Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wuthering Waves

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itellä on vaan se että harvassa on ne pelit joita jaksan pelata jos ne on niitä "pelaa x tuntia niin siitä tulee hyvä". Missä kohtaa tämä sitten muuttuu hyväksi? 10h, 20h?

Näääääh, tuolta löytyy parempaakin pelattavaa. Joku tässä vaan ärsyttää jumalattomasti. Noi hahmot kyllä ainakin.
Ei tästä ja tarinasta kannata ihmeitä odottaa. Tän pelin suola on ainaki itsellä ihan muualla, kuten taistelussa, tutkimisessa, hahmojen kehittämisessä ja grindaamisessa. Ja ne joko uppoaa tai sitten ei. Kyl alun perusteella pystyy jo hyvin päätteleen onko pelistä itselle mieluinen vai ei. Tässä tarina on ekat 2-3 chapteria kieltämättä tosi tylsää ja geneeristä, ja huiput nähdään myöhemmin. Ei tää silti mikään Witcher ole missään vaiheessa. Mut onneks peli on ilmainen, niin voi huoletta testailla.
 
Mites noi avattavat hahmot sitten? Rover on varmaa koko ajan mukana? Missä kohden uusia saa?
 
Mites noi avattavat hahmot sitten? Rover on varmaa koko ajan mukana? Missä kohden uusia saa?
Rover on aina käytettävissä juu. Alun tehtävien jälkeen saa automaattisesti pari uutta hahmoa auki myös käyttöön. Ja kunhan alun tutoriaaliosuuden jaksaa läpi, aukeaa pelin wish-systeemi (convene) niin sitten pääsee aloittelijan banneriin hakemaan ekaa 5-tähden hahmoa. Myöhemmin tarinassa saa vielä muistaakseni hahmon tai kaks auki.

Kannattaa alussa kaikki pullit käyttää tohon aloittelijan banneriin. Joka 10 pull on takuuvarmasti 4-tähden pull, eli voi saada aseen tai hahmon siitä. Eli kyl niitä hahmoja sitten sieltä rupee satelee.
 
Ei tästä ja tarinasta kannata ihmeitä odottaa. Tän pelin suola on ainaki itsellä ihan muualla, kuten taistelussa, tutkimisessa, hahmojen kehittämisessä ja grindaamisessa. Ja ne joko uppoaa tai sitten ei. Kyl alun perusteella pystyy jo hyvin päätteleen onko pelistä itselle mieluinen vai ei. Tässä tarina on ekat 2-3 chapteria kieltämättä tosi tylsää ja geneeristä, ja huiput nähdään myöhemmin. Ei tää silti mikään Witcher ole missään vaiheessa. Mut onneks peli on ilmainen, niin voi huoletta testailla.

Jep näitten gachapelien kanssa tuntuu olevan niin että suurimmalle osalle tarina jne on tärkeetä ja sitten on se todnäk(?) pienempi osa ketkä tykkää kaikesta muusta, itekki kuulun tähän jälkimmäiseen. Genshin ei imo täyttäny odotuksia taistelun yms kanssa vaan ei oo yhtään kehittyny sillä rintamalla ja on monien mielestä liian helppoa kun taas wuwa ei pelkää tarjoavan kunnon haastetta vaikka olis millanen hahmo rosteri kasassa. Jotkut bossit legit one shottaa jos tekee virheen. :D

Alottelija banner kannattaa joo eka käyttää ja siitä saa valita kenet ottaa, oma suositus on calcharo tai jianxin...verina on healer ja tätä ei imo kannata ekana ottaa koska eka dps on niin tärkee saada asap. Tarinan myötä saa esim baizhin kuka on todella hyvä healer, itellä aivan maxed out shorekeeperin lisäks kuka nykysin on main healer.
 
Joo taisin ottaa Calcharon, joku Sephirothin näköne jannu

Hyvä valinta, baizhi siihen healaamaan ja melkeen pärjää noilla kahdella jo pitkälle. :D Cal tosin vaatii vähän tottumista, itellä kesti pitkän aikaa tajuta että miten ihmeessä hän sitä dmgea oikeen puskee, ku saa lisää enery regeniä saa sen ultin pidettyä useammin päällä mikä on aika kova.
 
