Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollio
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    x360
Vastaus: Xbox 2

TeKe sanoi:
Voi elämän kevät mitä juttuja. Jos ihmiset eivät voisi matkustaa, he joutuisivat asumaan aina työpaikkojensa lähellä. Ja yritykset joutuisivat joko rekrytoimaan vain lähiympärsitöstään (mikä vähentää valikoimaa) tai sitten suostuttelemaan ihmiset muuttamaan (mikä on kallista). Tämä ei ole kummankaan kannalta kivaa. On siis jo olemassa tarve matkustaa, jota yirtykset hyödyntävät tarjoamalla tuotetta, joka helpottaa matkustamista. Yritys ei missään vaiheessa luonut sitä tarvetta vaan se oli jo olemassa. .

Eikä musta ole kivaa kun kaikki työpaikat ovat Helsingissä, eikä täällä Riihimäellä.
Tämähän on se mitä tästä on seurannut. Jonka takia myöskin otin yrittäjyyden työkseni, koska en saanut lähempää työpaikkaa, enkä periaatteessta muuta kotikaupungista pois.





TeKe sanoi:
En tajua mitä sönkötät, mutta yritän vastata silti. Mielestäsi yritys luo tarpeen. Näin ollen yritys voisi myydä ihan mitä vain ja ihmiset silti ostaisivat. Miksi siis yritykset eivät tee halpoja hilavitkuttimia, joilla ei tee mitään? Ai miksikö. No siksi ettei ihminen osta sitä, jos ei sitä tarvitse. Yritys ei luo tarvetta.

Oletko katsonyt TV-Shoppia? Ilmeisesti et. kyse ei olekkaan saako jotain myytyä kaikelle, vaan kyse on siitä että sitä saa myytyä jollekulle, joka katsoo sen tarpeelliseksi mainoksen perusteella.


TeKe sanoi:
Ei. Yritys on tarjonnut markkinoille kilpailukykyisen tuotteen, joka tyydyttää kuluttajan tarpeen.

Toisaalta mikä on "tarve"? Tarve on kuitenkin loppujen lopuksi mainoksesta saatu idea ostaa joku, koska mainoksessa sanottiin tyyliin: "Tämä on kätsy tässäkin!"


TeKe sanoi:
Minulla ei ole autoa. Miksi? Koska en tarvitse autoa. Kaverillani on auto. Miksi? Koska hän tarvitsee auton. Yritys myy autoja. Minä en osta autoa, koska en sillä mitään tekisi. Kaverinii ostaa auton, koska hän asuu keskellä korpea. Kuka loi tarpeen kaverilleni? Yrityskö hänet metsään nakkasi? Miksi minulla ei ole tarvetta autolle? Koska yritykset eivät luo tarpeita. Kuluttaja valitsee, mitä ostaa omien tarpeidensa mukaan. Tässä tapauksessa kaverini osti auton, koska sitä tarvitsi. Minä en, koska en sitä tarvinnut. Teimme siis molemmat valinnan. Sinun mukaasi tämä ei ole mahdollista, koska yritys luo tarpeet. Huomaatko kuinka naurettavalta se kuulostaa?

Niin, edelleenkin puhun joukosta, en kaikista ihmisistä. Tokihan on tilanteita joissa joku ei tarvitse jotain, mutta kuten sanoitkin, osalle joku on tarpeellista, koska yhteiskunta on hiljalleen rakentunut tähän. Jos työpaikat taikka kaupat olisivat lähellä kotia, ei tarvitsi autoakaan. Ja näin olisikin, jollei autoa olisi keksitty. Tästä on kyse. Katsot asiat vähän liian lyhytnäköisesti ja naurat ajatuksilleni.



TeKe sanoi:
Olen halunnut pesukonetta, joka säästää. Tekniikalla ei ole väliä.

Koska yhteiskunta kuluttaa ja sähkö on kallista, koska sitä on tuotettava kulutuksen takia kauheella hinnalla. Syy ja seuraus.



