Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SapeMies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Hankin tuon Soneran 8 megasen liittymän ja sain siihen tuon A-linkin RoadRunner 24AP wlan-tukiasema/adsl-modeemin mukaan. Nyt on ongelmia saada langaton yhteys Xbox 360:een. Omistan myös tuon Microsoftin wlan mokkulan. Saako tuota yhteyttä edes tuolla modeemilla toimimaan ? :(

Nabu sanoi:
Hankin tuon Soneran 8 megasen liittymän ja sain siihen tuon A-linkin RoadRunner 24AP wlan-tukiasema/adsl-modeemin mukaan. Nyt on ongelmia saada langaton yhteys Xbox 360:een. Omistan myös tuon Microsoftin wlan mokkulan. Saako tuota yhteyttä edes tuolla modeemilla toimimaan ? :(

Tähän en tarkalleen osaa vastata mutta asian vierestä voin sanoa että itselläni oleva D-Link DI-624+ Wlan-tukiasema osoittautui epäyhteensopivaksi Microsoftin viralisen Wlan-mokkulan kanssa. Eli jos sinun RoadRunner ei suhteellisen kivuttomasti lähde toimimaan langattomasti virallisen Wlan-adapterin kanssa suuri vaara on että se todellakin on epäyhteensopiva.

jkh sanoi:
Tähän en tarkalleen osaa vastata mutta asian vierestä voin sanoa että itselläni oleva D-Link DI-624+ Wlan-tukiasema osoittautui epäyhteensopivaksi Microsoftin viralisen Wlan-mokkulan kanssa. Eli jos sinun RoadRunner ei suhteellisen kivuttomasti lähde toimimaan langattomasti virallisen Wlan-adapterin kanssa suuri vaara on että se todellakin on epäyhteensopiva.

Nyt kun tuon modeemin omaan niin onko suositella jotain halpaa tukiasemaa mikä toimisi varmasti tuon mokkulan kanssa?

Nabu sanoi:
Nyt kun tuon modeemin omaan niin onko suositella jotain halpaa tukiasemaa mikä toimisi varmasti tuon mokkulan kanssa?

Ikävä kyllä ainakaan minulla ei vielä ole suositella Wlan-tukiasemaa joka aivan varmasti toimii, etsin sellaista parasta aikaa itsekin mutta takuuta siitä että varmasti toimii virallisen Wlan-adapterin kanssa on ennen varsinaista testaamista vaikea saada.

Minulla asiasta tekee monimutkaisen se että kaikki muut Wlan-laitteet (2 x läppäri, Nokia 9300i puhelin ja Sony PSP) toimivat tuon D-Linkin kanssa mainiosti enkä niiden toimivuudesta halua tinkiä Xboxin takia kuitenkaan.

Minullekin saa siis suositella Wlan-tukiasemaa joka taatusti toimii Xboxin virallisen Wlan-adapterin kanssa.

Nabu sanoi:
Minulla on ko. mokkula. Ei se mikään ongelmaton laite ole. Minulla oli vaikeuksia saada WPA-salausta toimimaan toisen tietokoneen kanssa. Saattoi toki johtua koneen wlan-kortistakin, mutta kokeilin kolmea eri korttia, joten ainakaan yksiselitteisesti syypää ei siellä ollut. XO:n olen kytkenyt piuhalla, joten siitä en osaa sanoa. Kannattanee kuitenkin katsastaa mokkulan setuppia (joka on aika hirveä). Ainakin kannatta kokeilla hommaa ilman mitään suojauksia, jos et ole jo sitä tehnyt.

jkh sanoi:
Minullekin saa siis suositella Wlan-tukiasemaa joka taatusti toimii Xboxin virallisen Wlan-adapterin kanssa.

Ainakin Zyxelin Prestige HW660 toimii varmasti. Toimi oletusasetuksilla suoraan, mutta minulla oli ongelmia saada live Strict-tilasta Open-tilaan. Tämäkin lopulta onnistui, kun avasi portit reitittimestä ja päivitti firmwaren. Tuo laite ei ole MS:n support-listalla, mutta toimii siis. Hintaa oli vähän alle 70 euroa.

