Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 ja mokkula

Vastaus: Xbox 360 ja DNA mokkula

sellainen vinkki että laittakaa "WCDMA only" päälle, ei tipahtele edgelle tai gprs:lle yhtäkkiä.
 
Vastaus: Xbox 360 ja DNA mokkula

okei, missähän vika. uudestaan asensin vistan tuossa pari päivää sitten ja lopetti toimintansa tämä systeemi. elikkä boxi ei löydä lähiverkkoa, mutta pc:llä näkyy xbox kylläkin. live connect testiä tehdessä siis tyssää jo alkuunsa network-kohdassa. välillä zone alarm kertoo uudesta yhteydestä, mutta ei siltikään etene testi. palomuurin estot on otettu pois, joten siitä nyt ei ainakaan pitäisi olla kiinni :eek:
 
Vastaus: Xbox 360 ja DNA mokkula

Itselläni ainakin toimi tämä kun löin verkkokaapelin kannettavasta boxiin ja muodostin lähiverkkoyhteyden. Ei ollut ollenkaan vaikea operaatio. :)
 
Vastaus: Xbox 360 ja DNA mokkula

Rupes tää juttu kiinnostaan niin et piti kattoa mitä täällä höpistään vaikka tää nyt on xbox puolella. Eli tervehdys vaan kaikille xbox -pelaajille.

Anyway, itse jaksoin pelata elisan mobiililaajakaistalla kokonaisen kuukauden ja sitten tuli mitta täyteen. Setuppi oli elisan vodafone-kortti 1mb:n liittymällä. Kortti läppärissä jossa Vista ja läppäristä verkkopiuha Pleikkaan. Homma toimi about 170 latencyllä joka on ihan sontaa. Opin kuitenkin ottamaan lagin huomioon, esim tähdätessä räiskintä peleissä.

Sanon kuitenkin, että pystyyhän tuolla pelaamaan. Mutta sitten kun peli alkaa kiinnostaa enemmän ja haluaisi saada enemmän pelistä irti niin tuo mobiililaajakaista kyllä vie innostuksen juuri lagin takia.

Lisäksi vielä varoituksen sana. 3g runkoverkkoja ei vissiinkään ole tällähetkellä juuri parannettu/lisätty, huolimatta siitä, että 3g liittymien määrä on kasvanut viimeaikoina ihan älyttömästi. 3G tukiasemat taas toimivat solun pienennys periaatteella ellei pelkkä rajoitus riitä. Eli suomennos: Kun yhteen mastoon tulee tarpeeksi 3g yhteyksiä, mobiililaajakaistojen nopeudet tiputetaan alas ensimmäisenä(lukekaa ne sopparit, niissä on erikseen maininta, että liittymän tarjoajalla on oikeus rajoittaa liittymän nopeutta). Jos tämä ei riitä, maston vastaanotto alue pienenee, eli 3g yhteys saattaa kokonaan kadota.
3G:n tai hsdpa:n tiputus gprs-yhteydeksi ei ole hyvä juttu. Eli jos alueellasi on paljon esim. 3g-kännyköitä ja niiden innokkaita käyttäjiä niin unohda koko juttu. Ja sekin kannattaa ottaa huomioon, että 3g alue ei kata kokosuomea. Jopa pelkkä kiviseinä tehdä yhteydestä käyttökelvottoman.

Itse aikanani kettuunnuin kun tikkurilan keskustassa ei 3g-1mb toiminut (3 mastoa lähistöllä). Otin puhelimen kouraan ja soitin liittymän tarjoajalle sopimuksen purusta. Vetosin sitten siihen, että kyseessä ei ollut laajakaista ainakaan ficoran nopeuslaskurin mukaan(suomessa ei saa myydä laajakaista nimikkeellä alle 256b/s-liittymiä) ja olisin saanut sopimukset purettua. Kuitenkin tarvitsin matkanettiä, joten päätin pienentää nopeuden johonkin 300b/s paikkeille ja jatkaa käyttöä pelkkänä matkanettinä. No nyt on homma pelannut edes jotenkin,( ei siis pelatessa vaan nettisivujen selailussa läppärissä). Niin ja elisan värkki oli kyseessä. Siitä en sitten tiedä onko tuolla liittymän tarjoajalla vaikutusta toimivuuteen.

