Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Game Pass - pelien vuokrausta kuukausimaksulla

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gameskeeper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xone
Tällä hetkellä Sablella on Open Criticilla 77 keskiarvo (24 arvostelua), joten ihan hyvältä vaikuttaa. En ole lukenut juurikaan arvosteluita tarkemmin, mutta varianssia on melko paljon ja myös teknisistä haasteista näkyi mainintoja. Melkoisen niche peli tietenkin kyseessä, joten muutenkin kokeilemalla oma fiilis selviää parhaiten.

SkillUpin videoarvostelun katsoin ja sen perusteella erityisesti lähtee kokeiluun:

 
Tällä hetkellä Sablella on Open Criticilla 77 keskiarvo (24 arvostelua), joten ihan hyvältä vaikuttaa. En ole lukenut juurikaan arvosteluita tarkemmin, mutta varianssia on melko paljon ja myös teknisistä haasteista näkyi mainintoja. Melkoisen niche peli tietenkin kyseessä, joten muutenkin kokeilemalla oma fiilis selviää parhaiten.

SkillUpin videoarvostelun katsoin ja sen perusteella erityisesti lähtee kokeiluun:


Peli kiinnostaa ainakin minua sen verran paljon, että tein pelille oman ketjun: https://forum.konsolifin.net/threads/sable.97797/

Skill Up tosiaan kehuu ja hänen näkökantaansa on yleensä voinut luottaa. Itseasiassa vaikuttaa juuri sellaisesta oman tiensä kulkijalta ja massasta erottuvalta peliltä. Juuri sellaiselta kuin toivoinkin. Tämä nousi pelijonon kärkeen heti kun vaan Kena on pelattu läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Palaan hetkeksi aiheeseen I Am Fish. Voi helvetti että tuo osaa tosiaan olla rasittava peli. Ensinnäkin minulla on uusi inhokkivihollinen peleissä ja se on lokit. Pelkästään tämän pelin takia. Tai jos tarkkoja ollaan niin inhokki on oikeastaan hankalat kontrollit ja/tai huono pelisuunnittelu mutta se kiteytyi näiden kautta viime pelikerralla nimenomaan lokkeihin. Koirat eivät kuitenkaan enää ole ärsyttävimpiä ikinä (varsinkin about jokaisen Souls-pelin sellaiset.)

Toinen ärsyttävä pelin suunnittelupuoli: kerättäviä asioita ei voi saada yhdellä kertaa kun viimeisimmässä kentässä ei pääse takaisin aiemmalle reitille vaikka kerättävät näkyvät. Ne hitto vie on siinä metrien päässä mutta ei. Kolme kertaa täytyy vetää sama kenttä läpi jos aikoo saada kentän kolme keskimmäistä kerättävää. Joka kentässähän niitä on aina viisi ja pääosin ne on voinut kerätä yhdellä kertaa, mitä nyt ihan ensimmäisessä kentässä oli vaihtoehtoisia reittejä, joilla ei ole mitään erityistä merkitystä kokemukselle kuin se että on pakotettu pelaamaan uusiksi jos ne haluaa kerätä kaikki.

Mutta silti, kehoitan kokeilemaan jos Game Pass löytyy. Kaikesta ärsytyksestä huolimatta haluan nähdä mihin kömpelöihin seikkailuihin kalat seuraavaksi päätyvät ja mitä kautta lopulta pakoon mereen.
 
Eilen tuli myös laitettua Arigami 2 testiin. Sehän oli selvästi kyseisen pelisarjan ensimmäisen osan jatko-osa, eli siis sitä samaa mutta isommin ja paremmin. Hiomattomuutta on yhä ja huomaa että kyseessä ei ole mikään iso studio ja/tai peli mutta oikein viihdyttävää hiippailua tuo kolmen tehtävän perusteella oli. Uskaltaisin sanoa jo nyt myös sen että selkeästi ensimmäistä parempi, mitä siis muistikuvien perusteella voi sanoa.

Äkkiä ei tule edes mieleen mitään samankaltaista peliä viime ajoilta, joten tällaiset 3rd person stealth-pelit lienee melko harvinaisia. Jos yhtään siis genre kiinnostaa niin ei muuta kuin testiin. Haastetta tässä ei kauheasti ole sillä piilossa pysyminen on ainakin pelaamieni tehtävien perustella hyvin helppoa.

Mukavan rentouttavaa vastapainoa tuon I Am Fishin hermoja raastavalle pelattavuudelle/ohjaukselle :D
 
Kattelin tuossa Game Passin tarjontaa etsien jotain mielenkiintoista indie-peliä. Silmiin osui Haven, joka vaikuttaa musiikkien, tarinansa ja ääninäyttelyn perusteella varsin uniikilta ja mielenkiintoiselta teokselta, kun Youtubesta katoin vähän klippejä.

