Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox ei myy tarpeeksi?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
uraauurtavuus

Hex on oikeassa, ei pelien tartte olla uraauurtavia ollakseen huippupelejä. Mitä uraauurtavaa näissä on?

Zeldat, Final Fantasyt, Metal gearit, Grand theft autot, Super Mariot, Sonicit (okei näis on nopeus :D ).

Kuten toivottavasti noita listan pelejä, tai omia huippupelejäsi miettiessä tajuat, pelin ei tarvitse olla uraauurtava ollakseen loistava
 
Mutta
mikä
Halosta
tekee
loistavan
???

...paitsi se tunnelma, jota on kyllä hieman pilattu räikeillä väreillä.
No, ilmeisesti värimaailma on tarkoituksella valittu jotenkin kompensoimaan suht. yksinkertaisia hahmomalleja ja maisemia. Toisaalta, nhan Mario64 myös näyttävä peli, pitkälti juuri värikkyydensä ansiosta.
Kai ne värivalot ja ilotulitusefektit on useimpien mielestä hienoja, vaikkei tyylikkäitä.

Ainakin minulle on päällimmäisenä jäänyt kaikista arvosteluista ja foorumeista mieleen juuri se, että Halo olisi täysin uusi pelikokemus jollaista ei koskaan ennen ole ollut mahdollista toteuttaa.

Mutta mikä siitä tekee niin uskomattoman että se ansaitsee täydet pisteet???

Miksi se on kaikkien aikojen paras peli?

Vai onko arvostelut tehty vain konsoleita silmälläpitäen, kieltämättä konsoleissa ei vastaavaa ole koskaan aiemmin nähty.

Tuntuukin että Halo osui hyvään saumaan, pitkään aikaan (viimeksi Half Life) ei ole ollut peliä jota media olisi saanut hehkuttaa. FPS pelit ovat suuren yleisön hyvin (ellei parhaiten) tuntema ja suosima genre.
Se että Halo tuli uudelle konsolille lisäsi media-arvoa enemmän kuin mikään.

Eikä pidä tietenkään unohtaa monen vuoden ennakkohypeä (vrt. toinen keskinkertainen peli Max Payne).
FPS pelit ovat pelimedian lempilapsia. Niistä on helppo kirjoittaa ja arvostelijan on helppo päästä peliin sisälle. FPS pelit ovat tutun turvallisia.

Ajoneuvot Halossa ovat lähinnä rasite, mm hankalan ohjauksen vuoksi. Kaksinpelissä se toimii paremmin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ahaa... mutta kovasti hehkuttamasi Goldeneyen ohjaus oli mainio ja peli genreänsä enemmän eteenpäin vievä? En tosiaankaan halua mollata mainiota peliä, mutta kommenttisi on aika ristiriitainen.

Ymmärsit väärin. Ehkä olisi pitänyt laittaa se hymiö sinne loppuun, damn! Tarkoitin asian näin:
[SARCASM]Awright, veit sanat suustani.[/SARCASM]

Vähän pelaamisen ja arvostelujen perusteella Halo on ehdottomasti yhtä tärkeä peli fps-genrelle kuin Goldeneye 007 ja Half-Life aikoinaan olivat.

Ihmettelen vain miten täällä asuvat jätkät voivat elää niin denialissa, että tuntuu aivan uskomattomalle. Hex, vaikuttaa vähän siltä, että sinun työsi puhua järkeä täällä konsolisota-alueella, on sama kuin yrittäisit selittää sitä vieressä olevalle seinällesi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Juupajaapa

ai et muka kysyny v***uillakses..

mähän ehin jo sanoo mikä siitä mun mielest tekee loistavan, jos ei tunnelma riitä nii kato niitä muita hyviä asioita, jotka mä listasin samaan viestiin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
Ensinnäkin:
Kaikki tietää että Inertia on MS vastainen heppu. No hän teki vastaavan threadin jo aiemmin hieman eri nimellä joka löytyy tästä:
Xbox-pelikonsoli floppaa Euroopassa?

Sitten tuli Hifi_mies joka on tunnetusti Xbox vastainen heppu ja hän teki tämän threadin vaikka asia olisi minun mielestä aika hyvin sopinut tuon toisen sisälle?!