Nyt on reilu kymmenen tunteroista peliä takana, niin voi jo pikkuisen avata omiakin tuntemuksia pelistä. Ensituntumat olivat rehellisesti sanottuna aika heikot. Pelin alku ei oikein napannut mukaansa. Tarinankerronta oli puuduttavaa eikä oikein mistään tuntunut saavan kiinni, hahmot oli tylsän oloisia, pelaaminen tuntui jotenkin kömpelöltä, eikä edes se kovin kehuttu taistelu tuntunut kovinkaan hyvälle. Tuli nopeasti Tower of Fantasyä ikävä, kun sen systeemeihin on niin hyvin tottunut. Vähän oli alussa siis sellaiset fiilikset, että saattaa jäädä tämän pelin pelaaminen aika lyhyeen.

Pikkuhiljaa, asiat alkoivat kuitenkin paranemaan päin. Tarina alkaa ottaa enemmän kierroksia, gameplayn fiilis parani reippaasti muutamia asetuksia muuttamalla, sekä taistelusta alkoi saamaan kiinni, ja sehän alkaa nyt jo tuntumaan suorastaan hyvälle. Tuotantoarvot on selkeästi korkealla, välianimaatiot ovat tasokkaita ja pelin audiovisuaalinen puoli yleisesti miellyttävä. Myös käyttöliittymä on käynyt hyvin nopeasti mukavaksi, ja onhan nämä valikot nyt ihan valovuosia paremmat kuin esim mainitsemassani Tower of Fantasyssä. Alun heikohkon muutaman tunnin jälkeen, pelaaminen on siis alkanut tuntumaan hyvinkin hauskalle ja peli koukuttaa.

Itse olen tosiaan paria gachaa pelaillut jonkin verran, niin sinäänsä pelityypin ominaisuudet ja oikut on aika hyvin tiedossa. Aiemmista kokemuksista oppineena, päätin että en käytä resursseja nyt alussa juuri ollenkaan. Tällä hetkellä pelaan käytännössä kahden hahmon tiimillä. 40 levuiset Rover ja Verina hoitavat hommat, ja 10 levulle jätetty YangYang ei käytännössä saa yhtään peliaikaa. Aseinakin on vielä aikalailla kehittämättömät perusaseet mitä maailmasta löytynyt. Echot olen kaikille hahmoille laittanut, mutta niistä mitään en ole vielä yhtään kehittänyt. Tässä alussa tällä säästelytaktiikalla on hommat sujuneet vielä varsin mukavasti, eikä tunnu että ainakaan tarinasisällössä olisi tulossa vaikeuksia ainakaan ihan heti.

Eiköhän WuWa:sta siis ihan hyvä ajantappaja tule. Nyt tavoitteena on vaan säästää wishejä/conveneja, ja sitten hommata joku hyvä ns. main dps.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko kehua tätä 2.0 tuomaa uutta karttaa. On tunnelmaltaan ja miljööltään kyllä valovuoden edellä ekaa aluetta. Ja toi lentäminen on vaan jotain niin todella tyydyttävää tällaisessa pelissä.

Huomaa kyllä että on Elden Ringiä pelattu tekijöiden olohuoneissa, on nimittäin osa uudesta kartasta kuin parodiaa souls-peleihin. Ja siis vain hyvällä tavalla tämä kommentti.

Uutta juonenpätkää en vielä hirveesti oo edistänyt, kun eka pitää tietysti tutkia ja kehittää uudet hahmot tappiin. Carlotta ja Zheshi tuli molemmat kiskottua bannereista ja nehän sopii yhteen ku paita ja peppu. Lähti viimein läpi pelin hyvin palvellut Calcharo kakkostiimin keulille.
 
Mä en sit taas ole yhtää päässy tähän kiinni. Koitan pelailla mutta aika äkkiä suljen pelin kun ei vaan jaksa, perkele katoin Ancient Aliensia mieluummin :D

Täytyy koittaa viel tänää.
 
Mä en sit taas ole yhtää päässy tähän kiinni. Koitan pelailla mutta aika äkkiä suljen pelin kun ei vaan jaksa, perkele katoin Ancient Aliensia mieluummin :D

Täytyy koittaa viel tänää.
Jos ei lähde nii ei lähde :D

Kannattaa kokeilla muitakin ilmaisia gachapelejä, esim Honkai Star Trail on tosi hyvä, vähemmän tutkimista ja samoamista ja vuoropohjainen taistelu. Tarina on siinä mun mielestä ihan jees.

Zenless Zone Zeroa en ite oo kokeillu, mut ilmeisesti ihan jees peli alun yskähtelyiden perusteella kans.
 
