Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 ja kuulokkeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xtn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 ja kuulokkeet

Itsellä menee boksilta optinen vahvarille ja sieltä optisena kuulokeboksiin ja en ole törmännyt moiseen. Harmi jos noin.

En tiedä mitä tein aluksi väärin, mutta sain kuin sainkin 5.1-simuloinnin toimimaan suoraan boksista optisella. Ehkä mulla meni valot sekaisin kun koittelin eri liitäntätapoja. Sen nyt totesin, että niin ei ainakaan toimi, että kierrättäisin äänet television kautta. Mutta nyt siis simulointi toimii peleissä.

Omalla asetuksella äänet ovat kristallin kirkkaat(pois lukien pieni suhina mikä tulee headsetin ollessa kiinni) ja tilavaikutelmaa voisi kuvailla hyväksi(ei ehkä erinomainen, mutta vaikea sanoa, kun niin vähän kokemusta 5.1 kuulokkeista). Bassontoistoa ei juurikaan ole ja sen takia itse pidänkin bass boostia koko ajan päällä. Hyvin pelaa, ei puuroudu(myös leffat katselen nykyään kuulokkeet päässä ja hyvin pelaa myös basso).

Tilavaikutelma on epäilemättä olemassa, mutta toki ohut verrattuna oikeaan 5.1-äänijärjestelmään. Tuo äänentarkkuus kyllä palkitsee itseänikin. Tilavaikutelma ei kuitenkaan edelleenkään vakuuta. Ehkä ongelma on minussa ja se korjaantuu kun käyttötunteja tulee lisää.

Bassontoiston kokemuserosta olen jopa hieman kateellinen! Bass boostia en kaipaa - enkä haluakaan boostata mitään ääniä - mutta edelleen välillä bassot puuroutuvat, vaikka 5.1-simulointi hieman paransi tilannetta.

Vielä lisäkokemuksena musiikin kuunteluun: Bypass-mode muutti äänet kaksikanavaiseksi ja musan kuuntelukin tuli miellyttäväksi. Ongelmana musaa kuunnellessa on hiekko kantavuus. Pidän Xboxiani toisessa makuuhuoneessa ja jos astun olohuoneen puolelle, singnaali katkeaa.

Musapeleissä (GH,RB) käytän tuota Bypass-modea, jota voin suositella muillekin koitettavaksi.

Tuota turtle beachin ear force X4 headsettiä ei varmaankaan ole Suomessa missään saatavilla ?
Verkkoon ostoksille siis!

Oliko tätä saatavilla sieltä puolenkuun peleistä?

http://www.speed-link.com/?p=2&cat=3417&pid=16328&paus=1

Tällä siis käsittääkseni on mahdollisuus saada PC kuulokkeet kiinni XO ohjaimeen...
Paljon lukenut hehkutusta noista Turtle Beachin X4 kuulokkeista, mutta jos tuo osa maksaa 10 euroa, niin vois saada kelvolliset kuulokkeet halvemmallakin kiinni :confused:

Oliko tätä saatavilla sieltä puolenkuun peleistä?

http://www.speed-link.com/?p=2&cat=3417&pid=16328&paus=1

Tällä siis käsittääkseni on mahdollisuus saada PC kuulokkeet kiinni XO ohjaimeen...
Paljon lukenut hehkutusta noista Turtle Beachin X4 kuulokkeista, mutta jos tuo osa maksaa 10 euroa, niin vois saada kelvolliset kuulokkeet halvemmallakin kiinni :confused:

Antaako tuo myös sitten pelin äänet kuulokkeisiin ja toimiiko mikki?
Järjen mukaan tuo osa korvaa vain boxin alkuperäisen headsetin toiminnot, headsettiin jota haluat käyttää.

TB:n kuulokkeet antaa pelin äänet kuulokkeisiin, sekä äänijutustelu toimii. (näin olen ymmärtänyt)

Millainen adapterihässäkkä tuohon pitää kylkiäisiksi ostaa? Britti vai Jenkkimalli ?

Tarkoittanet sähköpistoketta. Piti metsästää US -> Suomi -adapteri, koska muuntajassa on jenkki-pistokenastat. Muuntaja on universaali, joten sen voi huoletta tuikata meikäläiseen sähköverkkoon.

Ongelmana oli se, että TUKES ei oikein pidä tuollaisista adaptereista, kun tulee amerikkalaiseen verkkoon tarkoitetuista laitteista savut pihalle Suomessa. Onnistuin kuitenkin löytämään moisen paikallisesta sähköromuliikkeestä eurolla.

Jos ei tuollaista adapteria meinaa löytyä, Clasulla myydään noin parinkympin hintaista verkkovirtamuuntajaa, jolla saa amerikkalaiset sähkölaitteet meidän seinään. Ja yksi vaihtoehto on etsiä (X4:n) vastaava muuntaja suomalaisilla nastoilla esim. sähköromuliikkeestä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tarkoittanet sähköpistoketta. Piti metsästää US -> Suomi -adapteri, koska muuntajassa on jenkki-pistokenastat. Muuntaja on universaali, joten sen voi huoletta tuikata meikäläiseen sähköverkkoon.

Ongelmana oli se, että TUKES ei oikein pidä tuollaisista adaptereista, kun tulee amerikkalaiseen verkkoon tarkoitetuista laitteista savut pihalle Suomessa. Onnistuin kuitenkin löytämään moisen paikallisesta sähköromuliikkeestä eurolla.

Jos ei tuollaista adapteria meinaa löytyä, Clasulla myydään noin parinkympin hintaista verkkovirtamuuntajaa, jolla saa amerikkalaiset sähkölaitteet meidän seinään. Ja yksi vaihtoehto on etsiä (X4:n) vastaava muuntaja suomalaisilla nastoilla esim. sähköromuliikkeestä.

Tein itse Thaimaasta ostetulle lampulle silleen, että katkaisin sähköpistokkeen pään pois ja kuorin johdot sekä vaihdoin Suomi-pistokkeen päähän.
Kait se samalla tavalla toimisi?

"Savun hälvettyä, tarkistan kytkennät"

Jees, tuli luettua koko ketju ja kyllä se on pakko ostaa itsekin kunnon kuulokkeet. Pienessä kämpässä kun ei ole tilaa kunnon 5.1:sille ja kerrostalossa naapuritkin pitävät kuulokkeista enemmän niin jos nyt vihdoinkin nuo tilaisi.

Limestä tilaamiseksihan se menee ja nyt näyttäisin kallistuvan X4:n puolelle kun tuntuu olevan yleisempi valinta. Vai osaako joku vertailla X4:ä ja AXPRO:ta keskenään, että olisi päässyt testaamaan molempia? 10 puntaa hinnoissa eroa, joten sillä ei asiaa ratkaista. Pääasiassa pelikäyttöön, satunnaista leffan katselua myös.

EDIT: Meh, himotus oli kova ja tilasin X4:T :) Näytti kyllä AXPROt vielä loppuunmyydyiltä, joten näin tällä kertaa. Nettipankin kanssa joutui tappelemaan kun koitti töissä tehdä tilauksen (pirun wintoosa!!), mutta kotona sitten onnistui ensimmäisellä yrittämällä. Hyvin toimi spostilla yhteydenpito epäonnistuneesta tilauksesta Limeen, joten hyvältä vaikuttaa ainakin tähän asti.

Juu myydää PKP:ssä ja saa toimivaa pelin ja mikin äänet samaan aikaan. Pitää vaan vetästä telkasta erillinen johto kuulokkeeseen.

Juu myydää PKP:ssä ja saa toimivaa pelin ja mikin äänet samaan aikaan. Pitää vaan vetästä telkasta erillinen johto kuulokkeeseen.

Kelasin, että toimiiko se samanlaisena yhdistelmänä kuin esim niissä Turtle Beach x4 kuulokkeissa on ?
Toslinkki tuosta creativen laatikosta löytyy, mutta on vissiin (OUT) ?

Tein itse Thaimaasta ostetulle lampulle silleen, että katkaisin sähköpistokkeen pään pois ja kuorin johdot sekä vaihdoin Suomi-pistokkeen päähän.
Kait se samalla tavalla toimisi?

Kuulostaa savulta. On nimittäin X4:sten muuntajassa ne jenkkipistokkeet.

Kuulostaa savulta. On nimittäin X4:sten muuntajassa ne jenkkipistokkeet.

Niin no joo, onhan se vähän eri asia pilkkoa 160 kuulokkeiden virtalähteen johtimia kuin 2,5 lampunjohtoa.
Vaikkei valo olisi toiminutkaan, oli varjostin hienon näköinen... koristeeksi ei viitsisi x4 laitteistoa hankkia. heh

Itse olen tässä miettinyt kuulokkeiden ostoa ja ajattelin valita lompakko ystävällisen mallin. Creative Fatal1ty Gaming Headset olisi siis ostoslistalla, mutta sitten pukaa kysymystä. Elikkäs pitääkö mun ostaa boksin ja kuulokkeiden välille tuommoinen usb -äänikortti, vai pärjäänkö pelkästään näiden luurien äänensäädöllä?

Väsymyksestä johtuen tuli hiukan epäselvä viesti, mutta toivottavasti osaatte antaa vastausta.:D

Itse olen tässä miettinyt kuulokkeiden ostoa ja ajattelin valita lompakko ystävällisen mallin. Creative Fatal1ty Gaming Headset olisi siis ostoslistalla, mutta sitten pukaa kysymystä. Elikkäs pitääkö mun ostaa boksin ja kuulokkeiden välille tuommoinen usb -äänikortti, vai pärjäänkö pelkästään näiden luurien äänensäädöllä?

Väsymyksestä johtuen tuli hiukan epäselvä viesti, mutta toivottavasti osaatte antaa vastausta.:D

Boxille et tarvitse välttämättä äänikorttia vaan suosittelen ennemmin esim. tämän adapterin ostamista joka tulee ohjaimeen kiinni. Sitten kuulokkeiden mikkipiuha adapteriin kiinni ja toinen töllön kuulokepisteeseen ja Voila!! :) Pleikkariin tarviit sitten sen usb-äänikortin. Jos et hommaa tätä adapteria et saa kuulokkeista puhetta ulos. Mulla oli ennen semmonen viritelmä kun pelkän usb-äänikortin omistin että laitoin boxin oman mikin kaulalle roikkumaan ja puhuin siihen mutta kyllä tuo adapteri on parempi ratkaisu.

Itse ostin tuolta Limexb:stä ton X1-headsetin,kun ei oikeen raaskinut niitä kalliimpia hankkia.

Näihin olen kyl ollut erittäin tyytyväinen, äänet kuuluu loistavasti ja mikin toimintakin on hyvä. Johto on tarpeeksi pitkä, eikä siitä itselleni ainakaan haittaa ole.

Boxille et tarvitse välttämättä äänikorttia vaan suosittelen ennemmin esim. tämän adapterin ostamista joka tulee ohjaimeen kiinni. Sitten kuulokkeiden mikkipiuha adapteriin kiinni ja toinen töllön kuulokepisteeseen ja Voila!! :) .

Onko muuten pakko olla tollanen adapteri vai käykö siihen perus 3,5mm - 2,5mm ?

Adaptor MiniJack 3.5mm->2.5mm - Sandberg A/S

Ei toimi systeemi. Kokeiltu on.

Ylös Bottom