Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 ja Windows Media Connect

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja excimer78
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

sawe sanoi:
http://happybeggar.com/index.php?option=com_content&task=view&id=60&Itemid=2
How to quickly convert your video for playback on the XBOX 360

Tuon linkin ohjeilla ainakin itse olen videoni kääntänyt WMV- muotoon, joka siis ainoa jota boxi suostuu näyttämään.

http://happybeggar.com/index.php?option=com_content&task=view&id=67&Itemid=2
New method of transcoding based on Windows Media Encoder 9
Tuotakin pikaisesti tuli kokeiltua, mutten saanut toimimaan.

koitin tota ekaa juttua mut en oikee tajunnu et miten se sitte muunnetaan ku laitoin sen pachin vaa siihen vlc kansioon ja mites sitte siitä eteenpäin ku siinä luki et vedä vaa se tiedosto minkä hakuut muuntaa siihen pachin päälle mut mitään ei tapahtunu ? :O
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

wiltsu sanoi:
koitin tota ekaa juttua mut en oikee tajunnu et miten se sitte muunnetaan ku laitoin sen pachin vaa siihen vlc kansioon ja mites sitte siitä eteenpäin ku siinä luki et vedä vaa se tiedosto minkä hakuut muuntaa siihen pachin päälle mut mitään ei tapahtunu ? :O
Joo, eli itse asensin VLC:n C:\VLC kansioon, johon kopioin sen videon jonka haluan WMV- muotoon.
Sitten vain drag and dropilla video sen vlcwmv.bat tiedoston päälle.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Joo - o. Kyllähän tuo 360 näemmä näkyy ja tulee esille PC:tä ja päinvastoin mutta kuten täällä on moneen otteeseen todettu niin .avi / .mpg peijjoonit mitenkään taida pörrätä tuon tavan XP +
SP2:n kanssa.

Niinpä hurautan käyntiin vanhan Xboxin ja sillä sitten kahtoo nuo DVD:t .iso-imagen sisältä, avit sun muut streaminä 1:1 eikä yhtään tarvii vatkata konfigseja saati konvertoida. Vanhassako
on sittenkin vara parempi :(
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Miy sanoi:
Joo - o. Kyllähän tuo 360 näemmä näkyy ja tulee esille PC:tä ja päinvastoin mutta kuten täällä on moneen otteeseen todettu niin .avi / .mpg peijjoonit mitenkään taida pörrätä tuon tavan XP + SP2:n kanssa.
Kyllä mä sain ne yllättävän helposti toimimaan,. mutta se käyttöliittymä on niin hemmetin kankee, että käytän paljon mielummin XBMCtä
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

sawe sanoi:
http://www.tweaktown.com/articles/1002/1/page_1_introduction/index.html
Playing DivX and Xvid content on Xbox 360 An easy guide!

Tämä nyt testissä.

Tuo Tversity tuli viime viikolla testattua, ihan hyvin tuo pelittää.
Copy/pastea mitä muron puolelle kirjoittelin:

Hyvän kuvanlaadun sain tuolla streamilla. twiikkasin vain Maximum Video and Image Resolution- kohdan järkevämmäks ja kuva oli oikein hyvä. Kone ei ole edes mikään tykki Athlon 2600, 768 mt muistia ja netti vain 1/512.
Nyt saa siis 360:ta myös kunnon mediatoistimen. Ei voi valittaa.


Elikkä tuo osaa kyykytttää konetta aikalailla. Prison Break:t on ollu mukava taas sohvalta kattoa. Tekstityksetkin saa kuvaan kun laittaa vain Ffdshow:sta subit päälle.
Nyt voikin perusboxin myydä kaverille mediasoittimeksi ja itse käyttää 360:sta.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Terveppä terve!

