Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 -ongelmathread

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -TM-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Kokeilin vielä luoda ihan aidon uuden Live-accountin, yhä toimivat ostetut pelit full-moodissa (ilmeisesti siis kunnes XO päättää minullakin hajota).
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Solid Snake sanoi:
edit : paskat korjaavatkaan mitään. MS lähettää minulle paketin, johon minun on pakattava kovalevy ja XBox360 ja saan kokonaan uuden konsolin. Ei muuta kuin muistikortin ostoon tänään että saan edes pelitallennukseni säästettyä. Geometry Wars korvataan, mutta siitä on soitettava erikseen. Ihan hyvin hoidettu takuu jokatapauksessa.
Yritä keplotella ettei kovalevyä tarvitsisi lähettää. "Geometry Wars korvataan, mutta siitä on soitettava erikseen". Mielenkiintoista, eikö pelkkä Recover Gamertag & Liven download historystä uudelleen lataaminen riitä.. Meinaavatkohan juuri sitä että GW liitettäisiin uuden konsolin rautaan, silloin tarvitaan tietty kovalevysi.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

fxtl sanoi:
Yritä keplotella ettei kovalevyä tarvitsisi lähettää. "Geometry Wars korvataan, mutta siitä on soitettava erikseen". Mielenkiintoista, eikö pelkkä Recover Gamertag & Liven download historystä uudelleen lataaminen riitä.. Meinaavatkohan juuri sitä että GW liitettäisiin uuden konsolin rautaan, silloin tarvitaan tietty kovalevysi.

Pistin Geometry Warsin muistikortille, kuten pelitallennuksetkin, profiilin ja kaiken muunkin. Eli siis periaatteessa ainoastaan demot ja videot on haettava uudelleen, mutta nehän ovat ilmaisia, joten ei paljoa häiritse. Ja kovalevyä pyydettiin erikseen. Lähettävät kuulemma paketin johon on liitettävä konsoli ja kovalevy, mutta ei johtoja, ohjaimia tai mitään muutakaan. Pelkkä konsoli ja kovalevy.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Solid Snake sanoi:
Pistin Geometry Warsin muistikortille, kuten pelitallennuksetkin, profiilin ja kaiken muunkin. Eli siis periaatteessa ainoastaan demot ja videot on haettava uudelleen, mutta nehän ovat ilmaisia, joten ei paljoa häiritse. Ja kovalevyä pyydettiin erikseen. Lähettävät kuulemma paketin johon on liitettävä konsoli ja kovalevy, mutta ei johtoja, ohjaimia tai mitään muutakaan. Pelkkä konsoli ja kovalevy.
Oolrait, no tsekkaa sitten miten GW toimii kun saat uuden konsolin. Todennäköisesti menee trial-moodiin, jos et käytä omaa Live-tiliä. Pikkujuttu, mutta kiinnostaa tietää..
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

fxtl sanoi:
Oolrait, no tsekkaa sitten miten GW toimii kun saat uuden konsolin. Todennäköisesti menee trial-moodiin, jos et käytä omaa Live-tiliä. Pikkujuttu, mutta kiinnostaa tietää..

Jep, ilmoittelen tässä ketjussa sitten toimiiko vai pitääkö erikseen alkaa soittelemaan vielä MS:lle.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

fxtl sanoi:
Kovalevystä homma ei tosiaan ole millään tavalla riippuvainen, se vaan bulkkina säilöö dataa. Mutta sen käsityksen olen saanut, että tähän dataan sisällytetään itse konsolin identiteetti, silloin kun ostetaan Live Arcade-pelejä. Ostettaessa peliä ei ladata uudestaan, se vaan "brändätään" Live-tunnukseen ja itse konsoliin.

Live Arcade ei pelkästään ole riippuvainen Live-tunnuksesta, vaan se naitetaan myös itse konsoliin. Todistin homman juuri: verkkopiuha irti konsolista, Disable Auto Sign-In pois päältä, loin uuden paikallisen Gamer Profilen, käynnistin pari ostettua Live Arcade-peliä (Mutant Storm Reloaded ja Geometry Wars). Molemmat käynnistyivät full-moodissa. Nyt pitäisi vielä kokeilla niin että siirrän kovalevyni vieraaseen konsoliin ja yritän samaa. Todennäköisesti käynnistyisivät trial-modessa, muistaakseni pelejä ostettaessa oli tämänsuuntaista tekstiä (näin ainakin homman käsitin).

