Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 ja mokkula

Vastaus: Xbox 360 ja mokkula

kuinkahan hyvin toimii kun pingi oli 68? siis nokia cs-15mokkulalla jossa 1mt nopeutta? se kaapelilla boxiin...:confused:
 
Vastaus: Xbox 360 ja mokkula

kuinkahan hyvin toimii kun pingi oli 68? siis nokia cs-15mokkulalla jossa 1mt nopeutta? se kaapelilla boxiin...:confused:

No 68 ei kuulosta hirveän pahalta. Kaveri pelas muinoin mokkulalla Bad Companya ja pingi oli luokkaa 200-250, oli erittäin tuskaisen näköistä menoa. Kaippa nää mokkulazydeemitkin on kehittyny ajan saatossa, kiinteä yhteys on toki aina parempi.
 
Vastaus: Xbox 360 ja mokkula

DNA:n myyjä voi luvata vaikka kuun taivaalta mutta tuskinpa mokkulalla yhteydet sen paremmin toimii, kuin kiinteällä. Ihanaisesta lagista saat nautiskella. Ehkäpä kannattais vaihtaa uuteen modeemiin jos vanha on joku luolamiesaikainen tai sitten kokeilla vaihtaa operaattoria. Itellä aikoinaan ongelmat lakkas juurikin modeemin vaihdolla vaikka luulin vanhaani hyväksi. Vanhalla heitteli lähes kaikissa onlinepeleissä aina vähän väliä pellolle.
Joku telewelli se oli.
ps. 6 megan nettikaista riittää mainiosti peliin kun peliin.

Eipä tuo pätkiminen ole ainakaan Modeemista kiinni. Modeemina on D-Linkin modeemi. Sitä ennen on kokeilitu Buffalon airstationia ja Elisan omaa boksia, joka toimi huonoiten. Yksi syy pätkimiseen saattaa olla pitkä matka oliko se "jakamolle" Joka on operaattorin mitttauksessa 3 km. Operaattori vaihtuu joo joko taloyhtiön omaan laajakaistaa tai Soneraan.
 
Vastaus: Xbox 360 ja mokkula

No 68 ei kuulosta hirveän pahalta. Kaveri pelas muinoin mokkulalla Bad Companya ja pingi oli luokkaa 200-250, oli erittäin tuskaisen näköistä menoa. Kaippa nää mokkulazydeemitkin on kehittyny ajan saatossa, kiinteä yhteys on toki aina parempi.

haluisikkos valasta hieman että kuinka pahasti tökkis?:cool:
 
Vastaus: Xbox 360 ja DNA mokkula

Tämän voit unohtaa samantien. Lagit noilla mokkuloilla on todella isoja, ja ei niitä mihinkään nettipelaamiseen juuri ole tarkoitettu.

Ja se että luvataan megan yhteys, harvemmin toteutuu,sen verran ruuhkaista tuo dataliikenne on.

tähän on nyt kyllä pakko kommentoida, että minulla on nokia cs-15 mokkula joka lupaa yhden megan netin. Kävinpäs tuolla speedtest.netissä ja mokkulani nopeus oli kolmella perättäisellä testillä tasan 1mt! :) pingini oli 68 ja jos katselee ihmisten kirjoituksia minulla live pitäisi toimia hyvin.:D
 
Vastaus: Xbox 360 ja DNA mokkula

tähän on nyt kyllä pakko kommentoida, että minulla on nokia cs-15 mokkula joka lupaa yhden megan netin. Kävinpäs tuolla speedtest.netissä ja mokkulani nopeus oli kolmella perättäisellä testillä tasan 1mt! :) pingini oli 68 ja jos katselee ihmisten kirjoituksia minulla live pitäisi toimia hyvin.:D

Olethan tehnyt myös pingtestin ( Pingtest.net - The Global Broadband Quality Test ), kertoo hieman linjan laadusta.

Se on hyvä kanssa muistaa, mitä noissa testataan. Speedtest testaa oletuksena lähimpään palvelimeen yhtä yhtäaikaista yhteyttä. Itselläni kiinteä laajakaista antaa tähän 25ms, mikä on mielestäni aika paljon Suomen sisällä. Eli "nopeallakin" mokkulalla (kuten tuo sinun cs-15) nopeusero on lähes kolminkertainen kiinteään laajakaistaan. Testatessa Bostoniin speedtest antoi pingiksi minulle 140ms --> mokkulalle arviolta 380ms. Tämä edelleen kahden laitteen välillä.

Sitten lisätään tuonne 22 muuta laitetta lisäksi, jossa nopea tiedonvälitys on "must" pelattavuuden kannalta. Siinä mokkula alkaa putoamaan jo pahasti kärryiltä (mokkulat pystyvät lähettämään kiitettävän suuria määriä dataa nopeasti, mutta tämä tapahtuu purskeina --> näkyy todella pahana lagina). Hyvä, että kiinteät laajakaistatkaan hanskaavat noita yhteyksiä täysin, niin hyvästä toimivuudesta moisessa tilanteessa mokkulalla saa unelmoida.

