Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollio
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    x360
Vastaus: Xbox 360

Jaa ettei ole sama, enpä tiennyt. Debit kortin toimintaperiaate lienee varsin samanlainen? Eli ottaa rahaa suoraan tililtä?

EDIT:Tai muotoillaan nyt näin: Miksi ottaa Debit kortti Electronin sijaan, jos Electron kuitenkin on äärimmäisen kätevä ja universaali kortti? kertokaa kun kiinnostaa noin yleisesti.. niin ja sori rankkaakin armottomampi off topic.

Debit kortti korvaa nykyisen pankkikorttitoiminnallisuuden.
Kävin justiinsa hakemassa uuden pankki + master -kortin, ja siinä ei ole enää "pankkikorttia" ollenkaan.
Eli kun maksan kaupassa kortilla, niin sirulukulaite tarjoaa maksuvaihtoehdoiksi "Mastercardin" ja "Debit Mastercardin".

Eli tuo debit on siis jonkinlainen uusi peruspankkikorttistandardi.

/Offtopic
 
Vastaus: Xbox 360

Miksi ottaa Debit kortti Electronin sijaan, jos Electron kuitenkin on äärimmäisen kätevä ja universaali kortti? kertokaa kun kiinnostaa noin yleisesti.. niin ja sori rankkaakin armottomampi off topic.

Debit on vielä kätevämpi. Se vastaa useimmissa tilanteissa tavallista visaa, eli toisin kuin electronia, sitä voi käyttää myös tilanteissa, joissa ei ole suoraa yhteyttä pankkiin eikä joka kerta tarvitse tehdä aikaavievää tarkastusta. Nettikaupassa debit kortti pitäisi vastata täysin normaalia visaa. Itse en kyllä keksi mitään syytä olla hankkimatta luotollista visakorttia, jos sellaisen vain saa pankilta, se on edelleen kaikkein toimivin vaihtoehto.
 
Vastaus: Xbox 360

Debit on vielä kätevämpi. Se vastaa useimmissa tilanteissa tavallista visaa, eli toisin kuin electronia, sitä voi käyttää myös tilanteissa, joissa ei ole suoraa yhteyttä pankkiin eikä joka kerta tarvitse tehdä aikaavievää tarkastusta. Nettikaupassa debit kortti pitäisi vastata täysin normaalia visaa. Itse en kyllä keksi mitään syytä olla hankkimatta luotollista visakorttia, jos sellaisen vain saa pankilta, se on edelleen kaikkein toimivin vaihtoehto.

Tosin Debitin toimivuus verkossa (ja ihan kaupoissakin) on vielä vähän niin ja näin.
 
Vastaus: Xbox 360

Tosin Debitin toimivuus verkossa (ja ihan kaupoissakin) on vielä vähän niin ja näin.

Itse Debitillä yli 20:stä ulkomaisesta nettikaupasta tilanneena ja ympäri Eurooppaa käyttäneenä väitän, että sinun kommentisi perustuu korkeintaan mutuun.
 
Vastaus: Xbox 360

Tosin Debitin toimivuus verkossa (ja ihan kaupoissakin) on vielä vähän niin ja näin.
Itse Debitillä yli 20:stä ulkomaisesta nettikaupasta tilanneena ja ympäri Eurooppaa käyttäneenä väitän, että sinun kommentisi perustuu korkeintaan mutuun.

Ainakin pääkaupunkiseudulla on ollut ihan uutisoitujakin ongelmia debit-korttien kanssa.
Lisäksi ne eivät vielä kelpaa maksuvälineeksi kaikissa putiikeissa. Pankkineiti kertoi että
kaikki sirulukulaitteet pitää päivittää tukemaan debit-korttia, tämä on siis vasta ylimenovaihe
siirryttäessä pankkikorteista debit-kortteihin.

Verkkokaupoissa tuon luulisi jo toimivan.
 
Vastaus: Xbox 360

Tästä aiheesta on ennenkin ollut jossain ketjussa puhetta, mutta en nyt löytänyt sitä. Elikkä olen tullut tulokseen, että tuo 20 GB:n kovoni alkaa olla vähän liian pieni, ja olisi kiva jopa noita pelejä siirtää kovalevylle. 120 GB:n levy on minulle jo turhan iso ja kallis, mutta tuo ainakin verkkokaupassa oleva Xbox 60GB Live Starter Pack kiinnostaisi. Ollaanhan tässä ollaan oltu jo vuosi hopeajäseniä, joten tuokin tulisi samalla korjattua. Ongelmahan on se, että tuon mukana ei sitä Transfer kittiä saa, jolla nuo vanhat tallennukset siirtäisi. Jos jostain tuon kitin saisi hankittua, niin onnistuuko siirto tuohon 60 gigan levylle ihan normaalisti?
 
Vastaus: Xbox 360

Yritin kovasti etsiskellä searchin avulla, mutta kun ei löydy niin ei.

Eli muistaakseni Xbugs linkitti sivulle, jossa oli custom firmiksiä wlan purkkeihin, joilla saa siis toimimaan boksille wlan sovittimena.

Jos joku muistaa, niin apu olisi tarpeen.
 
