Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 -ongelmathread

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -TM-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Onkos kellään ollut ongelmia istuttaa XO Wifi-verkkoon?
Kävin eilen hakemassa oikein Microsoftin oman WLAN-palikan XO:lle. XO:n asetuksista löydän
kotiverkkoni mutta verkon testaus epäonnistuu IP-osoitteen hankinnassa. Koitin jopa poistaa
verkostani salauksen, koska en ollut ihan satavarma että missä muodossa salausavain pitää
antaa, mutta ei muuttanut tilannetta...

Piuhan kanssa pääsen verkkoon ongelmitta.
WLAN tukiasemani on nyt jo vähän vanhentunut 3Com:in HomeConnect - Home Wireless Network.

Edit: Päätellen XO:lla näkyvästä tiedosta on langaton verkkoni tyyppiä 802.11b.

Edit Edit: Jahas, ongelma ratkesi kun liitin WLAN-murikan XO:n etupaneelin USB-liittimeen.
Ilmeisesti laitteen takana oli liian heikko signaali, vaikka käyttöliittymä näyttikin 3/5 palkkia...
Outoa...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Jahas, tänään tulee kone huollosta. Homma kävi sutjakammin kuin oletin.

Mites, onkohan nyt mitään riskiä heittää konetta Liveen? Jälkeenpäin mietin, että teinkö minä jotain väärin, mutta en oikein pystynyt mitään keksimään. Tuleeko kenellekään mitään mieleen?
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Knight sanoi:
Jahas, tänään tulee kone huollosta. Homma kävi sutjakammin kuin oletin.

Mites, onkohan nyt mitään riskiä heittää konetta Liveen? Jälkeenpäin mietin, että teinkö minä jotain väärin, mutta en oikein pystynyt mitään keksimään. Tuleeko kenellekään mitään mieleen?

Kauanko sulla kesti?Mun ollut jo 8pv reissussa eikä kuulu eikä näy :mad:
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Buckley sanoi:
Kauanko sulla kesti?Mun ollut jo 8pv reissussa eikä kuulu eikä näy :mad:
Ehkä puoli tuntia päälle viikon. Taisi tulla uusi kone, pitää vielä sarjanumerosta varmistaa.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Haa! 50Hz ja rebootti ala Wintoosa... Ei nyi DVD leffat. :) Tuota kokeillut vain ilman reboottia.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Janus sanoi:
Haa! 50Hz ja rebootti ala Wintoosa... Ei nyi DVD leffat. :) Tuota kokeillut vain ilman reboottia.
Ilmeisesti et käytä HDTV:tä? Itsellä nykii tykin kanssa ja tuolloin kun hdtv valittuna niin ei pysty noita hz:jä muuttamaan vaan on vakio 60hz. Mutta tavallisen telkun omistajille tuo on tärkeä info.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Jopo sanoi:
Ilmeisesti et käytä HDTV:tä? Itsellä nykii tykin kanssa ja tuolloin kun hdtv valittuna niin ei pysty noita hz:jä muuttamaan vaan on vakio 60hz. Mutta tavallisen telkun omistajille tuo on tärkeä info.

Mulla jostain syystä tuntuu jääneen tuo nykiminen pois. Alussa pätki muutaman leffan aikana, mutta nyt ei ole vähään aikaan moista havainnut. AE700:n kanssa näkyvät vaara raidat pakottaa minun ostamaan kunnollisen dvd-soittimen.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Mistähän johtuu, että cod2 live yhteys pätkii rajusti? disconnected tulee jatkuvasti eikä aina edes pääse pelaamaan koko iltana. Netti pelaa muuten loistavasti tietokoneilla. alkaa mennä hermot! :mad:
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Onko kenelläkään ollut ongelmia langattoman ohjaimen ristiohjaimen kanssa. Minulla on kaksi ohjainta, joista toisen ristiohjain ottaa kiinni ympyröivään reunaan. Toivottavasti ymmärätte? :o Eli ristiohjaimen kolo on liian pieni. Esimerkiksi kun painan alaspäin ristiohjainta se ottaa reunaan kiinni. Tämä aiheuttaa välillä sitä, että pelit eivät aina reagoi painalluksiin. :mad: Kaupassa sanoivat että soita Bill Gatesille, joka on aika perseestä. :(
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Jopo sanoi:
Ilmeisesti et käytä HDTV:tä? Itsellä nykii tykin kanssa ja tuolloin kun hdtv valittuna niin ei pysty noita hz:jä muuttamaan vaan on vakio 60hz. Mutta tavallisen telkun omistajille tuo on tärkeä info.

Juu, normi JVC. Tuo nykiminen tuntuu olevan levy kohtasta. Salama Seepra ja Gangs of New York nykii joka tapauksessa.

Pitää ensi viikolla joskus soitella tonne M$n tukeen. Vieläkään ei ole tullut tuota luuria ja pitää kysyä että tietääkö ne tosta nykimisestä ja aikooko ne tehdä jotain.

XOssa pyörii Wintoosa. Ei voi olla noin vaikeata tuo DVDn toisto.