Koitin asentaa liveä XO:hon, Mutta eteen tuli yllättäen ongelmia.
Elikkä kun tarkastaa yhteyden, niin ekaan kohtaan tulee WIRED, sitten tulee kaksi muuta jotka meni läpi, mutta 4. kohta FAILED, en muista mitä siinä luki, joku MUT tai joku tommonen, mitä tämä tarkoittaa? KIIRE

Mulla ois moinen ongelma, että yrittäessäni ensimmäistä kertaa liveen, en saa jostain syystä IP-osoitetta tuolle vehkeelle. Olen yrittänyt suoraan seinästä (mulla on siis Elisa Kotiportti Premium) vehkeeseen, sitten Switchin kanssa. Tietokoneen nettiyhteys toimii ihan moitteetta samasta reijästä. Joten mikä ihme tota boxia sitten riivaa?

Kellään kokemusta ko asiasta?

downfall sanoi:
Mulla ois moinen ongelma, että yrittäessäni ensimmäistä kertaa liveen, en saa jostain syystä IP-osoitetta tuolle vehkeelle. Olen yrittänyt suoraan seinästä (mulla on siis Elisa Kotiportti Premium) vehkeeseen, sitten Switchin kanssa. Tietokoneen nettiyhteys toimii ihan moitteetta samasta reijästä. Joten mikä ihme tota boxia sitten riivaa?

Kellään kokemusta ko asiasta?

Ei ole Elisan yhteyksistä kokemusta, mutta pikainen Googletus vei Elisan sivuille, joilla sanotaan seuraavaa: "Elisa Kotiportti vaatii Xbox Live -palvelua varten HomePNA/Ethernet-muuntimen, jonka voi ostaa paikalliselta Elisa-jälleenmyyjältä tai Elisan sivujen kautta."

Onko sinulla tuollaista? Vaihtoehtoisesti Elisa ehdottaa yhteyden jakamista PC:llä.

Se oli siis MTU johon tulee failed, ja ei anna mitään lisätietoja siitä. Mikäköhän on ongelmana?
Kyseessä on Sonera huoneisto +

Hakkiz sanoi:
Ei ole Elisan yhteyksistä kokemusta, mutta pikainen Googletus vei Elisan sivuille, joilla sanotaan seuraavaa: "Elisa Kotiportti vaatii Xbox Live -palvelua varten HomePNA/Ethernet-muuntimen, jonka voi ostaa paikalliselta Elisa-jälleenmyyjältä tai Elisan sivujen kautta."

Onko sinulla tuollaista? Vaihtoehtoisesti Elisa ehdottaa yhteyden jakamista PC:llä.

Eipä mulla tollaista ole. Kiitoksia kovin osuvasta viestistä. Tosin, enpä mä tässä talossa enää asu kun ehkä viikon verran, joten sit uudessa kämpässä väännetään kaapelimotukan kanssa toimimaan :)

Edit: Tossa kyllä puhutaan puhelinpistokkeesta, jota mulla ei siis ole edes. Datakaapeli kyllä suoraan seinästä tietokoneeseenkiin, joka toimii moiteetta. Et en tiedä sit kuitenkaan.

Mitenkäs, pystynkö käyttämään, kun Halo 2:n mukana tuli tuollainen kahden kuukauden ilmainen Live Membership. Muistan joskus lukeneenin aiheesta, mutta en löytäny haulla mitään... Oliko se niin että pitää luoda vanhalla boxilla tili? =)

Aivan järkyttävää idioottiteiniä koko live täynnä. Fucking gay ass nigger idiot ja muut yhtä rakentavat kommentit lentelevät jatkuvasti. En tiedä sitten onko mitään hyötyä, mutta pahimmista tapauksista pistänyt kylmästi valituksen menemään. Ja luonnollisesti huonoa reppiä.

Kai sitä pitää ruveta keräileen asiallisempaa porukkaa kaverilistalle...

edit: Ja sitten näköjään meikäläinen saa huonoa reppiä olemalla aggressiivinen ja epäurheilijamainen... Pelinä kuitenkin Saints Row ja tappomatsit... Ei vaan tajua miten noita sitten pitäisi pelata :P

nothing sanoi:
Aivan järkyttävää idioottiteiniä koko live täynnä. Fucking gay ass nigger idiot ja muut yhtä rakentavat kommentit lentelevät jatkuvasti. En tiedä sitten onko mitään hyötyä, mutta pahimmista tapauksista pistänyt kylmästi valituksen menemään. Ja luonnollisesti huonoa reppiä.

