Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 -ongelmathread

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -TM-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Niin jos toinen konsoli hajoaa, niin en suinkaan osta PS3:ta. Ostan Wiin sekä PSP:n. :)
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

pziuz sanoi:
Laittaa vihaiseksi tuollainen kuluttajan pompottelu. Pitäisihän kauppiailla olla selvät sävelet, mitenkä toimia tuollaisissa tilanteissa (samoin maahantuojalla).
Tuo MS:n toiminta on naurettavaa, ettei korvata pelejä, jotka rikkoontuvat viallisessa laitteessa ja vieläpä vian takia. Ihmettelen, että ylipäätään myöntävät naarmuttamisen olevan vika, eivätkä ilmoita sen vain olevan ominaisuus, niin kuin täällä on kuulemma joillekin siitä laitteen ujelluksesta kerrottu. Voi voi.:(

Maahantuoja ei yleensä asiakkaan kanssa suoraan asioi, mikäli on olemassa myyjäliikettä välissä. Myyjäliike pomputti sinua Nisupulla aivan turhaan, tämä oli tarpeetonta. Maahantuoja vastaa pääasiallisesti näistä vahingoista, ja he hoitavat asiat Microsoftin kanssa. Maahantuoja taas hoitaa myyjäliikkeen kanssa asiat kuntoon, ja myyjäliike hoitaa asiakkaan kanssa. Kuluttajan ei tule siis itse olla maahantuojaan yhteydessä. Taisi jonkin asteinen päätös tästäkin juuri vuodenvaihteessa tulla.

Joka tapauksessa, jos pelilevy hajoaa, niin se on vaihdettava, mitä kautta, se on eri asia. Myyjäliikkeen kautta sitä voi yrittää runnoa läpi, mutta tässä prosessissa voi kestää kauan. Suoraan valmistajan kanssa asioimalla tämä hoituu yleensä nopeammin.

Sinua Microsoftilta palvellut on todennäköisesti ollut liian ylimielinen, koska Microsoft kun tekee kauppaa Suomessa, on korvausvelvollinen näissä tapauksissa. Ei kannata yhden asiakaspalvelijan mielipidettä uskoa näissä asioissa, kun asiaa vie eteenpäin, niin kyllä he korvaavat.

Eri juttu on taas se, että missä ajassa tämä tapahtuu, koska konsoli- ja konsolipelit eivät ole välttämätön tarvike elämisessä, joten niissä voi kestää viikkoa, jopa kuukausia.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Äsken mulle soitti joku Virolainen kaveri xbox-tuesta, kyseli onko rahtipaperit tulleet perille jne.
Sanoin siinä sitten naarmuuntuneesta pelistäni, ja kaveri totesi, että "olen pahoillani", mutta lisäsi, että "Emme voi antaa tilalle NHL 2k7, mutta voit saada jonkun seuraavista" ja luetteli jotain aivan mitäänsanomattomia Kameoita jne. Huoh. Taitaa joutua itse tässä maksumieheksi sitten kuitenkin, jos haluaa joskus sitä peliä pelatakin. Vittu, että korpeaa tällanen perseily isolta firmalta.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

downfall sanoi:
Äsken mulle soitti joku Virolainen kaveri xbox-tuesta, kyseli onko rahtipaperit tulleet perille jne.
Sanoin siinä sitten naarmuuntuneesta pelistäni, ja kaveri totesi, että "olen pahoillani", mutta lisäsi, että "Emme voi antaa tilalle NHL 2k7, mutta voit saada jonkun seuraavista" ja luetteli jotain aivan mitäänsanomattomia Kameoita jne. Huoh. Taitaa joutua itse tässä maksumieheksi sitten kuitenkin, jos haluaa joskus sitä peliä pelatakin. Vittu, että korpeaa tällanen perseily isolta firmalta.

Tuskin tästäkään on kuluttajavirastolta saatu lausuntoa, mikä olisi tässä oikea käytäntö. Asiakkaallehan tästä ei saisi lisäkuluja peliä korvatessa syntyä, ja kun rikkoontunutta tuotetta vaihdetaan, niin sen tulee olla sama, tai korvaava.

Joku voisi todellakin ottaa sinne kuluttajavirastoon yhteyttä, ja kysymään neuvoja. Itse en jaksa vaivaa nähdä, mutta ei Microsoft mitään eri vapauksia saa vaikka on iso firma.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Ohoh! Kävin katsomassa tracking infosta, että missäs se minun pakettini on. Siellä luki että tänään klo 10.05 on toimitettu sinne Saksan paikkaan missä se nyt korjataankaan. Ripeää toimintaa pakko myöntää! (Se haettiin vissiin alle pari päivää sitten.)
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

game over sanoi:
Kauan yleens kestää koneen tulo saksast takas?