Ongelma on se, että Series X:llä peliä en syystä tai toisesta pysty pelaamaan kymmentä minuuttia pidempään - etenemään ei pääse.

Lisäksi tekstitykset eivät tule näkyviin oli valikoista valittuna mitä vain ruksia tekstien kohdalle, ei myöskään ensimmäiset dialogivalinnat. Muutaman minuutin kohdalla päästään ulkomaailmaan ja sitten probleemat vasta alkavatkin, kun eri läpipeluiden mukaan tulee jotain näppäintutoriaalia alkuun, mutta omassa pelissäni ei näy mitään tekstejä tai tutoriaaleja. Ei olisi ongelma, jos pelissä pääsisi etenemään ensimmäiseen tehtävään, mutta sitä "sinistä viivaa" ei tule näkyviin.

Peliä ei siis pysty ilmeisesti pelaamaan vai onkohan mies "off-moodilla" näin perjaintaina. Who knows, mutta olisi kiva päästä testaamaan oikeasti tuota.

Eipä ole vastaavia ongelmia ollut minkään pelin kohdalla Game Passissa tai muutenkaan. Yritin aloittaa jo uudestaan ja poistin koko pelin, mutta kumpikaan ei auttanut ongelmiin.

EDIT: Ongelma korjaantui toisessa uudelleen asennuksessa. Katotaan nappaako mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Marvel Avengers Game Passiin 30.9. eli ylihuomenna. Mukana siis pääpeli, mutta myös kaikki julkaisun jälkeen julkaistut herot ja heidän tarinatehtävänsä. Sopivasti samaan aikaan Game Pass julkaisun kanssa on menossa myös nelinkertaisen expan viikonloppu, joka kestää aina maanantaihin saakka.

 
Marvel Avengers Game Passiin 30.9. eli ylihuomenna. Mukana siis pääpeli, mutta myös kaikki julkaisun jälkeen julkaistut herot ja heidän tarinatehtävänsä. Sopivasti samaan aikaan Game Pass julkaisun kanssa on menossa myös nelinkertaisen expan viikonloppu, joka kestää aina maanantaihin saakka.


ISO, onneks ei oo tullu ostettua.
 
Marvel Avengers Game Passiin 30.9. eli ylihuomenna. Mukana siis pääpeli, mutta myös kaikki julkaisun jälkeen julkaistut herot ja heidän tarinatehtävänsä. Sopivasti samaan aikaan Game Pass julkaisun kanssa on menossa myös nelinkertaisen expan viikonloppu, joka kestää aina maanantaihin saakka.


Taitaa Microsoftilla ja Crystal Dynamicsilla olla vähän laajemmat yhteistyökuviot joista emme vielä tiedä, koska vähän aikaan sitten ilmoitettiin, että kyseinen studio on työstämässä Perfect Darkia ja nyt heidän tuorein pelinsä tuli Game Passiin.
 
Kovasti pyöri ostosormi jo valmiina viime alennuksessa Avengersin kohdalla. Oikeasti mitään ei kannata enää ostaa alesta, ettei tule tuollaista uunotusta. Pelit ovat aina parhaassa alessa juuri ennen kuin tulevat Game passiin.
 
Harmi kun kyseessä ei ole ilmeisesti kovin hyvä peli. :D Tosin samahan sitä nyt on testata, jos tilaus on voimassa.
 
Harmi kun kyseessä ei ole ilmeisesti kovin hyvä peli. :D Tosin samahan sitä nyt on testata, jos tilaus on voimassa.
Kyllä se kampanja ainakin minun mielestäni kelpo pelattavaa oli. Sen jälkeen ei ole peliin kylläkään tullut koskettua, koska sellainen samoissa ympäristöissä grindaamalla tapahtuva end-game-pelaaminen ei minua yleensä kiinnosta pätkääkään, ja kyseisessä pelissä se juuri on muutenkin aika heppoista tuo end-game-pelaaminen käsittääkseni. Tosin sen verran on peliin jo tullut lisää pelattavaa uusien DLC:eiden muodossa, että on alkanut jo välillä houkuttaa pelin pariin palaaminen. Niin paljon on kuitenkin ollut vielä muuta pelattavaa, että tein tietoisen päätöksen siitä, että alan siinä vaiheessa vasta tätä uudelleen pelaamaan, kun se paljon puhuttu Spider-Man-lisäri ilmestyy pleikkarille. Sitähän ei kai edelleenkään ole boxille sitten tulossakaan?
 
Viimeksi muokattu:
Echo Generation sai julkaisupäivän. Tämä vuoropohjainen roolipeli näkee päivänvalon 21.10. Peli julkaistaan suoraan Game Passiin siis myös.




Hups :D


Xbox Game Passilla 30 miljoonaa tilaajaa?


Hemmetti kerkesit itsekkin postata ton 30 miljoonaa tilaajaa :D


Vauhdikasta on kasvu kyllä. Vieläkön tuo saadaan PC:n ja Xboxien lisäksi muille mahdollisille laitteille niin kasvua tulee.
 
