Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 -ongelmathread

Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Hienoa, boksi ei enää lue levyjä. Mitäs tässä tilanteessa tulisi tehdä? Meneekö boksi RROD-takuuseen, vaikka boksissa ei mitkään valot vilkukaan jostain kumman syystä. Vehje on selvästi kuitenkin paskana.

Edit: Vedetään vähän takaisin. Otin virrat pois ja annoin hetken olla. Kokeilin uudestaan ja toimi taas ihan normaalisti. Tosin tuo edellinen eventti tuskin lupaa pitkää ikää koneelle.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Etusivun uutisen mukaan Xbox Live eli kultajäsenyys on ilmainen tämän viikonlopun kaikille. Itselläni Live-aika loppui vähän aikaa sitten, enkä tänään uutta lähtenyt ostamaan vaikka tarkoitus oli kun huomasin etusivun uutisen. Silti nyt kun yritän mennä online pelivalikkoihin tai perustaa Xbox Live Partya niin boxi alkaa valittamaan että olen Silver-jäsen.

***** mitä paskaa.. pitääkö siis tehdä jotain että saa käyttöön kultatilin oikeudet vai tuleeko ne sitten kun tulee, jos tulee ?
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Itse itselleni vastaten. Soitin juuri tuonne asiakastukeen, jossa joku virolaisnaikkonen puhui hoono soomi todella hiljaisella äänellä. Puhelun kesto oli 00:13:41. Lähettää rahtikirjan ja UPSin kautta ohjain matkaan.

Mitenköhän tuo on, kun takuu konsolin mukana tulleella ohjaimella on kuulema 2v ja muuten 1v. Mulla 2 kpl noita ohjaimia jotka noin 1,5v vanhoja ja en tiiä kumpi noista on tuo viallinen. Toinen kun on ostettu ihan kaupasta erillisenä.



No homma hoitui hyvin. Itella kävi hakemassa vanhan rikkinäisen ohjaimen ovelta ja uusi ohjain tuli tuossa muutama päivä sitten ovelle asti toimitettuna muun postin mukana. Eli noin 3vko siitä kun noutivat ohjaimen sain uuden tilalle. Kiitos siitä.



Etusivun uutisen mukaan Xbox Live eli kultajäsenyys on ilmainen tämän viikonlopun kaikille. Itselläni Live-aika loppui vähän aikaa sitten, enkä tänään uutta lähtenyt ostamaan vaikka tarkoitus oli kun huomasin etusivun uutisen. Silti nyt kun yritän mennä online pelivalikkoihin tai perustaa Xbox Live Partya niin boxi alkaa valittamaan että olen Silver-jäsen.

***** mitä paskaa.. pitääkö siis tehdä jotain että saa käyttöön kultatilin oikeudet vai tuleeko ne sitten kun tulee, jos tulee ?


Kyllä mulla ainakin GTA IV:ssa pelittää ihan normaalisti tuo moninpeli silver-tasolla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Minulla olisi ongelma tuon Family Settingsin kanssa. Kun taannoinnani sain boxin, niin oli tietenkin kiire pelaamaan ja tuli ne asetukset vähän hutiloitua ja tuli laitettua tuo Family Settings päälle. Eli ilmeisesti tuo minun gamertag "MaternityQuill" on child account. Noh tästä syystä boxi kysyy aina salasanaa siihen sähköpostiosoitteeseen, joka on nyt liitetty tuohon Family Settingsiin, kun haluaisin esim. käyttää Twitteriä, Facebookia jne. boxin kautta. Sähköposti osoite on porukoiden. Noh ei siinä mitään, jos minä tai edes porukat muistaisivat tuon sähköpostiosoitteen, mutta kun ei. Tämän takia en pysty käyttämään nuita palveluita.