Eli mikä juttu tämä nyt on? Foorumi täyteen Xbox/MS vastaisia threadeja? No asian pelastaa onneksi se että molemmat threadit ovat olleet asiallisia, ainakin tämän viestin kirjoittamiseen asti :)



Usein tapahtuu niin että julkistuksessa tapahtuu ryntäys? Miten musta tuntuu että PSX:lläkään ei ollut niin ja Xboxin lanseeraus onkin enemmän verrattavissa minun mielestä PSX kuin PS2:n lanseeraukseen (molemmat olivat valmistajiensa ensimmäinen konsoli).

Luulen kyllä että Xboxin myynti kasvaa kun pikku Tero-Petterit tajuavat että on olemassa muitakin ihan "cooleja" konsoleita joilla voi pelata ja silti harrastaa skeittailua kuin vain pelikkari/plege/yms. Eli jotenkin tuntuu että PS2:n valta-asemaa ei voida edes horjuttaa ennenkuin Sonyn luoma illuusio PSOne/PS2:sta on rikottu. Se että suuri osa tämän foorumin kävijöistä ostaa konsolinsa järkisyistä ei tarkoita sitä että normaali kuluttaja niin tekisi. Mjoo, edellinen lause kuulosti siltä vain Xbox on järkivalinta, mutta sitä en tarkoita vaan tärkeinta olisikin päätää ainan se mikä konsoli on itselleen paras vaihtoehto oli se sitten PS2, GC, DC tai Xbox eikä sen mukaan millä saa eniten respektiä kaveri/skeittijengissään.

Mitä tarkoitit tuolla: "Haloa on ylistetty niin paljon että sen pitäisi käydä hyvästä pelistä"? Sitäkö että Halo ei ole hyvä peli? No joo, voi se olla sinun mielipide, mutta noin yleisesti ottaen se kyllä lukeutuu huippupelien joukkoon, sitä on turha kiistää vaikka kuinka olisi anti-Xbox-kakkulat silmillä.

Mutta joo. Näitä asioita on hauska spekuloida ja muuhunhan me emme pystykkään, mutta turha on vielä lyödä lukkoon sitä että Xbox floppaa. MS taitaa olla tottunut siihen että heidän tuotteensa lyövät läpi markkinoilla ja siksi eivät hevillä taida luovuttaa. Toisaalta Xbox tulee MS:lle myös kalliiksi joten heput varmaan laskevat laskimet sauhuten sen miten tappiot jäävät mahdollisimman pieniksi, eli otetaanko riski ja yritetään lyödä Xbox läpi mainoskammpanjalla, "ostetuilla" huippupeleillä yms. vai lyödäänkö hanskat tiskiin ja kärsitään siitä seuranneet seuraamukset. Tämä juttu siis olettaen että Xbox ei menestyisi jota itse pidän erittäin epätodennäköisenä.

Perustin tamän ketjun koska tarkoituksena oli kysyä mielipiteitänne siitä miten Xboxsin heikohko myynti tulee vaikuttamaan Xbox tulevaan pelitarjontaan. Tällä hetkellä ainoastaan PS2:nen on myynyt niin paljon että jopa kolmannet osapuolet voivat huoletta tehdä sille pelejä yksinoikeudella. Esimerkkinä mainittakoon VF4. Mopo karkasi jo heti alussa käsistä. Ketju meni taas riitelyksi siitä millä konsolilla on parhaat pelit. Ei siinä mitään kyllähän silläkin voidaan asiaa selventää. Mutta mitäs hyviä pelejä on tulossa Xboxsille tai PS2:lle? Mitä pelejä eniten odotatte?

Pieni selvennys Slaisserille. Ei minulla suoranaisesti ole mitään Xboxsia vastaan. Se että väitän Xboxsia hitaammaksi kuin PS2:nen ei ole missään tekemisissä sen kanssa mitä Xboxsista ajattelen. Xboxsille ei vain ole toistaiseksi tullut mitään pelejä joita ehdottomasti haluaisin pelata. Xbox tuo tervettä kilpailua mukaan ja parantaa varmasti PS2 pelien tasoa. Halo on varmasti hyvä peli, mutta pelaan fps pelejä mielummin näppiksellä ja hiirellä. Padilla on aina se ongelma että tähtäys on suurpiirteistä ja aseiden vaihto kömpelöä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton


...
Ihmettelen vain miten täällä asuvat jätkät voivat elää niin denialissa, että tuntuu aivan uskomattomalle. Hex, tuntuu vähän siltä, että sinun työsi puhua järkeä täällä konsolisota-alueella, on sama kuin yrittäisit selittää sitä vieressä olevalle seinällesi.

Itse ihmettelen miten xboxilaiset jaksavat elätellä toiveita MGS2, Final Fantasy ym. PS2 peleistä. Todistanee jotain siitä kummalla konsolilla on siottenkin ne paremmat pelit.
Miltei ainoa argumentti boxin paremmuudesta on vain Halo, Halo, Halo Hallelujaa!

Boxilaiset elävät kai sitten ruusunpunaiset lasit silmillä, sokean optimismin vallassa.

Miksiköhän xboxille ei oikein ole tiedossa tulevia huippupelejä, vai onko ?
No, Project Ego / Fable on ainoa joka minusta ennakkotietojen perusteella voisi olla sellainen, mutta ottaen huomioon että taustalla on Black&White ja muista samantapaisista idealtaan hienoilta mutta peleinä tylsistä peleistä tunnettu, 'talks more than delivers' P. Molyneaux kumppaneineen.
Tiedän ettei P.M ole itse tekemässä peliä, mutta pelkään silti pahinta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
eikä lukuisat arvostelutkaan mitä olen lukenut osaa oikein valaista asiaa.


Siis laittakaa nyt te Halofanaatikot listaa missä olette yrittäneet mahdollisimman tarkasti eritellä mikä tekee Halosta hyvän.

Eh... Jos et ole aikaisemmin lukemaasi ymmärtänyt, niin miksi nytkään? Asenne muuttunut?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Miksiköhän xboxille ei oikein ole tiedossa tulevia huippupelejä, vai onko ?

Tosiaan, "vai onko?" Ei missään nimessä kannata ottaa asioista selkoa. Ta no sinä varmaankin olet.

"Tää on xbox pelin nimi. Paska. Tää on ps2 pelin nimi. Helmi!"
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Itse ihmettelen miten xboxilaiset jaksavat elätellä toiveita MGS2 PS2 peleistä.

Se Konamin ilmotus ei riittänytkään? Ei ei.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
"MGS2, Final Fantasy ym. PS2 peleistä"

Juupajaapa... kai huomaat tuossa jotain?

jep, nuo kaikki ovat jo jatko-osia hyvistä peleistä... miten xboxille olisi voinut vielä tulla OMISTA peleistään jatko-osia?

olen varma että Halo 2 vie taas sitä genreä eteenpäin.

miksi ei saisi haluta muiden konsoleiden pelejä? varmastikkaan sinä et halua mitään GC tain Xboxin peliä... et tietenkään
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa


Itse ihmettelen miten xboxilaiset jaksavat elätellä toiveita MGS2, Final Fantasy ym. PS2 peleistä. Todistanee jotain siitä kummalla konsolilla on siottenkin ne paremmat pelit.
Miltei ainoa argumentti boxin paremmuudesta on vain Halo, Halo, Halo Hallelujaa!

pahinta.

Se on ihan itsestä kiinni mille koneelle tulee ne ns. parhaat pelit. Sitäpaitsi miksi Xbox miehet elättelisivät toiveita MGS 2:sta, koska on jo varmistettu, että se tulee nimellä MGSX Xboxille. Siis jokaiselle koneelle on hyviä pelejä. Varmasti jopa juupajaapa voi haluta yhden jos useammankin pelin muilta koneilta PS2:lle (Tuolle jumalaiselle koneelle, sillä onhan se itse sony-sedän valmistama joten se on paras). Mutta kaikki valitsevat oman koneensa, sillä perusteella että sille tulee eniten itseään miellyttäviä pelejä. Itse omistan Gamecuben ja toivon, että sille tulisi Halo ja JSRF. Ei näin tule koskaan tapahtumaan, mutta ei se minusta tee Xboxin peleistä parempia vaikka tälläinen cubemies muutaman XBox pelin koneelleen toivoisi jne.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
No, kun ei aiemmasta listasta tainnut tulla mitään, niin laittakaapas sitten vähintään neljä tulevaa peliä xboxille, joista olette varmoja että ne tulevat olemaan huippupelejä, eli ns. 'killer app'.