TeKe sanoi:
Kas tajusit siis itsekin, että se säästää. Miksi se olisi tarpeeton, jos sitä ei olisi keksitty? Ihmiset halusivat siis mielsestäsi säästää rahaa, koska joku keksi pesukoneen, joka säästää rahaa? Huoh...

Katso aiemmat tekstini. Syy ja seuras...




TeKe sanoi:
Asut vielä vanhempiesi luona, etkö vain?

Tämä kohta kuuluui kokonaisuuteen! Vai onko tarkoituksesi vittuilla?

TeKe sanoi:
Ihmisellä on tarpeita. Ihminen haluaa tyydyttää tarpeensa. Yritys huomaa, että ihmisellä on tyydyttämätön tarve ja tarjoaa tyydytystä. Koska yritys ei voi toimia ilmaiseksi, se vaatii tarpeen tyydyttämisestä rahaa. Ihminen maksaa rahaa ja saa tyydytettyä tarpeensa. Joten ei. Yritys ei ole luonut tarvetta.

Katso aiemmat tekstini. Syy ja seuraus....


TeKe sanoi:
Tarjosin kysymyksiä, mutta et huomioinut niitä. Ehkä et osaa vastata. Yritetään silti toistamiseen.

Miksi jotkut yritykset tuottavat tappiota? Miksi kaikki kuluttajat eivät tarvitse samoja tuotteita? Eivätkö yritykset luo heidänkin tarpeensa? Miksi jotkut tuotteet eivät kelpaa kenellekään? Eivätkö ne pysty "luomaan" tarpeita? Miksi? Miten yritys luo tarpeita? Kuka luo yritysten tarpeet? Miten?

Jotkut firmat tuottaa tappiota ehkäpä vain siksi että yritys ostaa UMPS:seja kuten Sonera?


TeKe sanoi:
Ostat tuotteita, joita et tarvitse tai halua? Ahaa...

Aivan, ja sen myönsin. Teen sen koska se on kivaa.




TeKe sanoi:
Vähän samaan tapaan kuin housuissa on standardina kaksi lahjetta. Tämäkin on tietysti yritysten luoma tarve, koska he kehittivät ensin housut ja sen jälkeen vasta ihmisille kasvoi jalat .Tai ehkä yritykset keksivät ensin kylmän ja näin loivat tarpeen vaatteille... Kummin päin se meni?

Mielestäni tuo nyt on aivan silkkaa vinoilua?



TeKe sanoi:
Jääköön tämä keskustelu osaltani tähän, kun noissa sinun jutuissasi ei ole mitään järkeä.

Ja sinun housu stoorissako on?

Enempikin luulen, että kyse on että sinulta menee hermo, koska et ole samaa mieltä.


Corca: Älä kuitenkaan tätä, koska kirjoitit aikana kun minä tätä.
 
Vastaus: Xbox 2

Voi hyvä luoja.


Edit: Jotta tätä ketjua saisi edes jotenkin takaisin aiheeseen pieni kysely:

Mikä sinusta olisi paras nimi Xboxin seuraajalle? Ehdokkainahan on ainakin Xbox Next, NextBox, Xbox 2, Xbox 360 ja lisänumeroina Xenon, joku muu mikä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 2

TeKe sanoi:
Voi hyvä luoja.


Edit: Jotta tätä ketjua saisi edes jotenkin takaisin aiheeseen pieni kysely:

Mikä sinusta olisi paras nimi Xboxin seuraajalle? Ehdokkainahan on ainakin Xbox Next, NextBox, Xbox 2, Xbox 360 ja lisänumeroina Xenon, joku muu mikä?
Toivon mukaan simppelisti Xbox 2. Kaikki muut vaihtoehdot ovat vähän väkisin väännettyjä, joskin tietysti eksoottisia "uusien tuulien" kirvoittamia nimivaihtoehtoja.
 
Vastaus: Xbox 2

Xenon miellyttäisi minua ehkä eniten. Xbox 2 tietty olisi looginen, mutta luulen, että MS oikeasti pelkää tuota 3>2, joka Sonyn kanssa tulisi käymään edellyttäen, että Sony pistää vempaimensa nimeksi PS3. Loppujen lopuksi aika sama kuitenkin, että mikä sen nimeksi tulee, kunhan tulee hyviä pelejä.
 
Vastaus: Xbox 2

Xenon kuulostaa näteimmältä... :D
 
Vastaus: Xbox 2

Xbox 360 kuulostaa huonoimmalta. Xenon on mielestäni paras nimi, mutta Xbox 2 on myös hyvä.
 
Vastaus: Xbox 2

Helppoa, numeroa 2 ei todellakaan voi käyttää, Sony käyttäisi surutta markkinoidessaan pleikka kolmostaan, mutta varastettaan idea "eräästä" TV-sarjasta = Xbox TNG :)
 
Vastaus: Xbox 2

Jälleen kysymysmerkkiuutista...

Xbox 2:n ohjain julki?

Internettiin on levinnyt kuva, joka saattaa tarjota esimakua Xbox 2:n ohjaimesta. Sonyn PSP-käsikonsolin ruudulla kuvattu ohjain on lähes kokonaan valkoinen, ja nappisijoittelu on uskollinen verkossa aiemmin liikkuneille huhuille. Langattoman ohjaimen päällispuolella ei nimittäin ole mustaa tai valkoista nappia, sillä ne on todennäköisesti korvattu liipaisimille seuraa tekevillä olkapainikkeilla. Lisäksi Start ja Back näyttävät siirtyneen takaisin ohjaimen keskiosaan, jossa on myös jonkinlainen pallo tai painike. Spekulaatioissa pallon tarkoitukseksi on ehdotettu niin logon paikkaa kuin erityistä Xbox Live -nappiakin.

Vaikka kuva voi olla väärennös, ohjaimen yhtäläisyydet aiemmin esitettyyn mahdolliseen prototyyppikuvaan ovat selvät niin muotoilun kuin nappiasettelunkin osalta. Ohjaimessa näyttäisi myös olevan samoja piirteitä kuin ourcolony.net-verkkosivuilla vilahtaneissa osittaisissa ohjainkuvissa. Our Colonyn uskotaan olevan Xbox 2:n markkinointiin tarkoitettu ARG-peli, joka päättynee hieman ennen uutuuskonsolin virallista julkistusta.

Melko todennäköisesti feikki, mutta silti ihan mielenkiintoinen. Ehkä tuo jotain kertoo...
 
Vastaus: Xbox 2

Onko tuosta xbox2:sta esitetty minkäänlaisia hinta-arvioita? Olen tässä ostamassa xboxia ja mietin pitäisikö odottaa tuota xbox2, mutta siihen taitaa mennä vielä vuosi ja se on varmaan aluksi aika kallis. Taidan ostaa tuon xboxin ensin ja ostella tuon seuraavan boxin sitten kun sen hinnnat hieman halpenevat.
 
Vastaus: Xbox 2

Lurkki sanoi:
Onko tuosta xbox2:sta esitetty minkäänlaisia hinta-arvioita? Olen tässä ostamassa xboxia ja mietin pitäisikö odottaa tuota xbox2, mutta siihen taitaa mennä vielä vuosi ja se on varmaan aluksi aika kallis. Taidan ostaa tuon xboxin ensin ja ostella tuon seuraavan boxin sitten kun sen hinnnat hieman halpenevat.

Ei ole hintoja ilmoiteltu, mutta ei se varmaankaan ole yhtä kallis kuin Xbox oli ilmestyessään. Kilpailu on niin kovaa, että konsoleja on suorastaan työnnettävä kuluttajille ja sitten peleillä kerätään voitot. Tai ainakin yritetään kerätä.

Itse uskoisin että Xbox 2:n hinta tulee asettumaan alle 200 euron.