Eli onko mitään keinoa millä tuon Family Settingis saisi pois päältä tai muutettua tuota sähköpostin salasanaa ilman, että täytyisi tietää vanhaa. Yritin tuossa tuota keinoa, että loggaan sisään accountillani --> Guide --> Account Management --> ja tuossa on tuo ylin "Promote Child Account" "Promote your Xbox LIVE child account to an adult account" Eli eikös tuolla tuon asian pitäisi ehkä korjaantua? Noh kokeilin, mutta kun profiilia aletaan muokkaamaan, niin muokkaus ei etene. Annoin ladata varmaan jonkun puolisen tuntia, mutta ei mitään. Tietenkään en tiedä, kysyykö tuo mahdollisesti myöhemmin sitä vanhaa salasanaa, mutta olisi se kiva päästä tuon kanssa mahdollisimman pitkälle, että saisi varmuuden.

Sitten kun yrittää mennä Guide --> System Settings --> Console Controls, niin tuo vaihtoehto "Turn off family Settings" ei ole valittavissa. Tähän on ilmeisesti se syy, että kun accouni on tuo child account.

Eli pyytäisin mitä hartaammin, että jos vain on mahdollista saada tuota wörkkimään niin, että saisin jollain tavalla käyttööni nuo facebookin sun muut, niiin that would be great :D Ja ei tarvitse huolia, en tee tätä porukoilta salassa, ihan on vapaat kädet tuon pelaamisen suhteen

Kiitos.:D
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Eilen kone päätti sitten vetää itsensä E74 -virheilmoitustilaan eikä enää käynnisty. Googletuksella löytyneet vinkit AV-johdon vaihdosta ja virtajohdon irroittamisesta eivät auttaneet. Onkohan tähän jotain muita kikkoja vai onko parempi vaan heittää laite roskiin?
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Onkohan tähän jotain muita kikkoja vai onko parempi vaan heittää laite roskiin?
E74-virhehän kuuluu 3 vuoden laajennetun takuun piikkiin, eli ilmainen takuuvaihto on paras vaihtoehto, jos vehkeellä on ikää alle 3 vuotta.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

E74-virhehän kuuluu 3 vuoden laajennetun takuun piikkiin, eli ilmainen takuuvaihto on paras vaihtoehto, jos vehkeellä on ikää alle 3 vuotta.

Laitteella on ikää nelisen vuotta joten ei hyödytä. Pyyhetemppu toimi ainakin kerran, mutta tuskin on kovinkaan pitkäikäinen ratkaisu. Pitää vissiin suosiolla alkaa budjetoimaan tuota uutta mallia varten.

Edit:

Niinkin kauan kesti kuin seuraavaan käynnistämiseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Terve!

Sellaista kyselisin tässä kun minulla kävi eilen niin kun pelasin NHL 10 peliä niin konsolini tilttasi ja sitten käynnistin sen uudelleen virtanapista kun ei muuten toiminut, niin konsoli ja peli kyllä toimivat edelleen hyvin mutta jostain syystä tilttaus hetkellä kesken ollut Be a GM moden tallennus katosi jonnekkin. Ja olin vain joitain hetkiä ennen koneen tilttausta tallentanut pelin. Joten osaisiko joku neuvoa että miten saisin palautettua tallennuksen takaisin vaikka siihen kohtaan kun viimeksi tallensin sen? Vai onko se edes mitenkään mahdollista?
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Tein tänään "UPS:n noudon tilaamisen mutten ole varma olisiko se pitänyt lopuksi vielä hyväksyä jotenkin...tuli vain sivu että tulosta tästä kuitti ja painoin sitten sivun kiinni.
Sähköpostiin ei tullut mitään ilmoitusta eikä tuota noudon tilauksen tilaa vissiin pysty mistään enään tsekkaan, että onnistuko se?
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Näemmä tuo Noutopyyntöjen vahvistukset -osio oli tullut jätettyä tyhjäksi.
No toivotaan että kone tänään haetaan :)

Tilausta ei siis vissiin mistään enään näe..
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Itse onnistuin saamaan varsin erikoisen tilanteen aikaiseksi joka ei liene toistettavissa kovin helpolla.

