Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360

Ign uutisissa kerrotaan mahdollisen xbox 2 (Xenon) koodinimeä kantavan laitteen sisällöstä ja lensin kyllä perseeleeni...tässä lyhennelmä:
"There are wide open lanes to the North Bridge from every area, incredibly wide, with 10.8-33.2 GBs per second bandwidth able to be transferred along the pipeline. That is
unbelievably fast. "

"first and most important item to note is the upper box on the diagram. There are three 3.5+GHz CPU chips. Each of these will likely be used to handle different aspects of Xenon processing. Each also has its own separate cache and a global cache."

"Below the North Bridge is the all-important graphics chip. The 500MHz clocked core chip has 10 Megs of dedicated EDRAM, which will likely be used for more specific special effects. While that doesn't sound like much, Microsoft's current console has no graphics-dedicated RAM. Those 10MBs will keep a majority of the 256 MBs of main RAM free for other applications. This chip, presumably still of ATI make and specially created for Xenon, looks to be beyond the best"

"To the right of the North Bridge is the Main Memory, which at 256MB may seem small compared to your personal computer, but remember that Xbox only has 64MBs and does not have any memory specifically dedicated to graphics or special effects. All of that memory can be pumped across the system bus at 22.4 GBs per second. More bandwidth across the board means less choke points, which translates to higher performance."

"Michael Dougherty, head of Xbox Advanced Technology Group, has his name attached to the document, though that doesn't make it any more legitimate. However, the diagram was confirmed as the real deal by a developer close to Microsoft. "We were very surprised to see that leaked," a source, who wished to remain anonymous, told us this morning. "I'm sure Microsoft is freaking out because this is the same stuff [developers] have now."

Eli kyllä näyttää todella lupaavalta saadun tiedon aitoudesta kertoo se että microsoftin laki osasto on kieltänyt ign sivua julkaisemasta kopioita blue printistä.
 
Kieltämättä kuulostaa aikamoiselta powerhouselta, saa nähdä mitä sille kovolle käy ja 512mb olisi kyllä kiva. Ihmetyttää vain hieman, että miten siinä voisi olla kolme IBM:n prosessoria, tuotantokustannukset kuulostavat aika isoilta.
 
Älkää tukehtuko pullaan alla olevaa etusivu-uutista lukiessanne:
Gameindustry ilmoittaa Microsoftin Xbox-jaoston lähellä olevat lähteiden vahvistaneen, ettei vuoden 2005 lopulla julkaistavaa uuden sukupolven Xbox-konsolia aiota tehdä taaksepäin yhteensopivaksi. Kansankielellä tämä tarkoittaa nykyisten xbox-pelien toimimattomuutta tulevassa Xbox 2-konsolissa.

Spekulaatiot yhteensopivuudesta taaksepäin ovat saaneet alkunsa Xbox 2:n Xenon-hardwaresta, joka on radikaalisti alkuperäisestä Xboxista eroava. Xbox 2:n ei x86-arkkitehtuuria käyttävä prosessori, kiintolevyn puuttuminen sekä Atin oma grafiikkapiiri Nvidian sijaan ovat yhdessä kombinaatio, joka tekee nykyisistä xbox-peleistä erittäin hankalasti pyöritettävän tulevalla Microsoftin superkonsolilla. Microsoft on tietojen mukaan aiemmin hankkinut joukon hardware-emuloijia ohittamaan yhteensopivuusongelmat, mutta vastaan on tullut toisenlaisia ongelmia, kuten Nvidian tekijänoikeudet grafiikkapiiritoimintoihin, joita rikkomatta ei tarvittavia muutoksia voida uuteen konsoliin tehdä. Ja näin nykyiseen tilanteeseen oltaisi päädytty.