Nämä pelit pitää sitten olla VARMASTI xboxille tulevia, ja mielellään vielä sellaisia että niitä ei ole jo julkaistu muille konsoleille, tai tulla samaan aikaan julkaisemaan muille.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
No, kun ei aiemmasta listasta tainnut tulla mitään, niin laittakaapas sitten vähintään neljä tulevaa peliä xboxille, joista olette varmoja että ne tulevat olemaan huippupelejä, eli ns. 'killer app'.

Nämä pelit pitää sitten olla VARMASTI xboxille tulevia, ja mielellään vielä sellaisia että niitä ei ole jo julkaistu muille konsoleille, tai tulla samaan aikaan julkaisemaan muille.

Joo eiköhän tuosta saanut tarpeeksi hyvän kuvan ajatusmaailmastasi. Uusimmassa pelit-lehdessä oli juuri erinomainen juttu joka käsitteli juupajaapan kaltaisia pelaajia. Siinä oli kyse kuinka pelaajat ostavat varman päälle perusmätön joita on kolmetoista tusinassa ja jättävät vähän tuntemattomat, mutta varmasti erinomaiset pelit hyllyyn. Minusta varsinaiset "varmat hitit" ovat kadonneet. Tästä Daikatana ja B&W olivat erinomaisia esimerkkejä (Tiedän, kyseiset pelit ovat PC-pelejä). Pitää muistaa, että Xbox on vasta alussa ja mielestäni sen julkaisupelit on paljon paremmat kuin PS2 julkaisupelit (Huom. minun mielestä). Ei kannattaisi Juupajaapankaan ihan paniikissa dissata Xboxia, sillä kyllä sillekkin niitä hyviä pelejä löytyy vaikka sinä et niitä 100%:na PS-miehenä pätkääkään arvosta. En minäkään pidä yhtään FF:stä, mutta ei se niistä tee huonoja pelejä.

Siis on melko hyödytöntä kiistellä mille koneelle tulee parhaat pelit, koska se on pelaajasta kiinni. Myyntiluvuistakin on todella turha kiistellä, sillä ensi vuoden alussa vasta nähdään kunnolla minne GC ja Xbox sijoittuvat. Playstation 2 on miltei mahdotonta kiriä kiinni, sillä kone myi jo pelkällä hypellä suuret määrät.
 
Vai ihan Pelit lehdessä :rolleyes:

Hassua että kun laittaa ihan vaan simppelin pyynnön listasta, niin porukka alkaa hermoilemaan :)
Ei sen nyt noin pitäisi ottaa luonnolle.

Ilmeisesti tehtävä on mahdoton, siksi saan taas agressiot niskaani.

Paniikki on kyllä ilmiselvästi xboxpojujen pöksyissä, kun ei konsolille löydy oikein ostajia, eikä pelirintamallakaan näytä tulevaisuus kovin ruusuiselta.
Ettei vaan xbox jäisi kaikkien aikojen flopiksi ja lyhytikäisimmäksi konsoliksi :D

En ole vain yhden konsolin mies, myös Nintendo ja heidän N64 ja tuleva GameCube ovat suosikkejani. DC oli myös mieluiseni konsoli vaikken sitä koskaan omistanutkaan.
 
no ainakin yksi peli minkä piti olla monen mielestä killer appi oli/on gunwalkyrie mutta monet arvostelut on polkenut sen maahan ihan totaalisesti...hmmm no ei oo uutta meinaa tulee mieleen pari peliä nimittäin WWF Raw ja Wreckless...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Ilmeisesti tehtävä on mahdoton, siksi saan taas agressiot niskaani.

Mahdoton tehtävä on siksi, että minä en ainakaan tiedä pelistä mitään ennen kuin kokeilen. Sinä taas osaat sanoa nimen ja alustan perusteella tason. Minä en siis voi sanoa kuin ne pelit joita itse odotan. Niitä on muuten listattu jo xboxfin:n puolella. Sinä et sinne tietenkään löydä, ellet halua yrittää käännyyttä jotakuta.