Joka tapauksessa, kakkosen julkaisuun on niin paljon aikaa, että hanki nyt ihmeessä Xbox ja nauti tämänhetkisestä pelitarjonnasta! Saat varmasti käytetyn laitteen noin sadalla eurolla sisältäen pelejä; se ei ole paha hinta!
 
Vastaus: Xbox 2

Tonppa sanoi:
Itse uskoisin että Xbox 2:n hinta tulee asettumaan alle 200 euron.

Aika rohkea arvio. Onkohan uutta konsolia koskaan myyty noin edullisesti? Itse veikkaisin, että hinta asettuu 300 ja 500 euron väliin.
 
Vastaus: Xbox 2

Tonppa sanoi:
Ei ole hintoja ilmoiteltu, mutta ei se varmaankaan ole yhtä kallis kuin Xbox oli ilmestyessään. Kilpailu on niin kovaa, että konsoleja on suorastaan työnnettävä kuluttajille ja sitten peleillä kerätään voitot. Tai ainakin yritetään kerätä.

Itse uskoisin että Xbox 2:n hinta tulee asettumaan alle 200 euron.

Joka tapauksessa, kakkosen julkaisuun on niin paljon aikaa, että hanki nyt ihmeessä Xbox ja nauti tämänhetkisestä pelitarjonnasta! Saat varmasti käytetyn laitteen noin sadalla eurolla sisältäen pelejä; se ei ole paha hinta!

Pitää tänään tilata tuo xbox. Ostan boxin pikkuveljen kanssa puoliksi, niin se ei maksa uutenakaan paljoa jos maksan siitä puolet.
On muuten halpa tuo xbox 2, jos maksaa alle 200.Eikös tuo nykyinen boxi maksanut myyntiin tullessa yli 400.Jossain näytti olevan jopa yli 500. Kauhea hinta xbox:sta

Itse veikkaisin hinnan olevan noin 350-400
 
Vastaus: Xbox 2

Shaban sanoi:
Aika rohkea arvio. Onkohan uutta konsolia koskaan myyty noin edullisesti? Itse veikkaisin, että hinta asettuu 300 ja 500 euron väliin.

Gamecube?

Me kaikki muistamme millainen murskastartti (siis negatiivisessa mielessä) Xboxilla oli 529 euron hintalapullaan. MS:llä ei ole siihen nyt varaa.

Kone pitää saada kuluttajien käsiin ja nopeasti, siksi hinnan tulee olla alhainen. Maks. 250 euroa. PS3 tulee myymään kuitenkin niin helkutin paljon, että ainoa ase taistella sitä vastaan on hinta. Ja voihan se olla, että "Revolutionkin" tulee myymään ihan kivasti ja syö myös osaltaan muiden pelimarkkinoita.
 
Vastaus: Xbox 2

Oma arvioni on 299-399e. Aluksi koneita kuitenkin myydään kalliimmalla, jo senkin takia, että tietty osa porukkaa ostaa sen silti, tuolla hinnalla varhaisostajat varmaan löytävät jo koneen. Hinta varmaan laskee pikkuhiljaa todennäköisesti ensimmäinen selvä lasku on joko PS3:n julkaisun yhteydessä tai hieman ennen sitä.
 
Vastaus: Xbox 2

Toivottavasti julkaisuhinta ei olisi 350 euroa korkeampi. Xboxin eurojulkaisussa hinta oli niin törkeästi yläkanttiin, että samanlaista virhettä ei saa tehdä uudestaan. Konsolihan julkaistiin USA:ssa 299 dollarin hintaan, joka nykykursseilla tarkoittaa noin 232 euroa. Microsoftille luulisi olevan tärkeää saada nopeasti laaja user-base, jotta julkaisijat saataisiin houkuteltua julkaisemaan pelejään laitteelle, mikä puolestaan lisäisi taas kuluttajien kiinnostusta konsolia kohtaan.
 
Ylös Bottom