Pahoittelen pitkää viestiä, mutta piti tuoda omat kokemukset esiin jos vaikka se jotain auttaisi. Esim. semmoista heeboa joka tämän foorumin luettuaan rupeaa pohtimaan, että "hei, mitäs jos hommaisinkin tuommoisen lankaliittymän sijasta 3g-liittymän pelaamiseen, kun täällä kerta sanotaan että homma toimii."
 
Vastaus: Xbox 360 ja DNA mokkula

Pahoittelen pitkää viestiä, mutta piti tuoda omat kokemukset esiin jos vaikka se jotain auttaisi.
Ei pitkiä, asiallisia viestejä kannata ollenkaan pahoitella. Tuossa oli oikein hyvää asiaa, ja nyt olen itsekin taas hieman "viisaampi". :)
 
Vastaus: Xbox 360 ja DNA mokkula

Olen Elisan mokkulan haltija ja haluan tietää, miten Wippies homeboxia voi hyödyntää xbox 360:n laittamisessa verkkoon. Tiedän, että verkkopiuhan avulla konsolin ja tietokoneen välillä pystyn pelaamaan, kun olen niin tehnytkin, mutta en käsitä, miten saisin homman helpommaksi wippies homeboksin avulla. Tarvitsee vääntää rautalangasta.
 
Vastaus: Xbox 360 ja DNA mokkula

Olen Elisan mokkulan haltija ja haluan tietää, miten Wippies homeboxia voi hyödyntää xbox 360:n laittamisessa verkkoon. Tiedän, että verkkopiuhan avulla konsolin ja tietokoneen välillä pystyn pelaamaan, kun olen niin tehnytkin, mutta en käsitä, miten saisin homman helpommaksi wippies homeboksin avulla. Tarvitsee vääntää rautalangasta.

Yksi villi idea olisi laittaa boksi kiinni wippiesoon piuhalla?

Edelleen muistutus siitä, ettei nuo mokkula-yhteydet sovellu pelaamiseen, toivottavasti tulee joku latenssiajan tarkistus boksille, jolloin voi joko valita, että kuinka hyvä latenssiaika pitää olla että pääsee "peliin" tai yksinkertaisesti estoa päälle.
 
Vastaus: Xbox 360 ja DNA mokkula

Yksi villi idea olisi laittaa boksi kiinni wippiesoon piuhalla?

Edelleen muistutus siitä, ettei nuo mokkula-yhteydet sovellu pelaamiseen, toivottavasti tulee joku latenssiajan tarkistus boksille, jolloin voi joko valita, että kuinka hyvä latenssiaika pitää olla että pääsee "peliin" tai yksinkertaisesti estoa päälle.

Itsellä toimii Soneran 3G hyvin pelaamiseen Wippies-laitteen kautta. Lähinnä pelannut NHL09 kavereiden kanssa ja lagia ei klo 21.00 jälkeen ole lainkaan. Asun kylläkin pienellä paikkakunnalla eli verkko ei ole tukossa. Isommissa taajamissa tilanne voi olla toisin.
 
Vastaus: Xbox 360 ja DNA mokkula

Itsellä toimii Soneran 3G hyvin pelaamiseen Wippies-laitteen kautta. Lähinnä pelannut NHL09 kavereiden kanssa ja lagia ei klo 21.00 jälkeen ole lainkaan. Asun kylläkin pienellä paikkakunnalla eli verkko ei ole tukossa. Isommissa taajamissa tilanne voi olla toisin.

Toki vielä riippuu pelistä mitä pelataan, jos pelaajia on kaksi, niin ei tarvitse muodostaa niin moneen paikkaan "putkea". Tällaisia pelejä ovat mm Rock bandit, 1vs1 pelit ym. Kun taas siirrytään suurten pelaajamäärien peleihin (CoD:t, BF:BC), niin jo suomiporukan kesken huomataan latenssiajan putoaminen.
 
Vastaus: Xbox 360 ja DNA mokkula

Mitä Vistassa pitää säätää, että saa Elisan mokkulan jakamaan yhteyden boxin kanssa. XP:llä onnistuin muitta mutkitta, mutta tämä Vista on osoittautunut hermoja raastavaksi tapaukseksi.
 