Turha tehtävä on siksi, että jos kerron sinulle pelin, jota odotan, sinä luultavasti valistat minua siitä kuinka paska se on. Minun mielipiteelläni ei ole väliä. Juupis määrää. Tai sitten et vastaa. Se on muuten sinun tapauksessai ihan viisas veto, ottaen huomioon kommenttiesi tason ja kykysi olla lukematta viestejä kokonaan (vai ymmärtämättä?).

Pelit-lehdessä on muuten hyviä kolumneja, joita sinunkin kannattaisi lukea. Niissä ei tosin kerrota aina ps2:sta ja sen paremmuudesta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neidhart
no ainakin yksi peli minkä piti olla monen mielestä killer appi oli/on gunwalkyrie mutta monet arvostelut on polkenut sen maahan ihan totaalisesti...

Vähän sai hyvät naurut kun kattelin metacriticistä sen arvosteluja.
Arvosanat vaihtelee 100:sta 40:en. 40 pojoa antanut arvostelija ei osannut edes pelata koko peliä!:D Täytynee ostaa ihan sen takia.

"Utter frustration. Every part of the controller is used, including both analog sticks, which have dual functions. Its nearly impossible to master these controls."

Metacriticin "huonoja" puolia... :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Vai ihan Pelit lehdessä :rolleyes:

Hassua että kun laittaa ihan vaan simppelin pyynnön listasta, niin porukka alkaa hermoilemaan :)
Ei sen nyt noin pitäisi ottaa luonnolle.

Ilmeisesti tehtävä on mahdoton, siksi saan taas agressiot niskaani.

Paniikki on kyllä ilmiselvästi xboxpojujen pöksyissä, kun ei konsolille löydy oikein ostajia, eikä pelirintamallakaan näytä tulevaisuus kovin ruusuiselta.
Ettei vaan xbox jäisi kaikkien aikojen flopiksi ja lyhytikäisimmäksi konsoliksi :D

En ole vain yhden konsolin mies, myös Nintendo ja heidän N64 ja tuleva GameCube ovat suosikkejani. DC oli myös mieluiseni konsoli vaikken sitä koskaan omistanutkaan.

Minusta se on sama missä lehdessä se on, jos jutussa on järkeä ja sinuna en hirveästi pelit lehteä haukkuisi. Itse en todellakaan ole xboxmies, koska minulla ei ole aikomustakaan ostaa Xboxia mutta ymmärrän että aika noloa vaan haukkua markkinoiden tehokkainta konetta. Tuo sinun hieman paniikinomainen xboxin haukkuminen saakin hieman epäilemään, että pelkäät Microsoftin rahalipasta, sillä Microsoftilla rahaa riittää viedä pelintekijöitä jopa sinun suurelta ja mahtavalta Sonylta. Olen Teken kanssa samaa mieltä, että aivan turha kyhätä listaa koska sinä olet jo päättänyt että xbox on paska eikä mikään käännä päätäsi. Heitetään nyt kumminkin... Halo, JSRF, Project Ego, DOA 3, Gun valkyrie, Project gotham racing, Rallisport challenge ja Star wars: Knights of the old republic. Tuossa nyt on ensimmäiselle vuodelle aika hyvä lista vaikka tietysti kaikki nämä pelithän on mielestäsi läpi paskoja ja sinun sanasihan on laki.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Drizl
Heitetään nyt kumminkin... Halo, JSRF, Project Ego, DOA 3, Gun valkyrie, Project gotham racing, Rallisport challenge.

Tuosta
-Rallisport
+Morrowind
+Yager
+Championship manager
+GP 2002
+SW:Kotor
+se mech-peli, jonka nimen unohdin
+Impossible creatures (onko kellään muuten tarkempaa tietoa? oli kerran pleit-lehden uutisissa, sittemmin hävinnnyt)
+Oddwrold
+Transworld snowboarding (tai mikä se housemarquen snokka olikaan)
+Crimson skies
= minun lista.

Rahat ei tosin kaikkiin tietenkään riitä ja lista varmasti muuttuu kun tieto karttuu. Tarjoaako xbox vastinetta rahoilleni? Liikaakin.
:D
 
Ylös Bottom