste, joudut aloittamaan alusta myös alkusarjat.
Tai jos on käynnissä joku 8 kisan sarja, et voi käydä välissä vetämässä vaikka romurallia mielenrauhan vuoksi, koska sarja nollaantuu.
Entäs jos saat sarjasta 650/800 pistettä ja seuraavien kisojen avautuminen vaatisi 50 pistettä. Sit mietit et siinä oli kivoja kisoja, joten yrität saada 700/800 pistettä? Muuten hyvä, mutta se nollaa sun suorituksen. Eli jos epäonnistut, menetät ne tienatut 650 pistettäkin.
Ura kannustaa ajamaan kaikki kisat auki aloittelija AI:lla ja vasta sen jälkeen etsimään haastetta vaikeustasolla.

- AI..tässä se miksi kisoja joutuu vetää alusta miljoona kertaa. Kuulema Pc vanhassa buildissa AI ei ajanut näin kasassa, mutta nyt ajaa. Millin virhe ja tiput 10 sijaa vähintään. Noh, se on pientä vielä, mutta nämä viimeisten kierrosten haamusuoritukset ja kiilaukset ärsyttää.
Ajelin tosiaan tuossa äsken sarjan, jossa kahdeksan kilpailua, voitosta aina 100 pistettä, joten ei ihan hevillä viitsi menetellä ihan kauheasti pisteitä, koska parannus täytyisi tehdä ajamalla kaikki uusiksi.
Ajoin kuitenkin vaikeimmalla tasolla ja yllätyksekseni voitin 4 ekaa kisaa oikeasti ilman ongelman ongelmaa.
Mutta viides kisa...laskin..aloitin kisan uusiksi 19 kertaa, eli se meni läpi 20:llä kerralla. Kymmenennen kerran kohdalla vaihdoin vaikeustason helpoimmalle, mutta ei auttanut.

Noin puolet keskeytyksistä tuli siitä, että AI tulee rinnalle mutkassa ja kääntää kylkeen. Ei siinä mitään, kaikki säännöt sallittuja, mutta aina..siis aina nämä AI liikkeet on sellaisia joissa se pilaa oman kisansa täysin. Näissä siis lopulta mun auto hajosi ennen maalia.
Toinen puolikas oli sitten se vielä raivostuttavampi. Nämä kaikki kisat kesti 6 kierrosta. AI on sellainen, että ekaan mutkaan pääset kärkeen aina. Sen jälkeen menee aina samaa kaavaa noudattaen. AI on 1-5sek päässä sun takana, ja jos on siinä puskurissa, voi tulla rinnalle, hetkeksi jopa ohi, mutta ajaa ongelmitta. Kunnes päästään kierrokselle viisi. AI ottaa puolessa kierroksessa vaikka 6-7sek eron kiinni ja tässä vaiheessa ei edes yritä ohi. Tulee vain täysiä takakulmaan ja pyöräyttää mut ulos. Jos onnistut sen välttämään, niin kilpailun viimeisessä mutkassa 3-5 autoa pilaa oman kisansa tuhotakseen mut. Loppusijoitus itsellä olisi keskeytys, tai sija 15-24. Ja tätä kävi jo ensimmäisen yön striimissä kokoajan, mutta tässä oikein kiinnitin huomiota. Ja tosiaan vaikka oli lopulta helpoin AI, ei vaikutusta. Lopulta pääsin läpi, kun niittasin ekalla kierroksella auton viimeiseen mutkaan. Seuraavilla kierroksilla ohjasin AI autot sitä päin aina.

No, 4 täysin ongelmatonta voittoa ja viidennestä lopulta tuli voitto (olisin tyytynyt kaikkiin sijoituksiin 1-10 väliltä). Sit päästiin kuudenteen kisaan. Sama meno jatkui. Aikaisemmin mulla oli ollut autossa täys panssarointi, jotta selviän edes vähän matkaa niitä kiilaavia hulluja vastaan. Tein ratkaisun ja poistin kaikki, sekä viritin niin kovaksi kuin siihen kisaan sai. Mulla oli auto B224, kun AI:lla oli B180 luokkaa olevat autot. Kun startista lähdin liikkeelle, kävi selväksi ettei AI:lla ole mitään jakoa. Menin suorilla 30-40km/h kovempaa, kun kiihtyi niin nopeasti. Mutta kun pääsin kärkeen, AI tuli helposti ohi...ja sen jälkeen mun auto oli niin nopea, että kevyesti kärkeen. Ei AI:lla ollut mitään jakoa, ellei se ollut mun takana. 9 kertaa kuudennella kierroksella..viimeisessä mutkassa mut ajettiin ulos ja vaikka auto ei ois ollut ottanut ollenkaan osumaa sitä ennen, niin heikon suojauksen takia siinä auto kyllä hajosi. Jos ei niin sijoitus 20-24.

