Mitä sä siis toivoisit pro ohjailmelta, jos tuosta löytyy kaikki ja vähän enemmänki? Normi ohjain missä on eri moduulilla olevat tatit, jotteivat driftaa? Hyvä ominaisuus toki, ei siitä kysymystäkään, mutta enemmänkin tuon pitäisi olla se mitä normi ohjaimelta odotetaan. Toisekseen kun boxin ohjaimista kerran puhe, niin joillekin saattaa olla karsiva tekijä ettei tuo toimi xboxilla ilman mitään adapterikikkailua.
Onhan tuossa nyt muutakin mitä ei perusohjaimesta löydy. Säätövaraa on tattien ja liipaisimien sekä profiilien osalta paljon. Eikä profiileja tietenkään perusohjaimissa edes ole. Sieltä voi vaihtaa näppäinasettelut myös ja tallentaa ne profiileihin eri pelejä/alustoja varten.
Mitä toiveisiini tulee niin tässäpä olisi minimivaatimukseni pro-ohjaimelle:
-Takanapit (vähintään kaksi)
-Profiilit ja muokattavuus niiden kautta (herkkyydet, näppäinasettelut, jne.)
-Tatit, jotka eivät ala helposti driftaamaan (käytännössä siis hall-efektillä toimivat)
-Hyvä muotoilu
Plussaa näistä:
-Universaalisuus eli toimii mahdollisimman monella laitteella (mutta missä määrin tämä on edes mahdollista?)
-Enemmän takanappeja, eli neljä
-Loistava muotoilu
Siinä olet kyllä ihan oikeassa että tuo pitäisi olla lähtökohta ohjaimelle. Mutta mitä ne sitten myisivät jos jo paketissa olisi ohjain, jolla pärjää ja joka kestää?
Tosi hyvä huomio tuo ettei toimi Xboxilla. Oletin että tuo toimisi about kaikilla mutta eipäs olekaan. Itse harkitsin tuota siis alunperin Switchin ohjaimeksi mutta ostin ennen tuon hoksaamista 8BitDo Ultimate BT -ohjaimen. Muuten about sama kuin tuo KingKong mutta huonompi muotoilu + takanapit, joiden puuttumista en edes KingKongissa tajunnut. Aika outoa ettei siinä ole niitä kun Ultimatessa on ja Ultimate on halvempi
Näköjään kaikkea ei saa vieläkään yhdessä paketissa, varsinkin kun tuki kaikille laitteille puuttuu
Mikä siinä sitten on että Xboxilla ei toimi tuollaiset ilman adapteria kun jopa Switchillä toimii? Sekä ostamassani Ultimatessa että KingKongissa on tuki nimenomaan vähintään Switch, pc, Android. Mitä Sony(?) ja MS tekevät että eivät mahdollista toimintaa? Siitähän tuo varmasti on kiinni etteivät halua kolmannen osapuolen vehkeitä sinne. Tosin voisi kuvitella että nimenomaan Nintendo olisi ensimmäinen, joka tuollaisen estää
Onko selitys sitten vain se että eihän niiden omia spessuohjaimia ostettaisi niin paljon jos olisi KingKongit ja Ultimatet mukana vertailussa?
Series 2:n saa aika iisisti auki siihen saakka että pääsee siihen bumberiin käsiksi.
Kokemusteni mukaan aika lailla kaikki ohjaimet saa melko iisisti auki ja osiksi. Jos ei muuten niin viimeistään videon kera. Oikeat työkalut se tietysti vaatii kun esim. Joy-Coneissa on ärsyttäviä spessuruuveja käytössä.
Mutta ei ole rakettitiedettä. Enemmän kyse siitä että uskaltaako, viitsiikö ja jaksaako tehdä itse.
Sitä en tiedä onko tuolla "korjauksesta" tulleella uudella(?) ohjaimella minkäänlaista takuuta sitten? Koska jos ei ole, niin noitahan myydään ilman niitä takanappeja sun muita, niin siinä tapauksessa itse ainakin maksaisin mieluummin 30e lisää että saisi sen 2v takuun.