Eli varsinaiseen asiaan: jos huollossa joutuvat vaihtamaan konsolin, niin huolehtiiko MS tämän asian korjaamisesta "alkuperäiseen kuntoon"? Eipähän tällä sinällään ole paljoa väliä, koska offline-kirjautuminen Live-profiiliin riittää.
Olin käsittänyt, että Livessä olisi vähän sama systeemi kuin Steamissa, ja tietyllä gamertagilla ostetun pelin voisi ladata uudestaankin, vaikkapa sitten eri koneelle. Eli tieto ostoksista säilyy, ja pelin saa ladata niin monta kertaa kuin haluaa. Hölmöä on se, että noita Live Arcade -pelejä taitaa olla todella helppo levittää, ja Solid Snakekin voisi viedä GW:nsä kaverille kopioitavaksi.

Solid Snake sanoi:
Jep, ilmoittelen tässä ketjussa sitten toimiiko vai pitääkö erikseen alkaa soittelemaan vielä MS:lle.
Eiköhän kaikki mene putkee, kaikilla muillakin palautus/huolto on sujunut erinomaisesti.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Knight sanoi:
Olin käsittänyt, että Livessä olisi vähän sama systeemi kuin Steamissa, ja tietyllä gamertagilla ostetun pelin voisi ladata uudestaankin, vaikkapa sitten eri koneelle. Eli tieto ostoksista säilyy, ja pelin saa ladata niin monta kertaa kuin haluaa. Hölmöä on se, että noita Live Arcade -pelejä taitaa olla todella helppo levittää, ja Solid Snakekin voisi viedä GW:nsä kaverille kopioitavaksi.
Kyllä, mutta full-peliä voisi pelata vain Solid Snaken Live-tunnuksilla kirjautuneena. Sen sijaan Solid Snaken konsolilla & kovalevyllä (jos se ei siis olisi hajonnut) voisi pelata full-peliä kuka tahansa. Hajonnut ja vaihdettu konsoli --> tämä ei ole enää mahdollista, oma konsoli muuttuu tavallaan kaverin konsoliksi, pitää olla Liveen kirjautunut niillä tunnuksilla, joilla peli alunperin ostettiin. Jos pelkkä kovalevy hajoaa, niin historystä voi ladata pelin uudestaan, ja mitään ei ole menetetty.

Kaikki Live Arcade-pelit (+muu maksullinen materiaali) ei välttämättä käytä samoja rajoituksia. Osa voi olla täysin rajoittamatonta.

Tämä ei ole 100% varmaa tietoa, korjatkaa ihmeessä jos puhun roskaa.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

fxtl sanoi:
Kyllä, mutta full-peliä voisi pelata vain Solid Snaken Live-tunnuksilla kirjautuneena. Sen sijaan Solid Snaken konsolilla & kovalevyllä (jos se ei siis olisi hajonnut) voisi pelata full-peliä kuka tahansa.
Tätä logiikkaa en oikein ymmärrä. Millä perusteella toisella konsolilla sitten voisi pelata peliä vain tietyllä tunnuksella?
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Knight sanoi:
Tätä logiikkaa en oikein ymmärrä. Millä perusteella toisella konsolilla sitten voisi pelata peliä vain tietyllä tunnuksella?
Ostettu peli on brändätty laitteeseen JA Live-tunnukseen. Jos laite TAI Live-tunnus mätsää, peli käynnistyy.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

fxtl sanoi:
Kyllä, mutta full-peliä voisi pelata vain Solid Snaken Live-tunnuksilla kirjautuneena.

Näitä käyttörajoituksia pohtiessa kannattaa muistaa myös, että Live-tiliä ei voi kopioida esim. muistikortille. Ja että tilin palautusta (account recovery) käytettäessä kaikki kyseisellä profiililla tehdyt tallennukset menetetään.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Nyt taisi sitten mennä äänen digi-ulostulo viimeistään *askaksi. Ei toimi enään edes vanhoilla lääkkeillä, eli vetämällä sitä valokuitua siitä liittimestä ulospäin. Edessä on uuden RGB-kaapelin hankinta. Kyseessä ei ollut xboxin oma vaan tämän halpavalmistajan. Kesti kuukauden :eek:
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Nisupulla sanoi:
Nyt taisi sitten mennä äänen digi-ulostulo viimeistään *askaksi. Ei toimi enään edes vanhoilla lääkkeillä, eli vetämällä sitä valokuitua siitä liittimestä ulospäin. Edessä on uuden RGB-kaapelin hankinta. Kyseessä ei ollut xboxin oma vaan tämän halpavalmistajan. Kesti kuukauden :eek:

No huh huh, toivottavasti kyseessä oli vain maanantaikappale. Wanhan boxin 3rd party -kaapeli kesti hyvin parin vuoden käytön ja on vieläkin käytössä siellä jossakin Toivottavasti Microsoftin omissa kaapeleissa ei vastaavia ongelmia ilmene. Noh, onpahan johdossakin 24kk takuu :P
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Paavi sanoi:
No huh huh, toivottavasti kyseessä oli vain maanantaikappale. Wanhan boxin 3rd party -kaapeli kesti hyvin parin vuoden käytön ja on vieläkin käytössä siellä jossakin Toivottavasti Microsoftin omissa kaapeleissa ei vastaavia ongelmia ilmene. Noh, onpahan johdossakin 24kk takuu :P

Kulumista nopeutti valokuidun jatkuva repiminen ja siirtäminen kahden konsolin välillä, jopa useasti saman illan aikana. Viritinvahvistimesta kun löytyy vain yksi optinen sisääntulo ;) No, seuraavaksi lähtee kyllä Microsoftin oma tuote. Katsotaan miten kauan se kestää samaa käsittelyä.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Minulla tuossa komponettissa on aika löysä toi optisen liitin, ei mitään tuntoa lähtee ihan kevyesti irti. Ja ollut löysä jo uudesta lähtien. Optisessa kaapelissa tuskin on vika, kun se napsahti hyvun kiini dvd-soittimeen. Kyseessä siis alkuperäinen MS:n kaapeli.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Onko kellään kokemuksia langattomasta ohjaimesta joka ei saa yhteyttä boxii?
No mulla on.
Menee vissii takuusee...
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Olen tässä muutaman leffan X360:llä katselleena huomannut hieman kuvalaatu ongelmaa DVD toistossa. Tietyt väriliukumat pimeissä kohtauksissa toistuu aliarvoisesti... en kyllä tajua miten tämmönen on mahdollista.

Tässä visualisointi noin suunnilleen mitä pitäisi näkyä ja mitä näkyy:
gradient1.jpg

vs.
gradient2.jpg
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Jogi sanoi:
Olen tässä muutaman leffan X360:llä katselleena huomannut hieman kuvalaatu ongelmaa DVD toistossa. Tietyt väriliukumat pimeissä kohtauksissa toistuu aliarvoisesti... en kyllä tajua miten tämmönen on mahdollista.
Hmm, oliskos tuo 360:n DVD-toisto ylös skaalaavaa mallia? Vois johtua huonosta skaalauksesta,
tai sitten ihan vaan huonosta D/A konversiosta. Miten laitteesi on kytketty televisioon? Minkälainen
televisio on kyseessä?

edit: Minulla esiintyy myös tuollaista plasmanäytölläni, eikä pelkästään XO:n kanssa. Paneelini
gamutti ei riitä ihan kaikenlaisille väriliu'uille... Sangen yleinen ongelma littunäytöillä.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Komponentti piuhoilla kiinni Panasonicin AE300 projektorissa, en ole muilla lähteillä DVD toistossa huomannut moista (DVD soitin, PS2)
X360:ssä DVD kuva näyttää lähes 16bittiseltä (n. 65000 väriä) eli vaikuttaisi että olisi softassa parantamista MS:llä tuon suhteen.

Peleissä ei ole pimeissä kohtauksissakaan mitään valittamista värien kanssa.

edit: X360 dvd toisto ei skaalaa, resoksi vaihtuu X360 perusresosta riippuen perus PAL tai NTSC, progressiivisena tai lomitettuna.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Onko sulla mahdollisuutta testata kuvaa muilla liitännöillä? (RGB, komposiitti)
Minkälaisilla liitännöillä olet käyttänyt PS2:ta ja DVD-soitinta?
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Juu, voishan tuon vilkaista 19" telkusta komposiittina, nuo huonot väriliut kyllä pitäisi erottua tuollakin. Pitää yrittää illemmalla otta parit kuvat kyseisestä ilmiöstä ja vertailla vaikkapa DVD soittimen välillä.

DVD on menny telkkuun RGB:nä ja projektorilla olen välillä katsellut sillä ihan composiitilla. PS2 on ollut projektorissa kiinni komponentillä.
 
Ylös Bottom