Mutta kuten mainitsit, LIVE toimii hienosti tuolla mokkulalla. Se, mitä sitten LIVEn sisällä teet mokkulan kanssa, on ihan eri asia. Suosittelen lämpimästi kiinteää laajakaistaa pelitarkoituksiin (ainakin niihin peleihin, jossa liikkuu suuria määriä reaaliaikaista dataa).
 
Vastaus: Xbox 360 ja mokkula

Omat mittaukseni ovat pääsääntöisesti olleet hyviä, paremmalla mokkulallani on yleisesti siinä n.60ms, joskin saattaa toisinaan heittää sataseen, mutta harvakseltaan. PPO:n uusi 4g-mokkula (huawei) kaverillani on speedtestin mukaan todella nopea pingiensäkin puolesta. Ja datasiirto 15/5 päivälläkin (download/upload.) Useimmiten enemmän. Mittaustuloksissa on aina päästy 50ms ja sen alle myös (pingtest ja speedtest).

Totta silti se, että mokkula ei ehkä vieläkään ole se paras mahdollinen mihinkään nopeatempoiseen mättöön, mutta joissakin tapauksissa sitä voi harkita. Pääsääntöisesti suosittelen silti perinteistä laajakaistaa, jos vain mahdollista.
 
Vastaus: Xbox 360 ja mokkula

Melkeen itku tulee kun lukee näitä viestejä uusista mokkuloista esim. tuo CS-15,nopeutta piisaa enemmän kuin laki sallii.Itsehän pelailin mokkulalla yli vuoden livessä,kunnes saatiin Soneran 8/1 laajakaista.Olen nostanut itseni takaisin pinnalle tuon laajakaistan avulla,eräässä pelissä oli k/d:ee moksalla 0.93, tällähetkellä laajakaistan avulla satunnaisella pelaamisella 1.06.

Ihan kivojahan nuo mokkulat on esim.mokillä missä nettiä saattaa tarvita korvessa laskujen maksuun ja satunnaiseen netin käyttöön,mutta omakohtaisten kokemuksieni mukaan se ei sovellu online-pelaamiseen kuin huonosti.

Itse en ainakaan nauti jos joka 10s peli on pelikelvollinen..
 
Olethan tehnyt myös pingtestin ( Pingtest.net - The Global Broadband Quality Test ), kertoo hieman linjan laadusta.

Kävinpäs tuolla pingtest.netissä. Tulokset olivat seuraavat:packet Loss 0%, Ping 71ms, Jitter 36ms. tämä siis nokian cs-15 mokkulalla jossa yhden mt yhteys. jos yhteys olis esim: 5mt olisiko grade jo A. Nyt oli B

Edit: Ohhoh! Otin testin uudestaan ja sain aikamoiset tulokset. packet loss edelleen 0% ping 43ms ja jitter 3ms. Otin sen jälkeen vielä kerran ja sain tulokset tästä välistä. ping 43ms ja jitter 14ms. eli minulla tuo pingi heittelee maksimissaan siinä jossain sadan nurkilla. Tai ei oikeastaan sitäkään siellä 80:ssä :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 ja mokkula

Itselläni ei ole omakohtaista konkreettista kokemusta mokkuloista, mutta olen parin kaverin mokkulaonlinemenoja seuraillut sivusta.

League of Legendsiä (melkoisen nopeatempoinen peli) ollaan pelailtu, ja samaan aikaa Ventrilossa huudeltu. Melkeinpä jokaisessa matsissa on kaverin pingit pompanneet hetkellisesti jonnekin sekunnin (tai jopa neljän) huitteille, ja Venttiääni muuttunut roboottimaiseksi. Silloin tällöin jopa niin pahasti, että peli päättää potkaista kaverin pihalle.
Suurimman osan ajasta tuo toimii ihan hyvin, mutta jos haluaa pelata "oikeasti" netissä, niin en voi kun pudistella päätä yksikseni heille jotka sitä mokkulalla yrittävät.
 
Vastaus: Xbox 360 ja mokkula

Minun olisi tarkoitus pelailla räiskintöjä/seikkailuja. (BF.assassin`s creed). BF:ä ei välttämättä kovin nopeatempoinen peli ole? se tietysti riippuu paljon miten sitä pelaa. Mutta kun sanoit että toimii yleensä ihan hyvin, tarkoititko että ilman lageja,vai että jatkuvasti pientä lagia? Uskoisin kuitenkin että minulla tämä live toimii hyvin sillä täällä ei ole paljon livettäjiä, edellämainitut pingit sun muut olivat yleensä A:n puolella. Nyt kuitenkin uusi kysymys :). Kuinka merkittävästi tuo scentedin julkaisema viritys parantaa livessä pelaamista? (reititin, usb-hub ja mokkula):confused:
 
Vastaus: Xbox 360 ja mokkula

Minun olisi tarkoitus pelailla räiskintöjä/seikkailuja. (BF.assassin`s creed). BF:ä ei välttämättä kovin nopeatempoinen peli ole? se tietysti riippuu paljon miten sitä pelaa. Mutta kun sanoit että toimii yleensä ihan hyvin, tarkoititko että ilman lageja,vai että jatkuvasti pientä lagia? Uskoisin kuitenkin että minulla tämä live toimii hyvin sillä täällä ei ole paljon livettäjiä, edellämainitut pingit sun muut olivat yleensä A:n puolella. Nyt kuitenkin uusi kysymys :). Kuinka merkittävästi tuo scentedin julkaisema viritys parantaa livessä pelaamista? (reititin, usb-hub ja mokkula):confused:

BF ei ole samanlainen reaktiohippa, kuten CODit, mutta luetaan verkon puolesta erittäin nopeatempoisiin peleihin (suuret määrät ja reaaliaikaisen datan oikeellisuus). Hitaita pelejä ovat esim GH:t, monet vuoropohjaiset pelit jne.
 