Nyt kun tuo divx/xvid pätkien toistaminen alkaa olla mahdollista, niin minuakin alkoi suunnattomasti kiinnostamaan tämä streamaus. Sarjoja tulee katsottua koneen kautta ihan päivittäin, niin olisi tosiaan varsin mukavaa katsoa ne sohvalta, suuremmasta telkkarista, ja paremman äänentoiston kautta. Itseasiassa jos saan tämän toimimaan, niin tuskin enää muuta teenkään :D

Niin ja siis itse asiaan. Olen aivan noviisi näiden(kin) juttujen kanssa. Elikkä tuota. Nettinäni toimii soneran kaapeli (2/256) ja modeemissani on vain yksi ethernet-reikä.

Kävin xboxin suomenkielisiltä sivuilta lukemassa, mutta en saanut mahdutettua päähäni että pelittääkö tämä homma yhden ethernet piuhan kanssa? Se kiinni modeemiin ja toinen pää boxiin (aivan kuten livessäkin siis). Vai olenko nyt aivan väärillä teillä..?
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Poro24 sanoi:
Terveppä terve!

Nyt kun tuo divx/xvid pätkien toistaminen alkaa olla mahdollista, niin minuakin alkoi suunnattomasti kiinnostamaan tämä streamaus. Sarjoja tulee katsottua koneen kautta ihan päivittäin, niin olisi tosiaan varsin mukavaa katsoa ne sohvalta, suuremmasta telkkarista, ja paremman äänentoiston kautta. Itseasiassa jos saan tämän toimimaan, niin tuskin enää muuta teenkään :D

Niin ja siis itse asiaan. Olen aivan noviisi näiden(kin) juttujen kanssa. Elikkä tuota. Nettinäni toimii soneran kaapeli (2/256) ja modeemissani on vain yksi ethernet-reikä.

Kävin xboxin suomenkielisiltä sivuilta lukemassa, mutta en saanut mahdutettua päähäni että pelittääkö tämä homma yhden ethernet piuhan kanssa? Se kiinni modeemiin ja toinen pää boxiin (aivan kuten livessäkin siis). Vai olenko nyt aivan väärillä teillä..?

Siis tässä tapauksessa pitää yhdistää boksi ja PC. Eli väliin tarvii hommata joku reititin tai kytkin, ellei emolevyssä sitten löydy ylimääräistä LAN pistoketta?
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Ei lähe avit eikä mpg -tiedostot käyntiin, eivät edes näy listassa. On koitettu kaikki kikat ja ohjeet
ja purettu ja asennettu... - turha vaiva.
Yhteys syntyy 360/PC välille ja konnekti toimii vaikka kaapelin irti repisi, se ei ole ongelma mutta
noi avit .. voi ...tujen ...tu.
Niinpä uninstalloin joka hemmetin palikan ja toteen että ei ole tämä asia luotu minulle
onnistuvaksi. Jossain on suuremmat voimat näin päättäneet.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Miy sanoi:
Ei lähe avit eikä mpg -tiedostot käyntiin, eivät edes näy listassa. On koitettu kaikki kikat ja ohjeet
ja purettu ja asennettu... - turha vaiva.
Yhteys syntyy 360/PC välille ja konnekti toimii vaikka kaapelin irti repisi, se ei ole ongelma mutta
noi avit .. voi ...tujen ...tu.
Niinpä uninstalloin joka hemmetin palikan ja toteen että ei ole tämä asia luotu minulle
onnistuvaksi. Jossain on suuremmat voimat näin päättäneet.
Xbox 360:lla ei onnistu noiden tiedostojen katselu - ainakaan ilman mitään lisäjippoja. Lisäjipoilla tarkoitan sitä, että on olemassa ohjelmia jotka transkoodavat lennossa vaikkapa xvid-pakatut videot wmv:ksi ja lähettävät sitten XO:lle. Tämä vaatii tietysti tietokoneelta vähän vääntöä.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Jaa - eikös tällä foorumilla ole nimenomaan hehkutettu monessakin messagessa että
homma toimii buenos ananas .avien ja .mpeg kanssa vai oonko ymmärtänyt väärin ?
Eli onko niin että kaikki nää Trancode 360 sun muut TVersityt on konvertointia suorittavia
"media porttaus" kikkareita ? Ei kait sentään vaan eikös nää nyt justiinsa eikä melkein
tarjoo sen että nää .avit ja .mpeg hörisee suoraan PC:tä 360:lle.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Miy sanoi:
Jaa - eikös tällä foorumilla ole nimenomaan hehkutettu monessakin messagessa että
homma toimii buenos ananas .avien ja .mpeg kanssa vai oonko ymmärtänyt väärin ?
Eli onko niin että kaikki nää Trancode 360 sun muut TVersityt on konvertointia suorittavia
"media porttaus" kikkareita ? Ei kait sentään vaan eikös nää nyt justiinsa eikä melkein
tarjoo sen että nää .avit ja .mpeg hörisee suoraan PC:tä 360:lle.