Itsellä lähti 27.12 takaisin Saksasta, 2.1 luovutettiin kone. Eli 4 arkipäivää toimitus.

Koko kone oli 7 työpäivää korjauksessa, 11.12 lähti, 14.12 otettiin vastaan, 15.12 oletin korjauksen alkaneen, ja 27.12 lähti Saksasta. Nopeaa toimintaa ainakin minulla, 7 työpäivää arvioidun 15 työpäivän sijaan on todella nopeaa.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Sellaista kyselisin, että mulla hajosi kovalevy koneesta (XO), mut se toimii joskus jonkin aikaan. Eli sitten kun mulle on tullut uusi takuu kovo, niin voinko irrottaa ja vaihtaa kovon koneen ollessa päällä. Tarkoituksena olisi pelastaa vanhasta kovosta jotain peli talennuksia, eli käynistäisin vanhalla kovolla pelin ja sen jälkeen vaihtaisin uuden kovon koneeseen ja tallentaisin siihen. :confused:
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

petekki sanoi:
Sellaista kyselisin, että mulla hajosi kovalevy koneesta (XO), mut se toimii joskus jonkin aikaan. Eli sitten kun mulle on tullut uusi takuu kovo, niin voinko irrottaa ja vaihtaa kovon koneen ollessa päällä. Tarkoituksena olisi pelastaa vanhasta kovosta jotain peli talennuksia, eli käynistäisin vanhalla kovolla pelin ja sen jälkeen vaihtaisin uuden kovon koneeseen ja tallentaisin siihen. :confused:

Tätä ei kyllä ainakaan manuaalissa sallita. Tallenukset jne. varmasti saanee esimerkiksi Xboxin muistikortille, ehkä myös USB-muistitikulle?
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Nopeaa toimintaa. Niillä on vissiinkin siellä oikeasti tehty jotain asian eteen. Soitin päivällä, illalla tuli UPS:n rahtikirjat sähköpostitse, UPS:n toveri haki seuraavana päivänä ja kone on matkalla kohti huoltoa. Kaiken lisäksi se nuori nainen jonka kanssa asioin tuessa osasi suomen kieltä *todella* hyvin, miltei täydellisesti ja oli sellainen semivitsailevakin. Täytyy myöntää et ensimmäisen lokakuun keikan jälkeen ollaan menty eteenpäin ja paljon.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

En viitsi tehdä omaa palstaa tälle mutta olisi yksi ongelma: Ostin RS Vegasin ja Live Visionin -> tökkäsin kameran kiinni ja laitoin pelin sisälle. Rupesin testausmielessä pelaamaan vegasia livessä. Nyt en pysty enään laittamaan omaa pärstää omalle hahmolle. Enkä ainakaan löytänyt mitään mistä voisi tehdä uuden hahmon ja poistaa vanhan.. Taitaa olla ainoa keino saada pärstä hahmolle että tekisi uuden gamertagin?
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

eewokki sanoi:
En viitsi tehdä omaa palstaa tälle mutta olisi yksi ongelma: Ostin RS Vegasin ja Live Visionin -> tökkäsin kameran kiinni ja laitoin pelin sisälle. Rupesin testausmielessä pelaamaan vegasia livessä. Nyt en pysty enään laittamaan omaa pärstää omalle hahmolle. Enkä ainakaan löytänyt mitään mistä voisi tehdä uuden hahmon ja poistaa vanhan.. Taitaa olla ainoa keino saada pärstä hahmolle että tekisi uuden gamertagin?

En nyt voi tarkastaa tätä käytännössä, mutta minulla oli hieman samanlainen ongelma. Sitten huomasinkin, että naamansa voi skannata uudestaan sieltä moninpelivalikkojen syövereistä. Tällöin kaiken muun tilpehöörinkin joutuu tosin pistelemään uusiksi, jos muistan oikein. Joku personal stats/progress oli se valikko, josta tuota voi rukata. Samasta paikasta voi pistää nimen eteen sen pienen lyhenteenkin.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Paavi sanoi:
En nyt voi tarkastaa tätä käytännössä, mutta minulla oli hieman samanlainen ongelma. Sitten huomasinkin, että naamansa voi skannata uudestaan sieltä moninpelivalikkojen syövereistä. Tällöin kaiken muun tilpehöörinkin joutuu tosin pistelemään uusiksi, jos muistan oikein. Joku personal stats/progress oli se valikko, josta tuota voi rukata. Samasta paikasta voi pistää nimen eteen sen pienen lyhenteenkin.


Jep. Nyt onnistui. Kiitokset :)
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Oliver sanoi:
Ilmeisesti pääsen itsekin testaamaan Microsoftin legendaarista asiakaspalvelua pikapuoliin.
Limbolla jo jonkin aikaa lainassa ollut Core on alkanut tilttailemaan kaikissa peleissä noin vartin pelailun jälkeen. Red ring of deathia ei ole kuitenkaan vielä näkynyt.