Boksini jumittui kesken Dashboardin. Sama juttu buutin jälkeen, laitetta ehti käyttää n. 5s kun jumitus iskee. Olin jo valmis tilaamaan huoltoa konsolille. Päätin kuitenkin tarkistaa kaapelit, kaikki vaikutti olevan hyvin kiinni. Uusi käynnistys mutta samalla lopputuloksella. Kokeilin vielä ilman verkkokaapelia ja kas kummaa. Laite toimiikin. Verkkokaapeli takaisin kiinni ja jumitus tuli jälleen n. 5s myöhemmin. Vika liittyi siis verkkoliikenteeseen ja tässä kohtaa kokeilin keskeyttää lataukset mitä tuossa lyhyessä ajassa ehtii kliksuttamaan läpi. Olin nimittäin hetkeä aikaisemmin valkannut parit demot lataukseen. Lataukset peruttuani laite toimii taas jälleen normaalisti. Eikä edes demojen uudelleenlataus häirinnyt.

Mitä tapahtui? Varmaankin joku bitti poikittain, ja pääasia toki etten ehtinyt laitteelle huoltoa tilata.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Mulla tuli pari viikkoa sitten punainen vilkkuva valo oikeaan alakulmaan virtapainikkeessa, mutta TV:hen ei tule mitään tekstiä (E74 etc. vaan pysyy sinisenä eli "tyhjänä") että missä on vika? Voisko joku valaista mikä on homman nimi? Voiko ite korjata? Ja kaikki muu tieto olis kiva. Takuuta ei enään ole.

Kiitos.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Moro! Nyt kävi itselle kinkkinen tilanne, tulin töistä juuri kotiin ja ihmettelin kun Xboxin virtalähde vilkuttaa oranssia valoa.. Noh, otin johdon Xboxista irti, jolloin se muuttui punaiseksi. Nappasin kaikki johdot seinästä yms irti ja takaisin, ja virtalähteen valo helottaa silti punaisena kuin jouluomena konsanaan... Kiva yllätys tosiaan, olisikohan pikkuveljet tehneet jotain xboxilleni kun olivat pelanneet varmaan täällä töissä ollessani, vai onko se virtalähde vain sökönä, saati onko mitään enää tehtävissä?

Auttakaa tietämätöntä, harmittaa vain jos tämänkin xboxini taival päättyy noin 1.5 vuoden jälkeen, niin mahti laite kun muuten on ollut. :eek:
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Moro! Nyt kävi itselle kinkkinen tilanne, tulin töistä juuri kotiin ja ihmettelin kun Xboxin virtalähde vilkuttaa oranssia valoa.. Noh, otin johdon Xboxista irti, jolloin se muuttui punaiseksi. Nappasin kaikki johdot seinästä yms irti ja takaisin, ja virtalähteen valo helottaa silti punaisena kuin jouluomena konsanaan... Kiva yllätys tosiaan, olisikohan pikkuveljet tehneet jotain xboxilleni kun olivat pelanneet varmaan täällä töissä ollessani, vai onko se virtalähde vain sökönä, saati onko mitään enää tehtävissä?

Auttakaa tietämätöntä, harmittaa vain jos tämänkin xboxini taival päättyy noin 1.5 vuoden jälkeen, niin mahti laite kun muuten on ollut. :eek:

Mullakin ollu samanlaisia ongelmia sen jälkeen, kun olen juuri imuroinut pölyt boxin ja virtalähteen päältä, jolloin aina otan kaikki johdot irti ja näin. Kun olen sitten laittanut johdot kiinni ja isken töpselin seinään, niin tuo mainitsemasi punainen valo helähtää. Itselläni asia on aina korjaantunnut, kun olen vain irrottannut johdot uudestaan ja laittanut takaisin tai yrittännyt painaa hellästi johtoja paremmin kiinni. Kannattaa erityisesti painaa niitä virtalähteen johtoja paremmin siihen virtalähteeseen kiinni....jos tuo johtojen irroittelu ja paremmin asettelu ei toimi, niin sitten en osaa sanoa, mikä vikana. Veikkaisin sitten, että virtalähde sökönä...toivottavasti saat toimimaan :D
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Moro! Nyt kävi itselle kinkkinen tilanne, tulin töistä juuri kotiin ja ihmettelin kun Xboxin virtalähde vilkuttaa oranssia valoa.. Noh, otin johdon Xboxista irti, jolloin se muuttui punaiseksi. Nappasin kaikki johdot seinästä yms irti ja takaisin, ja virtalähteen valo helottaa silti punaisena kuin jouluomena konsanaan... Kiva yllätys tosiaan, olisikohan pikkuveljet tehneet jotain xboxilleni kun olivat pelanneet varmaan täällä töissä ollessani, vai onko se virtalähde vain sökönä, saati onko mitään enää tehtävissä?

Auttakaa tietämätöntä, harmittaa vain jos tämänkin xboxini taival päättyy noin 1.5 vuoden jälkeen, niin mahti laite kun muuten on ollut. :eek:

Viittaisi vähän oikosulkuun esim. USB-portissa, muistinkortin luukussa taikka koneen takana olevissa liittimissä.
Kokeiles tarkistaa ne ja puhalla vaikka vähän paineilmaa.
Tai sitte jos vika on muuntajassa niin voin myydä ylimääräisen vaikka 35e, sis pk.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Viittaisi vähän oikosulkuun esim. USB-portissa, muistinkortin luukussa taikka koneen takana olevissa liittimissä.
Kokeiles tarkistaa ne ja puhalla vaikka vähän paineilmaa.
Tai sitte jos vika on muuntajassa niin voin myydä ylimääräisen vaikka 35e, sis pk.

Joo, näinhän siinä on tainnut päästä käymään. Meillä kun yksi ohjain tosiaan on usb-liitettävä, ja siellä ohjaimen liittimen sisässähän kauniisti loisti sellainen musta liitinpalikka, mikä kuuluisi kyllä ihan Xboxiin eikä siihen ohjaimeen. Voi rähmä. :D

Mutta mikäs tässä auttais, täytyykö tolle konsolille näyttää lekaa jos se vaikka vahingossa tunnistautuiskin taas ihan pelikoneeks, eikä vain koristeeks... :confused:
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Ongelma:

Pelitelkkuna tällä hetkellä LG:n TimeMachine LCD jossa ei ole kuulokeliitäntää!!! (surkeeta).
Ainoa äänen ulostulo on optinen.
Boksi on kiinni HDMI kaapelilla LG:ssä.

Miten saan kuulokkeet liitettyä Xbox/LG yhdistelmään.

Onko olemassa konvertteria jolla voisi tuon optisen saada 3.5mm kuulokeliitännäksi? Ei varmaan?!? Joku laatikko tms.

Erillistä vahvistinta en viitsisi ostaa - jos ei sitten sikahalvalla löydy jostain.

Voiko HDMI:n rinnalle laittaa Boksin Komposittikaapelin kiinni ja siitä RCA-3.5mm ulostulo hässäkällä saada äänet kuulokkeille?

Muita vaihtoehtoja?
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Voiko HDMI:n rinnalle laittaa Boksin Komposittikaapelin kiinni ja siitä RCA-3.5mm ulostulo hässäkällä saada äänet kuulokkeille?

Kyllä voi.

Itse piti tosin aikoinaan samanlaisesta ongelmasta kärsiessäni modata sitä komposiitti HD-AV:n murikkaa raa'asti puukottaen, jotta sain sen sopimaan.
Nythän tarkoitukseen on myös XO:n oma adapteri, mistä saa ulos optisen äänen ja analogisen.

Onneksi nyt on paremmin yhteensopivat pelit ja pensselit.
 
Ylös Bottom