Nyt on reilu kymmenen tunteroista peliä takana, niin voi jo pikkuisen avata omiakin tuntemuksia pelistä. Ensituntumat olivat rehellisesti sanottuna aika heikot. Pelin alku ei oikein napannut mukaansa. Tarinankerronta oli puuduttavaa eikä oikein mistään tuntunut saavan kiinni, hahmot oli tylsän oloisia, pelaaminen tuntui jotenkin kömpelöltä, eikä edes se kovin kehuttu taistelu tuntunut kovinkaan hyvälle. Tuli nopeasti Tower of Fantasyä ikävä, kun sen systeemeihin on niin hyvin tottunut. Vähän oli alussa siis sellaiset fiilikset, että saattaa jäädä tämän pelin pelaaminen aika lyhyeen.

Pikkuhiljaa, asiat alkoivat kuitenkin paranemaan päin. Tarina alkaa ottaa enemmän kierroksia, gameplayn fiilis parani reippaasti muutamia asetuksia muuttamalla, sekä taistelusta alkoi saamaan kiinni, ja sehän alkaa nyt jo tuntumaan suorastaan hyvälle. Tuotantoarvot on selkeästi korkealla, välianimaatiot ovat tasokkaita ja pelin audiovisuaalinen puoli yleisesti miellyttävä. Myös käyttöliittymä on käynyt hyvin nopeasti mukavaksi, ja onhan nämä valikot nyt ihan valovuosia paremmat kuin esim mainitsemassani Tower of Fantasyssä. Alun heikohkon muutaman tunnin jälkeen, pelaaminen on siis alkanut tuntumaan hyvinkin hauskalle ja peli koukuttaa.

Itse olen tosiaan paria gachaa pelaillut jonkin verran, niin sinäänsä pelityypin ominaisuudet ja oikut on aika hyvin tiedossa. Aiemmista kokemuksista oppineena, päätin että en käytä resursseja nyt alussa juuri ollenkaan. Tällä hetkellä pelaan käytännössä kahden hahmon tiimillä. 40 levuiset Rover ja Verina hoitavat hommat, ja 10 levulle jätetty YangYang ei käytännössä saa yhtään peliaikaa. Aseinakin on vielä aikalailla kehittämättömät perusaseet mitä maailmasta löytynyt. Echot olen kaikille hahmoille laittanut, mutta niistä mitään en ole vielä yhtään kehittänyt. Tässä alussa tällä säästelytaktiikalla on hommat sujuneet vielä varsin mukavasti, eikä tunnu että ainakaan tarinasisällössä olisi tulossa vaikeuksia ainakaan ihan heti.

Eiköhän WuWa:sta siis ihan hyvä ajantappaja tule. Nyt tavoitteena on vaan säästää wishejä/conveneja, ja sitten hommata joku hyvä ns. main dps.

Hassua kun omalla kohdallakin oli wuwan hylkääminen todella lähellä, taisin itseasiassa pitää jonkun 2-3 viikkoa taukoa ja sitten annoin pelille vielä mahiksen, oon kyl tyytyväinen että näin päätin tehdä. Tower of fantasyssa(ps4) ei ollu alussa edes kunnon kamera asetuksia, y-axiksen reverse puuttu kokonaan ja teki pelaamisesta helvettiä kun oon tota asetusta pitäny sieltä asti kun alkanu konsolipelejä pelaamaan. :D Muutenki alko nopeesti tuntumaan siltä ettei devit päivittäny peliä tärkeiltä osin eli performance/ui parannukset laahas. Tuo ui olikin sitten yks isoimpia syitä miks lopetin, todella rasittava kun ei välillä tiennyt millä pääsee selaamaan ihan perus juttuja ja kaikenlaisia login rewardeja oli siellä sun täällä. Ei mikään ihme ettei tof ikinä saanu suurta suosiota ja tencent lopetti rahottamisen, steam chartissa näyttää tällä hetkellä olevan 383 pelaajaa..
Jos ei lähde nii ei lähde :D

Kannattaa kokeilla muitakin ilmaisia gachapelejä, esim Honkai Star Trail on tosi hyvä, vähemmän tutkimista ja samoamista ja vuoropohjainen taistelu. Tarina on siinä mun mielestä ihan jees.

Zenless Zone Zeroa en ite oo kokeillu, mut ilmeisesti ihan jees peli alun yskähtelyiden perusteella kans.

Honkai star railissa on toi vuoropohjanen taistelu tehty kyllä hyvin, hitto kun siinäkin ainakin nyt myöhemmi on tullu niin paljon väkinäistä jaarittelua mitä ei ees pysty skippaamaan, vielä pahempaa jargonia mitä wuwassa.