Mun 30004 PS2 pyörittää lähes leffan kun leffan ja toi karmean kallis XO.... Helpompi sanoa mitkä leffat toimii kuin se että mitkä leffat ei toimi.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Batou sanoi:
Onko kenelläkään ollut ongelmia langattoman ohjaimen ristiohjaimen kanssa. Minulla on kaksi ohjainta, joista toisen ristiohjain ottaa kiinni ympyröivään reunaan. Toivottavasti ymmärätte? :o Eli ristiohjaimen kolo on liian pieni. Esimerkiksi kun painan alaspäin ristiohjainta se ottaa reunaan kiinni. Tämä aiheuttaa välillä sitä, että pelit eivät aina reagoi painalluksiin. :mad: Kaupassa sanoivat että soita Bill Gatesille, joka on aika perseestä. :(

Ristiohjain on yksi uutuusboksin pienistä mutta ärsyttävistä suunnitteluvirheistä. Oman langattoman ohjaimeni digitaalipädi ei ota kolon reunoihin kiinni, mutta sen asento on sellainen, että sillä on ikävän helppo tulla vahingossa valinneeksi väärä suunta - esim. käyttöliittymässä valikon seuraavan vaihtoehdon valitsemisen (liike alas) sijasta vaihtuukin välilehti (liike sivulle).

Ja jos olet saanut kaupan asiakaspalvelijoilta tuollaista v*ttuilua osaksesi, otapa huviksesi yhteyttä heidän esimieheensä (myymälänhoitaja tms.) ja kysäise hänen mielipidettään siitä, onko heillä tuollainen myyjien käytös firman ohjeiden mukaista. Tämän pitäisi auttaa myyjän viallisen asenteen korjaamiseen.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

XO:ni kaatuilee. Soiteltiin huoltoon tuossa ja siellä kyseltiin kaikkea mahdollista sarjanumeroa myöten ja koneeni lähtee huoltoon. MS hoitaa erinomaisesti tämän homman. Kuriiri hakee XO:n meiltä kotoa laitteen 2-3 päivän kuluessa ja vievät sen Suomen MS:lle huoltoon ja huollossa kestää maksimissaan kymmenen päivää. Pelitallennukseni saattavat hävitä, ikävä kyllä, mutta nyt toivotaan vain parasta ja ollaan iloisia ettei pelitallennuksia ole kertynyt vielä tämän enempää.

edit : paskat korjaavatkaan mitään. MS lähettää minulle paketin, johon minun on pakattava kovalevy ja XBox360 ja saan kokonaan uuden konsolin. Ei muuta kuin muistikortin ostoon tänään että saan edes pelitallennukseni säästettyä. Geometry Wars korvataan, mutta siitä on soitettava erikseen. Ihan hyvin hoidettu takuu jokatapauksessa.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Solid Snake sanoi:
XO:ni kaatuilee. Soiteltiin huoltoon tuossa ja siellä kyseltiin kaikkea mahdollista sarjanumeroa myöten ja koneeni lähtee huoltoon. MS hoitaa erinomaisesti tämän homman. Kuriiri hakee XO:n meiltä kotoa laitteen 2-3 päivän kuluessa ja vievät sen Suomen MS:lle huoltoon ja huollossa kestää maksimissaan kymmenen päivää. Pelitallennukseni saattavat hävitä, ikävä kyllä, mutta nyt toivotaan vain parasta ja ollaan iloisia ettei pelitallennuksia ole kertynyt vielä tämän enempää.

edit : paskat korjaavatkaan mitään. MS lähettää minulle paketin, johon minun on pakattava kovalevy ja XBox360 ja saan kokonaan uuden konsolin. Ei muuta kuin muistikortin ostoon tänään että saan edes pelitallennukseni säästettyä. Geometry Wars korvataan, mutta siitä on soitettava erikseen. Ihan hyvin hoidettu takuu jokatapauksessa.
Olen aivan varma, ettei sinun olisi tarvinnut lähettää kovalevyä, jos olisit ottanut asian asiaksesi aiemmin. Minun koneeni lähti aikanaan Saksaan, missä ilmeisesti päätettiin pistää saman tien uusi kone tilalle. Kovalevyä ei tarvittu (eikä olisikaan tarvittu).
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Knight sanoi:
Olen aivan varma, ettei sinun olisi tarvinnut lähettää kovalevyä, jos olisit ottanut asian asiaksesi aiemmin. Minun koneeni lähti aikanaan Saksaan, missä ilmeisesti päätettiin pistää saman tien uusi kone tilalle. Kovalevyä ei tarvittu (eikä olisikaan tarvittu).
Jep, boksia kannattaa kokeilla ilman kovalevyä, jos se ei silloinkaan toimi, niin levystä kannattaa olla hiljaa Microsoftin suuntaan. Elleivät tietty erikseen pyydä sitä.

