Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360

Vastaus: Xbox 2

FatDiamond sanoi:
Ainakin viimeisten tietojen mukaan siihen tulisi ATIn valmistama näytönohjain. Miten niin ei hyvä? ATI tekee tällä hetkellä parhaat näytönohjaimet PC puolella eikä ATIn valmistama näytönohjain GameCubeen ole mikään huono.

ATI on roska, jos ainakin kaveriani on uskominen. Kertoi kuinka ATI käyttää vielä pixel-shader ja vertex-shader 2.0a kun GeForce (ynnä Gainward) käyttävät jo 3.0:llaa.
 
Vastaus: Xbox 2

gefilus A sanoi:
ATI on roska, jos ainakin kaveriani on uskominen. Kertoi kuinka ATI käyttää vielä pixel-shader ja vertex-shader 2.0a kun GeForce (ynnä Gainward) käyttävät jo 3.0:llaa.

<osittain spekulointia>
Atin x800 ei tosiaankaan tue shadereitten kolmosversiota, oli ilmeisesti oikein
harkittu valinta Atilta. Longhornin yhteydessä julkaistaan shadereista versio 4.0,
joten todennäköisesti markkinoille ehtii tulla vain muutama 3.0:aa tukeva peli.
Ati päätti panostaa omaan 3Dc -tekniikkaansa, joka mahdollistaa pakkauksen
avulla useampien normal-mappien käytön peleissä. Normal-mapeillä saadaan
malleihin lisää yksityikohtia ilman polygonien lisäämistä. (Halo 2!)
</osittain spekulointia>

Eli ei Ati siis todellakaan ole 'roska'. Shadereitten kolmosversio ei juurikaan
mahdollista uusia visuaalisia kikkoja, parantaa vain suorituskykyä.
 
Vastaus: Xbox 2

:D Hymy on pian korvissa asti kun lukee näitä juttuja. Olisi kiva tietää että huhut ovat totta...
 
Vastaus: Xbox 2

gefilus A sanoi:
ATI on roska, jos ainakin kaveriani on uskominen. Kertoi kuinka ATI käyttää vielä pixel-shader ja vertex-shader 2.0a kun GeForce (ynnä Gainward) käyttävät jo 3.0:llaa.

Ei kannata uskoa sitä kaveriasi. Atin 3dc on kyllä myöskin aika turha keksintö.
 
Vastaus: Xbox 2

Paolo sanoi:
Eli ei Ati siis todellakaan ole 'roska'. Shadereitten kolmosversio ei juurikaan
mahdollista uusia visuaalisia kikkoja, parantaa vain suorituskykyä.

Ei näin, vaan kolmonen antaa mahdollisuuden kirjoittaa vieläkin vapaammin omia efektejä, mutta todellisuudessa nykyisin käytössä olevat efektit pystytään kaikki toteuttamaan jo tuolla kakkosversiolla.
 
Vastaus: Xbox 2

sawe sanoi:
Ei näin, vaan kolmonen antaa mahdollisuuden kirjoittaa vieläkin vapaammin omia efektejä, mutta todellisuudessa nykyisin käytössä olevat efektit pystytään kaikki toteuttamaan jo tuolla kakkosversiolla.

Niin ja tuo eroaa miten edellämainitsemastani? :confused:
Siis eihän tuo kolmonen mahdollista muuta uutta 'vapautta' kuin displacement mapit.
Kolmosessa varjostinohjelmat voivat olla pidempiä kuin kakkosessa, mutta
pitkät ohjelmat voidaan toteuttaa kakkosellakin jakamalla ohjelma ajettavaksi
usealla pyyhkäisyllä. Eli kyseessä on suorituskyvyn parantaminen, ei uudet efektit.

Mutta tässä nyt vielä nippelitietoa sitä kaipaaville.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 2

Paolo sanoi:
Kolmosessa varjostinohjelmat voivat olla pidempiä kuin kakkosessa, mutta
pitkät ohjelmat voidaan toteuttaa kakkosellakin jakamalla ohjelma ajettavaksi
usealla pyyhkäisyllä. Eli kyseessä on suorituskyvyn parantaminen, ei uudet efektit.

Niin ja kakkosversiossakin varjostinohjelmat ovat reilusti pidempiä kuin mitä lähitulevaisuudessa edes tarvittaisiin, eli yhdessäkään nykyisessä pelissä mm. Half-Life 2 ja Doom3:ssa ei käydä lähelläkään kakkosen rajoja.
 
Vastaus: Xbox 2

It is important to note that in some cases, developers can create the same effect with Shader Model 2.0 and Shader Model 3.0, however it may take longer to program using Shader Model 2.0 and may require more passes through the hardware to render. Shader Model 3.0 does introduce some new functionality - particularly dynamic branching in the pixel shader, which must be used carefully for good performance. But in general, Shader Model 3.0 should actually make development easier, and can offer some nice performance benefits for complex shaders that can be executed in pixel shader 2.0, but can be executed more efficiently in Shader Model 3.0.
 
Vastaus: Xbox 2

Käytäntö on jo aika pitkälle osoittanut, että tuosta shader model kolmosesta ei oikeastaan ole kuin pieni hyöty. Ei todellakaan sellaista hyötyä, että voisi sanoa Atin olevan roska sanoi kaverit mitä tahansa :) .
 
