Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 ja kuulokkeet

Vastaus: Xbox 360 ja kuulokkeet

Laitoin nämä tilaukseen:
Mad Catz Tritton Detonator Stereo Headset X360 | 69.00e - Jimms.fi

Ennen on ollut pleikalla kun pelasin niin turtle beach px21, mutta niitten kanssa pitäisi pelata scartilla niin lähtivät nuo sitten tilaukseen.
Ostin vanhan mallisen xboxin, missä on vain A/V ja HDMI liitäntä takana kun sain halvalla, nyt kaduttaa...

Vaikka Xbox olisi HDMI:llä kiinni, niin saat A/V liitännästä edelleen äänet. Tarvitset vain erillisen sovitinpalan, joka menee HDMI:n kanssa yhtäaikaa kiinni. Hae: xbox audio adapter.
 
Vastaus: Xbox 360 ja kuulokkeet

Saako näitä palikoita enää mistään? Uusi steelseries Mix on ihan surkea ja haluaisin tommosen mis on tuo lisäjohto. Koitin ettiä joka paikasta mut loppu kaikkialta.
 
Vastaus: Xbox 360 ja kuulokkeet

Vaikka Xbox olisi HDMI:llä kiinni, niin saat A/V liitännästä edelleen äänet. Tarvitset vain erillisen sovitinpalan, joka menee HDMI:n kanssa yhtäaikaa kiinni. Hae: xbox audio adapter.

Tuossa headsetissähän siis tulee mukana se sovitin. Itellä juurikin noin kytketty tuo kyseinen setti.
 
Vastaus: Xbox 360 ja kuulokkeet

Turtle Beach XP500 Wireless Surround sound Gaming headset for PS3 + XBOX360

Tritton Warhead 7.1 Dolby Wireless Xbox 360 Headset


Olen katsellut uusia pelikuulokkeita, ja nämä kaksi vaihtoehtoa on osunut silmään. Onko kenelläkään juuta tai jaata sanottavana näistä vaihtoehdoista?

Turtleista ei ole ainakaan positiivista sanottavaa. Itselläni oli tuota vastaava malli tai voiko sitä nyt sanoa että parempi (MW3 Delta) joka oli kyllä melkosta kuraa. Painavat päässä ja suhisivat melkolailla kun langattomat olivat. Lisäksi ainakin minulle vaivaa tuotti tuo 2.4Ghz taajuus jota nuo kuulokkeet ja aika monet muutkin langattomat pelikuulokkeet. Ääni pätkii ja välillä paukkuu. Ei auttanu vaikka sammutti wlanin kokonaan. Häiriötä oli silti. Paskat, ei voi muuta sanoa. Ei myöskään tuo langaton pulikka live-chattia varten toiminut kunnolla. Ääni pätki siinä myös.

Trittoneista paha mitään sanoa kun ei ole vielä julkaistu edes. Itse tilasin ennakkoon jo ennen joulua mutta eipä sitten julkaistukaan mokomia vaan julkaisu venyi ja venyi. Lopulta peruutin tilauksen. Arvioitu julkaisu on joskus keväällä/kesällä. Mahtavia ominaisuuksia sun muuta mutta kun eivät saa julkastua mokomia niin olkoot. Ehkä sitten joskus jos arvosteluiden perusteella osoittautuvat hyviksi.

Koska totesin langattomat paskoiksi niin ostin sitten tämmöiset Tritton AX Pro Dolby Digital Precision Gaming Headset | Tritton Technologies Inc. . On mahtavat kuulokkeet. Ei mitään suhinoita ja muutenkin kyllä mahtava ääni. Ei mitään jakoa noilla turtlen kuulokkeilla, ainakaan omasta mielestäni.
 
Vastaus: Xbox 360 ja kuulokkeet

Turtleista ei ole ainakaan positiivista sanottavaa. Itselläni oli tuota vastaava malli tai voiko sitä nyt sanoa että parempi (MW3 Delta) joka oli kyllä melkosta kuraa. Painavat päässä ja suhisivat melkolailla kun langattomat olivat. Lisäksi ainakin minulle vaivaa tuotti tuo 2.4Ghz taajuus jota nuo kuulokkeet ja aika monet muutkin langattomat pelikuulokkeet. Ääni pätkii ja välillä paukkuu. Ei auttanu vaikka sammutti wlanin kokonaan. Häiriötä oli silti. Paskat, ei voi muuta sanoa. Ei myöskään tuo langaton pulikka live-chattia varten toiminut kunnolla. Ääni pätki siinä myös.