Kai sitä pitää ruveta keräileen asiallisempaa porukkaa kaverilistalle...

edit: Ja sitten näköjään meikäläinen saa huonoa reppiä olemalla aggressiivinen ja epäurheilijamainen... Pelinä kuitenkin Saints Row ja tappomatsit... Ei vaan tajua miten noita sitten pitäisi pelata :P
Miljoonien livettäjien joukosta luonnollisesti löytyy porukkaa moneen junaan, ja pelaaminen on siten mielekkäintä fiksujen tuttujen kanssa. Peliseuran optimointi kannattaa aloittaa omasta kaverilistasta, mutta aina sitäkään kautta ei voi taata hyvää peliseuraa, sillä kaiken maailman yleiset serverit muuttavat pelihuoneiden valikointia. Valitettavasti niitä idioottejakin tulee vastaan, jos päättää hakea peliseuraa kaverilistan ulkopuolelta. Verkossa pyörivien ajatusmaailma kun kiteytyy liian usein virkkeeseen:"En tapaa näitä koskaan oikeassa elämässä, joten käyttäytymiselläni ei ole mitään väliä."

Mitä tuohon maineeseen tulee, niin muiden kansallisuuksien edustajilta tulee helposti epäurheilijamaisuudesta valittavaa palautetta, mikäli erehtyy omaa kieltään puhumaan heidän kuullen. Tavallaan ärsyttävää - tavallaan ymmärrettävää.

Cubase sanoi:
Mitä tuohon maineeseen tulee, niin muiden kansallisuuksien edustajilta tulee helposti epäurheilijamaisuudesta valittavaa palautetta, mikäli erehtyy omaa kieltään puhumaan heidän kuullen. Tavallaan ärsyttävää - tavallaan ymmärrettävää.

Joo no ei ole mikki käytössä kuin harvoin. Kun tuo emäntä vetää sikeitä naapurihuoneessa, niin ei taitaisi hirveesti ideasta innostua :/

nothing sanoi:
Joo no ei ole mikki käytössä kuin harvoin. Kun tuo emäntä vetää sikeitä naapurihuoneessa, niin ei taitaisi hirveesti ideasta innostua :/
Voi vitsit. No sittenhän tilanne on ihan eri. Eivät vissiin pidä siitä, kun et puhu ollenkaan. Sitä aggressiivisuutta en kyllä ymmärrä sitten millään... :o

Siis mitä noi eri tasot ihan lopullisesti auttaa?

Luckyman sanoi:
http://www.xboxic.com/news/2054

Microsoft bannaa feikki XBL-tilit?

Sois melkein kuin menoa, sanomma. Hei, hei Yhdysvaltojen demot ja Japanin animet. Ai niin! Eihän minulla ole koskaan ollutkaan Suomeen rekisteröityä Live-tiliä. Mitenköhän meidän Ruotsiin rekisteröityneiden hätähousujen käy? Panna olisikin tapa kiittää uskollisimpia ja pitkäaikaisimpia Live-asiakkaita. :mad:

Hakkiz sanoi:
Sois melkein kuin menoa, sanomma. Hei, hei Yhdysvaltojen demot ja Japanin animet. Ai niin! Eihän minulla ole koskaan ollutkaan Suomeen rekisteröityä Live-tiliä. Mitenköhän meidän Ruotsiin rekisteröityneiden hätähousujen käy? Panna olisikin tapa kiittää uskollisimpia ja pitkäaikaisimpia Live-asiakkaita. :mad:

Olisihan tuo aika mielenkiintoista IP:n perusteella alkaa banaaneita jakelemaan. Jos vaikka asuisi tilapäisesti ulkomailla, niin ei voisi sitten boksilla pelailla. No joo, kyllähän se MS:lta onnistuu epäilemättä.

Ruotsiin rekisteröitymisellä tuskin on kuitenkaan tämän kanssa mitään tekemistä. Sama Live kyseessä, kun Euroopassa liikutaan. Jenkki- ja japsitilit tässä ovat tutisemassa.

Ylös Bottom