Vastaus: Xbox 360 ja DNA mokkula

minä omistan windows XP tietokoneen ja dna mokkulan ja ainakun yritän yhdistää (test connection) niin IP adressin kohdalle tulee failed:confused: en millään löydä sitä paikkaa mistä voin jakaa nettiyhteyden:mad: Missä ihmeessä se on?

E:eikös nettipiuha ole se ethernet kaapeli?
 
Vastaus: Xbox 360 ja DNA mokkula

Noniin, itse olen asian kanssa koko päivän nytte kamppaillut, ja sitten löysin tämän ketjun, eli kiitos siitä :)

Itse sain tän yhteyden kikkailtua Vistalla. Tälleen se onnistu ihan pienen etsiskelyn jälkeen

Eli:
Vistalla klikkaatte tuolta alapalkista kuvaketta tuota Verkkoyhteys-kuvaketta , jolloin pomppaa tuollainen ikkuna esiin, siinä näkyy yhteydet, ja vaihtoehdot '' Muodosta tai katkaise yhteys... ''
ja '' Verkko- ja jakamiskeskus '' , jonka jälkeen klikkaatte tuota jälkimmäistä :) ponnahtaa esiin jälleen uusi ikkuna, josta valitsette VMCLite josta valitsette tuolta ton '' Näytä tila '' ja sieltä klikkaatte '' Ominaisuudet '' sieltä yläpalkista sitten kohta '' Jakaminen '' ja sieltä ruksi tuohon kenttään '' Salli muiden verkon käyttäjien muodostaa yhteys tämän tietokoneen kautta '' ja sitten vielä valitsette Kotiverkkoyhteys-kohdasta: Lähiverkkoyhteys ja OK ja sillä pitäisi onnistua :)

Näin ainakin itse sain toimimaan Vistalla ja Elisan mokkulalla... Niin ja sori vielä jos liian monimutkaisesti tätä selitin, koittakaahan saada selvää :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 ja DNA mokkula

Noniin. Ensimmäinen joka sai "mystisen" [laita se jakamaan lähiverkkolle[ lauseen kaljaksi ja makkaraksi pureskeltu vastaus. Näitä lisempää.

Itsellä tosin adsl yhteys wippiissillä ja "halvalla" wlan adapterilla boksiin. Mutta rupesi kiinnostamaan tuo mokkulan kiinnittäminen wippiissiin kun kaveri ei saa adsl yhteyttä asunnolleen. Pitäisi googlettaa asiaa enempi mutta jos joku on tietoinen että miten tämä futaa niin olisin kiinnostunut kalja ja makkaravastauksesta. Onko kaamee koodaaminen jos tökkää tikun kiinni wippiissiin vai onko lähinnä plug & pray tyylinen ratkasu ?
 
Vastaus: Xbox 360 ja DNA-mokkula

mulla on (1mg) dna mokkula saanko boxiin netin jos laitan uspin kiinni koneeseen ja boxiin ja mokkulan tietysti koneeseen et netti lähtee?????:eek: en jaksa lukee noita kaikkija :D nii kertokaa!!
 
Vastaus: Xbox 360 ja DNA-mokkula

mulla on (1mg) dna mokkula saanko boxiin netin jos laitan uspin kiinni koneeseen ja boxiin ja mokkulan tietysti koneeseen et netti lähtee?????:eek: en jaksa lukee noita kaikkija :D nii kertokaa!!

Suosittelisin että nyt vain luet tuolta ne ohjeet, mutta yksinkertaisuudessaan homma menee näin; tarvitset väliin tietokoneen ja sillä jaat (boksista tietenkin kaapeli tietokoneeseen) nettiyhteyden jotta voit boksilla livettää.

Tarkemmat ohjeet löytyy ketjusta, varoituksen sanasena kuitenkin se, että mokkulalla ei saa mitenkään optimaalista peli-iloa suurien latenssiaikojensa takia.
 
Vastaus: Xbox 360 ja DNA-mokkula

mut riittääkö koneen ja boxin väliin pelkkä uspi johto vai pitääkö olla jotai lisää??
 
Ylös Bottom