Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SapeMies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xboxlive360?

Tarvitset hubin tai reitittimen, joka kytketään modeemiin, ja josta sitten vedetään verkkokaapeli sekä PC:lle että Boksille. Noilla laitteilla ei ole nykyään enää juurikaan hintaeroa, ja reititin toimii älykkäämmin, joten suosittelen sellaista.

Moniin reitittimeen saa kaupan päälle hyödyllisiä lisäominaisuuksia, kuten palomuurin ja mahdollisesti langattoman WLAN-tukiaseman, joten kannattaa vertailla ominaisuuksia ja ostaa sellainen malli, joka parhaiten vastaa omia tarpeita.
 
Vastaus: Xboxlive360?

Jos haluaa päästä halvalla voi käytettyä hubia esimerkiksi tiedustella liikkeistä jotka myyvät käytettyjä tietokoneita, jolloin voi päästä 10-20 eurolla. Jos raha ei ole tiukassa, toi reititin olisi varmaan pätevämpi vaihtoehto.

Yksi mahdollisuus on vielä, riippuen tietenkin onko toi ADSL modeemi Welhon vai sinun, ostaa uusi ADSL modeemi jossa 4 RJ-45 porttia, wlanit ja muut härpäkkeet ja myydä vanha modeemi sitten poies kun tuon saanut asennettua ja testattua.
 
Vastaus: Xboxlive360?

Ittellä menee silleen, että pelkästään langaton welhon kaapelimodeemi,
josta piuhalla XO:n. Pöytäkoneeseen ostin parinkybän USB pulikan, joka
ottaa WLANin koneeseen. Ainaki kotikone, läppäri ja XO pystyy oleen
verkossa yhtäaikaa. PSP:llä vois vielä joskus testata, antaako kaikkiin
yhtäaikaisen yhteyden..

Eipähän tarttenu alkaa osteleen reititintä, ja pääsi parista piuhastaki eroon.
 
Vastaus: Xboxlive360?

Pappa 50 sanoi:
En ole varma tuleeko tämä oikeaan paikkaan, mutta kysympä kuitenkin.
Mitä tarvitsen, että voin käyttä uutta boxia ja tietokonetta (surffata) yhtäaikaa?
Nyt täytyy aina pc:n piuha irrottaa modeemista ja laittaa boxin piuha siihen, silloin on tietty nettiyhteys pc:stä poikki.
Yhteys on Welhon kaapeli-modeemisysteemi.

Menee helposti kun hankit reitittimen. Minulla netissä samaan aikaan PS2, XBOX, XBOX360 ja PC. Reititin jakaa kaikille oman osansa kaistasta. Tämän kautta voit myös rakentaa kotiverkon XBOX360 ja tietokoneen välille (Media Connection).
 
Vastaus: Xboxlive360?

Eli tarvitsenko kokonaan uuden adsl modeemin kun minulla on tuo usb liitäntäisenä jos ostan esim langattoman reitittimen?
 
Vastaus: Xboxlive360?

Kiitoksia jälleen!
Eli ongelmani ratkaisu on reititin, silloin en tarvitse muita ylimääräisiä (verkko) kortteja enkä piuhoja?
Näinkö? Seinästä piuha reitittimeen ja siihen voin sitten liittää XO:n, PC:n ja ym.
 
Vastaus: Xboxlive360?

Yhden verkkokortin (erillisen tai emolevylle integroidun) tietysti tarvitset PC:hen, mutta sehän sulla jo varmasti olikin. Tarvitset siis kaupasta reitittimen ja pari pätkää verkkokaapelia (reitittimen ja PC:n väliin sekä reitittimen ja Boksin väliin). Verkkokaapelia ostaessasi sano myyjälle, mihin tarkoitukseen se tulee, sillä joillakin reitittimillä voi olla merkitystä, onko verkkokaapeli suoraa vai ristiinkytkettyä mallia. Useimmat modernit reitittimet kyllä osaavat operoida kummankin laatuisten kaapeleiden kanssa.