Vastaus: Xbox 2

Dr Evil sanoi:
Käytäntö on jo aika pitkälle osoittanut, että tuosta shader model kolmosesta ei oikeastaan ole kuin pieni hyöty. Ei todellakaan sellaista hyötyä, että voisi sanoa Atin olevan roska sanoi kaverit mitä tahansa :) .
Niin, ja kyse on tosiaan vain juuri tämänhetkisistä piireistä. Melko varmaan
MS vaatii Atilta tukea Shader model 4.0:een, kunhan uuden XB:n piiriä aletaan
suunnittelemaan. Pitäähän Xbox nextin näyttää paperillakin state-of-the-art
vehkeeltä!
 
Vastaus: Xbox 2

Mutta eikös nykyisessä äkspoksissa ollut GeForce 3? :confused:
 
Vastaus: Xbox 2

Tässä muuten tuli mieleeni eräs tapahtuma, joka voi todistaa ATI:n huonot puolet. Olimme kahden kaverini kanssa pelaamassa, yksi pöytäkoneella, kaksi kannettavilla. Imutimme sitten moninpelien puutteessa netistä UT:2004:n demon. Toisen ystäväni kannettavalla peli pyöri täysillä grafiikoilla, toinen kaverini joutui pistämään asetukset pienemmälle. Kaverin, joka joutui laittamaan grafiikat pienemmälle, koneen kokoonpano oli seuraava: Intel Celeron 2,8 Ghz, ATI RADEON 9000 128mb näyttömuistia. Toisessa koneessa oli AMD ATHLON 2800+, Geforce (jokin) 64mb näyttömuistia.

Onko ATI:n näyttömuisti sitten hitaampaa, avustakaa tietämätöntä... :confused:
 
Vastaus: Xbox 2

gefilus A sanoi:
Tässä muuten tuli mieleeni eräs tapahtuma, joka voi todistaa ATI:n huonot puolet. Olimme kahden kaverini kanssa pelaamassa, yksi pöytäkoneella, kaksi kannettavilla. Imutimme sitten moninpelien puutteessa netistä UT:2004:n demon. Toisen ystäväni kannettavalla peli pyöri täysillä grafiikoilla, toinen kaverini joutui pistämään asetukset pienemmälle. Kaverin, joka joutui laittamaan grafiikat pienemmälle, koneen kokoonpano oli seuraava: Intel Celeron 2,8 Ghz, ATI RADEON 9000 128mb näyttömuistia. Toisessa koneessa oli AMD ATHLON 2800+, Geforce (jokin) 64mb näyttömuistia.

Onko ATI:n näyttömuisti sitten hitaampaa, avustakaa tietämätöntä... :confused:

Katsos veliseni kun noista näytönohjaimista on eri malleja, aivan kuten autoista. Mercedes Benz SLR on kova menijä, mutta A140 ei ole, sama pätee näytönohjaimissa 500e:n X800XT PE on kova menijä, mutta Radeon 9000, jonka arvo tänä päivänä on ehkä 25-30e ei ole, oikeastaan Radeon 9000:n vertaaminen A-mersuun loukkaa mersua aika paljon. Joku Trabant tai Wartburg olisi varmaan parempi :) . Sano sille kaverillesi, että heittää helvettiin sen korttinsa.

edit: Lisäksi vaikkei tällä ole tässä tapauksessa merkitystä, koska kaverisi Radeon on niin huono, mutta siitä huolimatta Athlon 2800+ on mallista riippumatta aika helvetisti parempi kuin tuo Celeron.
 
Vastaus: Xbox 2

Sarine sanoi:
Linkki ei toimi.

Juu ei näytä toimivan enkä löydä uutishaullakaan mitään ilmoitusta asiasta. Lähimmäksi taitanee mennä tämä, vaikkei sekään täysin vastaa alkuperäistä. Tämän uutisen linkki on muuten täysin sama kuin goliathin alkuperäisessä viestissä mainittu lukuunottamatta kohtaa "content_page" jonka vaihdoin newsiksi. En sitten tiedä onko alkuperäisellä linkkauksella tarkoitettu jotain muuta juttua vai ei.

Tuo yhteinen kehitysalusta ei itseäni kamalasti yllätä, etenkin kun muistetaan se, että tällä kertaa Microsoftin ja Sonyn konsolit tulevat olemaan tekniikaltaan toisiaan lähempänä kuin ensimmäisessä taistossa (esim. keskussuoritin).
 
Vastaus: Xbox 2

Suoraa lainausta uutisista, alkuperäislähteenä The Inquirer:

Xbox Nextin uudet kehityspaketit pian pelintekijöille

The Inquirerin saamien tietojen mukaan Microsoft on lähettämässä Xbox Nextin pelien kehittelyssä tuiki tärkeää kehityslaitetta (niin kutsuttua developer kittiä) suurimmille pelinkehittäjille vuoden 2005 ensimmäisen neljänneksen aikana. Uusi kehityspaketti tulee sisältämään esimerkiksi Atin R500-grafiikkapiirin ja vielä vahvistamattoman version Applen G5-suorittimesta. Aiempien kehityspakettien Ati Radeon 9800 -näytönohjaimiin verrattuna pelinkehittäjät pääsevät muun muassa tekemään 3.0-version varjostinohjelmia.
 
Vastaus: Xbox 2

Pitääkö paikaansa, että Microsoft julkaisee XBOX2:sten specsit 5.1.2005 ?

Itse olen siirtynyt jo odottelemaan XBOX2:n julkaisemista ja myin XBOX:ni pois. Ensi vuodeksi ei ole näillä näkymin tulossa muuta minua kiinnostavaa peliä kuin Splinter cell: Chaos theory, jonka voin pelata onneksi PC:lläkin.
 
Ylös Bottom