Siis ainoat mitkä suorilta toimii on wmv filut. Nuo muut tarvii streamata tavalla tai toisella boksille.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Kokeilin myös tuota TVersity:ä ja pienen kikkailun jälkeen toimi! :)

Kuten ohjeissa olikin, niin palomuurista piti tuo yksi portti avata. Lisäksi itse yhteyden muodostamisessa tuotti ensin ongelmia tuo olemassa oleva yhteys Media Connectin kautta.

Mutta lopputulema oli, että boksin Videos alta löytyivät PC:llä olevat avit ja divx:t ja jopa toimivat boksilla. Yhteys on WLANilla - eli ei siis kaapeleita mene boksiin.

Eräs ominaisuus ainakin itselläni oli, joka hieman häiritsi. Kun menee XO:lla sinne videos -> ja valitsee PC:n lähteeksi, niin näkyy aivan tuhoton määrä videoita (yli 1000). Ja ainakaan ihan yhtäkkiä en hokannut että mistä ko lista tuli, sillä jaoin vain pari kansiota joissa ei ollut kuin muutama kymmenen leffaa. Ovatko muut törmänneet tähän, vai onko mulla joku säätö vielä pielessä?
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Olisiko kenellään heittää jotain vinkin tynkää. Eli boksin puolella MC tykkää ottaa ja jämähtää jos on vähän aikaa käyttämättä. Eli esim. pistää sarjan hetkeksi paussille niin jonkin ajan päästä ei reagoi enää mihinkään käskyihin. Ei auta kuin poistuminen dashboardiin ja MC:n uudelleenkäynnistys.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

En löydä X0:llani tietokonettani?

Eli minulla on pieni kotiverkko, johon kuuluu tietokoneeni (WinXP home SP2), veljeni kone (WinXP home SP2) ja tätä nykyä myös X0. IP:t on jaettu automaattisesti kullekin koneelle, ja ne on oikein, sillä kotiverkko toimii AINAKIN tietokoneiden välillä moitteetta.

Ongelma on siinä että koneeni kyllä näkee Mediaplayer 11 tiedostonjako hässäkässä X0:n ja saan sallittua tiedostojen jaon tälle (veljeni kone ei näe X0:ta, mutta se ei nyt haittaa). Mutta sitten taas X0 ei löydä yhtään Windows pohjaista PC:tä verkosta (netti kylläkin toimii, adsl/kytkin boksi mallia Telewell EA501).

Olen avannut softapalomuurista (Sygate personal firewall) tarvittavat portit, sallinut oman verkkoni IP:t jne. Olen kokeillut jopa ilman palomuuria jne. (windowsin oma palomuuri on pois päältä!). Olen kokeillut monella tapaa, Mediaplayer 11:n avulla ja pelkän Windows Media Connectin... Verkko toimii, tarvittavat portit on auki, netti toimii kaikissa eli piuhat on kiinni.