Minulla on TB PX5 malli ja ei kyllä ole pahaa sanottavaa(tunsin pientä painoa alussa, mutta luultavasti johtuu rastoista). Siis nuohan ovat samat kuin nämä XP500 luurit mutta XP500 tulee mukana tuo BT palikka jota ei PX5 mukana ole(mukana johto millä saa Xboxilla toimimaan). Mieleeni heräsi noista sinun mainitsemista ääniongelmista, että olen tuollaisia havainnut mutta nekin vain ja ainoastaan MW3:n kanssa eli oletan niiden johtuvan pelistä. Tuohon BT palikkaan en voi ottaa kantaa.

Alunperin ostin PS3 käyttöön mutta nyt olen testannut kuulokkeita molemmilla konsoleilla ja hienosti toimivat.
 
Mieleeni heräsi noista sinun mainitsemista ääniongelmista, että olen tuollaisia havainnut mutta nekin vain ja ainoastaan MW3:n kanssa eli oletan niiden johtuvan pelistä.

Oletuksesi on väärä sillä en omista MW3 peliä.

Minulla oli siis TB MW3 Delta kuulokkeet eli mw3 brändätyt. Niitä oli kolme kappaletta kokeilussa. Kaikissa sama ongelma tuon bluetooth palikan kanssa ja äänien poksumisen kanssa. Ekassa paketissa oli myös se välijohto rikki joka tulee ohjaimeen kuulokkeista. Ongelmani johtuivat täysin siitä että nuo kuulokkeet käyttävät samaa taajuutta kuin wlan. Näin jo purkistanikin että wlan häiritsi singaalia. Pientä poksumista kuitenkin oli havaittavissa vaikka wlan oli kytkettynä kaikista laitteista pois päältä ja verkko myös pois käytöstä.

Luulin ostavani "huiput ja maailman parhaat" pelikuulokkeet kun hintaakin oli perkeleesti ja ominaisuuksia ripakopallinen. Muttakö einiin ei. Palautukseen menivät ja tilalle langalliset. Ne toimii eikä tartte pelata pattereiden kanssa.
 
Vastaus: Xbox 360 ja kuulokkeet

No tänään tuli nuo tritton detonatorit postissa ja hienoilta tuntuu, bassoa on kyllä vähän liikaa, harmi ettei sitä voi säätää niinkuin edellisissä kuulokkeissa.
 
Vastaus: Xbox 360 ja kuulokkeet

Jimm'sissa näyttäisi olevan noita Razerin Chimaeroita nyt sitten myynnissä. Onkos joillakin jo jotain kokemuksia?
Mulla on Jimm'sistä kokemuksia, niin en haluaisi periaatteesta tilata sieltä, ja jos osoittautuvat paskoiksi, niin en haluaisi käytännössäkään lähteä niiden takuuasioiden kanssa taistelemaan.

Toinen vaihtoehto olisivat nuo Tritton Warheadit. Kokemuksia?
Niidenkin kanssa on vain sama ongelma, tosin itse firman päässä eikä jälleenmyyjän.

Menee vaan niin vaikeaksi tämä...
 
Vastaus: Xbox 360 ja kuulokkeet

Jimm'sissa näyttäisi olevan noita Razerin Chimaeroita nyt sitten myynnissä. Onkos joillakin jo jotain kokemuksia?

On pitänyt jo jonikin aikaa sitten rustaa jotain pientä tekstiä näistä. Olen siis tilannut Razer Chimaera 5.1 kuulokkeet joskus joulun aikoihin jimmsisstä, 200€ maksoivat.Ominaisuuksiin kuuluu langaton 5.8GHz taajuudella toimiva virtuaalinen 5.1 surround ääni. Ainoastaan chattia varten tarvitsee piuhan ohjaimeen kiinni. n. 8h akkukesto. 3 valmista EQ:ta (basso, treble, normi). Nämä mielestäni oleellisimmat specsit, loput voi tarkistaa razerin sivuilta.

Paketin sisältö/käyttöönotto:
Paketin mukana tuli latausasema/lähetinyksikkö, kuulokket, ohjaimen väliin tuleva kaapeli, rca-rca kaapeli, optinen kaapeli, 3.5-3.5mm kaapeli, ladattavat paristot ja ohjeläpyskät yms. Käyttöönotto melko suoraviivaista. Virtajohto kiinni, optinen kaapeli kiinni ja paristot kuulokkeisiin ja eikun lataukseen. Latausaika on noin 3h. Vielä pitää synkronoida kuulokket ja telakka, jos ääntä haluaa. Tämän jälkeen kuulokkeet ovat valmiina käytettäväksi.

Käyttömukavuus:
Kuulokkeet ovat melko isot, mutta ne ovat mukavasti pehmustetut. Säätövaraa löytyy 10 napsua molemmin puolin joten mahtuu moneen päähään. Pehmusteet ovat "kangasta" joten ei ala hiostamaan pidemmissä sessioissa. Muutenkin hyvin mukavat päässä. Vaikka pelaisi akun tyhäksi ja käyttää silmälaseja niin ei ala ahdistamaan päässä. Langattomuus todella mukavaa kun voi hyvin ympäri taloa kuunnella esim. Konsolifin podcasteja. Kuulokkeista löytyy nappuloita erilaisille säädöille ja niitä on helppo käyttää ilman, että ottaa kuulokkeet pois päästä.

Äänenlaatu:
En ole mikään kultakorva enkä ole omistanut pelikuulokkeita aikasemmin joten ei ole vertailupohjaa. Hyvältä kuulostaa silti. Kuunnellut leffoja, musiikkia ja pelaillut lähinnä bäfää. Räjähdykset kuulostaa maittavilta ja melko helppoa paikantaa ääni. Tein testin siten että oli beacon ja tugs maassa ja liikuin erilaisissa muodostelmissa niiden ympäri. Hyvin pysty erottamaan äänen perusteella missä sijaitsi. Ainoa joka oli hieman vaikeampaa erottaa toisistaan oli äänet suoraan edestä ja takaa. Kantavuus musiikkia/podcasteja kuunnellessa on hyvä. Lupaavat 10m ilman esteitä ja tämä on luultavasti totta. Saan äänen katkeilemaan ainoastaan jos menen noin 7-9m päähän seinän taakse. Noin 5m päästä seinän takaa ääni toimii loistavasti. Koska toimivat 5.8GHz taajudella ei langattomien kuulokkeiden ominaista suhinaa ja häiriöääniä kuulu. Suhinaa alkaa kuulumaan kun kuulokkeet laittaa liian kovalle, mutta niinhän langallisillakin kuuluu.

Chatti/Mikki:
Kuulokkeista löytyy säädöt erikseen chatti äänille ja (chatti+peliäänet)= yleinen äänenvoimakkuus. Lisäksi pienillä kikkakakkosilla voi säätää mikin herkkyyttä. Chattia äänet kuuluvat liian hiljaa verrattuna peliääniin ja mikkikin on liian herkkä ilman kikkakakkosia. Jos mikkiä ei säädä, niin se poimii noin 4m päästä puheen. Olen saanut chatti äänet sopiviksi siten, että olen laittanut pelin omista säädöistä master volumea alaspäin ja lisännyt äänenvoimakkuutta kuulokkeissa. Näin chatti/peliääni balanssi on sopiva. Mikki liikkuu mukavasti ylös alas ja menee mutelle automaattisesti yläasennossa. Mikki ei tule eteen valmiusasennossa joten kal... limun siamailu onnistuu ilman häiriötä.

Yhteenveto:
Hyvät langattomat kuulokkeet jotka ei päätä paina silmälasienkaan kanssa. Jos haluaa chatti äänien toimivan hyvin tarvitsee hieman säätää (tai en vain osaa). Suosittelen.

+Langattomuus
+Äänenlaatu
+Käyttömukavuus
+Ladattavat paristot
+8h käyttöaika
-Mikki/Chatti

Lisä kyssäriä saa heittää jos/kun jotain jäi mainitsematta.
 