Vastaus: Xbox 360

Boksiin on tullut omituinen "ominaisuus". Jos TV ei ole päällä ja oikealla kanavalla ei Xbox 360 käynnisty "loppuun asti". Eli kyllä se käynnistyy ja pyörittelee. Mutta kun laittaa TV:n oikealle kanavalle, se käynnistyy uudestaan. Jos kesken pelin käyttää eri kanavalla, takaisin palatessa kone käynnistyy taas uudestaan. Joskus myös kone jää latamaan ei-mitään kun se on sammutettu, mitään ei pitäisi olla latauksessa ja silti kone jää päälle. Se on pakko sammuttaa manuaalisesti.

Boksi on kiinni HDMI:llä Sonyn 40W4000:ssa. Sonyssa ei ole HDMI-laitteiden ohjaus päällä.

Onko koneessa vikaa vai onko vain asetuksista joku väärin?
 
Vastaus: Xbox 360

Boksiin on tullut omituinen "ominaisuus". Jos TV ei ole päällä ja oikealla kanavalla ei Xbox 360 käynnisty "loppuun asti".
Mulla on tapahtunut tuota ihan alusta asti. Jos jokin muu HDMI-input on valittuna, X360 jää junnaamaan käynnistyksessä paikoilleen juuri ennen sitä "Xbox 360 splash screeniä", ja vasta kun konsolin HDMI-inputille vaihtaa, buutti etenee loppuun asti. Mitään järkevää syytä tai selitystä en ole asialle keksinyt, eikä ongelma ole millään korjaantunut, vaikka boksin ohjelmistokin on kokenut useamman isomman päivityksen tässä reilun vuoden aikana.
 
Vastaus: Xbox 360

Mulla on tapahtunut tuota ihan alusta asti. Jos jokin muu HDMI-input on valittuna, X360 jää junnaamaan käynnistyksessä paikoilleen juuri ennen sitä "Xbox 360 splash screeniä", ja vasta kun konsolin HDMI-inputille vaihtaa, buutti etenee loppuun asti. Mitään järkevää syytä tai selitystä en ole asialle keksinyt, eikä ongelma ole millään korjaantunut, vaikka boksin ohjelmistokin on kokenut useamman isomman päivityksen tässä reilun vuoden aikana.

Niin no, en tiedä mlloin tuo on tullut. Vasta viime aikoina olen huomannut sen. Mielestäni ennen pystyi käyttämään muillakin kanavilla. Onko sinulla muuten "sammutuksen jälkeinen lataus" päällä?
 
Vastaus: Xbox 360

Niin no, en tiedä mlloin tuo on tullut. Vasta viime aikoina olen huomannut sen. Mielestäni ennen pystyi käyttämään muillakin kanavilla. Onko sinulla muuten "sammutuksen jälkeinen lataus" päällä?
On päällä, mutta sen kanssa en ole huomannut koskaan mitään ongelmia, ja telkkarista inputia voi ihan huoletta vaihdella sen jälkeen, kun boksi on käynnistynyt. Ainoa kummallisuus on laitteen käynnistymisessä.

(Aikanaan PS3:n Folding@homessa oli vastaavanlainen ongelma, eli jos se käynnisti itsensä, eikä telkku ollut PS3:n HDMI-inputilla, jumitti F@h latausruutuunsa. Se onneksi korjaantui jossain vaiheessa ihan softapäivityksellä.)
 
Vastaus: Xbox 360

Boksiin on tullut omituinen "ominaisuus". Jos TV ei ole päällä ja oikealla kanavalla ei Xbox 360 käynnisty "loppuun asti".
Voisi olla HDMI-handshake ongelma. Koitas piruuttasi napata telkkarista ja Xboxista sähköjohto irti seinästä vaikkapa vartiksi. Tämän pitäisi resetoida HDCP-kättelyn "kryptoavaimet".

Tuo on melko yleistä HDMI-liitäntäisten laitteiden kanssa, itsellä vastaavaa ongelmaa PS3:n kanssa joka kytkettynä Sanyon videotykkiin.

Edit: Saattaa toki olla mahdollista että tuo Sonyn telkkari ei kättele standardinmukaisesti jos kyseinen inputti ei ole valittuna.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360

Onkos sulla kyketty toi silleen et sulla on kuorittuna se komponenttikaapeli hässäkkä et saat optisella äänet vahvariin ja kuva menee hdmi:llä telkkariin?

Jos on tolleen niin siitä se johtuu. Tai ainakin niin se mulla tekee ja aika monella muulla kans tosta pääsee eroon katkaisemalla yhen piuhan sieltä kuoritun liittimen sisältä.
 
Vastaus: Xbox 360

Pystyykö vanhemman xboxin ja xbox 360 linkittää keskenään?
Pelaisin luonnollisesti vanhemman xboxin pelejä.
 
Vastaus: Xbox 360

Onkos sulla kyketty toi silleen et sulla on kuorittuna se komponenttikaapeli hässäkkä et saat optisella äänet vahvariin ja kuva menee hdmi:llä telkkariin?

Jos on tolleen niin siitä se johtuu. Tai ainakin niin se mulla tekee ja aika monella muulla kans tosta pääsee eroon katkaisemalla yhen piuhan sieltä kuoritun liittimen sisältä.

Itse asiassa on. Jos käsitin oikein, kuvassa näkyvä johto 28 (eli tuo musta) pitää katkaista, jotta ongelmasta pääsee eroon?

2332599599_a1fc6f2cf4.jpg
 
Ylös Bottom