Mutta sit tapahtui jotain. Pyörähdin itsekseni uusinta yrityksellä heti alussa, läpi kisan nousin ja viimeisellä kierroksella olin sijalla 9 ja ajattelin et tämä riittää hyvin. Kunnes se sama viimeinen mutka. Kaikki AI autot tappeli siinä ja köröttelin melkein kaikista ohi, olin lopulta kolmas. Mutta päätin ottaa uusiksi. Jättäydyin lähdössä perälle ja köröttelin. Jälleen viimeisessä mutkassa kauhea ryysis ja tällä kertaa voittoon.

Jäljellä oli kaksi kisaa. Pistin kaikki panssarit takaisin, joten auto tippui saman tasoiseksi kuin AI:lla. Ajoin kisat siten, että pidin vain oman sijoituksen lähdössä ja köröttelin. Voitin molemmat kisat helposti parin viimeisen mutkan ansiosta jälleen. AI toistaa samaa kaavaa siis kokoajan ja etenkin pitkissä kisoissa viimeiset mutkat on naurettavia, eikä silloin kannata olla kärjessä. Sut tuhotaan.

Tämän myötä sain auki sit uuden mestaruussarjan ja sieltä otin ekan kisan mistä palkinnoksi sai uuden auton. Vaikein taso AI:lla jälleen. Lähtökiihdytyksessä kaikista ohi, kahden mutkan jälkeen eroa 10 sek toiseen. Ja ei ne AI:t edes kolaroineet koko kisassa yhtään. Mutta maalissa 6 kierroksen jälkeen olin 47sek edellä. Täysin hämärä homma.


Joka tapauksessa uran jo valmiiksi naurettavaan grindaukseen kun lisää tämän AI sekoilun, niin aion tasan tarkkaan avata kaikki palkinto autot uralla ja siirtyä sit custom racen puolelle...koska...

- Moninpeli on täysin turha. Aivan totaalisen turha. Privaservuja ei ole, minkä lisäksi jokainen servu on kaikille vapaa. Puolet servuista on kyllä siten, että speciaali autot on kielletty, mutta mitään luokkarajoituksia ei edes ole.
Eli haluisit ajaa vaikka kfin porukalla C luokan kisaa. Saat viivalle vaikka 6-10 autoa. Mitenkään et voi estää muita tulemasta servulle ja koska rajoituksia ei ole, 9/10 tyypistä ajaa sillä ennakkotilauksen mukana tulleella A ryhmän autolla ja murjoo muut kasaan.
Itse en ainakaan edes tykkää pelin A luokan autoista, vaan C/B ryhmä on parasta antia, mutta onlinessa et voi sitä pelata ollenkaan.

Myöskään kaveria et voi kutsua mukaan ennen kuin olet jo servulla. Jolloin aika varmasti kisa on jo lähtenyt käyntiin ja kaveri odottelee kierros tolkulla uutta kisaa.
Tuo moninpeli on aivan vitsi tällä hetkellä..
 
Miten on muilla toiminut se kaverin kutsuminen peliin?
Minulla on se (options painike) invite friends kohta vaaleana, kun olen servillä, joten kaverit jää kutsumatta peliin
Olen kokeillut mennä sellaiselle serville missä on ollut paljon tyhjää, mutta eipä ole auttanut.
Harmaana se juu on. Kaveri pääsee pleikan valikosta pelin kuvakkeen alta ”liity istuntoon”, tai jos on äänichätti-ryhmä kaverin kanssa, niin ryhmässä kaverin nimen kohdalla painaa x:ää, jolloin tulee samainen liity istuntoon nappi esiin.
 