Mitenköhän muuten käy, jos levyllä on ostettuja Live Arcaden pelejä? Tietääkseni se on sidottu konsolin sarjanumeroon (tai salausavaimeen, tms.) ja Live-tunnukseen. Konsolilla jonka levylle peli on ostettu, voi kuitenkin pelata peliä myös muulla Live-tunnuksella (tai offline). Mutta: nyt jos konsoli menetetään (huollosta tulee uusi kappale), niin silloin tämä etu katoaa, ja on aina pakko kirjautua Liveen tunnuksella jolla peli aikoinaan ostettiin. Microsoft ei varmaan korjaa tätä? Vai siksiköhän MS voisi haluta myös kovalevyä, että se brändäisi levylle ostetut kamat uudelle konsolille?

Tämä olisi ehdotonta faq-ainesta, mikäli asia saadaan varmistettua.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

fxtl sanoi:
Mitenköhän muuten käy, jos levyllä on ostettuja Live Arcaden pelejä? Tietääkseni se on sidottu konsolin sarjanumeroon (tai salausavaimeen, tms.) ja Live-tunnukseen. Konsolilla jonka levylle peli on ostettu, voi kuitenkin pelata peliä myös muulla Live-tunnuksella (tai offline). Mutta: nyt jos konsoli menetetään (huollosta tulee uusi kappale), niin silloin tämä etu katoaa, ja on aina pakko kirjautua Liveen tunnuksella jolla peli aikoinaan ostettiin. Microsoft ei varmaan korjaa tätä? Vai siksiköhän MS voisi haluta myös kovalevyä, että se brändäisi levylle ostetut kamat uudelle konsolille?
Minulla ei ainakaan ole ollut uuden koneen ja vanhan kovon yhteensopivuudessa ongelmia. Eihän erikseen myytävässä kovalevyssä olisi mitään ideaa, jos se olisi käytettävissä vain yhdessä koneessa kunnolla.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Knight sanoi:
Minulla ei ainakaan ole ollut uuden koneen ja vanhan kovon yhteensopivuudessa ongelmia. Eihän erikseen myytävässä kovalevyssä olisi mitään ideaa, jos se olisi käytettävissä vain yhdessä koneessa kunnolla.
Puhuin ostetuista Live Arcade-peleistä, tottakai levy toimii muuten. Meinaan siis, että ostetut pelit saattavat käynnistyä uudestaan trial-modessa, ellei ole kirjautuneena Live-tunnuksella, jolla peli on ostettu. Oletko ostanut Live Arcade-pelejä? Ja ne siis toimivat yhä full-moodissa, vaikka et kirjautuisi Liveen?

Niin, ja otitko koneen sarjanumeron muistiin (oliko kone vaihdettu huollossa vai ei?)
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

fxtl sanoi:
Puhuin ostetuista Live Arcade-peleistä, tottakai levy toimii muuten. Meinaan siis, että ostetut pelit saattavat käynnistyä uudestaan trial-modessa, ellei ole kirjautuneena Live-tunnuksella, jolla peli on ostettu. Oletko ostanut Live Arcade-pelejä? Ja ne siis toimivat yhä full-moodissa, vaikka et kirjautuisi Liveen?

Niin, ja otitko koneen sarjanumeron muistiin (oliko kone vaihdettu huollossa vai ei?)
En ole ostanut pelejä. Mutta kai se nyt on sama millä kovalevyllä on, eikös Livessä tunnukselle kuitenkin ole merkitty ostetut pelit, eikä asia ole millään tavalla riippuvainen kovalevystä?

On se eri kone kuin aiemmin, sarjanumerosta sen näkee.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Knight sanoi:
En ole ostanut pelejä. Mutta kai se nyt on sama millä kovalevyllä on, eikös Livessä tunnukselle kuitenkin ole merkitty ostetut pelit, eikä asia ole millään tavalla riippuvainen kovalevystä?

On se eri kone kuin aiemmin, sarjanumerosta sen näkee.
Kovalevystä homma ei tosiaan ole millään tavalla riippuvainen, se vaan bulkkina säilöö dataa. Mutta sen käsityksen olen saanut, että tähän dataan sisällytetään itse konsolin identiteetti, silloin kun ostetaan Live Arcade-pelejä. Ostettaessa peliä ei ladata uudestaan, se vaan "brändätään" Live-tunnukseen ja itse konsoliin.

Live Arcade ei pelkästään ole riippuvainen Live-tunnuksesta, vaan se naitetaan myös itse konsoliin. Todistin homman juuri: verkkopiuha irti konsolista, Disable Auto Sign-In pois päältä, loin uuden paikallisen Gamer Profilen, käynnistin pari ostettua Live Arcade-peliä (Mutant Storm Reloaded ja Geometry Wars). Molemmat käynnistyivät full-moodissa. Nyt pitäisi vielä kokeilla niin että siirrän kovalevyni vieraaseen konsoliin ja yritän samaa. Todennäköisesti käynnistyisivät trial-modessa, muistaakseni pelejä ostettaessa oli tämänsuuntaista tekstiä (näin ainakin homman käsitin).

Eli varsinaiseen asiaan: jos huollossa joutuvat vaihtamaan konsolin, niin huolehtiiko MS tämän asian korjaamisesta "alkuperäiseen kuntoon"? Eipähän tällä sinällään ole paljoa väliä, koska offline-kirjautuminen Live-profiiliin riittää.
 
Ylös Bottom