Saman tiedotteen mukaan Microsoft ei näkisi Xbox 2:n taaksepäin yhteensopivuutta muutenkaan erityisen tärkeänä kriteerinä nykyisen xboxin omistajille ja pelaajille uutta konsolihankintaa tehdessä. Videopeliteollisuuden Wedbrush Morgan Securities -analyytikkofirman toimitusjohtaja Michael Pachter näkee asian toisin tuoreessa raportissaan:

"Mikäli Xbox 2 ei ole taaksepäin yhteensopiva, saattaa olla erittäin hidasta kasvattaa sama jalansija syrjäyttämällä nyt saavutettu nykyinen Xbox-käyttäjäkunta uuden sukupolven konsolin käytön ulkopuolelle. Päätös voi vahingoittaa yhtiön pitkän tähtäimen suunnitelmia konsolille"

Microsoft ei ole vielä kumonnut/antanut virallista lausuntoa asiaa koskien.
Enpä ota kantaa asiaan sen enempää, ennenkuin asia on johonkin suuntaan virallisesti vahvistettu.
Aika rankkaa tavaraa laadukkaalta Gameindustry-sivustolta, jos puppua on.
 
Kerrankin (ja taas) huhut ja spekuloinnit näyttävät olevan suhteellisen paikkaansapitävät. Tuo uutinen näyttää siltä, kuin se olisi koottu tämän ketjun kahdesta ensimmäisestä postauksesta :). Ensimmäisessä Ollio kertoo, että uusi laite ei tue vanhoja pelejä ja kovalevy voi puuttua. Toisessa Hakkiz vielä kertoo tuon Nvidia-lisenssiongelman. Mielenkiinnolla jään odottamaan vahvistusta uutiselle.
 
Huimasti on tullut pelattua PS2:lla PSX:n pelejä ja GBA:lla GBC:n pelejä...... not!

Mielestäni taaksepäin yhteensopivuus on kovasti yliarvostettu asia koneita käsittelevissä arvioissa. Ihan kiva ominaisuushan se on, mutta kuinka moni sitä kunnolla hyödyntää? Tulevaa konetta arvioidessa se kuulostaa oikein hyvältä, koska ko. pelit ovat vielä tuoreita. Uuden koneen tullessa ne tuntuvat kuitenkin vanhoilta tai on pelattu jo puhki.
 
M$ pelottaa nykyiset Boxistit takaisin PC:n ääreen noilla suunnitelmillaan, jotka se on sieltä houkutellut, kuten minut. HD se olla pitää, mä en muistikortteja kattele. Eikä tietysti muutenkaan yhteneväisyys PC-rautaan ole ollut pahitteeksi. Home-brew ohjelmisto on Boxin suola. :D Ja nyt sitten M$ virtsaa omille reisilleen. PS3 on vienyt tämän erän noilla suunnitelmilla.
 
Ja siis todellakin uutisessa olevat tiedot eivät ole täysin varmoja jo siitäkin syystä, että konsolin kehitysaikaa on vielä noin vuosi jäljellä. En esimerkiksi usko, että Microsoft on kokonaan hylännyt kiintolevyn, vaan konsolista voisi ilmestyä pari eri hintaista mallia; toisessa kiintolevy, toisessa pelkästään flash-muistikortti. J. Allard on puhunut siitä, miten tulevasta raudasta halutaan tehdä mahdollisimman mukautuvainen eri kuluttajien vaatimuksiin, ja minusta mahdollisuus hankkia konsoli joko kiintolevyn kanssa tai kiintolevyä ilman olisi hyvä ratkaisu. Kaikkihan eivät kiintolevyä tarvitse, joten he maksaisivat tyhjästä, eikä siitä kaikissa peleissäkään ole mitään etua. Niitä pelejä varten, jotka kiintolevyä käyttävät, konsoliin joutuisi tietysti hankkimaan kiintolevyn lisävarusteena, jos kalliimpaa versiota ei ole heti ostanut. Tällaisia muistilaajennuksia tiettyjä pelejä varten on konsolimaailmassa ennenkin tarjottu, joten se ei olisi mitään uutta...