ZZZ tuli pari kertaa tesmittyä ja sama ongelma mutta lisäksi se hemmetin tv ruutu simulaattori...argh. Kuulemma jo betassa palaute oli että se otettais kokonaan veke mutta hoyoverse päätti sen kuitenkin peliin jättää. :D

Wuwan ps5 versio on saanu muutamia hotfixeja ja tuo ainoa itseä vaivaava asia performance on jo alkua parempi, edelleen joillain alueilla jännästi fps tippuu esim black shore. Toivottavasti sieltä puskee kohta ihan oikeeta päivitystä mikä korjais tän, pc versiossa tällänen fiksi tais tulla siinä about 3-4 viikkoa launchista.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli päästyä 2.0 alueelle ja täytyy sanoa että kuro on kyl ylittäny ittensä siinä miten hienolta kaikki näyttää, huomattavasti viimeistellympi fiilis verrattuna 1.0. Aattelin siinä alun kaupungissa että okei ei tää nyt mikään ihan hirveen iso mesta oo, sitte tarina eteni ja tajusin että jaa tää jatkuu ja jatkuu...sitten tuli se oikeen ison alueen opener cinematic eeppisen musan kera. :eek: Yllätyin miten nopeasti uus lentomekaniikka aukes ja miten hyvin se on tehty. En koskaan pelannu wowissa dragonflight kun kuulemma mekaanisesti melkeen suoraan siitä kopsattu. :D
 
Täytyy kyllä todeta, että WuWa on vienyt täysin mennessään. Joka päivä tullut pelattua ties miten monta tuntia ja edelleen jaksaa koukuttaa. Tarina tuli ahmittua aikamoisella vauhdilla, kun pääsin tosiaan jo jopa tuon 2.0 pääjuonen läpi. Nuo aiempien alueiden tarinat olivat kyllä suoraan sanottuna aikamoista höttöä, jotka skippaamalla ei olisi menettänyt paljon mitään. Tämä uuden alueen juoni oli kuitenkin varsin hyvä. Kokonaisuudessaan, tarina on aika tutunlaista Gacha-huttua, mutta hyvänä puolena, WuWa osaa pitää sen useimmiten sopivan ytimekkäänä, eikä pitkitä jokaista vaihetta ihan törkyisellä määrällä copy paste questeja, kuten esim Tower of Fantasylla oli tapana.

Pelin viehätys ei kuitenkaan ole juonessa, vaan tuossa oman tiimin kehittämisessä ja taistelusysteemissä. Taistelu on tosiaan todella paljon parempaa kuin tähän asti pelaamissani verrokeissa. Tower of Fantasyssä se on aika tunnotonta napinhakkaamista, Zenless Zonessa näyttävää, mutta niin ikään aika tunnotonta. WuWan taistelu eroaa mukavasti edukseen, väistöt ja torjunnat tuntuvat mukavan tyydyttäviltä, ja vaikeita bosseja vastaan systeemi pitää oikeasti hallita.

Kulta convenejakin tuli tienattua ihan vaan pelaamalla sen 140kpl, jolla vihdoin Carlotta tuli banneristaan. Olisihan se ollut vielä kivempi saada jo sillä ekalla mahdollisuudella, mutta tuli hävittyä se surullisen kuuluisa 50/50, kuten tuntuu minulla olevan kovin usein tapana näissä gachoissa. Teki kyllä tullessaan todella ison eron tuo Carlotta edistymiseen. Ennen hahmon saantia, ei ollut puhettakaan että olisin saanut muutamia Tactical Hologram bosseja läpi, mutta kun Carlotta tuli tiimiin, niin meni suorastaan heittämällä läpi. Aika huomattava vaikutus noilla ns. premiumhahmoilla perushahmoihin verrattuna siis. Nyt jo aloittelen säästämään conveneja seuraavaa versiota varten.

TLDR; Ehdottomasti paras gachagenren peli, jota on tullut pelattua. Mukavaa, että ilmaispelaajanakin pärjää todella mukavasti.
 
Kiva että on maistunu, itselle ei ja poistinki pelin viemästä tilaa. Ei tommoset gachat kyl mitenkään koskaan ole kiinnostanut ylipäätään ja tässä toi alku tuntui niin uskomattoman tylsältä. En mitenkään jaksa x tuntia tarpoa siinä toivossa, että ehkä paranee.
 
huomenna tosiaan tulossa taas uutta contenttia ku 2.1 patchi launhaa, vaikuttaa todella hyvältä, kirsikkana kakun päälle saadaan ilmaiset 1600 atriteä. Rerun banneri herokin on pelin paras hero overal eri tier listien mukaan eli Jinhssi.

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom