Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

X-Box vs. PS2 ja GameCube

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solid Snake
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut

Shenmuesta en tiedä, mutta kuten juuri jollain sivulla törmäsin, niin Shenmue II on tulossa vain jenkeissä, tosin tämä nyt voi viellä muuttua.

T:wombut

Niin no sehän on se homma ku Shen Mue 2:sta ei julkaistu DC:lle ku Japanissa ja EUROOPASSA! :) Jenkit joutu hankkiin importteja meiltä. Ja nyt se tullee sitte Xboxille!

Muitakin hyviä kuin halo? RSC ja Oddworld on ainakin mahtavia.

Mielestäni PGR ei missään vaiheessa ole ollut kilpaileva tuote GT3:lle, sama kun vertaisit sitä nascariin... ajetaan siinäkin autolla.

jooh, MGS2 tulee myös xboxille, mutta tietysti sun ei sitä kannata ostaa ellei sitten ne -Subtance edut/lisät niin kovin kiinosta. Xboxille tulee myös Splinter Cell joka on pakko mainita, siitä kun on povattu MGS kaatajaa. Tiedän että peli tulee myös PS2:lle, mutta ainakin tekijät ovat sanoneet että xboxille voidaan totetaa kikkoja joita muilla konsoleilla ei nähdä + peli tulee ekana xboxille.

T:wombut

X-Boxin MGS2:ssa on ehkä jotain ylimääräistä extraa, mutta niiden takia, en viitsi maksaa täyden pelin hintaa uudelleen, kun minulla on jo tuo PS2:n versio. GT3:sta pelaan mielummin kuin PGR:ä, vaikka ne erilaisia ovatkin. Oddworld ei kiinnosta. Splinter Cell voisi olla mukava, mutta en usko että siitä MGS:n kaatajaa tulee. Eikä sekään vielä riittäisi X-Boxin ostoon. Noh, ehkä Boxillekin saadaan vielä hyviä pelejä aikaan ja silloin todennäköisesti hintakin on pudonnut. Kaikkein eniten toivoisiin, että se floppaisi pahasti. Silloin sen saisi halvalla ja pääsisi pelaamaan Halon ja Splinter Cellin ja ehkäpä pari muutakin hyvää peliä läpi... X-Boxissa oman musiikin lataaminen peleihin kyllä kiinnostaa, joten ehkä se saattaa ollakin minun ostoslistallani. Olisi mahtava kuunnella Public Enemyä vaikka Ampedin taustalla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake

X-Boxin MGS2:ssa on ehkä jotain ylimääräistä extraa, mutta niiden takia, en viitsi maksaa täyden pelin hintaa uudelleen, kun minulla on jo tuo PS2:n versio. GT3:sta pelaan mielummin kuin PGR:ä, vaikka ne erilaisia ovatkin. Oddworld ei kiinnosta. Splinter Cell voisi olla mukava, mutta en usko että siitä MGS:n kaatajaa tulee. Eikä sekään vielä riittäisi X-Boxin ostoon. Noh, ehkä Boxillekin saadaan vielä hyviä pelejä aikaan ja silloin todennäköisesti hintakin on pudonnut. Kaikkein eniten toivoisiin, että se floppaisi pahasti. Silloin sen saisi halvalla ja pääsisi pelaamaan Halon ja Splinter Cellin ja ehkäpä pari muutakin hyvää peliä läpi... X-Boxissa oman musiikin lataaminen peleihin kyllä kiinnostaa, joten ehkä se saattaa ollakin minun ostoslistallani. Olisi mahtava kuunnella Public Enemyä vaikka Ampedin taustalla.

Nii, sitähän ei voi kuunnella stereoista taustalla :(

:D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Buckley

Hey smartass!Se ei todellakaan ole sama asia!Ettäs tiedät..

Odotas. Siis jos laittaa musiikin pois pelistä ja sen soimaan stereoista, pitäen kuitenkin samalla äänet päällä pelistä, on eri asia kuin jos laittaa musiikin soimaan koneesta ja pitää samalla äänet päällä pelistä?

Eli toisin sanoen, kummassakin soi musiikki taustalla ja ääniefektit tulevat siihen päälle. Niin, ei ole sama asia ei mutta sama lopputulos.

Paitsi jos sun konsoli on kytketty stereoihin tai kotiteatterisysteemiin, niin silloin samanaikainen musiikinkuuntelu stereoista voi olla hankalaa jos haluaa että muut ääniefektit tulee myös hifikajareista eikä tv:n kajareista.
Tai sitten pitää hankkia vielä erillinen mikseri, mutta sellaisella on aika vähän käyttöä muuten.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu

Odotas. Siis jos laittaa musiikin pois pelistä ja sen soimaan stereoista, pitäen kuitenkin samalla äänet päällä pelistä, on eri asia kuin jos laittaa musiikin soimaan koneesta ja pitää samalla äänet päällä pelistä?

Eli toisin sanoen, kummassakin soi musiikki taustalla ja ääniefektit tulevat siihen päälle. Niin, ei ole sama asia ei mutta sama lopputulos.

ei kyllä ole ihan sama lopputuloskaan.
biisit kun on Xbox:n kovalevyllä, niin Xbox osaa tarvittaessa joissain kohdin peliä myös hiljentää musan voimakkuutta.
esimerkki, en tiedä onko toteutettu.
jossain GTA3:n/Driverin tapaisessa autopelissä vois korvaa autoradion biisit omilla, ja Xbox sitten soittelis niitä biisejä kun ajelis autolla.
pelaaja parkkeerais auton, jättäis auton käyntii tai ainaki virrat päälle niin että autoradio vielä toimis ja soittelis musiikkia.
pelaaja tulis autosta ulos ja alkaa kävelemää poispäin autosta.
tadaa Xbox osais hiljentää musan voimakkuutta.

Toisiin peleihin omat musiikit sopii hyvin, esim juuri Tony Hawk peleihin ja joihinkin ajopeleihin.

Seikkailu- ja roolipeleissä peliin vartavasten suuniteltu musiikki toimii parhaiten.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Toisiin peleihin omat musiikit sopii hyvin, esim juuri Tony Hawk peleihin ja joihinkin ajopeleihin.

Seikkailu- ja roolipeleissä peliin vartavasten suuniteltu musiikki toimii parhaiten.

Älä muuta sano, THPSissä musiikkien korvaaminen olisi uskomaton ilo.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa

Tuleekohan tämä ominaisuus PS2:lle kovalevyn myötä?

eiköhän toi oo ihan pelin tekijöistä kiinni. Mitään teknistä estettähän tollaselle ei ole. Olishan se ihan hyvä lisäominaisuus. Itse kyllä pärjään ilmankin, kun kaikki koneet mistä ääntä lähtee on kuitenkin mikserissä kiinni.. :D

tiedän että tähän tulee vastauksia joissa haukutaan Xboxin padi maasta taivaaseen, mutta on aivan pakko päästä tänne kertomaan kokemuksestani Gcubesta.

Eli testasin sitä mustassapörssissä (jep, mutta kuten tulette huomaamaan en puhu graffasta yms mitään)

otin padin käteen ja meinas nauru päästä. Siis USKON/TIEDÄN että joillekkin se sopii käteen kuin nyrkki silmään, mutta minua se lähinnä huvitti, etenkin kun niin monet sitä on hypettänyt...

"triggerit" olivan niin säälittävät että ei mitään rajaa, myös tatit (etenkin oikea) saa kuraa päälleen. Myös ohjaimen koko (ok, tottunut jo xboxin suureen tyyliin) oli ehdottomasti liian pieni. Napit tuntuivat hyvältä, tosin sijoittelu hiukan epäilytti.

T:Wombut

HUOM!!! Testi oli suoritettu vain 10 min pelaamisella, ja voipi olla että tulen joskus tänne syömään sanani, kun pääsen konsolia jollain kaverilla testaamaan... toistaiseksi kukaan ei ole ostanut/ostamassa. Voi olla että etenkin "triggerit" olivat menneet huonoon kuntoon koska kyseessä oli testikone.

HUOM2!!! Tiedän että padi on aivan hekilökohtainen juttu. Ai mistäkö? noh, olen xboxin omistaja, joten minua peloteltiin ohjaimesta ihan tarpeeksi, ja aivan turhaan. Edelleen monet sanovat että Xboxin padi on huono, ja en voi väittää että he olisivat väärässä, ei kai se kaikille voi sopia. Niille joille ei sovi, niin en voi muuta kuin suositella Controler-S rantautumista...

HUOM3!!! Tässä sitten ei ollut fanboy elvistelyä, vaan puhtaasti mun mielipide.

"triggerit" olivan niin säälittävät että ei mitään rajaa, myös tatit (etenkin oikea) saa kuraa päälleen. Myös ohjaimen koko (ok, tottunut jo xboxin suureen tyyliin) oli ehdottomasti liian pieni. Napit tuntuivat hyvältä, tosin sijoittelu hiukan epäilytti.

HUOM!!! Testi oli suoritettu vain 10 min pelaamisella, ja voipi olla että tulen joskus tänne syömään sanani, kun pääsen konsolia jollain kaverilla testaamaan... toistaiseksi kukaan ei ole ostanut/ostamassa. Voi olla että etenkin "triggerit" olivat menneet huonoon kuntoon koska kyseessä oli testikone.

Tuota, triggerit säälittävät? Missä mielessä? Itse arvostelin noita XboXin triggereitä siitä että olivat liian jäykät ja epäergonomisella liikeradalla varustetut, joten noin loogisesti ajatellen tuollaisesta taidat juuri pitää? GCn triggerit kun ovat verrattuna XboXin vastaaviin harvinaisen löysät, muistuttaen lähinnä Dreamcastin triggereitä.

Kaveri toi japanista tuollaisen S-ohjaimen xboxiin, ja voin kertoa että se on hyvä. E3:ssa XboXin jokaisessa demokoneessa tuollaiset kuulemma olivat ja aivan syystä. Se on helvetin hyvä padi. Ainoa mikä vähän pisti ihmettelemään oli muutettu näppäinten layoutti, eli alkuperäiselle ohjaimelle suunnitellut pelit, varsinkin tappelupelit saattavat mennä kädelleen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu

Tuota, triggerit säälittävät? Missä mielessä? Itse arvostelin noita XboXin triggereitä siitä että olivat liian jäykät ja epäergonomisella liikeradalla varustetut, joten noin loogisesti ajatellen tuollaisesta taidat juuri pitää? GCn triggerit kun ovat verrattuna XboXin vastaaviin harvinaisen löysät, muistuttaen lähinnä Dreamcastin triggereitä.

Eli jos sun logiikkaa seurataan niin oletus on että sä olet oikeassa? =)

ja kyllä, IMHO on mahtavaa että "trigger" on "jäykkä", antaa oikean painamisen tunteen. ja miten liikerata on väärä? se että ne tavallaan uppoavat xboxin sisään hiukan "ylöspäin" tai sillee, johtuu padin muodosta, ja mielestäni se on mukavempaa kuin tuollainen tasainen uppoaminen...

Jooh, Pitää varmaan se Controler-S ostaa itsellenikin, sillä se on kai parempi THPS ja mätkintäpeleihin...

T:Wombut
ps. Japanista tuotu ohjain tuskin oli Controler-S vaan se oli se japskejen oma pienois padi, jota sielä myytiin heti julkaisussa... ja se EI OLE controler-S, sillä S:ää on parannettu vielä siitä.

tosin, padi voi myös olla S, jos se on lähiaikoina tuotu... koska jenkeissähän sitä jo myydään?

XBoxia olen kokeillut.
RalliSport tuntu todella hyvältä.
Xbox:n ohjain sopi käteeni kuin nakutettu.

Cubea pitäis päästä kokeilemaa.
kaksi kertaa sen olen nähnytkin, molemmilla kerroilla Luigi's Mansion on ollu sisäs.
tuo peli ei minua kiinnosta, joten en Cubeakaa sillo viitsiny testaa.

ps. Japanista tuotu ohjain tuskin oli Controler-S vaan se oli se japskejen oma pienois padi, jota sielä myytiin heti julkaisussa... ja se EI OLE controler-S, sillä S:ää on parannettu vielä siitä.

tosin, padi voi myös olla S, jos se on lähiaikoina tuotu... koska jenkeissähän sitä jo myydään?

Se on tuotu viime viikon lopussa :P Mutta miten S eroaa siitä alkuperäisestä japanilaisesta painoksesta? Mitä olen XboX-saiteilta lukenut niin se on nimenomaan sama. Heitäs linkkiä, pitää saada tietää kumpi tuo on.

Ylös Bottom