Mitä taaksepäin yhteensopivuuteen tulee, se ei ole todellakaan niin oleellinen asia kuin PlayStation 2:n menestyksestä usein päätellään. Tietysti se mahdollistaa laajan pelivalikoiman jo heti julkaisupäivästä alkaen, mutta monet PS2:n ensimmäisistä ostajista eivät konsolia sen pahemmin PS2- kuin PSOne-pelejäkään varten hankkineet. PS2 yksinkertaisesti satuttiin julkaisemaan nerokkaaseen ajankohtaan, jolloin DVD-elokuvat tekivät tuloaan, mutta itse DVD-soittimet olivat vielä kovin kalliita. PS2:n hankkiessa sai kaksi kärpästä yhdellä iskulla: se toisti elokuvat ja tulevaisuudessa sillä pyistyi pelaaman muun muassa Metal Gear Solid 2:n kaltaisia hittipelejä.

On aika riskialtista julkaista Xbox "2" (Microsoftin nimiehdotuksia muun muassa: Xbox 2, Xbox Next, Xbox 360, Xbox 247, Xbox FS, Xbox EV, Xbox HD, Xbox E...) ensimmäisenä, mahdollisesti jopa yli vuosi ennen kilpailevia konsoleita. Lienee sanomattakin selvää, että Microsoft ei voi uudella konsolillaan pöykeillä tehokkaimmalla raudalla (vaikkakin erot ovat nykyisin yllättävän pienet), koska kilpailijat voivat helposti suhteuttaa omat laitteensa Xbox 2:n mukaan. Siinä menee yksi myyntivaltti, joka tietysti PC-tyyliselle konsolille olisi oikein sopiva, koska pitäähän räiskiessä rapa roiskua ja liekit loimuta.

Todellinen riskin paikka on kuitenkin se, että Xbox 2:lla ei ole alkuunsa kuin korkeitaan muutaman miljoonan käyttäjän "user-base". Vastapainoksi nykykonsoleilla on varmasti yli 100 miljoonaa käyttäjää, ja pelien kehittäminen tutulle alustalle on suhteellisen helppoa ja nopeaa. Xbox 2 puolestaan vaatii uuden tekniikan opettelua, mikä nostaa pelien valmistuskustannuksia, ja pieni käyttäjäryhmä taas laskee pelien tuottoa. Ei kovin houkuttelevaa julkaisijan kannalta. Kauhuskenaario tässä on tietysti se, että Xbox 2 ei saa kehittäjien tukea, vaan se suuntautuu nykykonsoleille niin kauan kuin PS3 tulee markkinoille. Jos konsolilla ei ole pelejä, sitä ei kukaan osta, ja jos konsolilla ei ole käyttäjiä, sille ei kukaan tee pelejä. Noidankehä on valmis. PS2 pääsi DVD-tukensa myötä nopeasti korkeaan käyttäjämäärään ja yhtäkkiä kaikki halusivatkin tehdä sille pelejä, ja niinpä ensimmäisenä nykysukupolveen rientänyt Dreamcast unohtui ja kuoli.

Microsoftin vastaus korkeisiin kehityskuluihin ja uuden raudan ongelmiin on XNA. Mutta pystyykö se pelastamaan konsolin uhkaavasta tilanteesta? Tarjoaako Xbox 2 ja XNA mitään sellaista koukkua, jonka takia kehittäjien kannattaisi siirtyä uudelle alustalle? Se jää nähtäväksi. Pelkällä teholla tuskin on suurta merkitystä, koska ero nykyiseen ei varmasti ole järisyttävän suuri. Lisäksi tarkemman grafiikan piirtäminen on studioille vaativampaa ja osaltaan kasvattaa kehityskuluja. Ellei pelien kehityksessä sitten yleisty Allardin mainitsema ohjelmapohjainen grafiikan piirtäminen (pelissä ei ole valmiiksi piirrettynä tekstuureja tai 3D-objekteja, vaan ohjelma luo ne samalla kun peli käynnistetään), Xbox 2:sta on tällä hetkellä hankalahko löytää julkaisijoita houkuttelevia ominaisuuksia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Huimasti on tullut pelattua PS2:lla PSX:n pelejä ja GBA:lla GBC:n pelejä...... not!

