Vastaus: Xbox 2
sawe sanoi:
Lähinnä kiinnostaisi tietää mitä nykyisistä 3D tekniikoista(Normal mapping, Stencil shadows, Per pixel lightning jne...) toteuttavat arkkitehtuurissa suoraan rauta kiihdytyksenä(ei DirectX 10 speksejä sattus kellään löytymään) ?
Kaikki Direct3D -ominaisuudet pyritään toteuttamaan raudassa. Kaikki kortit
eivät kuitenkaan tue aivan kaikkia ominaisuuksia (eli eivät oikeasti toteuta koko
Direct3D -rajapintaa, vain subsetin siitä) jolloin polkaistaan käyntiin HEL-ajurit.
(Hardware Emulation Layer) HEL toteuttaa raudasta puuttuvat ominaisuudet
softaemuloinnilla -> Hidas.
Eli jos 3D -kiihdyttimen mainostetaan olevan
kokonaan vaikkapa D3D 9.0
yhteensopiva, pitäisi kaikki D3D 9.0 -ominaisuudet löytyä raudasta.
DirectX 10 spekkiä ei tätä kirjoitettaessa taideta vielä olla julkaistu? Korjatkaa
jos valehtelen.
edit: Tässä muuten jonkinlaista spekulatiivista yhteenvetoa tulevien konsoleiden tekistä:
PS3:
CPU: PowerPC based: CELL by IBM and Toshiba
Memory: "Yellowstone" RDRAM by Toshiba
does not use the traditional CPU/GPU/SPU configuation.
Dev Platform: Linux
Outputs in: Progressive SCAN, RF, Composite, and S-video. DVI output unknown
Harddrive unknown
Compatible with PS1 and PS2
Xenon
CPU: PowerPC based: Power5 by IBM
Memory: unknown ram. Presumed to be DDR2.
ATi based DX optimized GPU
SPU : unkown
Dev Platform: Stripped NT Kernel, supposedly NT 5.3 or 5.4. Utitilizes DirectX 10 specification run-time (supposed)
Outputs in: Progressive SCAN, RF, Composite, and S-video. DVI output unknown.
No Harddrive. (?)
Not compatible with Xbox. (?)
Xbox Live will also be in Longhorn and may be backported to Xp.
Revolution
CPU: PowerPC Based: Unknown, presumed to be CELL by IBM and Toshiba according to comments made by IBM
Memory: 1-ST RAM will again be provided by Mosys
ATi based OGL optimized GPU. Presumed to be built to OpenGL 2.0 standards.
SPU : Presumed to be advanced design by Artx/ATi.
Dev Platform: Unknown. Perhaps propietary?
Outputs in: Progressive SCAN, RF, Composite, and S-video, and also will directly connect to VGA and DVI inputs according to comments made by Nintendo representatives.
Harddrive is a possibility
Compatible with GCN from Launch. Will attain GBA and DS compatibility with later device.