Tässä vaiheessa alkaa hieman syömään miestä koko touhu, ei tämän näin vaikeaa pitäis olla :mad:

Ideoita?
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Limputin sanoi:
En löydä X0:llani tietokonettani?

Eli minulla on pieni kotiverkko, johon kuuluu tietokoneeni (WinXP home SP2), veljeni kone (WinXP home SP2) ja tätä nykyä myös X0. IP:t on jaettu automaattisesti kullekin koneelle, ja ne on oikein, sillä kotiverkko toimii AINAKIN tietokoneiden välillä moitteetta.

Ongelma on siinä että koneeni kyllä näkee Mediaplayer 11 tiedostonjako hässäkässä X0:n ja saan sallittua tiedostojen jaon tälle (veljeni kone ei näe X0:ta, mutta se ei nyt haittaa). Mutta sitten taas X0 ei löydä yhtään Windows pohjaista PC:tä verkosta (netti kylläkin toimii, adsl/kytkin boksi mallia Telewell EA501).

Olen avannut softapalomuurista (Sygate personal firewall) tarvittavat portit, sallinut oman verkkoni IP:t jne. Olen kokeillut jopa ilman palomuuria jne. (windowsin oma palomuuri on pois päältä!). Olen kokeillut monella tapaa, Mediaplayer 11:n avulla ja pelkän Windows Media Connectin... Verkko toimii, tarvittavat portit on auki, netti toimii kaikissa eli piuhat on kiinni.

Tässä vaiheessa alkaa hieman syömään miestä koko touhu, ei tämän näin vaikeaa pitäis olla :mad:

Ideoita?

Kokeiletko boxin mukana tullutta verkkopiuhaa vai jotain omaa?

Koita vielä että laitat boksin kiinni, palomuurit tietsareilta kiinni, sitten vasta käynnistät boksin.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

KonZoli sanoi:
Kokeiletko boxin mukana tullutta verkkopiuhaa vai jotain omaa?

Koita vielä että laitat boksin kiinni, palomuurit tietsareilta kiinni, sitten vasta käynnistät boksin.

Konsolin mukana tullutta verkkopiuhaa käytän, ja pitäisi toimia kun konsolilla pääsee Live! palveluun ongelmitta :)

Ja kokeilin konsolin uudelleen käynnistystä, palomuuri poissa koneelta jne. Mutta eipä auttanut, tarkistin vielä kaikki palomuurin asetukset, ja pitäisi olla KAIKKI liikennöinti sallittu kotiverkon sisäisiltä laitteilta toisilleen jne.

Kumma kyllä että ei toimi, tietokone kyllä näkee ja tunnistaa X0:n palomuurin kanssa ja ilman, mutta X0 ei löydä tietokonetta palomuurilla eikä ilmankaan. Johtopäätös: Palomuurin asetukset on oikein, piuhat skulaa (kaikista pääsee nettiin), kotiverkko toimii (koneet ovat yhteydessä toisiinsa), mutta X0 ei löydä mitään koneita?

Vielä jotain ideoita?
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Ehkä tyhmä kysymys, mutta olethan varmasti jakanut haluamasi asemat media connectissa?
Ja kokeilitko vielä jakamisen asetuksista "vain seuraavat laitteet voivat..." sitten ruksi XBOX 360 kohdalle.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

KonZoli sanoi:
Ehkä tyhmä kysymys, mutta olethan varmasti jakanut haluamasi asemat media connectissa?
Ja kokeilitko vielä jakamisen asetuksista "vain seuraavat laitteet voivat..." sitten ruksi XBOX 360 kohdalle.

Elikkä kansio missä musiikit ovat on jaossa nimellä "Musiikki" kotiverkossa. Mediaplayer 11 on kirjastossaan tämä kansio, ja median jakaminen XBOX360:selle on sallittu. Noin se on nyt eikä toimi, mitä olen missannut?
 
Ylös Bottom