Vastaus: Xbox 360 ja kuulokkeet

Morjens.
Osaisko joku neuvoa mistä ja millaisen jatkojohdon ostan
Tritton AX Pro kuulokkeisiin.
 
Vastaus: Xbox 360 ja kuulokkeet

Morjens.
Osaisko joku neuvoa mistä ja millaisen jatkojohdon ostan
Tritton AX Pro kuulokkeisiin.
No niin, Trittonit haettu kaupasta ja 10m s/pdif piuha
laitettu tilaukseen.
Parin päivän kuluttua pääsee sohvalta pelaileen...
 
Vastaus: Xbox 360 ja kuulokkeet

Kfin hakua tonkimalla löysin tälläisen topicin, ja vaikka onkin viettänyt reilut 5kk hiljaiseloa niin ajattelin nostaa ylös. :)

Eli hakusessa olisi hyvät kuulokkeet xboxilleni, hintahaarukka 40€-60€ ja eniten tulisi käytettyä änärissä (EASHL) noita kuulokkeita, eipä sitä paljoa tule muuta pelailtua näin uusimman kiekon ilmestyttyä. :cool: Joten laittakaa vain rohkeasti eri vaihtoehtoja tulemaan minkä tiedätte sopivan noihin ehtoihin. ;) Eli "änärikuulokkeet" hakusessa! :D
 
Vastaus: Xbox 360 ja kuulokkeet

Kfin hakua tonkimalla löysin tälläisen topicin, ja vaikka onkin viettänyt reilut 5kk hiljaiseloa niin ajattelin nostaa ylös. :)

Eli hakusessa olisi hyvät kuulokkeet xboxilleni, hintahaarukka 40€-60€ ja eniten tulisi käytettyä änärissä (EASHL) noita kuulokkeita, eipä sitä paljoa tule muuta pelailtua näin uusimman kiekon ilmestyttyä. :cool: Joten laittakaa vain rohkeasti eri vaihtoehtoja tulemaan minkä tiedätte sopivan noihin ehtoihin. ;) Eli "änärikuulokkeet" hakusessa! :D

Suosittelen Turtle Beach x12-kuulokkeita. Mielestäni parhaat tuohon hintaluokkaan.
 
Vastaus: Xbox 360 ja kuulokkeet

Juu, kaveri sanoi, ettei suosittelisi Turtle Beachin kuulokkeita, menevät kuulemma aika usein rikki tai on jotain vikaa ja on kuullut niistä enemmän huonoa kuin hyvää. Tiedä sitten onko tuossa jotain perää. :D Mutta, hän suositteli näitä: Tritton AX180 kuulokkeet - Markantalo Nuo olisi ainakin juuri siinä mulle sopivassa hintaluokassa eli 50€-60€, mutta olisiko noiden ostaminen kannattava ostos? Jos jollakin on kokemusta niin kertokaa vain mielipiteitä. Tulisi suurimmaksi osaksi käyttöön änäriä pelatessa ja hyvä mikki pitää olla, että juttelu onnistuu. :)
 
Vastaus: Xbox 360 ja kuulokkeet

Juu, kaveri sanoi, ettei suosittelisi Turtle Beachin kuulokkeita, menevät kuulemma aika usein rikki tai on jotain vikaa ja on kuullut niistä enemmän huonoa kuin hyvää. Tiedä sitten onko tuossa jotain perää. :D Mutta, hän suositteli näitä: Tritton AX180 kuulokkeet - Markantalo Nuo olisi ainakin juuri siinä mulle sopivassa hintaluokassa eli 50€-60€, mutta olisiko noiden ostaminen kannattava ostos? Jos jollakin on kokemusta niin kertokaa vain mielipiteitä. Tulisi suurimmaksi osaksi käyttöön änäriä pelatessa ja hyvä mikki pitää olla, että juttelu onnistuu. :)

Nooh, pitäähän omien vanhojen jäljkeläisiä kehua... Ja siihen on myös aihetta. :D

Nuo Trittonit ovat myös hyvät, mitä nyt kuukauden käytöstä nyt voi sanoa. (En siis omista vaan olivat lainassa).
 
Ylös Bottom