Mielestäni taaksepäin yhteensopivuus on kovasti yliarvostettu asia koneita käsittelevissä arvioissa. Ihan kiva ominaisuushan se on, mutta kuinka moni sitä kunnolla hyödyntää? Tulevaa konetta arvioidessa se kuulostaa oikein hyvältä, koska ko. pelit ovat vielä tuoreita. Uuden koneen tullessa ne tuntuvat kuitenkin vanhoilta tai on pelattu jo puhki.


Olen täysin samaa mieltä. Vähissä on ne kerrat kun olen pelannun Ps1:n pelejä Ps2:lla. Wormsia on joskus tullut pelattua, ne harvat kerrat kun vielä pelailen vanhoja pelejä, pelaan niitä alkuperäisellä koneella. Turha niitä on oikeastaan edes myydä kun uudet ilmestyy, koska vanhojen koneiden arvo on pudonnut jo niin alas.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Tällaisia muistilaajennuksia tiettyjä pelejä varten on konsolimaailmassa ennenkin tarjottu, joten se ei olisi mitään uutta...

Ja onko siitä koskaan mitään hyvää seurannut?

EDIT: Konsolien ideana on tarjota yhdessä paketissa tarvittavat asiat (teoriassa) pelaamiseen eikä hardista tarvitse viritellä.

EDIT2: Esim. Xboxin valmius nettipelaamiseen tuntui minusta aluksi turhalta ominaisuudelta, josta on typerää maksaa liikaa. Nytkään ei ole mahiksia hommata Liveä (vaikka se periaatteessa onnituisi vaikka huomenna), mutta mielestäni silti valmius nettipelaamiseen valmiina koneessa on hyvä asia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ihan kiva ominaisuushan se on, mutta kuinka moni sitä kunnolla hyödyntää?

Ainakin minä kannatan alaspäin yhteensopivuutta lämpimästi ja hyödynnän sitä aktiivisesti. Olohuoneen konsolihyllyssä ei ole rajattomasti tilaa, ja olen kiitollinen siitä, että esim. PS1:n pelit toimivat ongelmitta myös PS2:ssa.

Vielä olennaisempaa yhteensopivuus on luonnollisestikin uuden laitteen lanseerauksen kannalta - ellei laite ole yhteensopiva valmistajan edellisen mallin kanssa, se joutuu aloittamaan olemassaolon taistelunsa nollasta (tai ehkä jopa miinuksen puolelta - edelliselle laiitteelle pelikirjaston koonneet asiakkaat eivät välttämättä ole kiitollisia tällaisesta ratkaisusta...)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Todellinen riskin paikka on kuitenkin se, että Xbox 2:lla ei ole alkuunsa kuin korkeitaan muutaman miljoonan käyttäjän "user-base". Vastapainoksi nykykonsoleilla on varmasti yli 100 miljoonaa käyttäjää, ja pelien kehittäminen tutulle alustalle on suhteellisen helppoa ja nopeaa. Xbox 2 puolestaan vaatii uuden tekniikan opettelua, mikä nostaa pelien valmistuskustannuksia, ja pieni käyttäjäryhmä taas laskee pelien tuottoa.

Ei tuo ympäristö nyt niin tuntematon ole, jos oletetaan että CPU on G5 ja grafiikat hoitaa joku Radeonin evoluutio malli. Apple on käyttänyt G4/G5 prossujen kanssa Radeonia ja GeForceja, GC toimii PPC (En nyt jaksa kaivaa mikä prossu on kyseessä, olikohan G4. Käskykanta on kuitenkin samankaltainen) + ATI yhdistelmällä, joten kyllä kehittäjillä on kokemusta rautapuolesta. Esim. Bungie on tehnyt "jokusen" pelin Applelle ennen Haloa.