Mielestäni ennen reitittimen ostamista kannattaa ensin vertailla eri malleja, koska niiden ominaisuuksissa (esim. palomuurin helppokäyttöisyys) voi olla paljonkin eroja. Suosittelen lukemaan ennen ostopäästöstä pari laitetestiä, niiden perusteella saa paljon paremman kuvan siitä, mitä laitteelta oikein haluaa.

Toisaalta jos tarkoituksena ei ole virittää varsinaista kotiverkkoa (esim. useammalle PC:lle), mikä tahansa karvalakkireititin toki tarjoaa Liven kannalta välttämättömät perustoiminnot. Muu on sitten bonusta - jos laajemmille ominaisuuksille (kuten langattomalle verkkoyhteydelle) on käyttöä, sopivan reitittimen valinnalla ne saa ikään kuin kaupanpäällisinä.
 
Vastaus: Xboxlive360?

Pappa 50 sanoi:
Kiitoksia jälleen!
Eli ongelmani ratkaisu on reititin, silloin en tarvitse muita ylimääräisiä (verkko) kortteja enkä piuhoja?
Näinkö? Seinästä piuha reitittimeen ja siihen voin sitten liittää XO:n, PC:n ja ym.

Reititin tulee sen kaapelimodeemin perään josta se jakaa sitten yhteyttä eri laitteille. Et tarvitse muita hankintoja vaan pärjäät muuten jo näillä kaapeleilla.
 
Vastaus: Xboxlive360?

Onko livessä pelatessa väliä uploadilla jos ei hostaa pelejä? Ja niitähän ei oo pakko hostailla? Pärjääkö 512/56 "laajakaistalla"?
 
Vastaus: Xboxlive360?

Tarkoitatko 512/256? :o Itselläni on 1Mbs/256 ja pystyn pelaamaan ihan hyvin. Eli ainakin uppinopeus riittänee, jos ei tee itse servuja. :)
 
Vastaus: Xboxlive360?

Tarkotan kyl ihan viasatin satelliitti laajakaistaa joka on 512/56. Oon tätä kyselly ja jotkut sanoo et ei oo välii ja jotku taas sanoo et saattaa olla et tarttis nopeemman...
 
Vastaus: Xboxlive360?

Miten upload voi olla laajakaistassa 56? No kuitenkin, muistaakseni Live vaatii vähintään 256/256 kaistalta, mutta saatan olla väärässäkin. Jos olet konetta kuitenkin hankkimassa, niin voithan tuota kokeilla kun koneen mukana tulee 1kk ilmainen Live Gold.
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Siirsin ja yhdistin "Xboxlive360?"-ketjun. Yritetään pitää puhtaasti (Xboxin ja Xbox 360:n) Xbox Liveä koskevat keskustelut Live-alueella.
 
Vastaus: Xboxlive360?

sale90 sanoi:
Tarkotan kyl ihan viasatin satelliitti laajakaistaa joka on 512/56. Oon tätä kyselly ja jotkut sanoo et ei oo välii ja jotku taas sanoo et saattaa olla et tarttis nopeemman...
Itse asiassa teinpä vähän tutkiskelua, ja xbox.comista löytyi seuraavaa:

"Puhelinverkkoyhteys- (esimerkiksi 56K), ISDN- ja satelliittiyhteyspohjaisia Internet-palveluita ei tueta."

edit 28.12 (mainekeskusteluun liittyvää säätöä):
Vigor Mortis sanoi:
Liven Reputation-systeemi on muuten mietitty ihan hyvin, olen edelleen viiden tähden pelaaja vaikka muutama paniikkihäiriöisen pelaajan negatiivinen kommentti on tullutkin. Itse en ainakaan pidä omia tai muidenkaan rehellisiä mokia negatiivisen palautteen arvoisina.
Vähän vanha lainaus PGR3-ketjusta, mutta tulipa tänään kaupungilla kulkiessa kuunneltua Major Nelsonin podcast #155 ja siinä oli tuon systeemin yksi suunnittelijoista haastattelussa. Selitti kuinka tuota on mietitty juuri siltä kannalta, että ei muutamalla huonolla pystytä pilaamaan yhden tyypin koko mainetta. Eli myös ne jotka eivät sano mitään vaikuttavat suosioon positiivisesti, eli jos pelaa paljon ja saa pari negatiivista ei ole syytä huoleen.