Vauhdikasta on kasvu kyllä. Vieläkön tuo saadaan PC:n ja Xboxien lisäksi muille mahdollisille laitteille niin kasvua tulee.
Kännykät ja tabletit ovat jo hyvin vahvasti fokuksessa mukana. PlayStation, Nintendo ja muut suljetut alustat ovatkin sitten vähän hankalampi homma. Varmasti Microsoftille sopisi, että laitetaan Game Pass pyörimään pleikkarilla, mutta se tuskin sopii Sonylle.

Jos 30 miljoonaa tilaajaa tosiaan pitää paikkansa, niin kasvu on ollut tänä vuonna aika hurjaa, kun tammikuussa tilaajia oli 18 miljoonaa. Ovat käytännössä tuplanneet tilaajamäärän alle vuodessa ja vielä tänä vuonna on tulossa isot pelit Forza Horizon 5 ja Halo Infinite, joten lisää kasvua on varmasti odotettavissa.
 
Laitan vielä viimeisen varoituksen tuosta tapauksesta I Am Fish. Pelasin eilen viimeisen kalan viimeisen kentän ja voi helvetti että tuli monta paskaa pelisuunnitelmallista ärsytystä vastaan. Kyseessä on kenttä, jossa on paljon ihmisiä. No, mitenkäs nämä ohjelmoidaan liikkumaan sinne kenttään? No ilmeisesti täysin randomisti, sillä kalan ohjaaminen kalamaljassa (-pallossa? Mikä ihme se on nimeltään?) tai vastaavassa ei ole vielä muutoin tarpeeksi kökköä, niin täytyyhän siellä ukkeleiden kävellä edestakaisin päämäärättömästi potkimassa tämä kulkuväline rikki.

Tämän lisäksi checkpointteja ei ole mailla eikä halmeilla vaan kaksi kerättävää pitäisi saada haettua ja siitä vielä päästyä checkpointille asti tai muuten kaikki alusta.

Pari kertaa yritin katsella sopivaa väliä mistä voisi mennä kunnes tajusin että ukkelit selvästi liikkuvat erittäin satunnaisesti. Jollain kerralla saattaa olla neljä ukkelia samassa nurkassa ja joskus vain kaksi.

Mutta niistä lokeista sitten: tajusin mikä niiden välttelyssä on ideana. Peli sitä ei minulle kertonut mutta erästä achievementtiä metsästäessä aloin miettimään että pakkohan siinä on olla sitä ajatellen jokin kikka. Näiden huomion välttely ei siis liitykään mitenkään pöytien alla tai varjoissa piileskelyyn vaan... Tadaa! Liikkumatta pysymiseen! Okei, tavallaan ymmärrän että looginen juttu mutta kun se kalapallomalja (mikälie) jatkaa liikettä ja varmasti kiinnittäisi kaikkien silmillä varustettujen olentojen katseen niin tuo ei oikein avautunut aiemmin. Kalan täytyy siis olla liikkumatta vaikka pallo kiitäisi tuhatta ja sataa ja näin ollen pelaaja on näkymätön lokeille. Kiva tietää, kiitos että kerroit niin hyvin peli tämän minulle.

En tiedä helvetti. On tämä yksi työmaa taas. Joku tuossa silti viehättää kun jaksaa hakata päätä seinään kökköjen kontrollien ja kaikkien typerien suunnitteluratkaisujen jälkeenkin. Toisaalta tuossa mainitussa kentässä on yksi todella loistava ja hauska juttu, jonka pelaavat tietänevät tästä: Greg.

Tässä muuten toinen arvostelu tästä helvetistä: https://www.rockpapershotgun.com/i-...based-platformer-thats-secretly-a-horror-game. Tuossakin mainitaan vaikeus mitä tuota nopeaa vilkaisin. Mainitaan tosin myös se että siitä huolimatta tätä haluaa pelata lisää. En tiedä mikä ihmeen masokisti sitä on mutta odotan taas että pääsen illalla pelaamaan pari viimeistä kenttää.

Aiemmin kirjoitin että kannattaa testata tms. Nyt sanon että pysykää kaukana jos itsensä ruoskiminen ei ole mieluisa harrastus. Ehkä tässä viehättää se että jos pelin kontrollit olisivat ns. varmemmat niin että niihin voisi luottaa (hypyt onnistuisi kuten tahtoo eikä tuntuisi että on tuurista kiinni mihin kala lopulta päätyy) niin tämä olisi ihan hiton loistava peli. Tosin kuten tuossa arvostelussakin mainitaan, on tämä fysiikka-pohjainen peli. Sehän tarkoittaa yleensä juuri jotain Goat Simulatoria, jossa hauskuus (tai "hauskuus") syntyy siitä että pelissä tapahtuu ihan mitä sattuu.
 
Ylös Bottom