Toivottovasti homma hoituu kivuttomasti.:rolleyes:
Väliaikainfoa:
Vihdoinkin maanantaina sain lähetettyä sähköpostia Xboxin tukeen ja soittelin eilen perään, kun ei vastusta kuulunut. Pyysivät vielä kokeilemaan ilman kovalevyä, mutta vehje käyttäytyi samaan malliin ja heitti Paavin avataristakin tutut kolme punaista valoa välillä. Tänään sitten laitettiin hommaa taas eteenpäin ja nyt odotellaan huoltolappusen sisältävän sähköpostin saapumista.

EDIT: Tuli tuo sähköpostikin varsin nopeasti ja pukkaan XO:n matkaan huomenna duunista käsin, kun UPS-kuriiri käy kääntymässä.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Mitäs ihmettä: Tänään siinä kello 8.50 soi puhelin, ja unissani vastasin. Kuriirihan sieltä soitteli kysyäkseen, milloin kelpaa pakettia tuoda. Parin minuutin sisällä oli jannu ovella ja kone kätösissä. Helmikuun puolenvälin jälkeen valmistettu yksilö kyseessä. Oli kyllä pienoinen yllätys, sillä ei ollut mitään hajua, että tänään olisi tulossa. Wohooo, toivottavasti kestää kauemmin kuin neljä päivää.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Voi hyvänen aika.. 20.12. soittelin asiakaspalveluun, että konsoli on hajalla. Vieläkään ei ole UPS:n kuriiri soittanut, että tulisi hakemaan boksia. Huoh! UPS:iin oon yrittäny soittaa, mutta linjat on ollu varattu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Joona_89 sanoi:
Voi hyvänen aika.. 20.12. soittelin asiakaspalveluun, että konsoli on hajalla. Vieläkään ei ole UPS:n kuriiri soittanut, että tulisi hakemaan boksia. Huoh! UPS:iin oon yrittäny soittaa, mutta linjat on ollu varattu.

Siis olet tämän rma-lomakkeen jo saanut, ja sinun tulisi nyt vain soittaa UPS:lle ja pyytää se nouto?
Eivät he oma-alotteisesti mitään noutoja tee, ne täytyy itse tehdä. Sitä paitsi UPS:n palautustarra on 10 vuorokautta voimassa:

Tämä ilmoitus vahvistaa, että XBOX REPAIR CENTRE on lähettänyt sinulle sähköisen UPS-palautustarran.

Olet vastaanottanut palautuslähetystarran. Nouda tarra napsauttamalla tätä linkkiä.

HUOMAUTUS: Tunnus on käytettävissä 10 päivän ajan.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

kloever sanoi:
Siis olet tämän rma-lomakkeen jo saanut, ja sinun tulisi nyt vain soittaa UPS:lle ja pyytää se nouto?
Eivät he oma-alotteisesti mitään noutoja tee, ne täytyy itse tehdä. Sitä paitsi UPS:n palautustarra on 10 vuorokautta voimassa:

Voi ei.. aika noloa. :( Ihmettelinkin, että jokin tässä on vähän pielessä.

Asiakaspalvelun nainen sanoi näin: "Kuljetusfirma ottaa teihin yhteyttä, kun tulevat hakemaan konsolin."

Hohhoijaa.. virheistä oppii, näemmä.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Joona_89 sanoi:
Voi ei.. aika noloa. :( Ihmettelinkin, että jokin tässä on vähän pielessä.

Asiakaspalvelun nainen sanoi näin: "Kuljetusfirma ottaa teihin yhteyttä, kun tulevat hakemaan konsolin."

Hohhoijaa.. virheistä oppii, näemmä.

No kuljetusfirma saattaa ottaa yhteyttä. Tarkat ohjeethan oli siinä rma-lomakkeessa, että pitää itse soittaa kuljetus jne.

Kannattaa soittaa uusiksi sinne tukipuhelimeen.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

kloever sanoi:
Siis olet tämän rma-lomakkeen jo saanut, ja sinun tulisi nyt vain soittaa UPS:lle ja pyytää se nouto?
Eivät he oma-alotteisesti mitään noutoja tee, ne täytyy itse tehdä. Sitä paitsi UPS:n palautustarra on 10 vuorokautta voimassa:
Minulle soittivat UPS:sta suoraan, itse ei tarvinnut ottaa sinnepäin koskaan yhteyttä. Ehkä se, miten se asiakaspalvelun puhelu menee, vaikuttaa asiaan? Muutama sivu taaksepäin tai jossain toisessa ketjussa kerroinkin tapahtumasta. :D
 
Ylös Bottom