Ainoa mikä aluksi voi aiheuttaa ongelman, on konsolin softa. Jos MS sattuisi (MS ei ole ikinä sössinyt, eihän ;)) sössimään API:t uudesta Xboxista ja tekisi siitä vaikeasti ohjelmoitavan, silloin saattaisi olla alkuun ongelma, koska kehittäjät joutuvat uuden opiskeluun softapuolen kanssa.

Helpointa varmaan olisi portata XP Embedded tai WinCE PPC alustalle ja tehdä sille ja ATI:n piirille räätälöity "DirectX", ja näin saataisiin teoriassa tuttu softa kehittäjille, ja API:t pysyisivät lähes samana, olettaen että porttaus tehdään oikein (ja miksi ei tehtäisi?).

Ja yllä oleva teksti on täysin oma subjektiivinen mielipide.
 
Vastaus: Xbox 2

Nyt on sitten viimeisimpien huhujen mukaan Xbox 2 tulossa esille CES 2005 -messuilla tammikuussa. Gates on siellä jonkinsortin pääpuhujan roolissa, ja "senior industry sources" väittää nyt hänen julkistavan Xbox 2:n.

Itse kyllä epäilen ja suuresti, luulisin MS:n pitäytyvän E3-messujen aikataulussa. Saattaa Gates jotain julkistaakin, mutta tuskin nyt sentään uutta konsolia.

gamesindustry.biz
 
Vastaus: Xbox 2

Hakkiz :
"on suurta merkitystä, koska ero nykyiseen ei varmasti ole järisyttävän suuri."

Reaply:
kyllä ainakin tähän mennessä tehdyt harppaukset konsoli sukupolvesta toiseen ovat olleet sen verran suuria (esim psone vs ps2) että uskon niiden muuttumaan aika paljonkin. jos ei sitten visuaalisesti niin ainakin fysikat ja mailman interaktiivisuus sekä tekoäly voivat nousta aivan uusiin ulottuvuuksiin osaavissa käsissä.
 
Vastaus: Xbox 2

Dark Master sanoi:
Hakkiz :
"on suurta merkitystä, koska ero nykyiseen ei varmasti ole järisyttävän suuri."

Reaply:
kyllä ainakin tähän mennessä tehdyt harppaukset konsoli sukupolvesta toiseen ovat olleet sen verran suuria (esim psone vs ps2) että uskon niiden muuttumaan aika paljonkin. jos ei sitten visuaalisesti niin ainakin fysikat ja mailman interaktiivisuus sekä tekoäly voivat nousta aivan uusiin ulottuvuuksiin osaavissa käsissä.

Toki uusi konsolisukupolvi tulee tarjoamaan jälleen kerran entistä tarkempaa todellisuuden mallintamista. Mutta pointti oli siinä, että onko ero sittenkään riittävän suuri, jotta ihmiset vaihtaisivat PS2:n, GameCuben ja Xboxin Xbox 2:een. Nykykonsolit pystyvät pelien kannalta riittävän korkeaan resoluutioon ja realistiseen Havok-fysiikkaan. PSOnen häijyjä tekstuuriongelmia, jotka lukeutuvat luokkaan 'pelaamista häiritsevät graafiset ominaisuudet', ei ole korjattavana. Lisäksi grafiikka on jo nyt niin monimutkaista, tai siis se voisi parhaimmillaan olla, että sitä alkaa rajoittaa jo pelkästään kehitystiimin viitseliäisyys ja varakkuus. Mitä enemmän yksityiskohtia, sitä enemmän työtä ja sitä kalliimaksi peli tulee tehdä.

Viimeisin suuri mullistus konsolien suorituskyvyssä on ollut 3D:n mukaan tulo. Vastaavaa, pelaamista perusteellisesti uudistavaa mullistusta ei ole luvassa. Yksi mahdollinen uudistus, joka tosin näkyy eniten kehittäjille, voisi olla grafiikan piirtäminen matemaattisten mallien perusteella esitallennettujen tekstuurien ja 3D-mallien sijaan. Mikäli uudet laitteet ovat riittävän tehokkaita, tällä tekniikalla voidaan luoda hetkessä pelimaailmoja, joissa yksikään puu, hahmo, kivi tai tekstuuri ei ole samanlainen kuin toinen, eikä jokaista objektia tarvitse suurella vaivalla mallintaa erikseen.

Mutta kuten aina, loppujen lopuksi pelit ratkaisevat. Mikäli Microsoft pystyy tarjoamaan esimerkiksi laadukkaan jatko-osan Perfect Darkille Xbox 2:n julkaisussa, menestystä lienee luvassa oli sitten laitteen tekninen ero nykysukupolveen selvä tai vain kohtalainen.

EDIT: Hmm... En kai vaan toistanut itseäni? :eek:
 
Vastaus: Xbox 2

Hakkiz sanoi:
Toki uusi konsolisukupolvi tulee tarjoamaan jälleen kerran entistä tarkempaa todellisuuden mallintamista. Mutta pointti oli siinä, että onko ero sittenkään riittävän suuri, jotta ihmiset vaihtaisivat PS2:n, GameCuben ja Xboxin Xbox 2:een. Nykykonsolit pystyvät pelien kannalta riittävän korkeaan resoluutioon ja realistiseen Havok-fysiikkaan. PSOnen häijyjä tekstuuriongelmia, jotka lukeutuvat luokkaan 'pelaamista häiritsevät graafiset ominaisuudet', ei ole korjattavana. Lisäksi grafiikka on jo nyt niin monimutkaista, tai siis se voisi parhaimmillaan olla, että sitä alkaa rajoittaa jo pelkästään kehitystiimin viitseliäisyys ja varakkuus. Mitä enemmän yksityiskohtia, sitä enemmän työtä ja sitä kalliimaksi peli tulee tehdä.

Viimeisin suuri mullistus konsolien suorituskyvyssä on ollut 3D:n mukaan tulo. Vastaavaa, pelaamista perusteellisesti uudistavaa mullistusta ei ole luvassa. Yksi mahdollinen uudistus, joka tosin näkyy eniten kehittäjille, voisi olla grafiikan piirtäminen matemaattisten mallien perusteella esitallennettujen tekstuurien ja 3D-mallien sijaan. Mikäli uudet laitteet ovat riittävän tehokkaita, tällä tekniikalla voidaan luoda hetkessä pelimaailmoja, joissa yksikään puu, hahmo, kivi tai tekstuuri ei ole samanlainen kuin toinen, eikä jokaista objektia tarvitse suurella vaivalla mallintaa erikseen.

Mutta kuten aina, loppujen lopuksi pelit ratkaisevat. Mikäli Microsoft pystyy tarjoamaan esimerkiksi laadukkaan jatko-osan Perfect Darkille Xbox 2:n julkaisussa, menestystä lienee luvassa oli sitten laitteen tekninen ero nykysukupolveen selvä tai vain kohtalainen.

EDIT: Hmm... En kai vaan toistanut itseäni? :eek:

Ainahan uuden sukupolven tulemisessa kerrotaan tarinoita, grafiikan luomisesta matemaattisin kaavoin. Samaa tarinaa oli jo PS2:n tapauksessa ja ellen väärin muista, Sony vaahtosi kasvonilmeistä ja tunteista jo PSX:n kohdalla aikanaan. Mutta kuinka kävi. Kasvon ilmeet tuntuvat turhaakin turhemmalta. Pitäähän ne mukaan saada, mutta ei niitä kyllä kukaan erota esim. uudessa Perfect Darkissa. Kasvojen ilmeitä olemme saaneet nähdä jo muutaman vuoden, mutta se on vielä niin kehittymätöntä ja karkeaa, eikä sitä edes huomaa, lukuunottamatta välivideoita. Solid Snaken piti MGS2:ssa "yllättyä" ja "pelästyä" enkä oikeastaan sitä kertaakaan huomannut.

Sanotaan, ettei Sony olisi onnistunut myymään edes murto-osaa niistä PS2:sta, mitä julkaisussa tuli, ilman DVD-toistoa. MS on tehnyt markkina tutkimuksen Xbox Next PC -nimisestä laitteesta, joka selvittää olisiko tuollaiselle laitteelle markkinoita. Koneessa toimisi siis XB pelit, PC pelit ja ymmärrykseni mukaan tietokoneen erilaiset ohjelmat. Olisiko tuollainen laite seuraava suuntaus markkinoilla? Voiko konsolit liikkua muuhun suuntaan kuin PC:n? Minä voisin jopa olla kiinnostunut XB Next PC laitteesta, mikäli
a: hinta saadaan alas
b: se olisi silti yhtä tehokas kuin mikä tahansa koti-PC
c:sen päivittäminen ei olisi pakollista pelien kannalta
...mutta mutta. Nintendo tekee "vallankumousta" mikä voi yhtä hyvin olla uusi Super Mario, jonka kartta näkyy DS:n kahdelta ruudulta tai jotain ihan oikeasti uutta. Sony kehittää myös uuden raudan läpimurtoa, taas vaihteeksi ja MS PC:n ja konsolin yhdistämistä...
 
Vastaus: Xbox 2

Solid Snake sanoi:
Ainahan uuden sukupolven tulemisessa kerrotaan tarinoita, grafiikan luomisesta matemaattisin kaavoin. Samaa tarinaa oli jo PS2:n tapauksessa ja ellen väärin muista, Sony vaahtosi kasvonilmeistä ja tunteista jo PSX:n kohdalla aikanaan. Mutta kuinka kävi.

Nyt tuo koko pelin toteuttaminen pelkällä koodilla on kuitenkin lähempänä kuin koskaan. PC:lle julkaistu päälle 90 kilotavun pelattava demo on tehty juuri näin. Se on toki vielä varsin raaka varsio, eikä tekniikka erotu edukseen muuten kuin paketin älyttömän pienessä koossa, mutta se antaa toivoa uusien konsolien suhteen...
 
Vastaus: Xbox 2

Hakkiz sanoi:
Nyt tuo koko pelin toteuttaminen pelkällä koodilla on kuitenkin lähempänä kuin koskaan. PC:lle julkaistu päälle 90 kilotavun pelattava demo on tehty juuri näin. Se on toki vielä varsin raaka varsio, eikä tekniikka erotu edukseen muuten kuin paketin älyttömän pienessä koossa, mutta se antaa toivoa uusien konsolien suhteen...

Mutta ehkä aika ei ole kuitenkaan kypsä vielä. Sen näkee ja uskon ja toivon että se on, mutta epäilijänä minun on sanottava näin :D

edit: vielä sellainen kysymys tekniikka velhoille, että vaatiiko kyseinen systeemi paljon prosessori tehoa vai huippuhyvän 3D-kiihdyttimen? Vai molemmat?
 
Vastaus: Xbox 2

Solid Snake sanoi:
edit: vielä sellainen kysymys tekniikka velhoille, että vaatiiko kyseinen systeemi paljon prosessori tehoa vai huippuhyvän 3D-kiihdyttimen? Vai molemmat?
Eiköhän se vaadi vähän molempia, meinaan ei tuo peli toimi kunnolla ellei todellakin ole potkua koneessaan.
 
Ylös Bottom