Omenaraadolta kattavaa raporttia. On kuitenkin hyvä muistaa, että peli toimii ehkä paremmin lyhyinä sessioina ja ei liian usein. Alkuinnostus on varmasti kova, mutta ei pelin sisällön monipuolisuus ja laajuus oikein ole riittävällä tasolla isoihin pelisessioihin.

Nyt on tullut päivitys PC:llekin joten täytyy käydä kokeilemassa, miten tekoäly nykyisin toimii ja onko vauriomallinusta helpotettu. Ja tuleeko noihin Ompun mainitsemiin ongelmiin törmättyä.
 
Joo lyhyinä sessioina toimii paremmin. Lepää Omppu välillä

Monipeli kärsii toki vielä toistaiseksi privaservujen puutteesta, mut ei se mikään vitsi ole. Tai siinä mielessä on, että naurattaa koko ajan. Se on pirun hauskaa, eikä joka kisaa tartte voittaa.
 
Moninpeli tässä on se juttu loppujen lopuksi, jos saavat sen samaan kuosiin kuin PC:llä niin viihdettä kyllä piisaa pidemmäksi aikaa.
Oon pelannut tätä PC:llä yhteensä 67 tuntia ja netissä pelattu aika on varmaan 60 tuntia, oon pelannut yksinpeliä vain sen verran että auton tärkeimmät viritysosat aukeaa.
 
Viimeksi muokattu:
Joo lyhyinä sessioina toimii paremmin. Lepää Omppu välillä

Monipeli kärsii toki vielä toistaiseksi privaservujen puutteesta, mut ei se mikään vitsi ole. Tai siinä mielessä on, että naurattaa koko ajan. Se on pirun hauskaa, eikä joka kisaa tartte voittaa.
Kyllä toi toimeis pitkissäkin sessioissa, jos tuo AI käyttäytyisi kuten PC:llä ennen tän päivän pätsiä. Tästä mun videolle joku kommentoi ja oli tehnyt samasta kisasta testin pc:llä ennen pätsiä. Käyttäytyi AI ihan toisella tavalla.

Ja moninpeli. Hauskaa voi olla jos lähdet joka kerta vain vetämään romurallia A luokan autolla tms.
Mutta jos haluisit ajaa vaikka ihan kisaa C luokan autoilla, niin se ei ole edes mahdollista.
 
Itseäni hieman harmittaa, että radat ei oo kovin monipuolisia. Kakkosessa oli tosi monipuolisia ympäristöjä.
 
1. Realistinen vauriomallinnus on varmaan noin 50% kesympi kuin mitä ennen. Eli käytännössä vastaa vanhaa Normal-damagea. Vähän liikaa on helpotettu, vaikka ajatus ihan oikea.

2. Haastetta on paljon enemmän, enää ei vaan hotlapata kärjessä ja ajeta puhtaasti. Eikä alitehoisella tai vakioautolla enää pärjää automaattisesti. Tekoäly myös virittää ja panssaroi autoa, nyt pitää itse tehdä samaa ja myös vähän valikoida sopiva auto kisaan.

3. Tekoäly ajaa paljon enemmän yhdessä nipussa ja lujempaa, ajovirheillä on nyt merkitystä. Kiilaavat myös vielä enemmän, ahtaissa kisoissa kenties jo liikaakin. Ehkä nyt myös "kuminauha-tekoälyä" mukana, täytyy testata lisää.

4. Ratojen ympäristöön on lisätty paljon tavaraa, nyt näyttää hienommalta. Ja samalla pelin optimointi on parantunut. Ei taida fps tippua enää missään, vakaa 60fps 7 vuotta vanhalla tietokoneella Medium-High asetuksilla.

5. Nyt, kun rahaa menee myös viriosien ostoon niin enää sitä ei olekkaan aivan liikaa. Aika sopivasti.

6. Jonkun verran pieniä viilauksia: valikot vähän paremmat, enemmän kuin yksi latausruutu ja paljon muuta. Onhan niitä uusia autoja ja ratojakin, mutta en ole vielä ehtinyt testamaan.

Tuo haasteen lisäys on parantanut peliä paljon, kun ei automaattisesti enää voita kisoja. Hyvä päivitys!
 