Kieltämättä vähän riipaisi itseäkin kun tuli eka negatiivinen pelkän ajovirheen takia. Tosin vaikka itselläni on tällä hetkellä 2 negatiivista (toinen tuli kun putosin pelistä ennen kisan alkua, doh :)), on tähtiä sen 4½ / 5.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project Gotham Racing 3

Miten nuo tähtihommelit tuossa profiilissa muuten menee, itse olen ihan vasta-alkaja live hommelissa ja siellä se 3 tähteä on alusta asti töröttänyt... mites teillä kaikilla tuntuu 5 tähteä olevan?
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3

Jogi sanoi:
Miten nuo tähtihommelit tuossa profiilissa muuten menee, itse olen ihan vasta-alkaja live hommelissa ja siellä se 3 tähteä on alusta asti töröttänyt... mites teillä kaikilla tuntuu 5 tähteä olevan?
Vähä kymysysmerkki itelläki, miten homma toimii. Mulla nousi
ekka neljään ja puoleen, ja nyt viiteen tähteen, kun sain niitä
pointseja lisää. En tajunnut edes sitä palaute systeemiä. Kaikki
muut on nollilla ja joku täydessä sadassa prosentissa..
No, eipä kai noilla mitään väliä ole..

muoks.
vähä OT:ks kyllä jo meni :o
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3

Jogi sanoi:
Miten nuo tähtihommelit tuossa profiilissa muuten menee, itse olen ihan vasta-alkaja live hommelissa ja siellä se 3 tähteä on alusta asti töröttänyt... mites teillä kaikilla tuntuu 5 tähteä olevan?
Eli kun:
pelaat netissä ja saat positiivista tai et saa palautetta ollenkaan -> tähdet nousee
pelaat netissä ja saat negatiivista palautetta -> tähdet laskee

Noin yksinkertaistetusti.
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Kannattaa myös ite hostata jotain pelejä, niin sillon jollekin voi jäädä nimi paremmin muistiin ja sit saada hyvää palautetta, jos kaikki meni hyvin. Ite pari kertaa hostannut pgr3:ssa ja sit sen jälkeen oli 4 1/2 tähteä. :)

Mistä te muuten näätte, jos joku on antanut negatiivista palautetta? Tietenkin siitä et tähdet laskee, mutta lukeeko se myös jossain? Ei ne tähdet nouse tai laske yleensä, jos yks ihminen on vaan antanut palautetta, vaan tarvii yleensä musta enemmän palautetta.
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

[FIN]Scorpion sanoi:
Kannattaa myös ite hostata jotain pelejä, niin sillon jollekin voi jäädä nimi paremmin muistiin ja sit saada hyvää palautetta, jos kaikki meni hyvin. Ite pari kertaa hostannut pgr3:ssa ja sit sen jälkeen oli 4 1/2 tähteä. :)

Mistä te muuten näätte, jos joku on antanut negatiivista palautetta? Tietenkin siitä et tähdet laskee, mutta lukeeko se myös jossain? Ei ne tähdet nouse tai laske yleensä, jos yks ihminen on vaan antanut palautetta, vaan tarvii yleensä musta enemmän palautetta.
Guide-nappi -> painat A:ta ylhäällä olevan oman tietopakettilaatikkosi kohdalla -> View rep. View repin takana lukee prosentuaalisesti, kuinka paljon on positiivista ja kuinka paljon negatiivixta palautetta. Myös siellä on erikseen listattuna, minkä takia on tullut negaa.
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Jos 360:n aiempaa laaduttomampi kuulokemikrofoni kyrsii kolviin tarttumisen edestä, modausohjeet minkä tahansa kuulokkeiden liittämiseen XO-ohjaimeen (fyysiset äänenvoimakkuussäädöt säilyttäen) löytyy täältä:
http://www.gamersreports.com/article/17/

Käytännössä tämä vaatii kuulokkeiden sovitinkappaleen avaamisen ja muutaman johdon juottamisen.
 
Ylös Bottom