Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

X-Box vs. PS2 ja GameCube

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solid Snake
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sonylla muuten on uskomattoman kusipäinen asenne yleensä videopeliteollisuuden muita tekijöitä kohtaan. Kohta osuu pilkka omaan nilkkaan kuten Nintendolla aikaisemmin. Kun pelintekijöitä ei kohdella kunnolla niin siitä joutuu vielä kärsimään. Tuli vain tuosta artikkelista mieleen.
 
Eikös tuo Nintendo antanu tuon Silicon Knightsin tehdä aivan rauhassa tuon Eternal Darknesin? niin ainakin itse luin
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qbas
Eikös tuo Nintendo antanu tuon Silicon Knightsin tehdä aivan rauhassa tuon Eternal Darknesin? niin ainakin itse luin

Joo eivät ole hoputtaneet. Retroa ne vähän piiskasivat ja lopulta ostivat koko firman kun Metroidin valmistuminen venyi ja venyi. Mutta Eternal Darkness on ollut jo kerpeleen kauan kehityksessä, eikä ole mitään sanaa että Nintendoa olisi tuo vaivannut.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Sonylla muuten on uskomattoman kusipäinen asenne yleensä videopeliteollisuuden muita tekijöitä kohtaan. Kohta osuu pilkka omaan nilkkaan kuten Nintendolla aikaisemmin. Kun pelintekijöitä ei kohdella kunnolla niin siitä joutuu vielä kärsimään. Tuli vain tuosta artikkelista mieleen.

Jos tarkoitat Sonyn pelien hinnanalennusta, niin ainakin minulle on sama mitä pienet julkaisijat ovat mieltä, kunhan kuluttajalle pelien hinnat laskevat.

mm. Square ja Konami ovat saaneet aika rauhassa rakenella pleikkarin kivijalkapelejä MGS2 ja FFX, joten käsittääkseni Sony antaa melko vapaat kädet ainakin suuremmille kumppaneilleen.

Pienemmät pelitalot eivät muutenkaan tule pärjäämään pitkään. Pelien teko alkaa vaatia jo niin paljon resursseja että vain suuremmat talot jotka osaavat tehdä hyviä pelejä tulevat menestymään.

Ensin hävisivät C64 ja Sinclair ajan autotallikoodarit, seuraavaksi menevät pienet pelitalot.
Silti, onneksi Sony rohkaisee harrastelijakkodareita julkaisemalla linuxkitin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Sonylla muuten on uskomattoman kusipäinen asenne yleensä videopeliteollisuuden muita tekijöitä kohtaan. Kohta osuu pilkka omaan nilkkaan kuten Nintendolla aikaisemmin. Kun pelintekijöitä ei kohdella kunnolla niin siitä joutuu vielä kärsimään. Tuli vain tuosta artikkelista mieleen.

Minlläköhän lailla tämä käy ilmi??
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover

Minlläköhän lailla tämä käy ilmi??

No tuolla tavalla miten juupis tuossa sanoi, sekä sillä että julkisesti arvostelevat pelintekijöitä jotka kehittävät kilpailijoille pelejä. Esimerkiksi Capcomille vittuilu ei missään nimessä ole hyvä idea, firmoilla kun ei muutenkaan turhan läheiset välit ole olleet. Yleensäkin se ettei kuuntele pelinkehittäjiä konsolia suunnitellessa kertoo jotain ylimielisyydestä. Nintendo otti opikseen ja teki sellaisen alustan minkä pelintekijät tahtoivat, samoin MS. Sony otti päätavoitteeksi tehon, hinnalla millä hyvänsä. Jipii jipii.

Ei sikäli että Playstationeissa mitään vikaa olisi. Pistää vaan vituttamaan firman puheet. Kaikki kuitenkin muistavat miten kävi 3dfxlle kun kusi nousi päähän.
 
Muistaakseni PS2 suunnittelussa kuunneltiin myös pelialan vaikuttajia.

Silloisen kyselyn tuloksena haluttiin nimenomaan alusta joka olisi mahdollisimman vapaasti konfiguroitavissa, ja jota voisi ohjelmoida mahdollisimman läheltä rautaa.

Taisi olla vaan että Sony kuunteli enemmän ohjelmoijia kuin julkaisijoita ja pelitalojen pomoja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Muistaakseni PS2 suunnittelussa kuunneltiin myös pelialan vaikuttajia.

Silloisen kyselyn tuloksena haluttiin nimenomaan alusta joka olisi mahdollisimman vapaasti konfiguroitavissa, ja jota voisi ohjelmoida mahdollisimman läheltä rautaa.

Taisi olla vaan että Sony kuunteli enemmän ohjelmoijia kuin julkaisijoita ja pelitalojen pomoja.

Sony varmaankin käsitti väärin sen mitä tarkoitettiin mahdollisimman vapaalla konfiguroinnilla, ainakin palautteesta päätellen ;). Ohjelmoijathan aina haluavat tehdä peliä niin kauan kuin se on valmis, mutta kuten tuossa aikaisemmin sanoit, kellarikoodaajat ovat häviävä luonnonvara. Mieti jos aikaa olisi loputtomasti, kuinka hyviä valmiit pelit olisivat. Tosin olisiko silloin pelit ikinä valmiita?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


No tuolla tavalla miten juupis tuossa sanoi, sekä sillä että julkisesti arvostelevat pelintekijöitä jotka kehittävät kilpailijoille pelejä. Esimerkiksi Capcomille vittuilu ei missään nimessä ole hyvä idea, firmoilla kun ei muutenkaan turhan läheiset välit ole olleet. Yleensäkin se ettei kuuntele pelinkehittäjiä konsolia suunnitellessa kertoo jotain ylimielisyydestä. Nintendo otti opikseen ja teki sellaisen alustan minkä pelintekijät tahtoivat, samoin MS. Sony otti päätavoitteeksi tehon, hinnalla millä hyvänsä. Jipii jipii.

Ei sikäli että Playstationeissa mitään vikaa olisi. Pistää vaan vituttamaan firman puheet. Kaikki kuitenkin muistavat miten kävi 3dfxlle kun kusi nousi päähän.

No on tosta vielä nintendon aikoinaan harjoittama diktatuuri kyllä melko kaukana. Raukat ajaneet vaan itsensä siihen asemaan etteivät enää pysty sitä harrastamaan vaikka varmaan mieli tekisikin.

Mitä ohjelmoinnin hankaluuteen tulee: sony ehkä aliarvioi kehitystyökalujen kehitykseen menevän ajan
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter

No on tosta vielä nintendon aikoinaan harjoittama diktatuuri kyllä melko kaukana. Raukat ajaneet vaan itsensä siihen asemaan etteivät enää pysty sitä harrastamaan vaikka varmaan mieli tekisikin.

Nintendolla oli aikoinaan vielä reippaasti parempi asema kuin Sonylla nyt, olihan heillä absoluuttinen markkinajohtajuus. Siinä missä PS2:lle on nyt varteenotettavia vaihtoehtoja, NESille käytännössä ei ollut (Sega kämmi jo historialliseen tapaansa MSn). Mutta oppi Nintarikin kantapään kautta, eli kuten sanoit ajoivat itsensä asemaansa. Sonyllekkin vielä tulee sama eteen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


Nintendolla oli aikoinaan vielä reippaasti parempi asema kuin Sonylla nyt, olihan heillä absoluuttinen markkinajohtajuus. Siinä missä PS2:lle on nyt varteenotettavia vaihtoehtoja, NESille käytännössä ei ollut (Sega kämmi jo historialliseen tapaansa MSn). Mutta oppi Nintarikin kantapään kautta, eli kuten sanoit ajoivat itsensä asemaansa. Sonyllekkin vielä tulee sama eteen.

Veikkaan kyllä että sonyn fiksut hemmot osaavat varoa vastaavia virheitä, vaikka sanonta kuuluukin että historia ei opeta meille mitään...

Sinänsä kummaa, että nyt pelaajat täällä huolissaan vouhkaavat, kun konsolivalmistajat pyrkivät laskemaan pelien hintoja! Mulle kelpaa ainakin edullisemmat pelien hinnat, kunhan laatu ei kärsi (ja se tuskin kärsii)
 
Miten sen tason kirjailijan kehitelmiä voidaan julkaista ylipäätään missään??

Hauskinta oli, kun hemmo yritti tulla tänne toisilla aliaksilla ja narahti heti ensimmäisestä viestistä. Tyyli on niin tunnistettava, vaikka onnistuikin
jättämään
ne
entterin
hakkaukset
jokaisen
sanan
välistä

:D
:D
:D

EDIT:
Jos
se
läppä
ei
oo
liian
pitkä
,
niin
vois
sen
heittää
tänne
työpäivää
piristämään
.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Onko Kassi palkattu lehteen arvostelijaksi??
Sopisi kyllä lehden muuhun linjaan hyvin...

No kyllä. Sieltä tulis taas XboXin peleille reilut arvostelut. Lähinnä:

"Wreckless on maailman paras
ja rea listisin auto peli ja GT3
on ihan paska!! XboXille tulee
paremmat pelit koska se on
myynyt 100 kertaa enemmän
kuin play station 2!"
 
Ylös Bottom