Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Logiikka taas toimii Edelleen ammutaan ampumapelissä vihulaisia erilaisilla aseilla. Samalla päättelyllä autopelit eivät ole parantuneet, kun edelleen on auto, tie ja tarkoitus mennä mahdollisimman lujaa. Mätkintäpeleissä taas on mätetty vastustajaa käsin tai kättä pidemmällä jo 20 vuotta. Olisi kyllä aika onnetonta, jos peligenreä ei saisi kehittää eteenpäin ensimmäisen pioneeripelin jälkeen. Osoittaa kyllä, että pelikokemus on jostain Myst 3:sta, jos mm. kunnon juoni, skriptatut tapahtumat, mainio tekoäly, ulkomaastot, erilaiset maa- ja lentohärvelit eivät ole merkittävää parannusta Doomista. Kannattaa tulla ulos sieltä luolasta ja pelata niitä pelejä ennen kuin ryhtyy julistamaan "totuuksiaan". Eikä se Halo ole ainoa, kyllä Doomin jälkeen on tullut aikamoinen määrä pelityyppiä eteenpäin vieviä pelejä.
Autopeleissa kehitys on pysahtynyt tasan GPL:n. Autopeleissa on liiaksi menty arcade puolelle ja unohdettu realismi. Toisaalta eihan siita mitaan tulisi, jos autopeli olisi liian realistinen ja vaikea.
Noita Halon tyylisia peleja tuntuu ilmestyvan nykyaan saannollisesti. Kotikoneella olen testannut RTCW:n demoa. Eipa oikeastaan kummoiseltakaan tuntunut. Saamaa juttua on jo Doomissa jauhettu. Graafiikat ja lisat ovat parantuneet. Jotain vaihtelua ja mielenkiintoa tuohonkin pelityyppiin kaivattaiisiin. No voihan noissa peleissa aina mitata koneen tehoja ja ihastella upeaa seka sulavaa grafiikkaa.