Uskallan väittää että millään huollosta tulleella ei ole muuta takuuta kuin se vanhan takuu. Uutta takuuta ei tule tai vanha ei pitene. Pari konsolia on käynyt huollossa ja ainakin yksi vaihtunut kokonaan eikä se takuu siitä miksikään muuttunut vaan vain se vanha jatkui sen mitä sitä oli.
30 euron lisämaksu parin vuoden takuusta on ihan jees vaihtoehto jos sillä saa tuollaiset 90 euron "accessoryt" ilmaiseksi korjattua/vaihdettua.
Mutta minä edelleen korjaisin itse ja ostaisin tilalle kokonaan uutta vasta kun ohjain oikeasti hajoaa eikä auta vain jonkin pienen osan vaihto.
Kiitos korjausvinkeistä! Tuosta taisi videotakin olla, mutta en ole paremmin vielä perehtynyt. Kuulostaisi suht simppeliltä.
Ne on aika simppeleitä mutta tiedän että monet eivät halua, uskalla tai viitsi itse noita tehdä. Ja se on ihan ok. Kannattaa vain katsoa että olisiko itsestä siihen ja rauhallisesti seurata ohjeita, joita on netti täynnä.
Paljon tietysti auttaa jos yhtään on aiemmin värkännyt vaikka tietokoneiden tai muun elektroniikan kanssa. Silloin tuollainen on jo aika peruskauraa.
Minä tunnen ihmisiä, jotka eivät ole uskaltaneet laittaa edes verkkopiuhaa kiinni kysymättä muilta koska pelkäävät että laittavat väärin tai väärään paikkaan ja se hajoaa. Turhia ei kannata pelätä mutta jos pelkää että hajottaa ohjaimen toimillaan niin ei se huollosta tai uuden ohjaimen ostamisesta maksaminen ole mikään häpeä sekään. En siis halua pelotella mutta kyllä vaikkapa Joy-Conissa on niin pientä liitintä että sen kaapelin voi liian suurella voimalla tai väärään paikkaan meisselillä sohimisella hajottaa. Ohjeita seuraamalla ja rauhallisesti ottamalla sen vaara pitäisi olla kuitenkin pieni. Ja nuo Joy-Conit on ihan eri luokassa kuin isommat ja perinteisemmät Xbox- tai pleikkariohjaimet, joissa ei muistaakseni ole samanlaisia kaapeleita yhtä "ikävissä" paikoissa.
On hyvä kysymys, että sisältääkö "huolto-ohjain" takuuta. Voi hyvin olla, että ei sisällä, mikä tietysti vaikuttaa sen arvoon. Toki maksullinen huolto on palvelu, jota Suomessa koskee virhevastuu ilman takuutakin. Eri asia on, että voi joutua tappelemaan.
Minun käsittääkseni takuu jatkuu sen alkuperäisen tuotteen takuuna sen aikaa mitä sitä on jäljellä. Se ei pitene tai tule uutta.
Hyvä huomio kuitenkin tuosta että kyllähän korjaukselle pitäisi olla takuu eli kannattaa ainakin sitten ottaa yhteyttä jos nimenomaan se korjattu juttu palaa vaivaamaan eli ei olekaan korjattu
Silti on hyvä pointti, että Core on ihan hyvä vaihtoehto takuineen, jos joutuu ohjainta vaihtamaan.
Olisin kirjoittanut että harkitse muitakin vaihtoehtoja mutta en nyt enää tiedä onko sellaisia
Vaihtoehtoja taitaa olla siis se 90 euron "accessory", itse korjaaminen ja osien tilaus (varmasti halvempaa) tai Coren/uuden ohjaimen hankinta.
Ehkä kannattaa googlata että onko Xboxilla suoraan toimivia pro-ohjaimia muilta valmistajilta? Ainakin pleikkarille taitaa olla myös muiden valmistamia kuin Sonyn, joten ehkä Xboxillekin vaikka nuo minun linkittämäni olivatkin huonoja vaihtoehtoja Xbox-pelaukseen.