@Omenanraato

Miten perkuleessa sä oot jo noin paljon pelannut, kun eikös tämä vasta julkaistu?:D
Sunnuntaina valvoin puoleen yöhön, jotta peli aukesi ja pelasin kolmeen asti. Sit eilen jatkoin heti aamulla kasin jälkeen ja vedin yhteensä noin 10h eilisen päivän aikana. Tänään jatkoin ensin aamulla noin 3h ja illalla vielä 2-3h päälle. :D
 
Harmi ettei oo vielä priva servuja. Onneks noista valmiistakin löytyy hyvääkin porukkaa, kun sattuu sopiva lobby kohdille. Tuli ajettua parit hyvät kisat, kun porukka ajoi jokkis-meiningillä ja vain c ja b luokkasilla.
 
Hieno peli! Voittoja tullut jo useampi C-luokan Tristarilla A-luokkalaisia vastaan ja 5-tasolla mennään nyt. Viritetty C164. Fiksu ajaminen ja tarkat ajolinjat palkitaan. Toivottavasti saavat privaservut aikaiseksi!
 
Eipä ollut kuminauhaa havaittavissa, ajoin lisää kisoja, seurasin aika eroja ja koitin myös replaysta seurata takana tulevien menoa.

Pitää varmaan itsekin huomenna kokeilla pitkästä aikaa moninpeliä, siitä on jo yli vuosi edellisestä kerrasta.

Niin ja ratilla ajamista pitää myös kokeilla. Pahus, kun ei ole h-kaavio kiinni vaihdekepissä tällä hetkellä. Kytkin+H-kaavio kombolla voisi kuvitella ajamisen olevan aika hauskaa, jos ajaa jotain tehokasta takavetoista amerikanrautaa.
 
PC-versio on kyllä hyvin optimoitu kun pyörii vanhalla koneella 1440p/60fps, 4K oli myös lähellä lukittua 60fps kun pudotti asetuksia.
Saapa nähdä tuleeko tähän mitään Pro ja X parannuksia, mielellään näkisin performance tilan mikä on 60fps ja 4K tilan mikä on 30fps.
 
Eipä ollut kuminauhaa havaittavissa, ajoin lisää kisoja, seurasin aika eroja ja koitin myös replaysta seurata takana tulevien menoa.

Pitää varmaan itsekin huomenna kokeilla pitkästä aikaa moninpeliä, siitä on jo yli vuosi edellisestä kerrasta.

Niin ja ratilla ajamista pitää myös kokeilla. Pahus, kun ei ole h-kaavio kiinni vaihdekepissä tällä hetkellä. Kytkin+H-kaavio kombolla voisi kuvitella ajamisen olevan aika hauskaa, jos ajaa jotain tehokasta takavetoista amerikanrautaa.

Pleikkarilla on ainakin kuminauha, keskivaikealla ai:lla. Se on vaan vähän kehittyneempi, parviäly ja voi hukkua muuten hienosti tehdyn tekoälyn alle. Esim ai-kuskeilla tuntuu olevan erinlaiset ”persoonat” ja kuminauhan teho vaihtelee kisoittain, mutta se herää yleensä, kun pelaaja siirtyy kärkeen, jolloin ai lisäsi vauhtia ja agressiivisuurta tarpeen mukaan ja tekee johtopaikan pitämisestä todella haasteellista, varsinkin viimeisellä kieroksella.

Testasin kolmea ratakisaa useita kertoja. Yllättäen yhdessä kisassa kuminauhaa ei ollut, jolloin sain ajaa voittoon reilulla 15s erolla. Muuten kuminauha oli selvästi havaittavissa, kun siirtyi johtoon. Koitin ajaa kisoja täysilla 100%, rennosti 80% ja sit körötellen 60%. Rento vauhti riitti hyvin nousemaan kärkeen, mutta edes täysillä, hyvällä ajolla ei päässyt karkuun, vaan viimeistään vikalla kieroksella kakkonen oli ottanut kiinni ja yleensä vielä ajoi mutkassa päälle, jolloin pääryhmäkin sai kiinni.

Ai on tehty muuten todella hienosti, mutta pilattu ainakin osassa kisoissa kuminauhalla ja liialla agressiivisuudella.

Btw: H-kaavio, kytkimellä, on ihan siisti painaa menee ja antaa vieläpä nopeemman lähdön, kun pelkällä manuaalilla.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom