Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wuthering Waves

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä venattii ps5 versiota kuumeisesti ja tuli valvottua 4 asti aamulla ku piti heti saada varmistettua että saan progression siirrettyä pc:ltä kun aika hyvin kehkeytyny account(union lvl 78) kyseessä. Sehän sujui helpommin kun oletin, monissa muissa esim genshinissä ja honkai star rail tuon kanssa oli monilla ongelmia ja joutuivat alottamaan puhtaalta pöydältä. :D

Peli näyttää vähintään yhtä upeelta kuin pcllä, suorituskyvyssä huomasin droppeja mutta tätä varmaan optimoidaan vielä monta kertaa. Kurogames alkaa tässä vaiheessa olla melkeen tunnettu siitä että siellä hiotaan kyllä pienemmätkin epäkohdat kuntoon, itse pelin käytettävyys ja ui jne on tosi hyvin käännetty konsolille. Tästä on hyvä jatkaa massiivisen 2.0 päivityksen myötä, nyt vois jopa kokeilla eng va koska verrattuna pelin alkuun nyt on palkattu huippu näyttelijöitä tekemään noita ja tietääkseni myös vanhempia on tehty uusiks.

Kuten Destiz ylempänä totesi kyseessä todella on heittämällä paras gachapeli näin ihan launchista koko ajan aktiivisesti pelanneena, ehkä isoin syy se että tekijät todella tuntuu välittävän pelistä ja se näkyy isosti. Viime aikoina tullu paljon seurattua saman genren muita pelejä ja ehkä wuwan pahinta kilpailijaa genshiniä(mitä myös itse pelannut sen about 3000h) mikä se vaan tuntuu aiheuttavan pettymyksiä pelaajilleen kerta toisensa jälkeen.
 
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Genshiniin tai Tower of Fantasyyn tämä vertautuu erityisesti. Mitenkäs tätä ja noita muita enemmän pelanneet, niin miten rankkaisitte nämä pelit parhaimmuusjärjestykseen, ja millä perustein järjestys teillä muodostuu? Tuossa @Goriborth in edellisessä viestissä on jo toki jotain pointteja miksi nimenomaan Wuthering Waves olisi paras.
 
Kaikkia on pelattu ja järjestys olis: 1: wuwa 2: honkai star rail 3: genshin impact 4: tof. Zenless zone zeroa kokeilin niin lyhyesti että sitä en tässä ees noteerannut mutta oon tehny päätöksen etten yhteenkään hoyoversen peliin enää koske koska en halua tukea niin scummyä toimintaa mitä siellä on harrastettu. Viimeisimpänä se että eräs sisällöntuottaja oli pakotettu tekemään vaan genshin matskua, oli muutaman kerran striimannut wuwaa ja saanu varotuksen hoyoverseltä. :D Lisäks erityisesti genshinissä edelleen vuosien jälkee massiiviset qol parannukset loistaa poissaolollaan ja ehkä se pahin: pakotettua tarinan kerrontaa mikä vielä blockkaa varsinaisen pelaamisen. Honkaissa tuo ei ollu ihan niin pahaa mutta alko menemään huonompaa suuntaan ja tästä syystä tuli tuokin hylättyä. Tower of fantasy menetti hiljattain rahottaja firmansa eli tuon tulevaisuus on lievästi sanottuna epävarma. Ei kyllä missään vaiheessa saanu isoa pelaajamäärää ja tilannetta ei varsinaisesti auttanu täysin juosten kustu konsoliversio.
 
huhhuh mitä tykitystä Main Questin ja soundtrackin suhteen enkä ole vielä edes tuolla uudella zonella ku sen verran paljon rästissä mainquestiä,

järjetön RNG eli tuuri sen kun vaan jatkuu pelin parissa, muutamalla rerolilla tuli saatua, ensin 2,0 main hero, hänen Banneristaan eli Carlotta (samasta paketista tuli myös toinen 5 star hero joka itseltä puuttui eli Encore). sekä hänen Legendary weapon bannerista hänen nimikko weaponinsa Last Dance, ase tosiaan nostaa Carlottan damagea 70%, aika mukavat porkkanat sitten uuteen Zoneen, en millään malta odottaa että pääsen kehittämään hahmoa. mitä testasin hahmoa niin tämä tulee olemaan meitsin main, kyseessä on vielä ensimmäinen Gun 5 star hero ja hahmo muutenkin todella mieleen niin lookkinsa kun personaansa suhteen.

carlotta last dance.jpg

 
Viimeksi muokattu:
Ensimaistiaiset otettu PS5 versiosta Prolla. Olen pelannut paljon Infinity Nikkiä viimeaikoina ja koska se on hämmentävän kaunis gacha peliksi pistää tässä ensimmäisenä silmään sen simppeli anime tyylinen grafiikka joka näyttää aika last geniltä. Ruma peli ei ole missään nimessä ja se pyörii melko tasaisen 60 fps (ainakin tähän mennessä) mutta verrattuna Nikkiin aika yksinkertaisen näköinen.

Pelattavuus peleissä onkin sitten täysin erilaista ja olin jo unohtanut miten loistava tämän pelin taistelut on ja koska se on näiden pelien keskeisin osa-alue jää muut jutut yksinkertaisimmiksi verrattuna Nikkiin missä ötököiden, nahkojen ja kalojen keräilyyn on kaikkeen oma työvälineensä ja tässä vaan painetaan nappia ja saat tavarat itsellesi. Mutta kuten sanottua niin pelit keskittyy eri asioihin. Jos taistelut on Nikissä simppeliä yhden napin painamista ja sitä on noin 95% vähemmän tässä se on nopeatempoista näyttävää ja vaatii comboja eri hahmojen välillä.

Mitä tulee näihin taistelu painotteisiin gacha peleihin (WuWa, Genshin, ZZZ, Star Rail) on tämä niistä mielestäni kaikkein paras juurikin tuon loistavan taistelusysteemin takia. Tosin joku voi tykätä Star Railista enemmän koska se on vuoropohjainen RPG joten sinänsä huono verrata. Mutta tarina ja hahmot on myös mielestäni parhaat näistä 4 pelistä jotka mainitsin.

Omaan makuun Nikki toimii paremmin joten se pysyy pääpelinä mutta jossain vaiheessa kun tässä pääsee sinne 2.0 kontenttiin niin pitää katsoa uudestaan koska kuullut paljon hyvää siitä.
 
eilen tosiaan ku pääsin tuonne 2.0 alueelle niin kyllähän peli on vienyt täysin mennessään, tuo uuden aluen lento ominaisuus on ihan god tier tason ominaisuus ja toivon mukaan se tuodaan jossain vaiheessa tuonne main areallekin, todella mukava tutkia ja leijailla paikasta paikkaan, muutenkin todella upea, esim tuo venetsiamainen kaupunki, tuo 2.0 alue on myös valtava, että tässä riittää tekemistä vielä useaksi päiväksi. hirveä määrä arkkua, ja salaisuuksia ja muita minipelejä ja bosseja yms. 4,5/5 annan tälle 2.0:ll. (antaisin 5/5 jos eräs crimson cloud, pilareineen minipeli ei olisi niin ärsyttävä, en ymmärrä muutenkaan sitä kunnolla suosiolla skipannut ja odotellut youtubeen videoita että joku selittää mekaniikan kunnolla)

mitä tulee Carlottaan niin aivan ylikylän tyttö, taitaapa neidillä olla myöskin highest single target dps kaikki hahmot mukaan lukien. kyseessä ei tosiaan S tierin hahmo vaan SS tierin hahmo eri ranking listojen mukaan. ja niitä on ilmeisesti vain muutama pelissä.
 
Viimeksi muokattu:
Muutamia tunteja pelaillu ja ihan vielä en ole päässyt silleen sisälle että jaksaisin innostua. Hirveesti kliseistä anime puhetta, hidasta semmosta. Tarinasta pysty vielä sanomaan mitään.

Hirveesti tulee kokoajan jotain eri xp esinettä, ei mitää käryä mite niitä käytetään tai missä ja kannattaako edes.

Kait tää iha kiva on ku peli pääsee käyntiin.
 
Muutamia tunteja pelaillu ja ihan vielä en ole päässyt silleen sisälle että jaksaisin innostua. Hirveesti kliseistä anime puhetta, hidasta semmosta. Tarinasta pysty vielä sanomaan mitään.

Hirveesti tulee kokoajan jotain eri xp esinettä, ei mitää käryä mite niitä käytetään tai missä ja kannattaako edes.

Kait tää iha kiva on ku peli pääsee käyntiin.
Täällä vähän samat fiilikset. En ymmärrä mistään mitään. Vähän kyllä syö kiinnostusta tämmönen. Kaikki vaa tuntuu niin hemmetin sekavalta, joten vähän tuntuu siltä, että en jaksa tähän perehtyä sen kummemmin.
 
tää 2.0 alue on aivan käsittämättömän huikea, se mikä määrä täällä on quality of lifeä niin tää on todellakin 2.0, tosiaan voi lentää, on noita speed boost juttuja powerupseja kun otat sellaisen hahmo juoksee kovempaa, sitten on myös noita loikkimis iconeita kun otat sellaisen hahmon loikkaa 500 metriä eteenpäin, se tempo ja nopeus exploringin suhteen on ihan eri tasolla kun tuolla 1.0 zoneilla.sitten yksi kovimpia juttuja eli kartta on interaktiviinen eli kun otat waypointin niin lähellä näkyy kaikki arkut ja muut missä et ole vielä käynyt yms. siihen päälle että miten eeppisen tuo 2.0 main quest ja 2.0 alueen soundtrack on jo nyt aika varmasti omilla listoillani vuoden soundtrack osastoa. toivotaan että tekijät tuovat nuo 2.0 ominaisuudet myös tuonne 1.0 zoneille, koska tää on ku yö ja päivä niiden suhteen.

mitä tulee siihen että peli olisi jotenkin monimutkainen niin ei minusta peli ole missään vaiheessa ollut monimutkainen itseasissa suhteellisen yksinkertainen keräilet kristalleja avaat bannereita eli pakettaja niillä ja teet questejä ja eventtäjä ja tutkit ja siinä samalla kehität hahmoja ja nappailet echoja, lisäksi pelissä kun aivan erinomainen tuo tutorial osia jossa se selitetään aikalailla kaikki tosi selkeesti

Sit tosiaan nuo 2.0 alueen chest zonet ei ole yksittäisiä Chestejä vaan siellä on 4-5 chestejä per yksi chest alue joten sieltä saa ainakin sen 35-50 lisää crystaleita.
 
Viimeksi muokattu:
Muutamia tunteja pelaillu ja ihan vielä en ole päässyt silleen sisälle että jaksaisin innostua. Hirveesti kliseistä anime puhetta, hidasta semmosta. Tarinasta pysty vielä sanomaan mitään.

Hirveesti tulee kokoajan jotain eri xp esinettä, ei mitää käryä mite niitä käytetään tai missä ja kannattaako edes.

Kait tää iha kiva on ku peli pääsee käyntiin.

Jos ei oo gachapelejä ennen tesminy vaatii joo kyllä tottumista ja perehtymistä, tarina voi varsinki alussa tuntua että se tulee kokoajan "tielle häiritsemään" ja monet sanat ja ilmaisut on sellasia mistä ei tajua mitään. Tästä ei kannata piitata ja niitä voi jopa skippailla, sellanen toiminto kun löytyy. Tuo tarina kyllä avautuu myöhemmin.

Omalla kohdalla perehdytys gachaan tuli genshinin kohdalla ja tavallaan hyvä juttu näissä peleissä on se että ku oot pelannu yhtä tunnet jo systeemit koska kaikki on lähes samaa kaikissa. Valikot pitkälti samoja, hahmojen ja aseiden kehitys ja gearaus "artifactien" kanssa. Tarinasta piti vielä sellanen varotuksen sana pistää tänne että wutherin kohdalla alku ei ole sitä ihan parasta vaan lähestulkoon huonoa.. Tekijät kuitenkin nopeasti reagoivat tähän(toisin kuin muissa gachoissa) ja se lähtee paranemaan huimasti heti jo ekan alueen aikana.

Mount firmamentissa ja black shoressa tarina oli todella hyvää ja nautittavaa, vähemmän yappingia ja enemmä siistiä cutsceneä jne. Eli kannattaa koettaa vaan kestää sitä alkua koska se palkitaan, samaten kuin se että kun pelin systeemit tajuaa on vaikea lopettaa ja pelaamisesta tulee todella mukavaa...esim itseä pitkään genshinin lopetettuani harmittanut kun ei ole ollut yhtäkään hyvää saman genren peliä paitsi nyt. :D Jos pitää yks 10/10 aspecti tästä sanoa se on taistelu ja siihen jää kyllä koukkuun, vetää jopa black desertille vertoja omasta mielestä.
tää 2.0 alue on aivan käsittämättömän huikea, se mikä määrä täällä on quality of lifeä niin tää on todellakin 2.0, tosiaan voi lentää, on noita speed boost juttuja powerupseja kun otat sellaisen hahmo juoksee kovempaa, sitten on myös noita loikkimis iconeita kun otat sellaisen hahmon loikkaa 500 metriä eteenpäin, se tempo ja nopeus exploringin suhteen on ihan eri tasolla kun tuolla 1.0 zoneilla.sitten yksi kovimpia juttuja eli kartta on interaktiviinen eli kun otat waypointin niin lähellä näkyy kaikki arkut ja muut missä et ole vielä käynyt yms. siihen päälle että miten eeppisen tuo 2.0 main quest ja 2.0 alueen soundtrack on jo nyt aika varmasti omilla listoillani vuoden soundtrack osastoa. toivotaan että tekijät tuovat nuo 2.0 ominaisuudet myös tuonne 1.0 zoneille, koska tää on ku yö ja päivä niiden suhteen.

mitä tulee siihen että peli olisi jotenkin monimutkainen niin ei minusta peli ole missään vaiheessa ollut monimutkainen itseasissa suhteellisen yksinkertainen keräilet kristalleja avaat bannereita eli pakettaja niillä ja teet questejä ja eventtäjä ja tutkit ja siinä samalla kehität hahmoja ja nappailet echoja, lisäksi pelissä kun aivan erinomainen tuo tutorial osia jossa se selitetään aikalailla kaikki tosi selkeesti

Sit tosiaan nuo 2.0 alueen chest zonet ei ole yksittäisiä Chestejä vaan siellä on 4-5 chestejä per yksi chest alue joten sieltä saa ainakin sen 35-50 lisää crystaleita.

Ootan kyllä innolla 2.0 kun en oo vielä sitä msq malttanut alotella, vedin heti ensi töikseni yhden eventeistä pois jotta saa lisää astriitteja. :D Jo 1.0 alueitten tutkiminen jne on kyllä muita gachoja paljon edellä seinä juoksun staminan jne takia.

Carlotta on täälläki pakko hankinta koska pelin eka 5* pistol user, lisäks tier listeillä korkeella esim camellyan kanssa joka oli omalla kohdalla must have koska hän on"whirlwind" spin to win dps, vahva suositus jos tulee rebanneriin. Oma suosikki on edelleen changli ja yanlinille tuli viime bannerista saatua auki eka resonance´. Tässä pelissä oon myös ottanu kaikille omat signature aseet koska se on niin helppoa kun ei oo mitään vammasta 50/50 systeemiä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Enpäs muistganut miten loistava pelin tarina voi olla kun se lähtee käyntiin, keskustelu Scarin kanssa on todella kutkuttava ja mielenkiintoisesti tehtyä tarinankerrontaa. Olin myös kokonaan unohtanut tuon seinillä kiipeilyn joka kyllä tekee maailman tutkimisesta todella maukasta puuhaa. Kyllähän tälle mahdollisuus kananttaa antaa koska gameplay looppi on koukuttava ja ei se peli niin sekava ole kun ottaa aikansa miten asiat toimii. Sitten kun yhden gacha pelin oppii on kuin kotonaan muissa koska ne kaikki noudattaa samaa kaavaa.
 
Enpäs muistganut miten loistava pelin tarina voi olla kun se lähtee käyntiin, keskustelu Scarin kanssa on todella kutkuttava ja mielenkiintoisesti tehtyä tarinankerrontaa. Olin myös kokonaan unohtanut tuon seinillä kiipeilyn joka kyllä tekee maailman tutkimisesta todella maukasta puuhaa. Kyllähän tälle mahdollisuus kananttaa antaa koska gameplay looppi on koukuttava ja ei se peli niin sekava ole kun ottaa aikansa miten asiat toimii. Sitten kun yhden gacha pelin oppii on kuin kotonaan muissa koska ne kaikki noudattaa samaa kaavaa.

Juuri näin. :) Itseasiassa tossa tismalleen samassa kohdassa itelläkin tuli se ahaa elämys ja aivan selkeästi tarina lähti kunnolla liikkeelle, myöhemmin on sitten vielä paljon isompaa parannusta luvassa!
 
Hyviä kommentteja molemmilta siteeratuilta, ja ainakin toistaiseksi myötäilevät omia alkukokemuksiani. Ajattelin hieman vertailla aiempien kommentienne perusteella nyt ensin Genshin Impactia sekä Wuthering Wavesia, ja on kyllä pakko itsekin todeta, että alun perusteella Genshin on tuntunut jonkin verran paremmalta. Oikeastaan kumpikaan ei ihan valtavasti ole napannut vielä mukaansa, mutta kyllä näistä huomaa, että potentiaalia varmasti on siihen, että imaisevat minutkin mukaansa.

Se kysymys vielä, että kuinka kovia nämä loppujen lopuksi ovat rahastuksessa? Jos jonkin verran joutuu grindaamaan sen sijasta, että pitää laittaa rahaa likoon, niin se ei haittaa välttämättä. Mutta aivan hillitön ero progressiossa oikean rahan käytön ja grindaamiseen välillä on kyllä sitten selkeä turnoff minulle. Kuten ovat myös jatkuvat ”tarjoukset” ja mainokset, jotka hyppivät silmille jatkuvasti valikoissa. Näitäkin ainakin jonkin verran näissä tuntuu olevan.

Mutta ihan ok vaikutelman näistä nyt sain kuitenkin toistaiseksi. Genshin Impact ehkä innosti enemmän, kun hahmoprogressiota tuli enemmän sitä pelatessa, ja jollain lailla nuo Wuthering Wavesin alun hahmot onnistuivat olemaan ainakin alussa ajoittain jopa ärsyttäviä jo. Molempia jatkan joka tapauksessa varmuudella eteenpäin. Seuraavaksi taitaa olla Wuthering Wavesin vuoro.

Enpäs muistganut miten loistava pelin tarina voi olla kun se lähtee käyntiin, keskustelu Scarin kanssa on todella kutkuttava ja mielenkiintoisesti tehtyä tarinankerrontaa. Olin myös kokonaan unohtanut tuon seinillä kiipeilyn joka kyllä tekee maailman tutkimisesta todella maukasta puuhaa. Kyllähän tälle mahdollisuus kananttaa antaa koska gameplay looppi on koukuttava ja ei se peli niin sekava ole kun ottaa aikansa miten asiat toimii. Sitten kun yhden gacha pelin oppii on kuin kotonaan muissa koska ne kaikki noudattaa samaa kaavaa.

Juuri näin. :) Itseasiassa tossa tismalleen samassa kohdassa itelläkin tuli se ahaa elämys ja aivan selkeästi tarina lähti kunnolla liikkeelle, myöhemmin on sitten vielä paljon isompaa parannusta luvassa!
Jos ei oo gachapelejä ennen tesminy vaatii joo kyllä tottumista ja perehtymistä, tarina voi varsinki alussa tuntua että se tulee kokoajan "tielle häiritsemään" ja monet sanat ja ilmaisut on sellasia mistä ei tajua mitään. Tästä ei kannata piitata ja niitä voi jopa skippailla, sellanen toiminto kun löytyy. Tuo tarina kyllä avautuu myöhemmin.

Omalla kohdalla perehdytys gachaan tuli genshinin kohdalla ja tavallaan hyvä juttu näissä peleissä on se että ku oot pelannu yhtä tunnet jo systeemit koska kaikki on lähes samaa kaikissa. Valikot pitkälti samoja, hahmojen ja aseiden kehitys ja gearaus "artifactien" kanssa. Tarinasta piti vielä sellanen varotuksen sana pistää tänne että wutherin kohdalla alku ei ole sitä ihan parasta vaan lähestulkoon huonoa.. Tekijät kuitenkin nopeasti reagoivat tähän(toisin kuin muissa gachoissa) ja se lähtee paranemaan huimasti heti jo ekan alueen aikana.

Mount firmamentissa ja black shoressa tarina oli todella hyvää ja nautittavaa, vähemmän yappingia ja enemmä siistiä cutsceneä jne. Eli kannattaa koettaa vaan kestää sitä alkua koska se palkitaan, samaten kuin se että kun pelin systeemit tajuaa on vaikea lopettaa ja pelaamisesta tulee todella mukavaa...esim itseä pitkään genshinin lopetettuani harmittanut kun ei ole ollut yhtäkään hyvää saman genren peliä paitsi nyt. :D Jos pitää yks 10/10 aspecti tästä sanoa se on taistelu ja siihen jää kyllä koukkuun, vetää jopa black desertille vertoja omasta mielestä.


Ootan kyllä innolla 2.0 kun en oo vielä sitä msq malttanut alotella, vedin heti ensi töikseni yhden eventeistä pois jotta saa lisää astriitteja. :D Jo 1.0 alueitten tutkiminen jne on kyllä muita gachoja paljon edellä seinä juoksun staminan jne takia.

Carlotta on täälläki pakko hankinta koska pelin eka 5* pistol user, lisäks tier listeillä korkeella esim camellyan kanssa joka oli omalla kohdalla must have koska hän on"whirlwind" spin to win dps, vahva suositus jos tulee rebanneriin. Oma suosikki on edelleen changli ja yanlinille tuli viime bannerista saatua auki eka resonance´. Tässä pelissä oon myös ottanu kaikille omat signature aseet koska se on niin helppoa kun ei oo mitään vammasta 50/50 systeemiä. :)
 
Se kysymys vielä, että kuinka kovia nämä loppujen lopuksi ovat rahastuksessa? Jos jonkin verran joutuu grindaamaan sen sijasta, että pitää laittaa rahaa likoon, niin se ei haittaa välttämättä. Mutta aivan hillitön ero progressiossa oikean rahan käytön ja grindaamiseen välillä on kyllä sitten selkeä turnoff minulle. Kuten ovat myös jatkuvat ”tarjoukset” ja mainokset, jotka hyppivät silmille jatkuvasti valikoissa. Näitäkin ainakin jonkin verran näissä tuntuu olevan.
Noh kyllähän gachapelit elää sillä että jotkut sinne rahaa työntää. Pakollista se ei kylläkään missään nimessä ole pelin sisällön läpäisyä ajatellen.

Mitään päälletursuavaa mainosta ei periaatteessa ole. Toki uudet hahmot ja niiden bannerit on esillä vahvasti, samoin kaikki muu ostettava sisältö ja valuutta. Pelit kuitenkin myös tarjoaa ilmaiseksi ihan kaikkea samaa mitä rahalla saa (poislukien hahmojen vaatteita) joten ei kyllä itsellä oo tullu fiilistä että pitäisi maksaa jotain saadakseen. Grindiä toki riittää, ja rahalla voi sitä nopeuttaa.

Eniten rahan käytön näkee siinä, saako kaikkia hahmoja itselleen. Ilmaispelaaja ei mitenkään voi kerätä kaikkia hahmoja, joten kannattaa asennoitua siihen että valikoi uusista hahmoista aina ne itselle mieluisimmat joita lähtee tavoittelemaan.

Näistä gachapeleistä tämä Wuthering Waves on selvästi ollut anteliain mitä tulee ilmaiseen krääsään, mut melko sama meno on kaikissa. Genshinissä on toki isompi valikoima hahmoja ym tällä hetkellä mistä valita.
 
Hyviä kommentteja molemmilta siteeratuilta, ja ainakin toistaiseksi myötäilevät omia alkukokemuksiani. Ajattelin hieman vertailla aiempien kommentienne perusteella nyt ensin Genshin Impactia sekä Wuthering Wavesia, ja on kyllä pakko itsekin todeta, että alun perusteella Genshin on tuntunut jonkin verran paremmalta. Oikeastaan kumpikaan ei ihan valtavasti ole napannut vielä mukaansa, mutta kyllä näistä huomaa, että potentiaalia varmasti on siihen, että imaisevat minutkin mukaansa.

Se kysymys vielä, että kuinka kovia nämä loppujen lopuksi ovat rahastuksessa? Jos jonkin verran joutuu grindaamaan sen sijasta, että pitää laittaa rahaa likoon, niin se ei haittaa välttämättä. Mutta aivan hillitön ero progressiossa oikean rahan käytön ja grindaamiseen välillä on kyllä sitten selkeä turnoff minulle. Kuten ovat myös jatkuvat ”tarjoukset” ja mainokset, jotka hyppivät silmille jatkuvasti valikoissa. Näitäkin ainakin jonkin verran näissä tuntuu olevan.

Mutta ihan ok vaikutelman näistä nyt sain kuitenkin toistaiseksi. Genshin Impact ehkä innosti enemmän, kun hahmoprogressiota tuli enemmän sitä pelatessa, ja jollain lailla nuo Wuthering Wavesin alun hahmot onnistuivat olemaan ainakin alussa ajoittain jopa ärsyttäviä jo. Molempia jatkan joka tapauksessa varmuudella eteenpäin. Seuraavaksi taitaa olla Wuthering Wavesin vuoro.

Joo wuwan tarina tosiaan alkaa huonosti, mutta vaikka genshissä alku on tavallaan parempi..siinä ainakin meikäläistä rupes todella nopeasti ärsyttämään muuan kimeä ääninen paimon joka onkin ehkä se isoin ongelma genshinin tarinan kerronnassa. Päähenkilö kun pysyy enimmäkseen mykkänä ja paimon sanoo ne ihan kaikki asiat ja vieläpä ihan kuin pikkulapselle. Myös se että noissa puhumis kohtauksissa hahmot seisoo staattisessa asennossa paikallaan ja pelaajalle jää tehtäväks rämpyttää x, elokuvamaiset cut scenet on harvassa mitä wuwa taas on lisänny kokoajan enemmän ja enemmän. Muutenkin verrattuna wuwaan on monet tarina tehtävät ja myös sivu tooodella pahasti ylipitkiä ja pahasti "bloated". Itse lopetin kyseisen pelin siinä about sumerun kohdalla kun rupes tuntumaan niin ylitse pääsemättömiltä progression esteiltä ja kuluttavalta tarinan peluu. Kuulemma sumerussa olis mullakin kohta tullut eteen joku aranyaka niminen minkä tekemiseen menee 11h mistä suurin osa on pelkkää mussutusta ilman ääninäyttelyä..ei kiitos. Niin se on myös ongelma että myöhemmin pelissä tulee tosiaan paljon tehtäviä mistä puuttuu va. :D

Mitä tulee tuohon rahankäyttöön sanoisin että wuwa on ylivoimaisesti anteliain ja f2p ystävällisin koska jaossa on paljon enemmän astriteja jne verrattuna muihin. Tekemällä dailyt kertyy jo huomaamatta aika hyvin ja sitten nuo erilaiset eventit mitä kiertää hyvällä sykkeellä kokoajan. Lunite subscription on todella worth it, hintaa vain 6€ ja saa heti 300 astritea ja 2700 kaikenkaikkiaan päivittäin loggaamalla eli tällöin pitää sitten vaan muistaa logata joka päivä, mullä on tää ollu aktiivisena melkeen pelin alusta asti.

Bannerien pity on 80 ja weapon bannerissa ei ole pitya ollenkaan eli sieltä saa sen halutun aseen 100% varmuudella, tää on TODELLA iso asia. Kannattaa tosiaan päättää/suunnitella mitä hahmoja haluaa ottaa, jos kokee ettei esim pelityyli tai edes ulkonäkö kiinnosta niin skippaa vaan, ja jos joku hahmo kerkeää bannerista häviämään näille tulee uusintoja aina jossain kohtaa. Itse esim otin mun ekalle 5* hahmolle yinlinille ekan dupen eli kopion koska tällöin hahmosta tulee voimakkaampi resonance chainin kautta. Hahmojen rakennus täyteen potentiaaliin vie myös aikaa ja resursseja eli tämänkään takia ei voi kuvitella että sais ihan kaikki. :D Oon itsekkin säästänyt useamman kerran pidemmän aikaa ja voi pojat se tuntuukin sitten aina yhtä siistiltä kun tietää että saa jonkun op hahmon ja jää vielä astriteja yli, varmaan yks siisteimpiä fiiliksiä sen lisäks että voittaa 50/50 hahmobannerissa.
 
Genshinissä on myös se ongelma noiden hahmojen kanssa että jos saat jonkun uuden ja oot alottanu pelin, niin sen hahmon tarvitsemat materiaalit löytyy pelin uusimmalta alueelta ja koska peli on jo aika laaja, kestää uusilla aika kauan sinne päästä. En tiiä onko tähän tullu jotain muutosta, kun itsekin Sumeruun lopetin pelin.

Tässä Wuwassa on toki samaa, mut uusia bosseja pääsee kyl haastaan aiemmin ja questia voi skipata että pääsee suoraan uusimpaan sisältöön kiinni. Eri asia toki kannattaako niin tehdä.

Ite nyt höyläsin läpi noi Mt Firmamentin ja Black Shoresin, niin nyt pääsin uuteen 2.0 käsiksi. Hyvältä kyl vaikuttaa. Tarina tosiaan on ottanu muutenki harppauksia alun jälkeen. Ja ilo on kyl pleikalla pelata tätä.
 
Itellä on vaan se että harvassa on ne pelit joita jaksan pelata jos ne on niitä "pelaa x tuntia niin siitä tulee hyvä". Missä kohtaa tämä sitten muuttuu hyväksi? 10h, 20h?

Näääääh, tuolta löytyy parempaakin pelattavaa. Joku tässä vaan ärsyttää jumalattomasti. Noi hahmot kyllä ainakin.
 
Genshinissä on myös se ongelma noiden hahmojen kanssa että jos saat jonkun uuden ja oot alottanu pelin, niin sen hahmon tarvitsemat materiaalit löytyy pelin uusimmalta alueelta ja koska peli on jo aika laaja, kestää uusilla aika kauan sinne päästä. En tiiä onko tähän tullu jotain muutosta, kun itsekin Sumeruun lopetin pelin.

Tässä Wuwassa on toki samaa, mut uusia bosseja pääsee kyl haastaan aiemmin ja questia voi skipata että pääsee suoraan uusimpaan sisältöön kiinni. Eri asia toki kannattaako niin tehdä.

Ite nyt höyläsin läpi noi Mt Firmamentin ja Black Shoresin, niin nyt pääsin uuteen 2.0 käsiksi. Hyvältä kyl vaikuttaa. Tarina tosiaan on ottanu muutenki harppauksia alun jälkeen. Ja ilo on kyl pleikalla pelata tätä.

Genshinissä tosiaan on vieläkin tuo että ei voi vapaasti farmata resursseja, ja tietyt esim aseiden upgrade jutut on sidottu tiettyyn päivään..jos missaat pitää oottaa useempi päivä tai jopa viikko. :D Lisäks yks iso ero mikä piti vielä mainita on tuo että resin eli energia kattohan taitaa edelleenkin olla vain 180. Wuwassa taas alusta asti jopa 240 ja nehän lisäs tohon vielä sen että jos kerkeää menemään cappiin 240/240 ylimenevä menee varastoon ja sen voi sieltä napata millon haluu, todella kätevää.
Itellä on vaan se että harvassa on ne pelit joita jaksan pelata jos ne on niitä "pelaa x tuntia niin siitä tulee hyvä". Missä kohtaa tämä sitten muuttuu hyväksi? 10h, 20h?

Näääääh, tuolta löytyy parempaakin pelattavaa. Joku tässä vaan ärsyttää jumalattomasti. Noi hahmot kyllä ainakin.

Noh, itellä tarina parani varmaan siinä kun scar tuli mukaan kuvioon ja taistelu oli alusta asti hyvää/nappas mukaansa ja ehkä sen takia paremmin siedin tota vähän meh alkua tarinan suhteen. :D
 
Ylös Bottom