Xbox360 ja Mokkula, Monet laittavat PC:stä boxiin piuhalla. Onko reititin, usb-hub ja mokkula paremp

eli toimiiko tuommoinen viritys paremmin kuin vain sen että laittaisi mokkulan pc:en ja siitä ethernet-kaapeli boxiin? Jos toimii, kuinka paljon paremmin? Itselläni on nokian 1mt cs-15 mokkula.
 
Vastaus: Xbox360 ja Mokkula, Monet laittavat PC:stä boxiin piuhalla. Onko reititin, usb-hub ja mokku

Mitään eroa on ole huomannut Saunalahden Huawei.mokkulaa käyttäessä kummallakaan vaihtoehdolla. Toki reititin luonee ehkä siistimmän järjestelyn tässä tapauksessa, jos estetiikka on yhtään tärkeää
 
Vastaus: Xbox 360 ja mokkula

Mahtaakohan onnistua anarin peluu livessa kun mulla on dnan taysnopeus ja mokkulana sierra usb-310. Pingit on 40-60ms speedtestissa ja joskus kay satasessa. yleensa on noin 50. Onko liikaa pelaamiseen?
 
Vastaus: Xbox 360 ja mokkula

Mahtaakohan onnistua anarin peluu livessa kun mulla on dnan taysnopeus ja mokkulana sierra usb-310. Pingit on 40-60ms speedtestissa ja joskus kay satasessa. yleensa on noin 50. Onko liikaa pelaamiseen?

1 vs 1 pelissä voisi toimiakkin ihan jees. Kokeile kaverin kanssa ja kysy huomaako lagia. Itse olen joskus jotain Rock Bandia mokkulalla pelannut ja hyvin toimi. Suuret pelit ovat ongelma yleisesti (lue paljon yhtäaikaisia pelaajia)
 
Nettitikulla Xboxliveen?

Elikkäs tossa vanhemmat tilas nettitikun noin 4viikkoa sitten. Saunalahden nettitikku E367. Asensin sen koneelle ja toimii hyvin. Sitten otin ethernet kaapelin ja laitoin sen keskusyksiköstä boksiin. Mutta yhteyttä ei löydy. Kävin sitten myöhemmin ostamassa A-link Wnap 3G mobile routerin. Latasin sille uudet päivitykset ja muuta. Liitin johdot siihen. Koneesta nettipiuha ja boksista. Mutta ei toimi. Minulla on nyt soneran verkko boksia varten mutta se sanotaan kohta irti.
Saisinko mitenkään toimimaan? A-linkin myyjä sanoi että sillä on 2 tietokonetta ja xboxsi samassa että toimii hyvin. Mutta itse en ole saanut toimimaan :confused::mad:
 
Vastaus: Xbox 360 ja mokkula

Kaverilla on sellainen ongelma dna mokkulan kanssa ettei se pysty enää keskustelemaan partyssä muitten pelaajien kanssa. Mokkula on se DNA MF 60 ja siitä pitäis vissiin saada se Upnp päälle mutta itsellä ei ole mitään käsitystä miten sen saa kyseistä vehkeestä päälle tai millä muulla lailla sen liven sais pelaamaan normaalisti joten jos jollakin muulla on ollut samalaisia ongelmai ja on saanut ne ratkaistua niin vois kertoa tännekkin päin.
 
Vastaus: Xbox 360 ja mokkula

saunalahden nopsa mokkulalla tuo ping testi 86 ping jitter 13 lostteja 0%
5meganen kiinteä 13ping 0jitter 0lost.. onhan noissa eroja :D

Hyvin toi mokkula lataa 500kt/s tuli 280megaa.. tasasesti.
 
Vastaus: Xbox 360 ja DNA-mokkula

Saunalahden mokkulaa käytän itse, mutta pakko sanoa, että tämä PC <- RJ-45 -> Xbox on tehty helpoksi Windows 7:ssä. Iskee johdon väliin, menee verkkoasetuksiin, painaa kohdasta "Mobiililaajakaista" ja sieltä Ominaisuuksien takaa laittaa jaon päälle Lähiverkkoyhteytenä. Toimii kuin unelma ilman tappelua!


itse tässä säätäny mokkulalla ja yhden asian huomasin. Kun noi säädöt on tehty niin boksi pitää käynnistää uudestaa, mulla ei muuten tunnistanut nettiä ainoastaan silleen et kaikki valmiiks ja sitten boksi päälle.
 
Ylös Bottom